quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:„Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Kijk hem trots zijn. Hoe vaak gebeurt dit als er niet gefilmd wordt ?quote:
Toch ontroerend die betrokkenheid van vredelievende mensen, die zelfopoffering voor de goede zaak.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
Door de massale aandacht op sociale media worden inmiddels naamgenoten van de dader gestalkt en met de dood bedreigd. „Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Criminaliteit in Nederland neemt al sinds de jaren 90 jaar na jaar af. Het is alleen tegenwoordig allemaal veel zichtbaarder. Er loopt helemaal niets te spuigaten uit, behalve de slecht geïnformeerde reacties op internet. Vroeger bleven die gewoon hangen op de kringverjaardagen van oom Hans.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Toch is het ook eens tijd dat mensen actie ondernemen, want het loop echt de spuigaten uit.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word er ook wel moe van dat een volle coupé niet ingrijpt.
Maar natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Criminaliteit in Nederland neemt al sinds de jaren 90 jaar na jaar af. Het is alleen tegenwoordig allemaal veel zichtbaarder. Er loopt helemaal niets te spuigaten uit, behalve de slecht geïnformeerde reacties op internet. Vroeger bleven die gewoon hangen op de kringverjaardagen van oom Hans.
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word er ook wel moe van dat een volle coupé niet ingrijpt.
Die jongen lijkt mij aardig weerloos. Ik zou toch proberen om samen met wat anderen in te grijpen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.
Dit ja, mensen gaan zich niet bemoeien met een schoolpleinruzie in de trein.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ik twee tieners elkaar zie aftuigen, kruipt bij mij ook niet direct de behoefte naar boven om er tussen te springen. Zolang ze mij met rust laten kan het me niet boeien, tieners zijn nou eenmaal tieners.
Wat een achterlijke mening. De jongen die mishandeld wordt, is daar helemaal niet op voorbereid. Bovendien staat hij tegenover meerdere jongens, dus allicht dat hij niet te veel riskeert.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ach, dit doet me nou niet zo veel eigenlijk. Het is jongen vs. andere jongen. De klappenuitdeler is 16, de klappenontvanger 19 etc.
Als je klap krijgt, moet je gewoon gek in je hoofd worden en die gast verbrijzelen. Anders ben je gewoon nerdje. Ja tok.
Punt is ook wel een beetje dat je ziet dat hij een nerdje is, dus dan is het wel een beetje matig om dan juist hem aan te vallen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ach, dit doet me nou niet zo veel eigenlijk. Het is jongen vs. andere jongen. De klappenuitdeler is 16, de klappenontvanger 19 etc.
Als je klap krijgt, moet je gewoon gek in je hoofd worden en die gast verbrijzelen. Anders ben je gewoon nerdje. Ja tok.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef hugecooll het volgende:
Punt is ook wel een beetje dat je ziet dat hij een nerdje is, dus dan is het wel een beetje matig om dan juist hem aan te vallen.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Toch is het ook eens tijd dat mensen actie ondernemen, want het loop echt de spuigaten uit.
Ja, echt handig dit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:54 schreef tong80 het volgende:
[b]
Door de massale aandacht op sociale media worden inmiddels naamgenoten van de dader gestalkt en met de dood bedreigd. „Op internet circuleren namen en telefoonnummers die niet van de dader of familie van de dader zijn”, zegt een gedupeerde. „We worden de hele dag al bedreigd, terwijl ik die jongen niet eens ken.”
Ik bemoei me sowieso niet met ruzies van mensen die ik helemaal niet ken, je weet nooit wat er aan vooraf is gegaan en dat kan me niets schelen ook. Het is een ander verhaal als ik zie dat een of andere junk het tasje van een oud vrouwtje steelt en er vandoor gaat, dan ga ik er wel achteraan zonder er verder bij na te denken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit ja, mensen gaan zich niet bemoeien met een schoolpleinruzie in de trein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |