Ik herken ze wel. Wij hadden in 5 van de 11 dozen een beschimmeld of ontbrekend ingrediënt. Daarna ben ik gestopt met bijhouden. En ik vond HF minder leuke, lekkere recepten en ingrediënten sturen na een paar maanden.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:49 schreef MutedFaith het volgende:
Ik LOLde. Wat een kneus, met z'n 'hippe' rant. In 't Engels uiteraard, want anders hoor je er niet bij als blogger.
Zijn klachten over de kwaliteit herken ik niet. Die over de 'te eenvoudige / goedkope recepten' ook niet. Opzeggen is overal moeilijker dan aanmelden. En het bel-me-niet-register werkt inderdaad niet als je in het verleden klant bent geweest bij de organisatie. Is 't netjes van HF dat ze blijven bellen en mailen als je duidelijk geen interesse hebt? Vast niet. Maar de echte vraag is hier: Is 't interessant om te lezen hoe een of andere omhooggevallen blogger daarover huilt?
Dat neem ik aan. Een koolraap zal wel zo weinig kosten dat de verpakking (en het verpakken) duurder is.quote:Op zondag 24 januari 2016 04:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt, maar wat ze wel zouden kunnen doen is zaken voorgesneden en vacuumverpakt aanleveren. Bij de koolraap hebben ze dat in het verleden ook wel eens gedaan. Daar zou ik als afnemer ook veel gelukkiger van worden Maar zal wel duurder zijn
Gisteren nagekookt. Lekker, maar vergt wat tweaken, ik vond het aan de flauwe kant. Ligt waarschijnlijk aan de groentenbouillon die heb gebruikt. Morgen poging 2, ik heb nog genoeg ingrediënten in huis.(vind maar eens een spitskool of broccoli van een ons )quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kijkt u eens
Te simpel voor woorden, maar inderdaad erg lekker
Ik gebruikte zelf kippenbouillon Je kunt ook runder gebruiken als je een sterkere smaak wilt of visquote:Op zondag 24 januari 2016 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gisteren nagekookt. Lekker, maar vergt wat tweaken, ik vond het aan de flauwe kant. Ligt waarschijnlijk aan de groentenbouillon die heb gebruikt. Morgen poging 2, ik heb nog genoeg ingrediënten in huis.(vind maar eens een spitskool of broccoli van een ons )
Want gelukkig hebben ze je adres, naam en bankgegevens niet?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat opzeggen hoeft toch ook niet zo moeilijk te zijn? Ga naar je account, verander je mailadres in een ander mailadres en verander je telefoonnummer. Doei
Post is makkelijker te negeren dan een telefoontje.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Want gelukkig hebben ze je adres, naam en bankgegevens niet?
Natuurlijk wel. Maar ze kunnen je in elk geval niet constant stalken met mailtjes en telefoontjes of je alsjealsjealsjeblieft terug wil komen.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Want gelukkig hebben ze je adres, naam en bankgegevens niet?
Deze nog even voor het nageslacht bewaard; de rest van de zeer onbeleefde en overtrokken reacties heb ik verwijderd. Er staat overigens nergens 'persoonlijke ervaringen', dus een bron van buiten FOK! gebruiken is prima. Als ik dat bericht had geplaatst, had niemand er een probleem mee gehad.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:09 schreef agter het volgende:
Post maar lekker, hoor Japie.
Je hebt gelijk. Negatieve verhalen en ervaringen horen hier ook.
Prima.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die curry leek me wat flauw, daar moet iets van vlees bij, heb ik besloten. Project voor morgen Hoe was de smaak?
Welles.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze nog even voor het nageslacht bewaard; de rest van de zeer onbeleefde en overtrokken reacties heb ik verwijderd. Er staat overigens nergens 'persoonlijke ervaringen', dus een bron van buiten FOK! gebruiken is prima. Als ik dat bericht had geplaatst, had niemand er een probleem mee gehad.
Behalve jij dan Afgezien van de stupiditeit van die blogpost, heb ik er geen enkele moeite mee als mensen recensies van anderen hier linken hoor. Misschien zelfs wel leuk om te lezen.quote:
Ik zou daar echt bloedchagrijnig van worden. Om niet te zeggen, mogelijk een keer zo hard via de telefoon uit m'n panty springen dat zo'n telefonist uit zichzelf een melding opplakt 'niet meer bellen'.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:14 schreef minilot het volgende:
Ik word tot op de dag van vandaag minstens elke drie weken gebeld door HelloFresh, na al een flinke tijd geleden (na twee dozen uitproberen) al uitdrukkelijk te hebben aangegeven er écht geen behoefte te aan hebben.
Volgens mij is er tijdens kerst het een en ander niet goed gegaan met de leveringen bij Streekbox. Ik weet niet hoe ze het hebben opgelost?quote:Op maandag 25 januari 2016 07:14 schreef minilot het volgende:
Ach, kom ik hier aan na via Twitter de blogpost te hebben gelezen om 'm hier te plaatsen - was men me al voor!
Ik word tot op de dag van vandaag minstens elke drie weken gebeld door HelloFresh, na al een flinke tijd geleden (na twee dozen uitproberen) al uitdrukkelijk te hebben aangegeven er écht geen behoefte te aan hebben.
Ik heb best begrip voor een beetje gehaaid achter klanten willen aanzitten en ik heb zelf nota bene jarenlang trainingen gegeven bij commerciële calll centers (jaja... ) maar dit gaat zelfs mij te ver!
Overigens, en om het nog een beetje ontopic te houden, ga ik volgende maand wel weer starten met de Streekbox. Ik heb dat een paar jaar geleden eens een paar weken geprobeerd en was toen zeer te spreken over de kwaliteit van groenten en fruit, en ben wel benieuwd hoe ze het inmiddels doen. Al was het maar omdat ze tegenwoordig een vegetarische box hebben en dat was destijds nog niet zo..
Da's waar, dat was een vrij ernstige misstap.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:59 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Volgens mij is er tijdens kerst het een en ander niet goed gegaan met de leveringen bij Streekbox. Ik weet niet hoe ze het hebben opgelost?
Dat klopt niet hoor. Ze mogen bellen, maar moeten je wel het recht van verzet aanbieden aan het einde van het gesprek. Na zes weken is dat verwerkt, geloof ik. Zo ben ik bij diverse bedrijven klant waarbij ik na een telefoontje via dat menu heb aangegeven niet meer gebeld te willen worden.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:49 schreef MutedFaith het volgende:
Ik LOLde. Wat een kneus, met z'n 'hippe' rant. In 't Engels uiteraard, want anders hoor je er niet bij als blogger.
Zijn klachten over de kwaliteit herken ik niet. Die over de 'te eenvoudige / goedkope recepten' ook niet. Opzeggen is overal moeilijker dan aanmelden. En het bel-me-niet-register werkt inderdaad niet als je in het verleden klant bent geweest bij de organisatie. Is 't netjes van HF dat ze blijven bellen en mailen als je duidelijk geen interesse hebt? Vast niet. Maar de echte vraag is hier: Is 't interessant om te lezen hoe een of andere omhooggevallen blogger daarover huilt?
Zondag komt ie!quote:Op maandag 25 januari 2016 10:09 schreef MutedFaith het volgende:
Als je me een PM stuurt met je mailadres heb ik een gratis box (bij afname van 2 boxen, dus 2 voor de prijs van 1) voor je.
Dat was een paar jaar geleden (toen ik het voor het eerst uitprobeerde) al zo en blijkbaar dus nog steeds.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:32 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
De producten bij de Streekbox zijn inderdaad van goede kwaliteit. Minder tevreden ben ik over de recepten. Die zijn knullig geschreven en kooktechnisch heb ik er ook vaak wat op aan te merken.
Nope, zit niet in de buurt. Ruim een half uur fietsen (als ik flink doortrap), daar heb ik geen zin inquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:49 schreef Atifa het volgende:
Minilot, is een Odin-abonnement niets voor jou in dat geval? Ik weet niet of er een afhaalpunt bij jou in de buurt zit. Je kunt het uitbreiden met een vleespakket, maar je kunt ook voor alleen groente kiezen.
Precies dat...maar ik laat me op basis van de foto's en titels toch steeds weer overhalenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:30 schreef Isabeau het volgende:
In theorie geniet MS absoluut mijn voorkeur, maar het lukt ze maar niet qua smaak
In het recept stond ook 'verwijder de harde randjes van de boerenkool en snijdt fijn'. Uhm, ik heb fijngesneden boerenkool geleverd gekregen? In de chili 'voeg de rode peper toe', uhm ik heb geen rode peper gekregen (wat overigens prima in gepast had!) maar wel rode paprika. Die kwam vervolgens nergens in het recept meer terug....quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:54 schreef pl4kkie het volgende:
Hier ook de boerenkool weg moeten doen. Die rook ook zuur, al stond er op de verpakking tenminste houdbaar tot 26-01. Heeft gewoon in de groente la gelegen dus makkelijk 2 dagen langer houdbaar moeten kunnen zijn.
Bij ons recept stond 300 ml water. Dat was genoeg vocht om er een "soep'' van te kunnen maken. De smaak was idd erg flauw, heb er zelf nog wat extra sojasaus bij gedaan om het een beetje smakelijk te krijgen. Er stond op het recept ook dat we de risoni naar de handleiding op de verpakking beetgaar moeten koken. Uhh welke verpakking???
Klopt ja, dat stond er ook van de boerenkool. Wel heel erg slordig en onprofessioneel. Ik heb nog geen klacht in gediend maar ga dat toch wel even melden op FB.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:57 schreef Trusten het volgende:
[..]
In het recept stond ook 'verwijder de harde randjes van de boerenkool en snijdt fijn'. Uhm, ik heb fijngesneden boerenkool geleverd gekregen? In de chili 'voeg de rode peper toe', uhm ik heb geen rode peper gekregen (wat overigens prima in gepast had!) maar wel rode paprika. Die kwam vervolgens nergens in het recept meer terug....
Ervaringsdeskundige meldtquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:44 schreef Kniertje22 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die voor 1 persoon een 2-persoons box voor 3 dagen nemen (van welke aanbieder dan ook)? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de ervaringen hiermee... Is het bv. goed te doen om porties te halveren en zo 2 x hetzelfde te koken, of juist alles in één keer te maken en het de tweede dag weer op te warmen. Hoe zit het dan met kwaliteit/smakelijkheid?
Ik heb al bijna 1,5 jaar de 1-persoons box voor 5 dagen van HelloFresh en dat bevalt me absoluut heel goed, maar ik zou ook best eens wat anders willen proberen. Nadeel is alleen dat veel aanbieders geen 1-persoons box leveren...
Welke aanbieder trouwens wel een 1-persoons box levert en die ik niet zag staan in de OP, is Zoyummy. Ik heb dit 1 x geprobeerd en de gerechten bevielen me op zich prima (sommige wel iets bewerkelijker dan HF), maar wat ik een groot nadeel vond was de hoeveelheid verpakkingsmateriaal. Voor elk gerecht zitten de ingrediënten in een papieren tasje bij elkaar verpakt, wat sommigen misschien handig vinden maar ik vind 't niet per se nodig... Verder zijn die ingrediënten óók weer allemaal verpakt in een bakje of zakje (knoflookteen in een klein ziploc zakje verpakt...mag van mij er ook los bij).
Naja, ik was nog niet zo enthousiast dat ik het nog een keer besteld heb, hoewel er ook wel voordelen zijn bij Zoyummy. Zo krijg je bv. gratis fruit bij je bestelling (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid per persoon per dag) en hebben ze verschillende 'thema'-boxen, zoals bv. Italiaans, Aziatisch of Midden-oosten.
Verder was het qua ingrediënten wel heel compleet, zo zat er bv. ook een bakje met afgepaste hoeveelheid bloem bij, iets wat je bij HF geacht wordt in huis te hebben.
2quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:17 schreef Trusten het volgende:
[..]
Had jij ook het recept voor 2 personen of voor 3?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |