Ik heb er twee en volgens mij heb ik de allegoedkoopste bij de dierenwinkel weggehaald. Zolang je frame stevig is, kun je een scheurend stofje altijd makkelijk vervangen. Maar mijn twee exemplaren heb ik al jaren, wordt elke dag op gelegen en die zijn nog steeds prima. Ook de stof.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb ook enkel op de slaapkamer een verwarming waar ze gebruik van kunnen maken. (Rest is vloerverwarming en zo) daar moeten er dus 3 aan komen te hangen.
De reviews bij de radiator hangmatten helpen ook niet echt. De een geeft het 5 sterren en de ander klaagt over frames die breken en stof dat snel scheurt![]()
Ik heb natuurlijk wel een stevig frame nodig. (Een hoes kan ik zelf eventueel nog wel vervangen)
Toen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.
[ afbeelding ]
Maar daar lees ik ook alleen maar dat katten er niet in kunnen kruipen, het ding omvalt en de touwtjes loslaten. (Vaag herinner ik me dat in en uit een hangmat klimmen best lastig kan zijn dus misschien klopt dit wel)
Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Zal hij boos worden nu ik t in de tuin heb gegooid?
Of wat doen jullie ermee?
Bedacht ik mij idd ook nu hij er nog steeds ligtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.
Meestal eten ze de restjes niet op en dan ligt dat in je tuin te stinken. En als je pech hebt wordt het opnieuw naar binnen genomen
Vind hem wel stoerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:
oen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Wil iemand trouwens nog 10% korting bij zooplus?Wat zijn de voorwaarden? (Bestelbedrag en zo)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat iemand anders blijer wordt van die code trouwens, want ik heb maar een kleine bestelling.
En meteen een vraag: iemand die weet waar je aan veel en goedkoop kattengras kunt komen?
Mijn drietal is er gek op, maar om elke keer zo'n kant en klare kit te kopen is een beetje onzin. Tegenwooridg doe ik de helft van voedingsbodem en zaden in een apart potje, dan kan ik er twee keer mee doen. Want ze eten het nooit helemaal op. En staat leuker dan zoeen plastic bak.
Als ik ergens losse zaden kan vinden ben ik helemaal blij, maar tot dusver geen succes.
En nee, kattengrassnoepjes leveren niet de gewenste tevredenheid op hier
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan jaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:
Als moet ik zeggen dat die van mij er nooit ligt als de verwarming aan staat![]()
Aangezien dat vaak is als ik weg ben of savonds aka geen verwarming aan.
Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Cat22 het volgende:
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan ja
Kattenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.
Volgens mij staat de verwarming in zijn kamer niet eens aan
Dat. Toen ik met geurtjes probeerde de Bank onaantrekkelijk te maken ging ze juist sproeien..quote:Op maandag 29 februari 2016 21:46 schreef Lienekien het volgende:
Het krabben is territoriumgedrag. De kat markeert zo met zijn geur. Dat is in principe normaal gedrag voor een kat, al is het jammer dat je bank er niet mooier van wordt. Maar als 'nee' zeggen je kat er niet van heeft weten te weerhouden, is het nu best moeilijk geworden om het hem nog af te leren.
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:57 schreef Cue_ het volgende:
De bank onaantrekkelijk maken wil ik niet.
Vreemde is dat hij t in t begin niet deed. Is iegs van de laaste twee weken (heb hem sinds eind december ) voor mijn gevoel sinds hij naar buiten mag.
Maar heb t verband nog niet gevonden tussen t krabben en naar buiten willen bv.
Opzich klinkt/is dat wel logisch ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 01:36 schreef Lienekien het volgende:
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?
Een kat met misofonie?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:25 schreef valentijn101 het volgende:
Onze Tijger heeft een vreemde tik. (Tom en Lotje hebben dit niet)
Tijger is onze kroelkat maar als ze bij je ligt te dutten heeft ze een gruwelijke hekel aan bepaalde geluiden.
Slurpen, neus snuiten, borrelende maag, zus die zich luid smekken wast en dat soort geluiden.
Bij deze geluiden krijg je eerst een kort mieuwtje daarna een soort klappertanden en daarna geeft ze gewoon mauwend commentaar.
Zijn er meer katten die niet tegen dit soort geluiden kunnen?
Oplossing:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzettenWant het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Helaas niet, die heb ik ook al gehadquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oplossing:
http://t.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzettenWant het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Hahquote:
Ik ben al druk bezig met beroemd maken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 09:56 schreef Lienekien het volgende:
@valentijn101
Kijk eens op facebook of er een groep in je buurt actief is. Wij hadden een tijdje terug een katje waarvan we twijfelden of die zijn huis kwijt was en hij is via die plaatselijke facebookgroep weer thuisgekomen.
Verder het ouderwetse briefje ophangen bij plaatselijke supermarkten dat deze kat is gevonden.
goed systeemquote:Op donderdag 17 maart 2016 09:35 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] Maar die zegt dat chipnummer NL528246002251038 onjuist is.
Dierenarts kon ook geen gegevens over de chip vinden.
Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaatquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaat
Om vervolgens pissed off te vertrekken omdat zijn pootjes nat worden
De verhalen gaan rond van katten die zichzelf aan hun bandje hebben opgehangen. Maar ik denk dat er heel veel meer katten jarenlang probleemloos een bandje dragen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee? Wel of niet doen?
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn tegenwoordig heel veel bandjes met een kliksluiting. Die zou open moeten springen als er te veel druk op komt.
Dat viel hier erg mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:
[..]
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Als dat hier gebeurt, is het stress of zijn het vlooienquote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Bij d action kosten ze nog geen ¤0,60 dus je kan een flinke voorraad aanschaffen voor het echt in de papieren gaat lopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:
[..]
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Vlooien heeft hij niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.
Er kan natuurlijk wel een aandoening aan ten grondslag liggen waar hij meer kans op loopt omdat hij ouder is. Maar de vlooien of stress van hierboven zouden het zeker ook heel goed kunnen zijn. Ik zou als eerst ontvlooien en als dat niet helpt, langs de dierenarts
Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:22 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Vlooien heeft hij niet.
Er lopen hier nog 4 andere katten rond dus het zou best kunnen dat hij een beetje gestresst is. Maar dat zou ik toch aan zijn gedrag moeten merken? Hij is niet anders dan hij is geweest. Alleen een kale neet
Als hij iets goed doet dan is het etenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.
Maar gezien de leeftijd... Ik zou me niet direct zorgen maken. Als hij goed eet en goed op de bak gaat en niet anders dan anders doet...
Oh. En is hij dik?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:29 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Als hij iets goed doet dan is het etenHij vreet en snaait de hele dag door. En 's avonds likt hij de borden af.
Neuh, hij is niet dik. Hij is best speels enzo, dat wat hij vreet speelt hij er wel weer af. Nu ik erover nadenk is hij best actief voor een 16-jarige-oude-lul.quote:
Overactieve schildklier? Zou wel wat verklaren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:36 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Neuh, hij is niet dik. Hij is best speels enzo, dat wat hij vreet speelt hij er wel weer af. Nu ik erover nadenk is hij best actief voor een 16-jarige-oude-lul.
Verwent kreng zeker?quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:31 schreef Firuze het volgende:
Hallo!
Ik ben nieuw hier.
[ afbeelding ]
Dit is Azirah, ons katje. Zij is bijna een jaar oud.
Doei!
Als je kat niet in de bank mag krabben etc ben je geen echte liefhebber...en anders z'n naam roepen met verheffende stem/foei roepen, net als bij 'n hond, of anders even subtiel in z'n nekvel...zo doe je dat.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:23 schreef Cue_ het volgende:
Hoe straffen jullie je katten?
Die van mij is tegenwoordig van t krabben, z'n nagels in de bank zetten.
ik heb klontvormend van AH, dan kan je met schepje de urineklonten en drollen eruitscheppenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Fiorano het volgende:
Sinds kort 2 een kater en een poes in huis. We hebben gewoon 1 bak staan en dat gaat dikke prima. Alleen vliegt de kattenbakvulling er door heen. Gooi de bak nu dagelijks leeg. Vraag, wat is normaal en wat is de beste vulling qua kwaliteit/prijs?
Soms lijkt iets inderdaad zo fantastisch en ideaal, maar werken de katten gewoon niet meequote:Op woensdag 6 april 2016 22:04 schreef senesta het volgende:
Ik wil graag een peewee bak want dat schijnt behoorlijk te schelen maar ik was een beetje bang dat ze niet op houtkorrels willen dus heb ik nu houtkorrels in mijn gewone bak gedaan. Maar volgens mij lopen ze me te zieken want hij word wel gebruikt maar niet als ik erbij ben. Dus ik weet nog niet wie er wel en wie er niet op wil.
Nadeel: het gaat zo lekker door het hele huis heen. Daarom houtkorrels genomenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb klontvormend van AH, dan kan je met schepje de urineklonten en drollen eruitscheppen
Hier gaan houtkorrels ook door het hele huis, of eigenlijk de uit elkaar gevallen stukjes ervan. Is misschien te voorkomen door vaker de hele inhoud te vervangen in plaats van klonten en poep scheppen, maar dan is het wel duurder in gebruik.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:38 schreef Renesite het volgende:
Nadeel: het gaat zo lekker door het hele huis heen. Daarom houtkorrels genomen
Ik leeg de houtkorrelbak een keer in de week. Ongeveer 3/4 zakken per maand. Ach, het krijgt ook al dieetvoer en speciale 100% natuursnoepjes en heeft een cat-it drinkbak. You catch my driftquote:Op donderdag 7 april 2016 08:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier gaan houtkorrels ook door het hele huis, of eigenlijk de uit elkaar gevallen stukjes ervan. Is misschien te voorkomen door vaker de hele inhoud te vervangen in plaats van klonten en poep scheppen, maar dan is het wel duurder in gebruik.
mijn trut durft dan de bak niet meer inquote:Op donderdag 7 april 2016 10:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb zo'n mat voor de uitgang van de kattenbak gelegd, bijna geen korrels meer in huis nu.
[ afbeelding ]
Dat heb ik de laatste tijd ook vooralquote:Op donderdag 7 april 2016 10:15 schreef Cue_ het volgende:
Af en toe heb ik nog wel wat grid voor de kattenbak liggen, maar volgens mij komt dat zelden door de kat en meer door mijzelf, tijdens het uitscheppen
quote:Op donderdag 7 april 2016 10:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
mijn trut durft dan de bak niet meer in
Had je wel de extraspeciale variant voor langharige katten? Wij hebben die wel, die korrels blijven niet aan de vacht hangen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:45 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb een tijdje nog Cat's Best houtkorrels gebruikt en die vond ik echt door het hele huis heen.. De korrels bleven gewoon aan de kat hangen. Veel te licht om goed te blijven liggen.
Nee de gewone.. Goed om te horen dat het echt werkt, die speciale korrel.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Had je wel de extraspeciale variant voor langharige katten? Wij hebben die wel, die korrels blijven niet aan de vacht hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |