abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159064222
Maaltijdbox ervaringstopic!

Praat hier mee over de diverse maaltijdbox services die op de markt zijn. Een maaltijdbox is een doos vol ingrediënten met recepten erbij, online te bestellen. Zo hoef je niet meer na te denken over wat je zal gaan eten. Voor de luiwammesen onder ons, voor diegenen die eens wat anders willen en voor diegenen die het gewoon eens uit willen proberen met een kortingscode.

Hellofresh

http://www.hellofresh.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 34 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 1-6

Extra info: Hellofresh heeft ook een Familybox, geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar. Tevens een ontbijtbox, fruitbox en een wijnbox. Een eenmalige proefbox is mogelijk voor 37 euro.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marley Spoon

http://www.marleyspoon.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39,90 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-8

Extra info: bij Marley Spoon kun je zelf kiezen uit 6 verschillende maaltijden per week. De maaltijden zijn altijd per 2 personen per gerecht verpakt, dus als je voor 4 personen bestelt krijg je voor elke maaltijd 2 verpakkingen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allerhande box

http://www.ah.nl/Allerhande_Box

Abonnement: nee.
Prijs: vanaf 35 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Allerhande box is een initiatief van de AH. Bij aanschaf van de Allerhande Box is de bezorging van je reguliere boodschappen gratis.

Mathijs Maaltijdbox

https://www.mathijsmaaltijdbox.nl

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: Mathijs Maaltijdbox heeft ook een Familybox, deze is geschikt voor mee-etende kinderen (1-3 kinderen).

Beebox

https://beebox.nl/

Abonnement: ja, minimale afname is 2 boxen. Flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 32,50 euro.
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 1-4

Extra info: Biologisch, enige met EKO keurmerk. Alle producten komen van Nederlandse boeren. Zo duurzaam mogelijke werkwijze (zo min mogelijk verpakkingsmateriaal, herbruikbare krat). Ook een koolhydraatarme box. Prijs voor 2 personen nog onder de prijs van HF. Ze hebben af en toe acties dat je bij inschrijving voor 2 boxen bv een brood of sappakket kado krijgt. Ook hebben ze een actie met Goodcoins.

De Krat

https://www.dekrat.nl/

Abonnement: Ja, flexibel lidmaatschap
Prijs: vanaf 37 euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Krat biedt ook een Weekendbox aan, die bevat verschillende ingrediënten en een aantal recepten ter inspiratie. Deze is ook voor 1 persoon bestelbaar. Tevens is er een optie om iemand een krat cadeau te doen.

Acties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Streekbox

http://www.streekbox.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap.
Prijs: vanaf 39euro.
Vegetarisch mogelijk: ja.
Aantal personen: 2-4

Extra info: de Streekbox is ook eenmalig te bestellen.

Kromme Rijn Krat

http://krommerijnfruit.luondo.nl/

Abonnement: ja, flexibel lidmaatschap met opzegtermijn van 1 maand. De eerste keer betaal je 4 keer vooruit.
Prijs: vanaf 25 euro (maar alleen per 4 keer te bestellen, dus 100 euro).
Vegetarisch mogelijk: nee.
Aantal personen: 2-4

Extra info: De Kromme Rijn Krat bezorgt alleen in de regio Kromme Rijn (Bunnik, Odijk en Houten). De kratten bevatten lokale producten waarmee 3 a 4 maaltijden bereid kunnen worden maar geen recepten.

Lekker Lokaal

http://lekkerlokaal.nl/

Abonnement: Met en zonder abonnement. Je kunt losse kistjes bestellen of een wekelijks abonnement nemen dat op ieder moment is op te zeggen.
Prijs: Afhankelijk van de inhoud. Statiegeld voor het kistje is ¤10.
Vegetarisch mogelijk: ja
Aantal personen: zelf te bepalen

Extra info: Lekker Lokaal levert vanuit het principe van duurzaamheid alleen in het Rijk van Nijmegen, en heeft alleen producten uit het Rijk van Nijmegen in het assortiment. Er zijn twee kistjes: Lokaal en Lokaal Biologisch. De keuze voor de inhoud en hoeveelheid is vrij. Zelf alles bepalen kan, maar de keuze aan Lekker Lokaal laten kan ook. Er zitten groente, aardappelen en fruit in het assortiment, maar ook diverse soorten zuivel, kaas, eieren, brood, vlees, vleeswaren en lokale delicatessen. Kistjes worden op woensdag bezorgd, er komen ook afhaalpunten aan. Er worden geen recepten meegeleverd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159064805
HF bevalt deze week echt goed :)
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:55:32 #3
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_159065011
De allerhande en mathijsbox links zijn dood -O-
The Admirals......1995-2007
pi_159066181
Zo, voor volgende week geswitcht naar de orginialbox, na een paar weken family. Gisteren hadden we kokosrijst met groenten en zalm. Viel een beetje tegen. Nog een tegenvaller: ook bij het Jamie Oliver-gerecht zit volkoren pasta. Die vervangen we maar door gewone, want volkoren vinden we gewoon echt niet lekker. Wel jammer dat het niet stond aangegeven bij het gerecht, want dan had ik hem niet genomen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:09:25 #5
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:48 schreef Bleie het volgende:
Zo, voor volgende week geswitcht naar de orginialbox, na een paar weken family. Gisteren hadden we kokosrijst met groenten en zalm. Viel een beetje tegen. Nog een tegenvaller: ook bij het Jamie Oliver-gerecht zit volkoren pasta. Die vervangen we maar door gewone, want volkoren vinden we gewoon echt niet lekker. Wel jammer dat het niet stond aangegeven bij het gerecht, want dan had ik hem niet genomen.
Jij eet zeker ook nog wit brood? En doet een enorme lading suiker in je koffie? En kookt met pakjes Knorr vol e-nummers e.d. Wist je dat dit allemaal extra belasting is voor je lichaam en dit de kans op ziektes enorm doet stijgen?
Feyenoord!
pi_159066701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij eet zeker ook nog wit brood? En doet een enorme lading suiker in je koffie? En kookt met pakjes Knorr vol e-nummers e.d. Wist je dat dit allemaal extra belasting is voor je lichaam en dit de kans op ziektes enorm doet stijgen?
Wat ben jij vervelend in dit topic zeg.
Ga eens weg en klik op "uitloggen".
Make my day!
pi_159066702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij eet zeker ook nog wit brood? En doet een enorme lading suiker in je koffie? En kookt met pakjes Knorr vol e-nummers e.d. Wist je dat dit allemaal extra belasting is voor je lichaam en dit de kans op ziektes enorm doet stijgen?
Jij eet allemaal dingen die je totaal niet lekker vind puur en alleen omdat dat beter voor je zou zijn? :?
pi_159066739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij eet zeker ook nog wit brood? En doet een enorme lading suiker in je koffie? En kookt met pakjes Knorr vol e-nummers e.d. Wist je dat dit allemaal extra belasting is voor je lichaam en dit de kans op ziektes enorm doet stijgen?
Ja, en ik snij de korstjes van mijn boterhammen af ook. 8)7 Wat is dat nou weer voor gevolgtrekking.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:13:11 #9
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Jij eet allemaal dingen die je totaal niet lekker vind puur en alleen omdat dat beter voor je zou zijn? :?
Niet altijd maar meestal wel. Is gewoon een kwestie van wennen. Ik vind dat soort dingen nu enorm lekker en moet er bv niet aan denken om extra suiker in mijn thee te doen of wit brood te eten. Vind ik absoluut niet meer lekker. Allemaal een kwestie van gewenning.
Feyenoord!
pi_159066862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:13 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet altijd maar meestal wel. Is gewoon een kwestie van wennen. Ik vind dat soort dingen nu enorm lekker en moet er bv niet aan denken om extra suiker in mijn thee te doen of wit brood te eten. Vind ik absoluut niet meer lekker. Allemaal een kwestie van gewenning.
Onzin, genoeg dingen die ik ondanks dat ik ze niet lekker vind vaak genoeg gegeten heb, en die vind ik nog steeds niet lekker. Ik eet niet alleen omdat het een levensbehoefte is, ik eet ook omdat het lekker is.
pi_159066958
123Fresh gemaild dat bestellen niet goed werkt via hun site, en gevraagd of de gerechten die er op hun site staan wel de volledige gerechten zijn (knoflookspruitjes klinkt bijvoorbeeld niet als een volwaardige maaltijd, meer als onderdeel van) maar het is nu al een week geleden en nog steeds geen reactie gehad. Ook staan er nog exact dezelfde gerechten op de site als 2 weken terug, dus ik begin me enigszins af te vragen of ze uberhaupt nog wel actief zijn.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:21:15 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Onzin, genoeg dingen die ik ondanks dat ik ze niet lekker vind vaak genoeg gegeten heb, en die vind ik nog steeds niet lekker. Ik eet niet alleen omdat het een levensbehoefte is, ik eet ook omdat het lekker is.
Misschien onzin voor jou. Feit is dat je geconditioneerd word vanaf je geboorte bepaalde dingen te eten en andere dingen niet. Als jij vanaf je geboorte insecten bv te eten had gekregen had je dat nu lekker gevonden. Zelfde geld voor vlees en al helemaal voor iets als suiker.
Feyenoord!
pi_159067430
Doet niet af aan het feit dat volkorenpasta naar karton smaakt en dat je je vezels ook prima via een smakelijke weg kunt binnenkrijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159067603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:36 schreef Vanyel het volgende:
Doet niet af aan het feit dat volkorenpasta naar karton smaakt en dat je je vezels ook prima via een smakelijke weg kunt binnenkrijgen.
^O^

Ik heb bijvoorbeeld net een volkorentosti gegeten. En vanochtend had ik ook al fruit. Maar Japie is nogal van het zwart-wit. Je eet volgens hem óf alles gezond, óf alles ongezond. Geen tussenweg.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:43:53 #15
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159067649
Maar E-nummers zijn dan ook de duivel. Net als suiker. En niet-volkoren pasta.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159067667
Vergeet ascorbinezuur niet!
:r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159067720
Ga die strijd eens elders voeren, Japie, dat is je al 1024 keer verzocht. Sfeerverpesten is dit.
Ja doei.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:54:44 #18
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159067966
Ik heb HF voor volgende week weer ge-unpaused.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159068553
Met dank aan een lieve user komt er eind volgende week een gratis Marley Spoonbox voor 4 dagen:lekker geen recepten hoeven bedenken en geen boodschappen hoeven doen en nog gratis ook, helemaal goed. Komt goed uit in deze onverwacht wat dure maand.
pi_159069399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Met dank aan een lieve user komt er eind volgende week een gratis Marley Spoonbox voor 4 dagen:lekker geen recepten hoeven bedenken en geen boodschappen hoeven doen en nog gratis ook, helemaal goed. Komt goed uit in deze onverwacht wat dure maand.
Ik geef ook gratis MS boxen bij de vleet weg *). Helemaal nu je als abonnee bij elke zelf bestelde box je er 1 gratis weg mag geven.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_159070421
Edit: box is vergeven.

[ Bericht 83% gewijzigd door agter op 13-01-2016 18:22:00 ]
Make my day!
pi_159073630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:13 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet altijd maar meestal wel. Is gewoon een kwestie van wennen. Ik vind dat soort dingen nu enorm lekker en moet er bv niet aan denken om extra suiker in mijn thee te doen of wit brood te eten. Vind ik absoluut niet meer lekker. Allemaal een kwestie van gewenning.
Dat vind ik dus het leuke van die boxen. Er zitten ingrediënten in die ik normaal niet eet of überhaupt ooit gegeten heb. Door het zo uit te proberen kan ik mijn repertoire en smaakpalet uitbreiden. En mijn vaste supermarkt, groenteboer, slager, viskraam en bakker bestoken met de vraag om libanees platbrood, skrei, heek, kalkoenworstjes, venkelworstjes, raapstelen, etc. Wellicht dat het er dan ooit komt.
pi_159073679
Ik mis mijn boxen ;(
Deze week totaal ongeïnspireerd qua koken dus ik val weer terug naar mijn oude makkelijke pakjes- en afhaalrepertoire. :')

Gelukkig dit weekend weer HF *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:55:29 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159073710
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:51 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Dat vind ik dus het leuke van die boxen. Er zitten ingrediënten in die ik normaal niet eet of überhaupt ooit gegeten heb. Door het zo uit te proberen kan ik mijn repertoire en smaakpalet uitbreiden. En mijn vaste supermarkt, groenteboer, slager, viskraam en bakker bestoken met de vraag om libanees platbrood, skrei, heek, kalkoenworstjes, venkelworstjes, raapstelen, etc. Wellicht dat het er dan ooit komt.
Ok dat snap ik. Alleen kan jezelf met de producten toch ook wat receptjes opsnorren. Het gaat meer om de producten dan om de recepten.
Feyenoord!
pi_159073888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ok dat snap ik. Alleen kan jezelf met de producten toch ook wat receptjes opsnorren. Het gaat meer om de producten dan om de recepten.
Waarom?
Ik wil juist het totaal concept.
De recepten en de producten.
Zoals nu bij MS, al die Arabische en Syrische recepten. Geweldig.
Afghaanse soep hadden we laatst.

Je denkt toch niet dat ik al die Arabische ingrediënten zelf ga halen... Daar ben ik uren mee bezig. Haha! En van te voren weet ik niet of het lekker is.
Nee hoor. Laat MS dat maar voor mij samenstellen. Ik kies wel uit hun aanbod.
Make my day!
pi_159074206
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:03 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom?
Ik wil juist het totaal concept.
De recepten en de producten.
Zoals nu bij MS, al die Arabische en Syrische recepten. Geweldig.
Afghaanse soep hadden we laatst.

Je denkt toch niet dat ik al die Arabische ingrediënten zelf ga halen... Daar ben ik uren mee bezig. Haha! En van te voren weet ik niet of het lekker is.
Nee hoor. Laat MS dat maar voor mij samenstellen. Ik kies wel uit hun aanbod.
Zijn die recepten te zien? Of alleen voor ingelogden?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159074216
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zijn die recepten te zien? Of alleen voor ingelogden?
Zijn allemaal te zien :Y. Al geloof ik dat sowieso de komende 2 weken geen syrische of afghaanse recepten er tussen staan.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_159074339
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:21 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Zijn allemaal te zien :Y. Al geloof ik dat sowieso de komende 2 weken geen syrische of afghaanse recepten er tussen staan.
Ik krijg komende vrijdag (oa) de Syrische aubergine met gehakt en ook de Arabische bonen.

Ben benieuwd. :D
Make my day!
pi_159081136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ok dat snap ik. Alleen kan jezelf met de producten toch ook wat receptjes opsnorren. Het gaat meer om de producten dan om de recepten.
Ook om het recept, het complete pakket. Alles zit er in, ik hoef dus niet 1 dorp, 2 steden en de boerderijwinkels af te struinen voor de producten. Alleen ik loop tegen de onhandige levertijdvakken aan. Afhalen zou mij dus wel aanspreken.
pi_159099217
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:51 schreef MrsDuck het volgende:

[..]

Dat vind ik dus het leuke van die boxen. Er zitten ingrediënten in die ik normaal niet eet of überhaupt ooit gegeten heb. Door het zo uit te proberen kan ik mijn repertoire en smaakpalet uitbreiden. En mijn vaste supermarkt, groenteboer, slager, viskraam en bakker bestoken met de vraag om libanees platbrood, skrei, heek, kalkoenworstjes, venkelworstjes, raapstelen, etc. Wellicht dat het er dan ooit komt.
Erg mee eens dit. :Y

Gisteren de vegetarische taco's van AH gehad. Heb er wat gehakt bijgedaan wat ik nog in de vriezer had liggen. Ik vind vegetarisch geen probleem op zijn tijd maar bij taco's hoort wel vlees vind ik. :P Verder was het erg lekker en erg compleet.

Vanavond Aziatisch gepochteerde kip met gevulde zoete aardappelen. O+
pi_159099249
Oh ja, HF heeft een actie op Facebook. Ze zoeken zogenaamd 'testers'. Ik dacht dat het een gratis box was, maar toen ik was 'uitgekozen' bleek dat het gewoon weer 20 euro korting was. En in de actievoorwaarden staat dat ze je telefonisch mogen benaderen voor een aanbieding. }:| Dit had ik niet erg gevonden als het in ruil voor een gratis box was, maar nu is het voor niets. Ben er gewoon met open ogen ingestonken. :(
pi_159105601
Helaas, het eerste Jamie recept viel hier niet zo in de smaak. Niet vies maar saai... Smaakte naar pasta met tomaten erdoor.
pi_159107607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:47 schreef Trusten het volgende:
Helaas, het eerste Jamie recept viel hier niet zo in de smaak. Niet vies maar saai... Smaakte naar pasta met tomaten erdoor.
Oh, wij vonden het lekker. Maar wel meer geschikt voor de zomer, omdat het lauw was.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:55:57 #34
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_159107912
Lekker weekje wel. Die vega-linzen waren teringlekker vandaag en de basmatirijst ook. Vispakketje acceptabel. De gehaktballetjes waren een beetje te tomatig, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Jamie morgen. Zit wel weinig kcal in mensen!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_159113234
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Vanavond Aziatisch gepochteerde kip met gevulde zoete aardappelen. O+
Dit was best bewerkelijk, voor het eerst zelf groente gestoomd en kip gepocheerd en daarna nog gebakken. Daarnaast de zoete aardappelen gepoft.

Maar was wel een enorm succes. Mijn man zegt altijd wel plichtsgetrouw dat het eten lekker is, maar dit keer riep hij echt uit van 'dit is ècht lekker!' :P
pi_159118988
HF heeft nu ook Android app! *O*
And the druids turn to stone...
pi_159119570
Vanavond een gouwe ouwe van HF: herfststoof met bockbier. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:13:00 #38
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159119635
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:09 schreef Cat22 het volgende:
Vanavond een gouwe ouwe van HF: herfststoof met bockbier. :9
Die was lekker! Jammer dat mijn vrouw niet van eten met bier houdt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:32:26 #39
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159120081
Kan ik iemand blij maken met een code voor de gratis fruitbox bij een HF box?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_159120125
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:32 schreef houdjemond het volgende:
Kan ik iemand blij maken met een code voor de gratis fruitbox bij een HF box?
Is dat in combinatie met een nieuw abonnement of ook voor bestaande klanten?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:39:48 #41
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159120226
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:34 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Is dat in combinatie met een nieuw abonnement of ook voor bestaande klanten?
Oeh goede ff spieken.

Ehrm alleen geldig op afname van een flexibel lidmaatschap.

Nieuw abonnement dus gok ik? ;(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_159120612
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:39 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Oeh goede ff spieken.

Ehrm alleen geldig op afname van een flexibel lidmaatschap.

Nieuw abonnement dus gok ik? ;(
Ja. Helaas. Die heb ik al :P
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:56:17 #43
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159123150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:42 schreef Bleie het volgende:

[..]

^O^

Ik heb bijvoorbeeld net een volkorentosti gegeten. En vanochtend had ik ook al fruit. Maar Japie is nogal van het zwart-wit. Je eet volgens hem óf alles gezond, óf alles ongezond. Geen tussenweg.
Aparte conclusies trek jij. Ik herken me hier absoluut niet in.
Feyenoord!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:58:40 #44
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159123197
Misleidende maaltijdboxen?

COLUMN –

HelloFresh, de meest bekende maaltijdbox van Nederland, is in oktober naar de beurs gegaan. De opbrengst daarvan wordt gebruikt om nog verder te groeien. Nu ze ook samenwerken met 's werelds bekendste topkok Jamie Oliver is het bedrijf klaar voor een nieuwe groeispurt. Moeten we daar blij mee zijn?

HelloFresh LogoHet logo van HelloFresh
Robuust bruine papieren zakjes, losse groente in een doos en een knalgroen logo met een blaadje erop. De marketingtaal van HelloFresh wekt de indruk dat de maaltijdbox hartstikke duurzaam, groen en biologisch is. Overigens wordt dit niet geclaimd door het maaltijdboxenbedrijf: er staat netjes op de website dat alleen sommige producten biologisch zijn en dat de nadruk op versheid ligt. Ook wordt er vermeld dat veel producten lokaal zijn (dat wil zeggen, uit Nederland en omringende landen), maar dat voor de afwisseling bepaalde producten worden geïmporteerd ‘van ver’.

Het bedrijf verkiest 'vers, gevarieerd en lekker' eten boven duurzaam en biologisch voedsel

Toch is de ‘groene’ overtuigingskracht van de marketing van HelloFresh ontzettend groot. Tot mijn verbazing biedt hun salespersoneel regelmatig abonnementen aan de bezoekers van duurzame, lokale initiatieven, zoals DeStreekmarkt in Utrecht. Ook staat HelloFresh standaard in elk lijstje van maaltijdboxen, te midden van de biologische alternatieven. Sommige producten in de box zijn ook echt biologisch, maar een groot deel van de producten is dat zeker niet, terwijl dat wel zo overkomt.

Er wordt vrijwel altijd vermeld dat HelloFresh geen EKO-keurmerk heeft, maar dat ze hun eigen producten 'selecteren op duurzaamheid en diervriendelijkheid'. Wat daarmee bedoeld wordt is niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat het bedrijf ‘vers, gevarieerd en lekker’ eten verkiest boven duurzaam en biologisch geproduceerd eten. Overigens geldt het zelfde voor de Allerhandebox van Albert Heijn. Wie bij Google de zoekterm ‘biologische maaltijdbox’ intypt, krijgt de box van Albert Heijn in de advertenties bij de zoekresultaten te zien. De box bevat alleen geen biologische producten.

Maaltijdboxen GoogleDuidelijk te zien bij de advertenties bij de zoekterm 'biologische maaltijdbox': De niet-biologische Allerhandebox
Vers en lokaal?
Versheid valt niet makkelijk te controleren, maar bij navraag bij Maaltijdboxvergelijken.nl wordt ons verteld dat alle producten in maaltijdboxen sowieso verser zijn dan in de supermarkt. De boxen worden pas samengesteld als de bestellingen binnen zijn, waardoor alle producten direct van de leveranciers naar klanten gestuurd kunnen worden. Dit zorgt voor een kortere directere keten waarbij de supermarkt wordt overgeslagen en energie en CO2-uitstoot bespaard blijft.

Lokaal? De heek is gevangen in de buurt van Zuid-Afrika
Lokaal is een ander verhaal. Een aantal van de leveranciers van HelloFresh is te vinden op hun website. Worst wordt bijvoorbeeld gekocht bij Brandt en Levie, die op hun website schrijven geen EKO keurmerk te hebben, maar de varkens wel net zoveel ruimte te geven. Het voer is dan weer niet allemaal biologisch en daarom hebben ze het keurmerk niet. De productie is wel lokaal met een slagerij in de haven van Amsterdam. De pasta komt onder andere van Casa di Fulvio, een klassieke Italiaan in Amsterdam. Maar die pasta blijkt na goed lezen gewoon in Italië gemaakt te worden. Niet heel lokaal dus. Ook vis komt vaak van ver. Bijvoorbeeld heek die is gevangen in de Zuidoostelijke Atlantische Oceaan. Voor de duidelijkheid, dat is in de buurt van Zuid-Afrika.

HelloFresh maaltijdVerpakte ingrediënten voor een maaltijd van HelloFresh
HelloFresh is bovendien onderdeel van de Duitse internetgigant Rocket Internet (bekend van Zalando). In 2014 was de omzet van het bedrijf 392 procent hoger dan in 2013 en bezorgden ze maandelijks 4 miljoen maaltijden wereldwijd. HelloFresh en Albert Heijn (die ene grote supermarktketen), hebben zo’n sterke marketingpositie dat ze kleine lokale initiatieven overstemmen. HelloFresh is - op lokaal geproduceerd voedsel na - in geen enkel opzicht lokaal en heeft eerder trekken van een multinationale onderneming.

Pleidooi tegen de massa
Is er een reden om tegen HelloFresh te pleiten? Op het eerste gezicht niet. Het bedrijf steunt voor een gedeelte de lokale markt (voornamelijk in Amsterdam) en een gedeelte van de producten zijn biologisch. Omdat maaltijdboxen de supermarkt overslaan zijn ze ook uitstootvriendelijk. Ze hebben in tegenstelling tot de Allerhandebox een vegetarische optie. Ook recyclen ze de boxen en doneren ze overgebleven producten aan de Voedselbank. Dat klinkt allemaal niet verkeerd.

Het probleem met boxen van HelloFresh en Albert Heijn is dat ze voortkomen uit grote commerciële bedrijven die uit zijn op winst

Het probleem met de boxen van HelloFresh en Albert Heijn is dat ze voortkomen uit grote commerciële bedrijven die uit zijn op winst. Dit terwijl het idee van de maaltijdbox is begonnen bij biologische of lokale voedselproducenten die boxen langs huizen in de buurt begonnen te brengen. Het idee daarachter is de grote supermarktketens omzeilen en een lokaal en duurzamer voedselsysteem te creëren. Beterbio en Beebox zijn voorbeelden van volledig biologische maaltijdboxen die opereren als een samenwerking van boeren, bedrijven en burgers die als doel hebben de voedselketen eerlijker en duurzamer te maken. Een vergelijkbaar initiatief is Willem en Drees.

HelloFresh en de Allerhandebox werken niet vanuit deze gedachte, maar zijn slechts een nieuwe spil in de massaproductie van voedsel. Door hun marketingtechnieken blijft het grote publiek toch hangen in die commerciële voedselnetwerken. Netwerken waarin helaas lang niet alles biologisch (of helemaal niet), lang niet alles vegetarisch, duurzaam of lokaal is.

https://www.oneworld.nl/food/column-misleidende-maaltijdboxen
Feyenoord!
pi_159123525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:58 schreef Japie77 het volgende:
Misleidende maaltijdboxen?

COLUMN –

HelloFresh, de meest bekende maaltijdbox van Nederland, is in oktober naar de beurs gegaan. De opbrengst daarvan wordt gebruikt om nog verder te groeien. Nu ze ook samenwerken met 's werelds bekendste topkok Jamie Oliver is het bedrijf klaar voor een nieuwe groeispurt. Moeten we daar blij mee zijn?

HelloFresh LogoHet logo van HelloFresh
Robuust bruine papieren zakjes, losse groente in een doos en een knalgroen logo met een blaadje erop. De marketingtaal van HelloFresh wekt de indruk dat de maaltijdbox hartstikke duurzaam, groen en biologisch is. Overigens wordt dit niet geclaimd door het maaltijdboxenbedrijf: er staat netjes op de website dat alleen sommige producten biologisch zijn en dat de nadruk op versheid ligt. Ook wordt er vermeld dat veel producten lokaal zijn (dat wil zeggen, uit Nederland en omringende landen), maar dat voor de afwisseling bepaalde producten worden geïmporteerd ‘van ver’.

Het bedrijf verkiest 'vers, gevarieerd en lekker' eten boven duurzaam en biologisch voedsel

Toch is de ‘groene’ overtuigingskracht van de marketing van HelloFresh ontzettend groot. Tot mijn verbazing biedt hun salespersoneel regelmatig abonnementen aan de bezoekers van duurzame, lokale initiatieven, zoals DeStreekmarkt in Utrecht. Ook staat HelloFresh standaard in elk lijstje van maaltijdboxen, te midden van de biologische alternatieven. Sommige producten in de box zijn ook echt biologisch, maar een groot deel van de producten is dat zeker niet, terwijl dat wel zo overkomt.

Er wordt vrijwel altijd vermeld dat HelloFresh geen EKO-keurmerk heeft, maar dat ze hun eigen producten 'selecteren op duurzaamheid en diervriendelijkheid'. Wat daarmee bedoeld wordt is niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat het bedrijf ‘vers, gevarieerd en lekker’ eten verkiest boven duurzaam en biologisch geproduceerd eten. Overigens geldt het zelfde voor de Allerhandebox van Albert Heijn. Wie bij Google de zoekterm ‘biologische maaltijdbox’ intypt, krijgt de box van Albert Heijn in de advertenties bij de zoekresultaten te zien. De box bevat alleen geen biologische producten.

Maaltijdboxen GoogleDuidelijk te zien bij de advertenties bij de zoekterm 'biologische maaltijdbox': De niet-biologische Allerhandebox
Vers en lokaal?
Versheid valt niet makkelijk te controleren, maar bij navraag bij Maaltijdboxvergelijken.nl wordt ons verteld dat alle producten in maaltijdboxen sowieso verser zijn dan in de supermarkt. De boxen worden pas samengesteld als de bestellingen binnen zijn, waardoor alle producten direct van de leveranciers naar klanten gestuurd kunnen worden. Dit zorgt voor een kortere directere keten waarbij de supermarkt wordt overgeslagen en energie en CO2-uitstoot bespaard blijft.

Lokaal? De heek is gevangen in de buurt van Zuid-Afrika
Lokaal is een ander verhaal. Een aantal van de leveranciers van HelloFresh is te vinden op hun website. Worst wordt bijvoorbeeld gekocht bij Brandt en Levie, die op hun website schrijven geen EKO keurmerk te hebben, maar de varkens wel net zoveel ruimte te geven. Het voer is dan weer niet allemaal biologisch en daarom hebben ze het keurmerk niet. De productie is wel lokaal met een slagerij in de haven van Amsterdam. De pasta komt onder andere van Casa di Fulvio, een klassieke Italiaan in Amsterdam. Maar die pasta blijkt na goed lezen gewoon in Italië gemaakt te worden. Niet heel lokaal dus. Ook vis komt vaak van ver. Bijvoorbeeld heek die is gevangen in de Zuidoostelijke Atlantische Oceaan. Voor de duidelijkheid, dat is in de buurt van Zuid-Afrika.

HelloFresh maaltijdVerpakte ingrediënten voor een maaltijd van HelloFresh
HelloFresh is bovendien onderdeel van de Duitse internetgigant Rocket Internet (bekend van Zalando). In 2014 was de omzet van het bedrijf 392 procent hoger dan in 2013 en bezorgden ze maandelijks 4 miljoen maaltijden wereldwijd. HelloFresh en Albert Heijn (die ene grote supermarktketen), hebben zo’n sterke marketingpositie dat ze kleine lokale initiatieven overstemmen. HelloFresh is - op lokaal geproduceerd voedsel na - in geen enkel opzicht lokaal en heeft eerder trekken van een multinationale onderneming.

Pleidooi tegen de massa
Is er een reden om tegen HelloFresh te pleiten? Op het eerste gezicht niet. Het bedrijf steunt voor een gedeelte de lokale markt (voornamelijk in Amsterdam) en een gedeelte van de producten zijn biologisch. Omdat maaltijdboxen de supermarkt overslaan zijn ze ook uitstootvriendelijk. Ze hebben in tegenstelling tot de Allerhandebox een vegetarische optie. Ook recyclen ze de boxen en doneren ze overgebleven producten aan de Voedselbank. Dat klinkt allemaal niet verkeerd.

Het probleem met boxen van HelloFresh en Albert Heijn is dat ze voortkomen uit grote commerciële bedrijven die uit zijn op winst

Het probleem met de boxen van HelloFresh en Albert Heijn is dat ze voortkomen uit grote commerciële bedrijven die uit zijn op winst. Dit terwijl het idee van de maaltijdbox is begonnen bij biologische of lokale voedselproducenten die boxen langs huizen in de buurt begonnen te brengen. Het idee daarachter is de grote supermarktketens omzeilen en een lokaal en duurzamer voedselsysteem te creëren. Beterbio en Beebox zijn voorbeelden van volledig biologische maaltijdboxen die opereren als een samenwerking van boeren, bedrijven en burgers die als doel hebben de voedselketen eerlijker en duurzamer te maken. Een vergelijkbaar initiatief is Willem en Drees.

HelloFresh en de Allerhandebox werken niet vanuit deze gedachte, maar zijn slechts een nieuwe spil in de massaproductie van voedsel. Door hun marketingtechnieken blijft het grote publiek toch hangen in die commerciële voedselnetwerken. Netwerken waarin helaas lang niet alles biologisch (of helemaal niet), lang niet alles vegetarisch, duurzaam of lokaal is.

https://www.oneworld.nl/food/column-misleidende-maaltijdboxen
/care.
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_159123554
@japie...ik ga mij bijna schamen als tevreden consument. -O- Bijna...
pi_159123586
Zou Japie het artikel zelf geschreven hebben? Wat een oeverloos gezemel zeg
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:19:46 #48
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159123685
Waarom de fuck zou 't een probleem zijn dat bedrijven winst willen maken?

Het enige misleidende in dit hele verhaal is de titel van de column.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159123720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ga die strijd eens elders voeren, Japie, dat is je al 1024 keer verzocht. Sfeerverpesten is dit.
Ja doei.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:22:20 #50
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159123759
En vooral die laatste zin ook he:

quote:
Netwerken waarin helaas lang niet alles biologisch (of helemaal niet), lang niet alles vegetarisch, duurzaam of lokaal is.
Dat mag ik godverdomme toch hopen. Biologisch, lokaal en duurzaam zal me aan m'n reet roesten. Maar dat niet alles vegetarisch is lijkt me vrij logisch. Ik heb geen moeite met af en toe eens vegetarisch, maar ik wil toch wel regelmatig iets van vlees of vis te eten hoor.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159123895
En in de AH box zit vaak wel het betere alternatief, @japie. Ik heb al de biologische creme fraiche, fairtrade kokosmelk en ananas en scharrelkip gehad om maar wat te noemen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')