Dit heeft niets met grammarnazisme te maken maar met vijfde klas lagere school, je moeder dusquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:01 schreef K44S het volgende:
Voor de Grammanazi's onder ons.
Elke keer betrap ik mensen en mezelf op het gebruik: "ik wil, hij wilt".
Ma zeg:'wilt kan niet.... hij WIL'
Heb ik nou gelijk of ma lief? Google zegt ook wil. Toch zie ik het verdomd vaak voor bij komen.
Toen ik vorige week in de bios naar StarWars keek... zelfs toen zag ik dus deze taalfout.quote:
Verklaring:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:01 schreef K44S het volgende:
Voor de Grammanazi's onder ons.
Elke keer betrap ik mensen en mezelf op het gebruik: "ik wil, hij wilt".
Ma zeg:'wilt kan niet.... hij WIL'
Heb ik nou gelijk of ma lief? Google zegt ook wil. Toch zie ik het verdomd vaak voor bij komen.
Vandaar dat er zo veel mensen zijn die deze schrijffout makenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit heeft niets met grammarnazisme te maken maar met vijfde klas lagere school, je moeder dus
Had ik dus ook gevonden. Alsnog twijfelde ikquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Verklaring:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-klant-wil-wilt-kwaliteit
Omdat mensen steeds dommer worden. Leren ze het kunstje: stam+t en gaan dat vervolgens overal op toepassenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:02 schreef K44S het volgende:
[..]
Toen ik vorige week in de bios naar StarWars keek... zelfs toen zag ik dus deze taalfout.
Gelukkig ben ik een grammarnaziquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:03 schreef Myraela het volgende:
In posts gericht aan grammarnazi's moet je overigens wel iets minder fouten maken hoor.
Nederland wort steeds dommerquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:03 schreef K44S het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo veel mensen zijn die deze schrijffout maken
waaromquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:04 schreef K44S het volgende:
[..]
Had ik dus ook gevonden. Alsnog twijfelde ik
Dat laatste is 'luiigheid'. Het eerste is gewoon echt dom een trucje volgen."Ja, maar het is toch altijd stam+t?"quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:05 schreef rhubarbje het volgende:
'Hij wilt' valt wel onder de categorie me/mijn eens/is. Wat mij betreft
Omdat ik altijd gelijk wilt.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waaromdie weten heus wel waar ze het over hebben
uit dialect? Merk het in bepaalde streken meer dan in andere. Hier in Brabant is ie vrij zeldzaam. Maar dat is misschien omdat wij elke t op het eind weghalenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:06 schreef MissMSX het volgende:
Ik snap ook echt niet waar deze collectief gemaakte fout vandaan komt. Zag ik vroeger nooit. Heb het nog nooit iemand horen zeggen.
weet ik niet hoor... volgens mij komt 'hij wilt' vooral voor bij mensen die 'me moeder' zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:07 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat laatste is 'luiigheid'. Het eerste is gewoon echt dom een trucje volgen."Ja, maar het is toch altijd stam+t?"
Zou kunnen ja. Dat internet dit soort wanstaltigheden extra ver en snel verspreidt...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
uit dialect? Merk het in bepaalde streken meer dan in andere. Hier in Brabant is ie vrij zeldzaam. Maar dat is misschien omdat wij elke t op het eind weghalen
En waarom zouden ze dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Omdat mensen steeds dommer worden. Leren ze het kunstje: stam+t en gaan dat vervolgens overal op toepassen
Geef je adres maarquote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Voor een kopje koffie? Sure
Niet goed genoeg?
Ja, maar dat zijn sowieso al meestal niet de meest slimme mensen en dan zijn grammaticaregels best moeilijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
weet ik niet hoor... volgens mij komt 'hij wilt' vooral voor bij mensen die 'me moeder' zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |