abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:21:42 #26
416020 K44S
The bearded man
pi_159045095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:14 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dan bestaat m'n account toch nog?
Dan scherm je die zo goed af , dat mensen je niet eens kunt toevoegen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159045686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:52 schreef aloa het volgende:
Hoeveel vrienden heb je?
Ik kom mensen tegen die meer dan 400 vrienden hebben :') En dat nemen ze ook serieus...
Sommigen hebben er meer dan 1100. Zijn meestal hele sociale personen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_159046751
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:52 schreef aloa het volgende:
Hoeveel vrienden heb je?
Ik kom mensen tegen die meer dan 400 vrienden hebben :') En dat nemen ze ook serieus...
Is dit naar mij gericht? Ik heb ook zo'n 400 Facebookvrienden; vrienden, familie, leuke collega's, oud bekenden. Aan de 400 kom je redelijk snel hoor.
pi_159046890
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Is dit naar mij gericht? Ik heb ook zo'n 400 Facebookvrienden; vrienden, familie, leuke collega's, oud bekenden. Aan de 400 kom je redelijk snel hoor.
Ja maar of je dat als vrienden kan bestempelen... Bekenden zou een beter woord zijn geweest.
pi_159046899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:24 schreef Bananenpap het volgende:

Is dit naar mij gericht? Ik heb ook zo'n 400 Facebookvrienden; vrienden, familie, leuke collega's, oud bekenden. Aan de 400 kom je redelijk snel hoor.
Als ik al mijn collega's en familie en buren en vage kennissen toe zou voegen wel, maar die wil ik helemaal niet op mijn FB :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159047028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja maar of je dat als vrienden kan bestempelen... Bekenden zou een beter woord zijn geweest.
Mja, vanaf welk punt is een bekende opeens een vriend? Ik zou er niet al teveel beslag op leggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ik al mijn collega's en familie en buren en vage kennissen toe zou voegen wel, maar die wil ik helemaal niet op mijn FB :+
Ik heb ooit de fout gemaakt om mijn tante toe te voegen op Facebook en dat heb ik geweten ook. :') Zij maakt al mijn leuke statussen dood door er op zijn 'Ria's' op te reageren. Onlangs wenste ze mij openlijk succes met mijn verdediging terwijl ik niet eens tegen mijn vrienden had gezegd dat ik ging afstuderen.

Maar verwijderen vind ik dan ook weer zo lullig.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:38:01 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159047061
Ik voeg alleen mensen toe waarmee ik ooit daadwerkelijk een gesprek gevoerd heb. En dat kan trouwens ook online zijn, via FOK!. Maar het overgrote deel heb ik in levende lijve ontmoet.
Vriendschapsverzoeken van onbekenden delete ik meteen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:38:06 #33
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159047062
De mobiel bestuurt jou dus.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159047084
Stoppen met social media is net zoals stoppen met roken. Als je gestopt ben weet je pas dat je het niet nodig hebt en dat je jezelf er een stuk beter bij voelt.

De mensen die er echt te doen spreek je toch wel, en de informatie van de groep "bekenden" is eigenlijk helemaal niet interessant.

[ Bericht 16% gewijzigd door Revolution-NL op 12-01-2016 18:45:52 ]
pi_159047161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Stoppen met social media is net zoals stoppen met roken. Als je gestopt ben weet je pas dat je het niet hebt en dat je jezelf er een stuk beter bij voelt.

De mensen die er echt te doen spreek je toch wel, en de informatie van de groep "bekenden" is eigenlijk helemaal niet interessant.
Precies dat
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_159047730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Stoppen met social media is net zoals stoppen met roken. Als je gestopt ben weet je pas dat je het niet nodig hebt en dat je jezelf er een stuk beter bij voelt.

De mensen die er echt te doen spreek je toch wel, en de informatie van de groep "bekenden" is eigenlijk helemaal niet interessant.
Alleen is social media niet schadelijk voor je noch lichamelijk verslavend
pi_159047813
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
Alleen is social media niet schadelijk voor je noch lichamelijk verslavend
http://www.newyorker.com/(...)ook-makes-us-unhappy

-O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159047816
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alleen is social media niet schadelijk voor je noch lichamelijk verslavend
Roken is ook voornamelijk een psychische verslaving. Als ik 3 weken lang rook tijdens vakantie dan heb ik nadien geen enkel lichamelijk probleem met het stoppen. Het zit hem meestal in de handeling / gewoonte. Wat dat betreft verschilt een social media en rookverslaving echt niet veel.

Social media kan overigens wel degelijk schadelijk zijn, onderzoek heeft uitgewezen dat het depressies etc. in de hand werkt.
pi_159047882
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Roken is ook voornamelijk een psychische verslaving. Als ik 3 weken lang rook tijdens vakantie dan heb ik geen enkel probleem om te stoppen als ik weer begin met werken.

Social media kan overigens wel degelijk schadelijk zijn, onderzoek heeft uitgewezen dat het depressies etc. in de hand werkt.
Maar het psychische is ook persoonsafhankelijk dan. Sommige mensen kunnen na 5 sigaretten al nauwelijks meer stoppen bijvoorbeeld. Maar goed wellicht is dat voor mij dan ook niet echt goed te begrijpen aangezien ik niet warm of koud wordt van op facebook kijken en er eigenlijk nooit iets op post. Heb het alleen als tijdverdrijf eigenlijk.
pi_159048064
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Maar het psychische is ook persoonsafhankelijk dan. Sommige mensen kunnen na 5 sigaretten al nauwelijks meer stoppen bijvoorbeeld. Maar goed wellicht is dat voor mij dan ook niet echt goed te begrijpen aangezien ik niet warm of koud wordt van op facebook kijken en er eigenlijk nooit iets op post. Heb het alleen als tijdverdrijf eigenlijk.
Ik merk dat ik vooral in periodes waarin ik veel vrije tijd heb en mijn vrienden het druk hebben dat ik heel vaak op Facebook kijk. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat mensen met een klein sociaal leven zich vastbijten hierin. Ik denk dat Facebook vooral schadelijk werkt als jezelf niet veel om handen hebt.
pi_159048108
Social media?

Mensen die 's-avonds hun telefoon uitlaten en de hond achter zich aansleuren.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 19:33:59 #42
5428 crew  miss_sly
pi_159048720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja maar of je dat als vrienden kan bestempelen... Bekenden zou een beter woord zijn geweest.
Het heet op Facebook nu eenmaal 'vrienden'. Dat is wat mij betreft niet ook de waarde dus ik er per persoon aan hang. Wel heb ik, net als CC, met alle mensen in mijn vriendenlijst contact gehad. Onbekenden accepteer ik niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159048944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:26 schreef krulbrul het volgende:

[..]

Ik kom ook uit dat andere topic waar het over FB ging. De enige twee keer dat ik spijt had dat ik geen FB had, was toen ik twee buitenlandse studenten had ontmoet die daarna weer weg waren zonder dat ik hun nummer/email/fb had gevraagd.
Naast deze internationale studentes, die er zeer redelijk uitzagen en vooral erg lief waren, is er ook nog zoiets als zeer mooie meisjes die ik niet ken maar nota bene in dezelfde stad studeren en waar ik via een dm op gewezen ben. Ik werd wild en ik heb daardoor schuimbekkend hier achter mijn scherm liggen tieren op dat onbereikbare. Maar afgezien daarvan heb ik geen verslaving aan Facebook want ik kijk er maar een paar keer in de maand naar.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 19:49:20 #44
5428 crew  miss_sly
pi_159049291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

WA is ook echt vreselijk om op aangewezen te zijn? Of bellen, of mailen, of....elkaar in het echt spreken, face-to-face!

Nee, zonder Facebook ligt je leven echt op z'n gat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:05 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Dat zegt niemand vlgs mij.

Het is een feit dat de meeste jongeren toch wel aan social media doen. De jongeren die dat niet doen, zijn vaak - zoals iemand in het vorige topic zei - loners of hipsters. Heus niet altijd, maar vaak wel. De meeste mensen doen nou eenmaal aan social media. Facebook vind ikzelf erg handig voor evenementen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:07 schreef Zure het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij is hier sprake van een generatiekloof ;)
Vertel eens, waaruit leidt je dat af?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159049305
Social media maakt gebruik van een aantal beinvloedingsstrategien die Robert Cialdini heeft beschreven.


Six key principles of influence

Reciprocity – People tend to return a favor, thus the pervasiveness of free samples in marketing. In his conferences, he often uses the example of Ethiopia providing thousands of dollars in humanitarian aid to Mexico just after the 1985 earthquake, despite Ethiopia suffering from a crippling famine and civil war at the time. Ethiopia had been reciprocating for the diplomatic support Mexico provided when Italy invaded Ethiopia in 1935. The good cop/bad cop strategy is also based on this principle.

Commitment and Consistency – If people commit, orally or in writing, to an idea or goal, they are more likely to honor that commitment because of establishing that idea or goal as being congruent with their self-image. Even if the original incentive or motivation is removed after they have already agreed, they will continue to honor the agreement. Cialdini notes Chinese brainwashing on American prisoners of war to rewrite their self-image and gain automatic unenforced compliance. See cognitive dissonance.

Social Proof – People will do things that they see other people are doing. For example, in one experiment, one or more confederates would look up into the sky; bystanders would then look up into the sky to see what they were seeing. At one point this experiment aborted, as so many people were looking up that they stopped traffic. See conformity, and the Asch conformity experiments.

Authority – People will tend to obey authority figures, even if they are asked to perform objectionable acts. Cialdini cites incidents such as the Milgram experiments in the early 1960s and the My Lai massacre.

Liking – People are easily persuaded by other people that they like. Cialdini cites the marketing of Tupperware in what might now be called viral marketing. People were more likely to buy if they liked the person selling it to them. Some of the many biases favoring more attractive people are discussed. See physical attractiveness stereotype.

Scarcity – Perceived scarcity will generate demand. For example, saying offers are available for a "limited time only" encourages sales.
His seminal 1984 book, Influence: The Psychology of Persuasion...

Wat mensen binnen Facebook dus eigenlijk doen is een aantal van bovenstaande principes toepassen.

Misschien biedt het wat handvaten voor mensen die sociaal niet zo bedreven zijn. Het bevestigen van mensen (liken), het social proof willen zijn, hetgeen dat beschreven staat bij commitment, het dwepen met autoriteiten zoals sommige mensen in discussies continue doen, het verhoogt allemaal je aanzien en helpt verbinding te maken en psychologische behoeftes van de mens te vervullen.

Daarom is het ook zo lastig voor sommige mensen om te stoppen ;) je geest heeft bepaalde mate van onafhankelijkheid nodig, of er moet een bepaald gevoel van urgentie komen om de verandering door te zetten.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159049411
Ik hou van mijn social media.
Vaak kom ik interessante artikelen tegen, er zijn een aantal zeer toffe mensen die ik volg, en ik kan evenementen makkelijk bekijken (line-up, wanneer kaartverkoop etc.).

Facebook heeft zeker zijn kutte elementen, maar dat komt voornamelijk omdat iedereen erop zit. Ik hoor de mening over vluchtelingen van mijn racistische ome Piet al gedurende iedere familie verjaardag, die wil ik niet nog een keer op facebook lezen. En Facebook heeft echt genoeg opties om die mensen op een vriendelijke manier niet meer op je timeline te zien voorbij komen.

Instagram en Snapchat zijn veel interactiever met je vrienden, en hierover heb je een veel grotere controle over wat je zelf wel wilt zien op je timeline. Plus je hebt geen idiote verhalen, instagram is bijv. veel visueler.

En verder, ik open geregeld de pagina van 'ik doe GEEN aangifte tegen Geert Wilders' op Facebook, puur om mensen uit te lachen. Dat maakt mijn dag altijd.
pi_159049523
Het continu checken van smartphones vind ik wel heel irritant. Zit je een gesprek te voeren en ineens is de aandacht van je gesprekspartner verdwenen.

En inderdaad ook verjaardagen, waarbij iedereen op zijn telefoon zit te kijken. Vreselijk!

En mensen die een filmpje willen laten zien. Brrrrrr. Ik vind ze nooit leuk en dan zit je daar beleefd naar zo'n schermpje te staren.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:06:06 #48
416020 K44S
The bearded man
pi_159049801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Koral het volgende:
Social media maakt gebruik van een aantal beinvloedingsstrategien die Robert Cialdini heeft beschreven.

Six key principles of influence

Reciprocity – People tend to return a favor, thus the pervasiveness of free samples in marketing. In his conferences, he often uses the example of Ethiopia providing thousands of dollars in humanitarian aid to Mexico just after the 1985 earthquake, despite Ethiopia suffering from a crippling famine and civil war at the time. Ethiopia had been reciprocating for the diplomatic support Mexico provided when Italy invaded Ethiopia in 1935. The good cop/bad cop strategy is also based on this principle.

Commitment and Consistency – If people commit, orally or in writing, to an idea or goal, they are more likely to honor that commitment because of establishing that idea or goal as being congruent with their self-image. Even if the original incentive or motivation is removed after they have already agreed, they will continue to honor the agreement. Cialdini notes Chinese brainwashing on American prisoners of war to rewrite their self-image and gain automatic unenforced compliance. See cognitive dissonance.

Social Proof – People will do things that they see other people are doing. For example, in one experiment, one or more confederates would look up into the sky; bystanders would then look up into the sky to see what they were seeing. At one point this experiment aborted, as so many people were looking up that they stopped traffic. See conformity, and the Asch conformity experiments.

Authority – People will tend to obey authority figures, even if they are asked to perform objectionable acts. Cialdini cites incidents such as the Milgram experiments in the early 1960s and the My Lai massacre.

Liking – People are easily persuaded by other people that they like. Cialdini cites the marketing of Tupperware in what might now be called viral marketing. People were more likely to buy if they liked the person selling it to them. Some of the many biases favoring more attractive people are discussed. See physical attractiveness stereotype.

Scarcity – Perceived scarcity will generate demand. For example, saying offers are available for a "limited time only" encourages sales.
His seminal 1984 book, Influence: The Psychology of Persuasion...

Wat mensen binnen Facebook dus eigenlijk doen is een aantal van bovenstaande principes toepassen.

Misschien biedt het wat handvaten voor mensen die sociaal niet zo bedreven zijn. Het bevestigen van mensen (liken), het social proof willen zijn, hetgeen dat beschreven staat bij commitment, het dwepen met autoriteiten zoals sommige mensen in discussies continue doen, het verhoogt allemaal je aanzien en helpt verbinding te maken en psychologische behoeftes van de mens te vervullen.

Daarom is het ook zo lastig voor sommige mensen om te stoppen ;) je geest heeft bepaalde mate van onafhankelijkheid nodig, of er moet een bepaald gevoel van urgentie komen om de verandering door te zetten.
Principe geldt ook voor tinder:

Hartjes uitdelen, hopen dat iemand reageert.... dat interessant houden/maken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159049839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vertel eens, waaruit leidt je dat af?
Tieners vinden dingen zoals Facebook en Instagram nu eenmaal belangrijker dan de meeste volwassenen. Ik ben het volkomen met je eens dat Facebook er totaal niet toe doet, maar voor haar is het blijkbaar wel een soort statusmeter. Dat is gewoon de leeftijd. Dus vandaar de generatiekloof.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 20:10:59 #50
5428 crew  miss_sly
pi_159049964
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:07 schreef Zure het volgende:

[..]

Tieners vinden dingen zoals Facebook en Instagram nu eenmaal belangrijker dan de meeste volwassenen. Ik ben het volkomen met je eens dat Facebook er totaal niet toe doet, maar voor haar is het blijkbaar wel een soort statusmeter. Dat is gewoon de leeftijd. Dus vandaar de generatiekloof.
Volgens mij is ze ook al in de twintig.
Voor zover ik het in om me heen zie, zijn er ook heel veel volwassenen die het allemaal heel belangrijk vinden, en ook genoeg jonge mensen die er niet zoveel mee hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')