ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Tussen Nijverdal en Wierden zijn de sporen van elektrificatie al zichtbaar. Hier liggen de eerste fundamenten voor de bovenleidingspalen al klaar. Nu nog aan de noordzijde, maar als het goed is worden ze straks ingegraven aan de zuidkant van het spoor.
Als sprinter 7939 onderweg van Zwolle naar Enschede komen de Buffels 3448 en 3438 langs kilometer 36,9, tussen Nijverdal en Wierden. De tunnel onder het spoor door is de Vossenbosweg, die net als vrijwel alle ongelijkvloerse kruisingen op de lijn onder het spoor door gaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Was wel even prutsen trouwens, deze is gemaakt met mijn good old 400D die standaard in de auto ligt (idee voor een foto kwam pas vanmiddag). Toch 7 jaar leeftijdsverschil met de 750D die is standaard gebruik. Is goed te merken, zat op ISO 200 met al flink wat ruis terwijl is normaal zonder problemen op ISO 400 zit
Op dinsdag 12 januari 2016 19:19 schreef Prins_Pils het volgende: Geinig stukje net in het RTL Nieuws, over een stationnetje in Japan met maar één passagier per dag, een meisje dat vanaf daar de trein pakt naar haar studiestad. Het stationnetje moest eigenlijk dicht maar alleen voor haar blijft het nog even open, tot maart want dan gaat ze naar de stad verhuizen en dan gaat het stationnetje ook dicht.
Alstublieft; eigenlijk is het allemaal heel erg simpel
quote:
Amersfoort - Door de spanning op de bovenleiding te verdubbelen, kunnen er meer treinen op het spoor rijden. Ook kunnen Sprinters dan sneller optrekken en wordt energie bespaard. Ontwerp- en consultancyfirma Arcadis in Amersfoort snapt niet waarom dat nu al niet gebeurd, schrijft De Telegraaf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja joh, we passen even alle treinen aan. Lukt in een weekendje wel hoor, kost niet zoveel
Dat is dus allemaal al becijferd eah. 7 miljard gaat het grapje kosten maar je gaat het met een jaar of 7 tot 10 terugverdiend hebben, en dat is nog exclusief hoe makkelijk het wordt om grensoverschrijdende verbindingen met België te realiseren.
Op dinsdag 12 januari 2016 23:15 schreef MTL het volgende: De plannen schijnen toch al behoorlijk vergevorderd te zijn. Zo schijnt de Sprinter Nieuwe Generatie van CAF al vanuit de fabriek 3 kV te lusten.
uhuh. Op zich zouden ze best eens door kunnen pakken als de IC Nieuwe Generatie zijn intrede gedaan heeft. Dat zou aan materieelzijde het moment zijn om het te doen.
Het is wel te hopen dat men voor museummaterieel iets kan ontwikkelen waardoor er onder 3kV gereden kan worden. Anders geen locs 1100, 1200, 1300, 1500 en 1600 meer. En ook geen mat'36, mat'46, mat'54 en mat'64....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven