Hoeveel maanden, hoeveel kms?quote:Op maandag 11 januari 2016 12:24 schreef Lavezzi het volgende:
Over enkele maanden ga ik beginnen met een nieuwe baan waarvoor ik een lease-auto mag uitkiezen via Athlon. De code om daar in te loggen geldt echter pas vanaf mijn eerst werkdag. Heeft iemand hier toevallig ervaringen met Athlon en wat voor auto je voor welk bedrag kunt rijden? Woon/werkafstand is nihil overigens, zakelijke kilometers waarschijnlijk ook zeer beperkt.
Nihil betekent nul.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:24 schreef Lavezzi het volgende:
Woon/werkafstand is nihil overigens, zakelijke kilometers waarschijnlijk ook zeer beperkt.
380 p/m. Vandaar dat het dan dus waarschijnlijk niet open en bloot op de website staat inderdaad, omdat verschillende bedrijven verschillende kortingen bedingen. Het gaat in ieder geval om een groot bedrijf met dus ook erg veel leasewagens.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:28 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is afhankelijk van hoe groot het bedrijf is en hoeveel leasewagens zij inzetten want meer is meer korting.
Wat is je leasebedrag per maand?
Contract voor onbepaalde tijd dus volgens mij is het leasecontract voor vijf jaar. Inclusief brandstof.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:40 schreef agter het volgende:
[..]
Hoeveel maanden, hoeveel kms?
In of ex brandstof?
Verwaarloosbaar. Het is zo dichtbij dat ik als het lekker weer is gewoon zal fietsen, als ik de auto pak is het +/-3 km op een dag. Dat is mijns inziens dus verwaarloosbaar.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nihil betekent nul.
Dus je gaat de auto thuis parkeren, en naar je werk lopen of fietsen?
Dus je hebt een budget van 380 euro voor een leasecontract van vijf jaar. Zeg 35.000 KM per jaar, waarop het contract gebaseerd is.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:20 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Contract voor onbepaalde tijd dus volgens mij is het leasecontract voor vijf jaar. Inclusief brandstof.
Dat was de vraag niet. Het leasecontract wordt afgesloten voor X jaar, tegen Y km per jaar. Maar ik kan je wel vertellen dat bij een contract van 5 jaar en een leasebedrag van 380 euro je alle hoop op een dikke bak kunt laten varen.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:20 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Contract voor onbepaalde tijd dus volgens mij is het leasecontract voor vijf jaar. Inclusief brandstof.
waarom dan toch een leasewagen??quote:Op maandag 11 januari 2016 13:22 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Verwaarloosbaar. Het is zo dichtbij dat ik als het lekker weer is gewoon zal fietsen, als ik de auto pak is het +/-3 km op een dag. Dat is mijns inziens dus verwaarloosbaar.
Die hoop heb ik ook niet hoor, vraag met gewoon af welke je auto's kunt rijden binnen je leasebudget. Vind het al heel wat dat de mogelijkheid tot een auto van de zaak er is.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. Het leasecontract wordt afgesloten voor X jaar, tegen Y km per jaar. Maar ik kan je wel vertellen dat bij een contract van 5 jaar en een leasebedrag van 380 euro je alle hoop op een dikke bak kunt laten varen.
Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen, wanneer je namelijk van een auto afziet krijg je een bruto compensatie die meer bedraagt dan het leasebedrag. Het hangt er dus vanaf of ik voor dat bedrag zelf een auto kan rijden, daar moet ik nog even goed naar kijken.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
waarom dan toch een leasewagen??
Nou, dat zullen echt kleine auto's zijn. Nu is daar niks mis mee maar een VW Polo bv gaat al niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:31 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Die hoop heb ik ook niet hoor, vraag met gewoon af welke je auto's kunt rijden binnen je leasebudget. Vind het al heel wat dat de mogelijkheid tot een auto van de zaak er is.
[..]
Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen, wanneer je namelijk van een auto afziet krijg je een bruto compensatie die meer bedraagt dan het leasebedrag. Het hangt er dus vanaf of ik voor dat bedrag zelf een auto kan rijden, daar moet ik nog even goed naar kijken.
Waar ik ga werken is overigens nogal een eind weg van waar ik ben opgegroeid en voetbal speel, m'n vriendin woont ook in een andere stad. Een lease-auto zal dan dus voornamelijk in het weekend worden gebruikt.
Ja. Zal meer richting de VW Up zijn. Peugeot 107. Dat soort wagentjes.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat zullen echt kleine auto's zijn. Nu is daar niks mis mee maar een VW Polo bv gaat al niet.
Waarom zeg je dat?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:44 schreef Multiply het volgende:
Ohja weet je trouwens zeker dat het Athlone is en niet Alphabet?![]()
Prive dus. Volgens mij kun je beter prive een autootje daarvoor aanschaffen en voor die compensatie gaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:31 schreef Lavezzi het volgende:
Een lease-auto zal dan dus voornamelijk in het weekend worden gebruikt.
Omdat ik dacht te weten waar Lavezzi gaat werken (of iig werkte) en ze daar precies dit leasebedrag hebben. En die zitten bij Alphabet. Voor de rest niet zo boeiend hoor want er zit weinig verschil tussen de 2 maatschappijen.quote:
eigen bijdrage is toch aftrekbaar van de bijtelling? Of vergis ik me hier?quote:Op maandag 11 januari 2016 20:44 schreef Multiply het volgende:
Je kunt waarschijnlijk ook iets boven je budget uitgeven en dat als eigen bijdrage betalen. Ik heb hetzelfde leasebedrag en ik heb een Ibiza ST met alle opties. Dat is geen "dikke bak", maar een zeer prima auto om mee te beginnen.
Ik betaal overigens 220 euro met bijtelling en eigen bijdrage voor deze auto. (3 jaar contract) Bedenk wel dat je ook iets van 250 euro netto voor je mobiliteitsbudget krijgt. Dus dat je dan ongeveer 470 euro betaalt voor die auto.
Ohja weet je trouwens zeker dat het Athlone is en niet Alphabet?![]()
De vraag is of je werkgever hiermee akkoord zal gaan. Hij stelt je een auto ter beschikking, waarschijnlijk niet voor niks. Als jij plots naar een klus moet en je dan komt met het verhaal dat je auto thuis staat dan kan je werkgever daar nog best een punt van maken.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:22 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Verwaarloosbaar. Het is zo dichtbij dat ik als het lekker weer is gewoon zal fietsen, als ik de auto pak is het +/-3 km op een dag. Dat is mijns inziens dus verwaarloosbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |