quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:„Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Kijk hem trots zijn. Hoe vaak gebeurt dit als er niet gefilmd wordt ?quote:
Toch ontroerend die betrokkenheid van vredelievende mensen, die zelfopoffering voor de goede zaak.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
Door de massale aandacht op sociale media worden inmiddels naamgenoten van de dader gestalkt en met de dood bedreigd. „Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Criminaliteit in Nederland neemt al sinds de jaren 90 jaar na jaar af. Het is alleen tegenwoordig allemaal veel zichtbaarder. Er loopt helemaal niets te spuigaten uit, behalve de slecht geïnformeerde reacties op internet. Vroeger bleven die gewoon hangen op de kringverjaardagen van oom Hans.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Toch is het ook eens tijd dat mensen actie ondernemen, want het loop echt de spuigaten uit.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word er ook wel moe van dat een volle coupé niet ingrijpt.
Maar natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Criminaliteit in Nederland neemt al sinds de jaren 90 jaar na jaar af. Het is alleen tegenwoordig allemaal veel zichtbaarder. Er loopt helemaal niets te spuigaten uit, behalve de slecht geïnformeerde reacties op internet. Vroeger bleven die gewoon hangen op de kringverjaardagen van oom Hans.
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word er ook wel moe van dat een volle coupé niet ingrijpt.
Die jongen lijkt mij aardig weerloos. Ik zou toch proberen om samen met wat anderen in te grijpen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.
Dit ja, mensen gaan zich niet bemoeien met een schoolpleinruzie in de trein.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.
Wat een achterlijke mening. De jongen die mishandeld wordt, is daar helemaal niet op voorbereid. Bovendien staat hij tegenover meerdere jongens, dus allicht dat hij niet te veel riskeert.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ach, dit doet me nou niet zo veel eigenlijk. Het is jongen vs. andere jongen. De klappenuitdeler is 16, de klappenontvanger 19 etc.
Als je klap krijgt, moet je gewoon gek in je hoofd worden en die gast verbrijzelen. Anders ben je gewoon nerdje. Ja tok.
Punt is ook wel een beetje dat je ziet dat hij een nerdje is, dus dan is het wel een beetje matig om dan juist hem aan te vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ach, dit doet me nou niet zo veel eigenlijk. Het is jongen vs. andere jongen. De klappenuitdeler is 16, de klappenontvanger 19 etc.
Als je klap krijgt, moet je gewoon gek in je hoofd worden en die gast verbrijzelen. Anders ben je gewoon nerdje. Ja tok.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef hugecooll het volgende:
Punt is ook wel een beetje dat je ziet dat hij een nerdje is, dus dan is het wel een beetje matig om dan juist hem aan te vallen.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Toch is het ook eens tijd dat mensen actie ondernemen, want het loop echt de spuigaten uit.
Ja, echt handig dit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
[b]
Door de massale aandacht op sociale media worden inmiddels naamgenoten van de dader gestalkt en met de dood bedreigd. „Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Ik bemoei me sowieso niet met ruzies van mensen die ik helemaal niet ken, je weet nooit wat er aan vooraf is gegaan en dat kan me niets schelen ook. Het is een ander verhaal als ik zie dat een of andere junk het tasje van een oud vrouwtje steelt en er vandoor gaat, dan ga ik er wel achteraan zonder er verder bij na te denken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit ja, mensen gaan zich niet bemoeien met een schoolpleinruzie in de trein.
Ja. Hier bijvoorbeeld de cijfers van 2005-2012quote:
Hugecool, waarom heb je mijn bericht geëdit?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een achterlijke mening. De jongen die mishandeld wordt, is daar helemaal niet op voorbereid. Bovendien staat hij tegenover meerdere jongens, dus allicht dat hij niet te veel riskeert.
beetje wel
Oh, dat moest m'n eigen bericht zijnquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Hugocool, waarom heb je mijn bericht geëdit?
Je mag wel even mee boodschappen doen hier, eens kijken of je dan nog aan cijfertjes vast blijft klampen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja. Hier bijvoorbeeld de cijfers van 2005-2012
Ik geef toe, in 2011 was er een stijging van 25 maar verder alleen maar dalingen.
Ah, okéquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh, dat moest m'n eigen bericht zijn
sorry xoxo
Precies, door social media letten mensen juist nu meer op wat ze doen (denk dat het daardoor nog veel meer gaat afnemen). En gekken blijf je altijd hebben, dus ook dit soort acties.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Criminaliteit in Nederland neemt al sinds de jaren 90 jaar na jaar af. Het is alleen tegenwoordig allemaal veel zichtbaarder. Er loopt helemaal niets te spuigaten uit, behalve de slecht geïnformeerde reacties op internet. Vroeger bleven die gewoon hangen op de kringverjaardagen van oom Hans.
Hoe moet het dan wel?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het op die manier zou moeten hè.
Het probleem is dat de klappenuitdeler problemen wil en de ontvanger niet. Vechten als reactie levert doorgaans nog veel meer problemen op. Noem het maar hoe je het wilt noemen, je kunt beter weglopen en de politie bellen of andere mensen alarmeren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Waar is 'hier'? En 'hier' hoeft niet perse representatief te zijn voor het landelijk gemiddelde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Je mag wel even mee boodschappen doen hier, eens kijken of je dan nog aan cijfertjes vast blijft klampen.
Drenthe.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waar is 'hier'? En 'hier' hoeft niet perse representatief te zijn voor het landelijk gemiddelde.
Ja, want cijfers over heel het land kan je omverwerpen door een momentopname op één plek. Echt, volgens mij ben jij zelf die oom Hans van de kringverjaardag.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Je mag wel even mee boodschappen doen hier, eens kijken of je dan nog aan cijfertjes vast blijft klampen.
Oké.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want cijfers over heel het land kan je omverwerpen door een momentopname op één plek. Echt, volgens mij ben jij zelf die oom Hans van de kringverjaardag.
Gebeurd vaak zat. Alleen dan zetten zijn vriendjes het niet op internet want dan is het niet meer stoer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ter plekke met een paar man dat kereltje op zijn plek zetten.
Rambo, jij zou aan komen rennen vanaf de andere kant van de coupe?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:16 schreef MPC60 het volgende:
Een volle coupe blijft maar lekker schaapachtig naar z'n smartphone kijken.Als je niet eens hier tussen wil springen val dan maar voor de trein ofzo, dan ben je het leven niet waard. Mietjesvolk, echt.
Verrek jij woont er ook.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vorige week is bij Bakker Jansen een halfje bruin gestolen of wat?
Ik zou mij er mee gaan bemoeien ja. Je laat toch niet iemand in een treincoupé bedreigd en in elkaar geslagen worden???quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rambo, jij zou aan komen rennen vanaf de andere kant van de coupe?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker lokale cijfers vergelijken met landelijke.
Blijf je maar vasthouden aan je statistieken, dat blijf ik dat met de praktijk doen. Zo klaar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker lokale cijfers vergelijken met landelijke.
Ik zou dit hoogstwaarschijnlijk niet doorgehad hebben als ik het niet had gezien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik zou mij er mee gaan bemoeien ja. Je laat toch niet iemand in een treincoupé bedreigd en in elkaar geslagen worden???
Ik ben dan ook geen bange muis die snel in z'n capuchon kruipt en hoopt dat hij snel bij de volgende halte is.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat doe. Wat jij doet is echter ook niet reëel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:21 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
[..]
Blijf je maar vasthouden aan je statistieken, dat blijf ik dat met de praktijk doen. Zo klaar.
Ik zeg niet dat ik er gelijk bovenop klap, mijn voordeel is wel dat ik bijna 2 meter ben en sport. Daardoor schrikken dat soort gastjes toch al snel. Ik geef toe, als je 1,70 ben en drie spieren hebt is het misschien niet echt een goed idee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou dit hoogstwaarschijnlijk niet doorgehad hebben als ik het niet had gezien.
Als ik daar op het balkon had gestaan dan had ik waarschijnlijk wel wat gedaan. Wat weet ik niet, waarschijnlijk tussenbeide komen oid
Een hele hoop heeft ook te maken met hoe je je opstelt. Uiterlijk telt mee maar hoeft niet doorslaggevend te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er gelijk bovenop klap, mijn voordeel is wel dat ik bijna 2 meter ben en sport. Daardoor schrikken dat soort gastjes toch al snel. Ik geef toe, als je 1,70 ben en drie spieren hebt is het misschien niet echt een goed idee.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
De dader heeft zich dinsdag op het politiebureau gemeld.
...
Bent u getuige van de laffe daad, kent u de dader of het slachtoffer, neem dan alstublieft contact op met de redactie.
Inderdaad zwijgen is instemmen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Nouja, hij krijgt vrijwel uit het niets een vuist in z'n gezicht. Dat is natuurlijk iets anders dan 'in elkaar laten slaan'.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:57 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Verder wel slecht dat je je als 19 jarige door zo'n 16 jarige koter in elkaar laat slaan.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:58 schreef Specularium het volgende:
Petjes verbieden, en de personen die ze dragen.
Zo kapot en afgestomd is de samenleving inderdaad. Dat mensen dit als tamelijk normaal bestempelen.quote:
Je krijgt niet meer spieren wanneer je sport. Maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er gelijk bovenop klap, mijn voordeel is wel dat ik bijna 2 meter ben en sport. Daardoor schrikken dat soort gastjes toch al snel. Ik geef toe, als je 1,70 ben en drie spieren hebt is het misschien niet echt een goed idee.
Stel je niet zo aan, man. Het is triest en vervelend, maar die beelden huiveringwekkend noemen is tamelijk lame.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zo kapot en afgestomd is de samenleving inderdaad. Dat mensen dit als tamelijk normaal bestempelen.
dit is toch helaas van alle tijden?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Heeft niks met lame te maken. Het is gewoon triest dat we het als een soort dagelijks facebookfilmpje zien (wat het helaas nog zo ongeveer is ook) in plaats van een eenmalig incident. Ik vind het huiveringwekkend om te zien dat een jongen die met alles uitstraalt niet gewelddadig te zijn zo K.O. geslagen wordt. Dat het bloed er niet uitgutst doet daar voor mij niks aan af.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:10 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, man. Het is triest en vervelend, maar die beelden huiveringwekkend noemen is tamelijk lame.
twitter:Kranten_en_RTV twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:29:44Telegraaf | Jacht op treinlafaard geopend https://t.co/El6736faak reageer retweet
Dat wel, maar het komt steeds vaker voor. Nog even en men gaat het 'normaal' vinden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:11 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dit is toch helaas van alle tijden?
weet niet of het vaker voorkomt alles wordt nu alleen vastgelegd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:43 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat wel, maar het komt steeds vaker voor. Nog even en men gaat het 'normaal' vinden.
Dat krijg je als justitie weigert dit soort stront aan te pakken. Het is een gewelddadige gast die al eerder met justitie in aanraking kwam volgens enkele bronnen, dus je hoeft hem en zijn familie niet te sparen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
Op internet en sociale media is de jacht geopend op de 16-jarige dader uit Hoorn, die een 19-jarige student in de trein heeft gemolesteerd. De dader heeft zich dinsdag op het politiebureau gemeld. De zaak ligt bij het Openbaar Ministerie dat over een eventuele vervolging moet beslissen.
[ afbeelding ]
Ik doe er nu zelf aan mee, ik weet het. Maar dit soort publieke schavotten voor schavuiten, kan helemaal verkeerd uitpakken. Weet nog dat er mensen de verkeerde Joran van der Sloot wilden aanpakken.
Anders zouden ze het niet doen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Punt is ook wel een beetje dat je ziet dat hij een nerdje is, dus dan is het wel een beetje matig om dan juist hem aan te vallen.
beetje wel
Je moet je nooit in dat soort zaken mengen in het buitenland, de tegenpartij kent de weg in de plaatselijke gebruiken' een stuk beter dan jij, spreekt sowieso de taal beter spreekt en zij hebben alle tijd van de wereld en jij gaat/wilt binnen 2 weken weer terug naar je eigen landquote:Op woensdag 13 januari 2016 16:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens heb ik hier wel eens in China meegemaakt dat iemand in elkaar gerost werd in de metro. Leek alleen meer soort van afrekening. Man stapte in, gevolgd door twee anderen die aan weerszijden van hem gingen zitten. Daarna werd die man vakkundig in elkaar geslagen. Bloed over de vloer en alles. Meeste mensen renden uit de metro omdat het precies gebeurde net voor een halte. Daders daarna ook weg. Maar daar tussenspringen als buitenlander is vragen om problemen.
Exact.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ter plekke met een paar man dat kereltje op zijn plek zetten.
Jep, we zijn het helemaal met elkaar eens. Tuig van de richel is het. Of de bovenste plank, ook goed.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:44 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Exact.
Ik ben in vrijwel alle gevallen tegen geweld. Maar bij zo'n gast, die inderdaad trots is op zijn gedrag, die gelukkig wordt als hij andere mensen pijn doet, daar helpt alleen een gruwelijk pak slaag.
En daar blijft het bij?quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Jep, we zijn het helemaal met elkaar eens. Tuig van de richel is het. Of de bovenste plank, ook goed.
Matig?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
beetje wel
Dat betwijfel ik. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk de bak inquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:58 schreef tvanriest het volgende:
Hij komt er waarschijnlijk met een fopstraf vanaf. Daarom maar goed dat ie nu lekker overal met zijn bek op internet staat
quote:
quote:De dader heeft zich dinsdag op het politiebureau gemeld.
quote:Adres, telefoonnummers, Facebook, YouTube.
Alles is al bekend van die gozer.
Ok, nou dan kunnen we het dus toch opzetten, wat is het probleem.quote:
Wedden van niet? En dat is 16 jaar, dat belooft wat voor de toekomstquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:25 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk de bak in
Geen zorgen die vertrekt vast naar marokko, met uitkering dat wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wedden van niet? En dat is 16 jaar, dat belooft wat voor de toekomst
Lol nee, openlijke geweldpleging is niet iets kleins in het Nederlandse recht. Hier kom je niet makkelijk mee weg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wedden van niet? En dat is 16 jaar, dat belooft wat voor de toekomst
Dit gebeurde vroeger bij ons op school helaas ook wel eens, walgelijke pesterijen. Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje en sta je meteen met je kop op internet. Wat dat betreft is "sociale" controle weer helemaal terug.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:57 schreef hoas het volgende:
[..]
En daar blijft het bij?
Die gast met zijn werpzeug en zaaddonor moeten geestelijk en financieel helemaal kapot gemaakt worden.
Uiteraard, anders was het geen Telegraafartikel en een topic waard geweest.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:13 schreef Jahr00n het volgende:
Filmpje niet gezien, zal wel een licht getinte zijn?
Dat ze gemiddeld gesproken vaker dit soort wangedrag vertonen, speelt natuurlijk niet mee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, anders was het geen Telegraafartikel en een topic waard geweest.
Niet in de mate van ophef nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ze gemiddeld gesproken vaker dit soort wangedrag vertonen, speelt natuurlijk niet mee.
Roomblanke kopschoppers enzo al weer vergeten?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in de mate van ophef nee.
Ja maar ja.. maar hunnie doen het ookquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Roomblanke kopschoppers enzo al weer vergeten?
Die ophef was er ook alleen maar vanwege de veronderstelling dat het wéér Marokkanen waren, zoals dat wel erg vaak nogal makkeijk wordt aangenomen. Sterker nog, daar wordt verlangend naar uitgekeken. Nadat bleek dat ze roomblank waren konden GS en al die fokkertjes niet meer terug, maar was er ineens geen probleem meer dat benoemd moest worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Roomblanke kopschoppers enzo al weer vergeten?
Leg eens uitquote:Op woensdag 13 januari 2016 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, anders was het geen Telegraafartikel en een topic waard geweest.
Nogmaals. Welke ophef ?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in de mate van ophef nee.
Waar heb je het over ?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die ophef was er ook alleen maar vanwege de veronderstelling dat het wéér Marokkanen waren, zoals dat wel erg vaak nogal makkeijk wordt aangenomen. Sterker nog, daar wordt verlangend naar uitgekeken. Nadat bleek dat ze roomblank waren konden GS en al die fokkertjes niet meer terug, maar was er ineens geen probleem meer dat benoemd moest worden.
Geen idee, maar ophef wordt gemaakt, en die is vaak nogal selectief.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit
Post ik racsistisch ?
In jouw ogen. Het volgende schandpaaltopic met blanken in de hoofdrol kom je wel even sorry zeggen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen idee, maar ophef wordt gemaakt, en die is vaak nogal selectief.
Die komen eigenlijk nooit voorbij pagina 1.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
In jouw ogen. Het volgende schandpaaltopic met blanken in de hoofdrol kom je wel even sorry zeggen?
quote:Geachte heer Bond,
Dank dat u ons op deze schokkende beelden attent heeft gemaakt. Wij distantiëren ons nadrukkelijk van dergelijk gedrag.
Wij vinden het jammer dat dit geassocieerd wordt met onze club, temeer daar het lidmaatschap van Zeeburgia van Walter Anijs al in september 2015 is beëindigd. Dat zijn Zeeburgia profiel nog bovenkomt bij zoekmachines, zullen wij aankaarten bij de KNVB, die het software pakket voor onze ledenadminstratie (Sportlink) beheert.
Wij hopen dat zijn gedrag via andere kanalen aangepakt kan worden, wij hebben geen contact meer met deze persoon.
Met vriendelijke groet,
Geen NAW.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Mogen we hier NAW posten of krijg ik dan een ban?
Daarom gaan we gewoon door:quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:58 schreef tvanriest het volgende:
Hij komt er waarschijnlijk met een fopstraf vanaf. Daarom maar goed dat ie nu lekker overal met zijn bek op internet staat
Fuck de policor. Het was een buitenlander, zoals vaak het geval.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg eens uit
Post ik racsistisch ?
Judo/Budo, zie zijn youtube.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:03 schreef CornflakesXL het volgende:
Iemand van 16 tegen iemand van 19. Zou die aan vechtsport doen?
Maar... Máár toch is het kut dat hij geen Marrokaan isquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Fuck de policor. Het was een buitenlander, zoals vaak het geval.
Ja, er zitten veel domme mensen tussen bij zo'n groot aantal mensen. Het krantje werkt hier natuurlijk lustig aan mee. Ik kan het best begrijpen als je als krantje mensen aanmoedigt om te helpen bij het vinden van de dader maar neem dan ook even je verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat mensen weten dat ze niets mogen doen en enkel de politiek mogen tippen als ze denken de dader op het spoor te zijn gekomen en leg even duidelijk uit dat ze bij de politie niet zo dom zijn dat ze daar niet eventjes googelen en facebooken en zo: dus enkel iets melden bij de politie als je denkt die persoon te kennen, te hebben gezien of op de plaats van het delict te zijn geweest rond dat tijdstip.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
Ik doe er nu zelf aan mee, ik weet het. Maar dit soort publieke schavotten voor schavuiten, kan helemaal verkeerd uitpakken. Weet nog dat er mensen de verkeerde Joran van der Sloot wilden aanpakken.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:56 schreef BarryOSeven het volgende:
Godverdomme wat een sneuneuzerij onder dat filmpje zegquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zijn youtube met een aantal leuke reacties
De criminaliteit neemt volgens de officiele cijfers af, maar hecht jij daar waarde aan? Wetende dat van alle gepleegde misdaden hooguit een paar procent (<5%) uitmondt in een veroordeling? Wetende dat politie/justitie jarenlang hebben geprobeerd om het doen van aangifte te bemoeilijken en af te raden? Wetende dat er mensen bij politie/justitie misschien wel accountable zijn op verbetering van oplossingscijfers?quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dit inderdaad; plus het filmpje van de mishandeling is overal online te zien, wel voorafgegaan door advertenties uiteraard.quote:Op donderdag 14 januari 2016 14:46 schreef bamibij het volgende:
Tevens: Mensen die de verkeerde gaan bedreigen_______! Of überhaupt de behoefte voelen te gaan bedreigen omdat ze een internetfilmpje hebben gezien en nu ''HEEL BOOS zijn
![]()
![]()
''.
'Wie is de grootste pauper', de slaande medelander of de internet bedreigende zolderkamer autochtone blanke boze man, binnenkort nieuwe show op rtl 4
Naam, Adres, Woonplaats?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:56 schreef BarryOSeven het volgende:
De meeste mensen die dat beoefenen zouden daar geen gebruik van maken buiten te tatami, tenzij ze zichzelf moeten verdedigen in welk geval je daar gebruik van mag maken op een proportionele wijze. Er zijn helaas altijd uitzonderingen.quote:
Inderdaad, maar geen rechter zal hen veroordelen terwijl ze toch echt wel een flinke taakstraf verdienen.quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:33 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind die vriendjes die filmen, lachen en aanmoedigen in dit soort filmpjes ook behoorlijke losers trouwens. Die zijn ook schuldig.
Met anderenquote:Op woensdag 13 januari 2016 15:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die jongen lijkt mij aardig weerloos. Ik zou toch proberen om samen met wat anderen in te grijpen.
Yupquote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Naam, Adres, Woonplaats?
Een serieuze vraag, ik gok wat de afkorting betekent.
Dat lijkt me niet zo netjes, zelfs als iemand zulke dingen uitspookt. Daarvoor hebben we politie, justitie en rechters die hopeloos aanmodderen in een niet werkend systeem.![]()
https://www.politie.nl/ni(...)deling-in-trein.htmlquote:Mishandeling in trein
Laatste update:
13-01-2016 | 14:01
Obdam - Dinsdagmiddag rond 17:00 uur is een 20-jarige man uit Hoorn in de trein ter hoogte van Obdam mishandeld door een 16-jarige jongen uit Zwaag.
De verdachte ging eerst op de schoot van het slachtoffer zitten. Het slachtoffer duwde de jongen van zich af. Vervolgens sloeg de jongeman het slachtoffer uit Hoorn in zijn gezicht. Toen de trein stopte in Hoorn, stapten de verdachte en zijn vrienden uit en wisten te ontkomen.
Later op de avond werd de politie door meerdere getuigen benaderd dat er een filmpje van het incident op het internet circuleerde. Op het filmpje is duidelijk te zien wat er precies is voorgevallen. Ook is de verdachte goed in beeld te zien. Diezelfde avond meldde de verdachte zich ook vrijwillig bij de politie. Omdat de jongen minderjarig is, heeft de Officier van Justitie besloten hem niet buiten heterdaad aan te houden. Daarom is er met hem afgesproken dat er vandaag een afspraak voor een verhoor gemaakt wordt.
Mwoah, hij koos z'n prooi natuurlijk wel zorgvuldig uit. Dat is standaard bij dit soort bullebakken. No way dat die een "normale" 20-jarige had lastig gevallen, dit was het prototype smalle nerveuze nerd.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:57 schreef Achterhoker het volgende:
Verder wel slecht dat je je als 19 jarige door zo'n 16 jarige koter in elkaar laat slaan.
Daar doelde ik niet op met het falen van het rechtsysteem. Los van het feit dat de wetgeving niet perfect is (die jongens die daar aan het lachen en filmen waren verdienen een even zware straf, zij moedigden hem aan om dit te doen) is het straffen vaak zinloos. Een werkstraf en boetes, dat werkt nog redelijk. Een gevangenisstraf zoals we dat in Nederland uitvoeren heeft geen positief effect, gevangenissen zouden veel meer de focus moeten leggen op opvoeding en behandeling, dat vergt dus ook een ander type bewaarder (mensen met minstens een HBO-diploma en een achtergrond in opvoeding/sociale wetenschappen in plaast van beveiligers op (V)MBO-niveau).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup
Een adres mag natuurlijk altijd gepost worden. Hier dan toevallig niet
Maar het rechtsysteem heeft al gefaald. Hij heeft zichzelf aangegeven bij de politie:
[..]
https://www.politie.nl/ni(...)deling-in-trein.html
Hij is niet aangehouden. Raar vind ik het niet dat men het recht in eigen hand wil nemen.
Ben ik het wel met je eens, en dan is het ook nog zo dat we hier in NL een relatief klein terugval percentage hebben ten opzichte van andere landen (geen bron momenteel, te vroeg)quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar doelde ik niet op met het falen van het rechtsysteem. Los van het feit dat de wetgeving niet perfect is (die jongens die daar aan het lachen en filmen waren verdienen een even zware straf, zij moedigden hem aan om dit te doen) is het straffen vaak zinloos. Een werkstraf en boetes, dat werkt nog redelijk. Een gevangenisstraf zoals we dat in Nederland uitvoeren heeft geen positief effect, gevangenissen zouden veel meer de focus moeten leggen op opvoeding en behandeling, dat vergt dus ook een ander type bewaarder (mensen met minstens een HBO-diploma en een achtergrond in opvoeding/sociale wetenschappen in plaast van beveiligers op (V)MBO-niveau).
Door wie heb jij dat jou laten wijsmaken?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben ik het wel met je eens, en dan is het ook nog zo dat we hier in NL een relatief klein terugval percentage hebben ten opzichte van andere landen (geen bron momenteel, te vroeg)
Men wil vooral het onrecht in eigen hand nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Hij is niet aangehouden. Raar vind ik het niet dat men het recht in eigen hand wil nemen.
Hoe dan ook moeten we naar een stelsel toe waarin we er wel voor zorgen dat mensen die sociaal onaangepast zijn tijdelijk uit de samenleving worden genomen en als sociaal aangepaste burgers terug in de samenleving keren.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Men wil vooral het onrecht in eigen hand nemen.
Vreemd zeg, ik baseer mij op een documentaire op de NPO van een of twee jaar geleden waarin men zo trots was dat de behandeling zo goed aansloeg en dat dat beter was dan in de VS bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Door wie heb jij dat jou laten wijsmaken?
We hebben hier een recidive van 80%! Ik neem aan dat jij het met mij eens bent dat dat geen kleine terugval is. Het cijfer is redelijk verstop maar als je goed zoekt op Wikipedia dan kan je dit percentage vinden voor meerderjarige mensen in de Nederlandse gevangenissen met als bronvermelding een verslag van justitie.
De tijd dat in Nederland ook nog wat werd geïnvesteerd in behandeling ligt heel erg ver (een jaar of 20?) achter ons. Tegenwoordig is het 12-16 u/d in een cel zitten en je het grootste deel van de rest van de tijd vervelen en af en toe eten, vaak in je cel (lekker vormend). Af en toe, niet overal meer, nog wat ongeschoold werk waar ze niets van leren en 1 keer per week een gesprekje met een psycholoog of een drugsgroepje of zo. Kijk maar eens naar de series van Buch, daarin krijg je een realistisch beeld van hoe de gevangenissen in Nederland zijn. Als we echt wat aan de recidive willen doen dan zullen we van Noorwegen moeten leren. Samengevat:
- het strafaspect los laten, het feit dat je in de gevangenis zit is de straf, je hoeft niet nog extra gestraft te worden
- opvoeding centraal stellen, o.a. door zelf het goede voorbeeld te geven
- verantwoordelijkheid geven aan de gevangenen, bijv. door hen verantwoordelijk te maken voor het koken, schoon houden etc.
Ja, wanneer het kan laat je hen ook met messen werken, dat blijkt prima te gaan: 0 incidenten. Je moet natuurlijk wel de juiste mensen op de juiste vleugel plaatsen en een geheel ander type bewaarder selecteren en opleiden.
- het de norm laten zijn dat de gedetineerde 16 u/d uit de cel is en het grootste deel van die tijd actief is. Je mag natuurlijk best even hangen na het eten of zo maar gewoon goed gevulde dagen met activiteiten waar ze van leren: theoretisch onderwijs, praktische vorming en hobby's (muziek, sport en spel).
Het valt niet lekker bij het volk maar het is bijzonder effectief, hiermee haal je een recidive van 20% in plaats van de >70% die in de rest van de wereld nu wordt gehaald.
In vergelijking met de USA is het al snel beter. Dat is zoiets als dat je trots roept dat het drinkwater hier minder vervuild is dan in Egypte. of dat er minder drugs wordt gesynthetiseerd dan in Noord-Brabant.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Vreemd zeg, ik baseer mij op een documentaire op de NPO van een of twee jaar geleden waarin men zo trots was dat de behandeling zo goed aansloeg en dat dat beter was dan in de VS bijvoorbeeld.
Jij bent zeker de held die alles wel eventjes alleen oplost?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 08:06 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Met anderen![]()
Deze gast had opgehouden of op de grond gelegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |