Hhaha ben ik ook tegen zolang het mezelf niet betreft, dan kon ik wel eens omslaan als een blad aan de boom.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:30 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja maar die Pegida zijn denk ik strengere gereformeerden, zijn ook tegen abortus enzo
In het christendom wil de Kerk een eind maken aan de heidense gewoonten rond de nieuwjaarsviering, en roept 1 januari uit tot bid- en boetedag om de besnijdenis van Jezus (8 dagen na de geboorte) te vieren.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die vierden zelfs feest, als ik het mag geloven, toen de 10 geboden gehaald werden.
En ik denk ook niet dat als ze iets doen dat ze het stiekum doen?
Wil je weten wat ik allemaal wil, eentje kan ik je noemen wereldvrede!quote:Op zondag 10 januari 2016 22:32 schreef Joezi het volgende:
[..]
In het christendom wil de Kerk een eind maken aan de heidense gewoonten rond de nieuwjaarsviering, en roept 1 januari uit tot bid- en boetedag om de besnijdenis van Jezus (8 dagen na de geboorte) te vieren.
De Islam is ook rechts-conservatief, lekker krom dan, of het moet dus over het religie verschil gaan.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pegida is rechts-conservatief maar heeft verder geen expliciete Christelijke achtergrond hoor!
Qua principiële denkbeelden sluit de islam veel beter aan bij conservatief-rechts dan bij progressieve partijen zoals GroenLinks etc. Dat is ook de rare kronkel waarin linkse mensen zich bevinden om én de islam goed te praten en om hun oorspronkelijke progressieve ideeën te behouden. De PvdA geeft hier zelfs een cursus 'dubbeldenk' over.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
De Islam is ook rechts-conservatief, lekker krom dan, of het moet dus over het religie verschil gaan.
Zijn niet alle geloven in principe gelijk, ze geven de grondbeginselen voor een samenleving of niet?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
De Islam is ook rechts-conservatief, lekker krom dan, of het moet dus over het religie verschil gaan.
Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen op tegenquote:Op zondag 10 januari 2016 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Qua principiële denkbeelden sluit de islam veel beter aan bij conservatief-rechts dan bij progressieve partijen zoals GroenLinks etc. Dat is ook de rare kronkel waarin linkse mensen zich bevinden om én de islam goed te praten en om hun oorspronkelijke progressieve ideeën te behouden. De PvdA geeft hier zelfs een cursus 'dubbeldenk' over.
Het is net alsof elke werkgever zit te springen om een Islamitische samenleving. Gastarbeiders misschien prima en goedkoop, maar is een beetje poen een compleet verneukte maatschappij waard?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen om tegen
De focus bij Nederlandse werkgevers is op de centen, en niet op de lange-termijn en al helemaal niet op innovatie. Helaas.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is net alsof elke werkgever zit te springen om een Islamitische samenleving. Gastarbeiders misschien prima en goedkoop, maar is een beetje poen een compleet verneukte maatschappij waard?
Denk dat het wat te makkelijk is gezegd dat werkgevers deze import willen...
Hmm ja geen idee, de echte vergrijzing moet nog komen.. economisch stelsel is gebaseerd op groei, bij een beetje krimp ploft het blijkbaar alquote:Op zondag 10 januari 2016 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is net alsof elke werkgever zit te springen om een Islamitische samenleving. Gastarbeiders misschien prima en goedkoop, maar is een beetje poen een compleet verneukte maatschappij waard?
Denk dat het wat te makkelijk is gezegd dat werkgevers deze import willen...
Denk dat je hierbij eerder naar de oncontroleerbare grote ondernemingen tot multinationals moet gaan kijken.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:48 schreef skrn het volgende:
[..]
De focus bij Nederlandse werkgevers is op de centen, en niet op de lange-termijn en al helemaal niet op innovatie. Helaas.
Tja, naïviteit van de barmhartige samaritaan. Je moet kritisch blijven.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik snap allemaal wel dat we mensen in nood moeten helpen. Ik snap alleen niet dat anderen niet snappen dat niet iedereen die op de deur bonkt in nood is. En dat wanneer je iedereen vanuit een compleet andere cultuur met heel andere normen en waarden maar binnenhaalt, je uiteindelijk ten onder zult gaan aan je eigen barmhartigheid. Uiteindelijk ben je het meeste barmhartig bezig als je de toestroom stopt.
Ja maar ook zoiets, hoe controleer je dat, hoe stop je dat en hoe betaal je dat, las eens dat maatregelen daarvoor veel meer kost dan om ze toe te laten; kosten loon en organisatie tegen kosten sobere opvang.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik snap allemaal wel dat we mensen in nood moeten helpen. Ik snap alleen niet dat anderen niet snappen dat niet iedereen die op de deur bonkt in nood is. En dat wanneer je iedereen vanuit een compleet andere cultuur met heel andere normen en waarden maar binnenhaalt, je uiteindelijk ten onder zult gaan aan je eigen barmhartigheid. Uiteindelijk ben je het meeste barmhartig bezig als je de toestroom stopt.
Nee precies; ik ben echt geen racist en heb Syrische vluchtelingen als vrienden, maar deze hoeveelheid is gewoon vragen om problemen; je weet niet wat je allemaal binnen krijgt, en hoe meer ze bij elkaar zitten, hoe sterker ze zich voelen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:54 schreef skrn het volgende:
Bij hele grote aantallen vluchtelingen moeten gewoon kampen worden gebouwd. Isoleer ze maar. Geen probleem als een land van Duitsland in een jaar tien- tot vijftigduizend vluchtelingen ontvangt en ze verspreidt. Maar aantallen boven een miljoen, die pleur je toch niet zomaar lukraak in de samenleving.
En nee, ik ben zeker niet tegen vluchtelingen. Maar het besef moet ook dat er niet alleen sociale voorzieningen voor die mensen moet komen, maar dat er ook best geïnvesteerd mag worden in repressieve maatregelen.
Die gezinsmigratie kwam opgang oiv ERVM, toen eenmaal ook duidelijk werd dat gastarbeiders langer bij het bedrijf dat hen had ingehuurd bleven dan initieel was afgesproken. daar kon de PvdA zich dan ook niet tegen verzetten. Tov de komst van gastarbeiders waren segmenten binnen de PvdA aanvankelijk heel sceptisch, probeerden ook quota op te leggen, vooral omdat ze dit toch zagen als concurrentie voor hun achterban, de arbeiders. maar toen was de PvdA nog een partij die opkwam voor de arbeiders, geschoolde arbeiders en het lagere administratieve en overheidspersoneel. tegenwoordig lijken haar principes daar niet meer bij te liggen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen op tegen
Toen ontdekten ze dat de nieuwkomers gewend waren op overheidgeefmijgeld-partijen te stemmen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gezinsmigratie kwam opgang oiv ERVM, toen eenmaal ook duidelijk werd dat gastarbeiders langer bij het bedrijf dat hen had ingehuurd bleven dan initieel was afgesproken. daar kon de PvdA zich dan ook niet tegen verzetten. Tov de komst van gastarbeiders waren segmenten binnen de PvdA aanvankelijk heel sceptisch, probeerden ook quota op te leggen, vooral omdat ze dit toch zagen als concurrentie voor hun achterban, de arbeiders. maar toen was de PvdA nog een partij die opkwam voor de arbeiders, geschoolde arbeiders en het lagere administratieve en overheidspersoneel. tegenwoordig lijken haar principes daar niet meer bij te liggen.
De eerste denk ik niet, mijn ouders nooit iets horen zeggen erover, volgens mij harde werkers toen?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Toen ontdekten ze dat de nieuwkomers gewend waren op overheidgeefmijgeld-partijen te stemmen.
Hou toch op met jezelf te excuseren. Als je je gezond verstand gebruikt wil niet meteen zeggen dat je racistisch bent, kom op zegquote:Op zondag 10 januari 2016 22:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee precies; ik ben echt geen racist en heb Syrische vluchtelingen als vrienden, maar deze hoeveelheid is gewoon vragen om problemen; je weet niet wat je allemaal binnen krijgt, en hoe meer ze bij elkaar zitten, hoe sterker ze zich voelen.
M'n Zweeds is een beetje roestig...quote:Op zondag 10 januari 2016 23:05 schreef karton2 het volgende:
Geen idee of dit al gepost is, maar in Stockholm zijn ook op grote schaal vrouwen aangerand zoals in Keulen.
Politie heeft dit onder de pet gehouden om anti-immigratie partijen geen gelijk te hoeven geven. Druk wordt nu opgevoerd om de waarheid boven tafel te krijgen.
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |