abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:29:08 #176
416020 K44S
The bearded man
pi_159100814
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Denk dat we hier allemaal heel benieuwd naar zijn inderdaad.
Is een vraag die al vaker gesteld is. Maar meneer wil of kan hier geen concreet antwoord op geven ;(.

Ik heb wel vaker vragen gesteld waar hij geen antwoord op gaf
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159100854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zoals vaker gezegd: ik heb een 'betrouwbaar' uiterlijk. Mensen kijken mij vaak aan alsof ze me ergens van kennen. Met daten beland ik dan ook vaak in de friendzone :P Dus aan de ene kant blij mee dat ze me vertrouwen en ik blijkbaar niet onbetrouwbaar ben als zo'n gladjanus, andere kant kom ik niet echt 'spannend' over.
Ach, mensen die wel succes hebben met vrouwen zijn onbetrouwbare gladjanussen. Jij komt er wel ^O^
pi_159100893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:29 schreef K44S het volgende:

[..]

Is een vraag die al vaker gesteld is. Maar meneer wil of kan hier geen concreet antwoord op geven ;(.

Ik heb wel vaker vragen gesteld waar hij geen antwoord op gaf
Omdat ik er geen vertrouwen in heb dat vrienden hebben voor een Vriendin zorgen straks. Wil niet weer teleurgesteld worden.
pi_159100927
Je moet geen vrienden gaan zoeken omdat ze een vriendin opleven. Je moet vrienden zoeken omdat je met vrienden een leuker leven hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:35:17 #180
416020 K44S
The bearded man
pi_159100971
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik er geen vertrouwen in heb dat vrienden hebben voor een Vriendin zorgen straks. Wil niet weer teleurgesteld worden.
En als iedereen hier aangeeft dat dat WEL de juiste (logische) weg is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159101009
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:35 schreef K44S het volgende:

[..]

En als iedereen hier aangeeft dat dat WEL de juiste (logische) weg is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan gaat het waarschijnlijk nog een hele tijd duren. En daar heb ik ook weinig zin in want het is al de hoogste tijd.
pi_159101035
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dan gaat het waarschijnlijk nog een hele tijd duren. En daar heb ik ook weinig zin in want het is al de hoogste tijd.
dus je wil niets veranderen want dat kost moeite tijd en misschien wel een keer op je bek gaan.
Maar wat dan? Steeds het zelfde doen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:38:46 #183
416020 K44S
The bearded man
pi_159101040
quote:

[..]

Je bent? 25 jaar?
pi_159101041
quote:

[..]

Jij wilt olympisch kampioen worden, maar omdat überhaupt beginnen aan een sport je niet de garantie oplevert dat je ook daadwerkelijk olympisch kampioen wordt, begin je er maar niet aan. Zo werkt het leven natuurlijk niet.
Ondertussen zie ik dagen, weken, maanden (,jaren?) lang topics voorbij komen waarin je keer op keer verkondigd hoe graag je die medaille wilt, maar je vertikt het om te luisteren naar de mensen die je vertellen dat je simpelweg eerst die eerste stap moet zetten voor een kans op die medaille.
pi_159101060
quote:

[..]

het kan toch niet teleurstellend zijn om vrienden te hebben? :{

Ja, het kost tijd om vrienden te maken en om te wennen en leren omgaan met mensen, maar je kan natuurlijk prima blijven daten en zoeken naar een vriendin.
Dat je af en toe afspreekt met iemand anders, betekent niet ineens dat je geen tijd hebt voor een meid.
Het kan prima samen gaan. Als je mensen gaat ontmoeten waar je (in eerste instantie?) geen relatie mee wil, zorg je ook gewoon dat je blikveld groter wordt.
Niet iedereen zit op dezelfde datingsite,school, of bij dezelfde werkgever als jij.

[ Bericht 13% gewijzigd door JaniesBrownie op 14-01-2016 16:45:03 ]
compact en kleverig.
pi_159101104
@Deezertje. Kijk eens naar wat video's van Johnny Berba. Begin eens met de Social Anxiety video's zoals;

Ik daag je uit om er een paar te bekijken en dan hier de 3 meest belangrijke tips te delen die je uit die video's haalt voor jezelf (en andere die meelezen natuurlijk)
pi_159101247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:38 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Jij wilt olympisch kampioen worden, maar omdat überhaupt beginnen aan een sport je niet de garantie oplevert dat je ook daadwerkelijk olympisch kampioen wordt, begin je er maar niet aan. Zo werkt het leven natuurlijk niet.
Ondertussen zie ik dagen, weken, maanden (,jaren?) lang topics voorbij komen waarin je keer op keer verkondigd hoe graag je die medaille wilt, maar je vertikt het om te luisteren naar de mensen die je vertellen dat je simpelweg eerst die eerste stap moet zetten voor een kans op die medaille.
Dat is natuurlijk het hele spel van daten en flirten. De uitkomst blijft onzeker totdat je het blijvend leuk met elkaar hebt. Voor een Asperger niet altijd even handig want ik hecht waarde aan bepaalde dingen zoals goede voorbereiding.
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:51:51 #188
416020 K44S
The bearded man
pi_159101318
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het hele spel van daten en flirten. De uitkomst blijft onzeker totdat je het blijvend leuk met elkaar hebt. Voor een Asperger niet altijd even handig want ik hecht waarde aan bepaalde dingen zoals goede voorbereiding.
Serieus, kijk naar het filmpje hier boven.
pi_159102067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:41 schreef j1nxnl het volgende:
@Deezertje. Kijk eens naar wat video's van Johnny Berba. Begin eens met de Social Anxiety video's zoals;

Ik daag je uit om er een paar te bekijken en dan hier de 3 meest belangrijke tips te delen die je uit die video's haalt voor jezelf (en andere die meelezen natuurlijk)
Wat een eindbaas deze man, ik kende hem nog niet. Thanks, leuke en goede video's. :)
pi_159102120
quote:

[..]

Optie 1: Via vriendschappelijke relaties, sociale vaardigheden aanleren, nieuwe contacten ontmoeten, dat kan inderdaad lang duren.
Optie 2: Hopen dat ze morgen voor de deur staat/dat ze langskomt op Tinder, zonder verder aangeleerde sociale vaardigheden, dat kan een eeuwigheid duren.

Soms moet je wel grenzen voor jezelf durven verleggen, om iets te bereiken he.
pi_159102842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 04:13 schreef Kokoswater het volgende:
Qua datingsites: ik heb geen leuke foto's van mezelf en weet niet hoe ik hieraan kom. Het is zo lame om anderen te vragen: "hey maak eens een random foto van me terwijl ik hier voor deze kroeg sta"
Selfies zijn geaccepteerd als je een mooie natuur/kunstwerk/etc. op je achtergrond hebt die je niet elke dag ergens ziet. Het gaat dan om het achtergrond wat je probeert vast te leggen met jouzelf erop, dat laatste duidt dan aan dat je de achtergrond zodanig mooi/grappig vindt dat je ook op de foto wilt. Dus in zo'n geval draait het meer om jouw smaak dan het ''aandachtshoeren'' met een selfie.

Verder kan je een selfie ook croppen zodat het niet meer op een selfie lijkt. Maar als je iets leuks uitprobeert waarbij je duidelijk geluk uitstraalt, zoals andere kleding (bijv. cowboyhoed), dan is een duidelijke selfie ook geaccepteerd. Of je kan gewoon eerlijk tegen je vrienden/familie/kennis zeggen dat je je aanmeldt voor een datingsite en of ze daarom coole foto's van je willen maken. Als je gewoon eerlijk zegt, gaan ze vaak niet moeilijk doen, je krijgt zelfs tips hoe je erop kan staan ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:58 schreef broccoli. het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb de afgelopen 2 jaar een vriendenkring opgebouwd, maar ik merk dat dat steeds minder wordt. Al het contact moet ineens van mij afkomen, niemand spreekt mij meer aan, afgezien van 2/3 vaste personen. Heeft iemand anders dat meegemaakt? Wat doe je daaraan? Gewoon op zoek gaan naar andere vrienden?
Ik heb dat ook wel ervaren, zelfs met vrienden waarmee ik 5 jaar vaak mee optrok. Ik belde en smste nog. Hoe vaker ze niet meer reageerden, hoe langer het weer duurde voordat ik willig weer contact met ze opzocht. Sommigen hebben even tijd voor zich nodig. Anderen spreek je weer als je ze toevallig ergens tegenkomt bij het winkelen.

Maar sommige van hen spreek ik gewoon niet meer. Als ze niet reageren, moet je na een tijdje je conclusie trekken en verder gaan met je leven. Het is niet de bedoeling dat je met wrok en bitterheid achterblijft, is niet goed voor je. Ik ben gewoon meer met anderen iets gaan doen. En in de tussentijds inderdaad ook nieuwe mensen leren kennen. Ik ben wel anderen meer gaan waarderen voor wat ze voor me hebben gedaan en nog steeds doen :)
pi_159102901
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:02 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Selfies zijn geaccepteerd als je een mooie natuur/kunstwerk/etc. op je achtergrond hebt die je niet elke dag ergens ziet. Het gaat dan om het achtergrond wat je probeert vast te leggen met jouzelf erop, dat laatste duidt dan aan dat je de achtergrond zodanig mooi/grappig vindt dat je ook op de foto wilt. Dus in zo'n geval draait het meer om jouw smaak dan het ''aandachtshoeren'' met een selfie.

Verder kan je een selfie ook croppen zodat het niet meer op een selfie lijkt. Maar als je iets leuks uitprobeert waarbij je duidelijk geluk uitstraalt, zoals andere kleding (bijv. cowboyhoed), dan is een duidelijke selfie ook geaccepteerd. Of je kan gewoon eerlijk tegen je vrienden/familie/kennis zeggen dat je je aanmeldt voor een datingsite en of ze daarom coole foto's van je willen maken. Als je gewoon eerlijk zegt, gaan ze vaak niet moeilijk doen, je krijgt zelfs tips hoe je erop kan staan ;)
Ik vind het allemaal geen optie. In september hoop ik een week of zes op reis te gaan. Dan moet ik daar maar voor foto's zorgen
The show must go on
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:12:45 #193
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159103081
En toch herken ik mezelf wel enigszins in Deezertje omdat ik ook jarenlang zo geforceerd naar een vriendin gezocht heb. Daarnaast heb ik ook een lichte vorm van autisme, maar ondanks dat snap ik niet zo goed dat hij het opbouwen van een kring met kennissen en vrienden schuwt.
De vrienden en kennissen in mijn leven hebben mij een hoop over mijzelf geleerd, en in contact gebracht met mensen waar ik anders niet in contact mee geraakt zou zijn.

Daarnaast heb ik omdat ik boeddhist ben veel andere boeddhisten leren kennen. Nou wil ik niet zeggen dat iedereen dat maar moet worden, maar zoiets levert wel contacten op met anderen. Ik heb door deze contacten minder het gevoel eenzaam te zijn. Daardoor ben ik nu ook minder naarstig op zoek naar een relatie, ondanks dat ik het wel een leuke toevoeging zou vinden: mijn leven is met werk en de activiteiten daarbuiten druk genoeg.
Zoiets zou Deezertje ook helpen ook al denkt hij zelf van niet.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159103105
quote:

[..]

Dat kan inderdaad lang duren. Maar je huidige aanpak heeft je niks opgeleverd en gaat je ook niks opleveren.
pi_159103602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:12 schreef Detroit het volgende:
En toch herken ik mezelf wel enigszins in Deezertje omdat ik ook jarenlang zo geforceerd naar een vriendin gezocht heb. Daarnaast heb ik ook een lichte vorm van autisme, maar ondanks dat snap ik niet zo goed dat hij het opbouwen van een kring met kennissen en vrienden schuwt.
De vrienden en kennissen in mijn leven hebben mij een hoop over mijzelf geleerd, en in contact gebracht met mensen waar ik anders niet in contact mee geraakt zou zijn.

Daarnaast heb ik omdat ik boeddhist ben veel andere boeddhisten leren kennen. Nou wil ik niet zeggen dat iedereen dat maar moet worden, maar zoiets levert wel contacten op met anderen. Ik heb door deze contacten minder het gevoel eenzaam te zijn. Daardoor ben ik nu ook minder naarstig op zoek naar een relatie, ondanks dat ik het wel een leuke toevoeging zou vinden: mijn leven is met werk en de activiteiten daarbuiten druk genoeg.
Zoiets zou Deezertje ook helpen ook al denkt hij zelf van niet.
En geef mij eens ongelijk als je al jaren alleen bent en al die digitale initiatieven in opkomst komen. Ligt binnen handbereik zou je dan denken. Niet dus want je bent nog steeds afhankelijk van de keuze van de ander.

Bovendien weet ik niet of ik ook echt geschikt ben voor een relatie.. Veel vrijheid en eigen wil en relatie is rekening houden met elkaar.. Maar je kan niet ff een relatie proberen zoals je een paar dagen gezond kan eten of een baardje laten staan uitproberen..
pi_159103881
quote:

[..]

Dat je niet meer teleurgesteld wilt worden kan ik me heel goed voorstellen. Maar besef je wel dat je met dit "zekerheidsmechanisme" ook jezelf heel veel positieve dingen ontzegt?

Zie het als de keuze om een raam open te zetten voor een beetje frisse lucht, of toch besluiten om het niet te doen omdat er dan een vliegje naar binnen kan vliegen.

Het zal niet makkelijk voor je zijn i.v.m. je stoornis (asperger lees ik net?). Toch bekruipt mij het gevoel alsof je van je stoornis je 'reddingsboei' hebt gemaakt. Probeer een andere reddingsboei ERBIJ te vinden. Ik vroeg al eerder in hoeverre je persoonlijkheid is veranderd ten opzichte van pak en beet 10 jaar terug?

Als je straks heel erg veel van iemand houdt, dan wil je die persoon toch ook niet belasten met de consequenties van je vervelende ervaringen op je middelbare school? Dat zou je andersom ook niet waarderen denk ik? Dat neemt niet weg dat iemand jou wel moet accepteren zoals je bent, maar anderzijds mag een persoon wel verwachten dat jij je best doet om haar behoeftes (binnen jouw mogelijkheden, des te meer je hebt, des te groter je kans dat de relatie slaagt) ook te vervullen?

Zorg dat je oprecht bent over je onmacht, maar hou je verre van alles wat lijkt op onwil. Dat laatste kun je, als je wil, misschien alvast een beetje met ons hier oefenen? ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Hineni op 14-01-2016 18:54:05 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:57:47 #197
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159104106
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En geef mij eens ongelijk als je al jaren alleen bent en al die digitale initiatieven in opkomst komen. Ligt binnen handbereik zou je dan denken. Niet dus want je bent nog steeds afhankelijk van de keuze van de ander.

Bovendien weet ik niet of ik ook echt geschikt ben voor een relatie.. Veel vrijheid en eigen wil en relatie is rekening houden met elkaar.. Maar je kan niet ff een relatie proberen zoals je een paar dagen gezond kan eten of een baardje laten staan uitproberen..
Je weet het pas als je het probeert! En zo zou ik toch ook verder gaan op het pad van praatjes aangaan met anderen zoals je bijvoorbeeld in de trein deed. :).

En naast al die digitale initiatieven is er nog voldoende "analoog" waar jij je bij kunt aansluiten. Dat zal altijd zo blijven.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159107934
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het blijft een dynamisch proces. En achteraf denk je "was dat alles?" en zit je in een relatie. Je moet alleen door die verlegen fase heen. Probeer jezelf eens te observeren hoe het moet overkomen bij een ander op een afstandje, wat je doet en hoe je je gedraagt. Als je dat goed in beeld hebt, snap je waarschijnlijk ook gelijk waarom je in de friendzone beland elke keer.
Lambo of Rekt
pi_159109261
quote:
3s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:57 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het blijft een dynamisch proces. En achteraf denk je "was dat alles?" en zit je in een relatie. Je moet alleen door die verlegen fase heen. Probeer jezelf eens te observeren hoe het moet overkomen bij een ander op een afstandje, wat je doet en hoe je je gedraagt. Als je dat goed in beeld hebt, snap je waarschijnlijk ook gelijk waarom je in de friendzone beland elke keer.
Ook al let ik er niet op wordt ik toch weer geconfronteerd vandaag ermee met die leegte. Vandaag 2x een stelletje tegenover me in de bus (klef op elkaar hangen/slapen en zoenen) en net bij de film zat ik langs een meisje.. 5 tellen later komt haar vriend met snacks de zaal binnen :') dus ook al zoek ik het niet op of leg de focus niet op die happy tienerstelletjes, ik blijf ze tegenkomen.
pi_159109356
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ook al let ik er niet op wordt ik toch weer geconfronteerd vandaag ermee met die leegte. Vandaag 2x een stelletje tegenover me in de bus (klef op elkaar hangen/slapen en zoenen) en net bij de film zat ik langs een meisje.. 5 tellen later komt haar vriend met snacks de zaal binnen :') dus ook al zoek ik het niet op of leg de focus niet op die happy tienerstelletjes, ik blijf ze tegenkomen.
Ja, nu kan je wegkwijnen in zelfmedelijden... maar als je er niets aan wil doen... en zoals eerder gezegd; niets aanneemt van mensen hier om te proberen... dan blijf je ze altijd zien, en zal je ze nooit hebben. The choice is yours.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')