abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158998616
quote:
3s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:30 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ja maar die Pegida zijn denk ik strengere gereformeerden, zijn ook tegen abortus enzo
Hhaha ben ik ook tegen zolang het mezelf niet betreft, dan kon ik wel eens omslaan als een blad aan de boom.
God is geen tiran hoor, al kan ik het niet met zekerheid zeggen, zou het bij andere geloven wel zijn dat er terug gekomen zijn en het tegendeel beweerden?
pi_158998623
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die vierden zelfs feest, als ik het mag geloven, toen de 10 geboden gehaald werden.
En ik denk ook niet dat als ze iets doen dat ze het stiekum doen?
In het christendom wil de Kerk een eind maken aan de heidense gewoonten rond de nieuwjaarsviering, en roept 1 januari uit tot bid- en boetedag om de besnijdenis van Jezus (8 dagen na de geboorte) te vieren.
pi_158998677
quote:
3s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:32 schreef Joezi het volgende:

[..]

In het christendom wil de Kerk een eind maken aan de heidense gewoonten rond de nieuwjaarsviering, en roept 1 januari uit tot bid- en boetedag om de besnijdenis van Jezus (8 dagen na de geboorte) te vieren.
Wil je weten wat ik allemaal wil, eentje kan ik je noemen wereldvrede!
pi_158998690
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pegida is rechts-conservatief maar heeft verder geen expliciete Christelijke achtergrond hoor!
De Islam is ook rechts-conservatief, lekker krom dan, of het moet dus over het religie verschil gaan.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:35:54 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158998768
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:34 schreef Joezi het volgende:

[..]

De Islam is ook rechts-conservatief, lekker krom dan, of het moet dus over het religie verschil gaan.
Qua principiële denkbeelden sluit de islam veel beter aan bij conservatief-rechts dan bij progressieve partijen zoals GroenLinks etc. Dat is ook de rare kronkel waarin linkse mensen zich bevinden om én de islam goed te praten en om hun oorspronkelijke progressieve ideeën te behouden. De PvdA geeft hier zelfs een cursus 'dubbeldenk' over.
The End Times are wild
pi_158998775
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:34 schreef Joezi het volgende:

[..]

Zijn niet alle geloven in principe gelijk, ze geven de grondbeginselen voor een samenleving of niet?

Sommige zijn volgens mij nog niet op het niveau van anderen denk ik?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 22:42:11 ]
pi_158999025
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Qua principiële denkbeelden sluit de islam veel beter aan bij conservatief-rechts dan bij progressieve partijen zoals GroenLinks etc. Dat is ook de rare kronkel waarin linkse mensen zich bevinden om én de islam goed te praten en om hun oorspronkelijke progressieve ideeën te behouden. De PvdA geeft hier zelfs een cursus 'dubbeldenk' over.
Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen op tegen :')
  zondag 10 januari 2016 @ 22:44:05 #83
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158999080
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen om tegen :')
Het is net alsof elke werkgever zit te springen om een Islamitische samenleving. Gastarbeiders misschien prima en goedkoop, maar is een beetje poen een compleet verneukte maatschappij waard?

Denk dat het wat te makkelijk is gezegd dat werkgevers deze import willen...
pi_158999269
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is net alsof elke werkgever zit te springen om een Islamitische samenleving. Gastarbeiders misschien prima en goedkoop, maar is een beetje poen een compleet verneukte maatschappij waard?

De focus bij Nederlandse werkgevers is op de centen, en niet op de lange-termijn en al helemaal niet op innovatie. Helaas.
pi_158999287
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hmm ja geen idee, de echte vergrijzing moet nog komen.. economisch stelsel is gebaseerd op groei, bij een beetje krimp ploft het blijkbaar al
  zondag 10 januari 2016 @ 22:49:57 #86
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158999306
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:48 schreef skrn het volgende:

[..]

De focus bij Nederlandse werkgevers is op de centen, en niet op de lange-termijn en al helemaal niet op innovatie. Helaas.
Denk dat je hierbij eerder naar de oncontroleerbare grote ondernemingen tot multinationals moet gaan kijken.

Daar draait het om de poen, maar als kleine ondernemer die het zo goed als mogelijk probeert te doen voel ik mij wel benadeeld door die stelling.
pi_158999321
Ik snap allemaal wel dat we mensen in nood moeten helpen. Ik snap alleen niet dat anderen niet snappen dat niet iedereen die op de deur bonkt in nood is. En dat wanneer je iedereen vanuit een compleet andere cultuur met heel andere normen en waarden maar binnenhaalt, je uiteindelijk ten onder zult gaan aan je eigen barmhartigheid. Uiteindelijk ben je het meeste barmhartig bezig als je de toestroom stopt.
pi_158999420
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik snap allemaal wel dat we mensen in nood moeten helpen. Ik snap alleen niet dat anderen niet snappen dat niet iedereen die op de deur bonkt in nood is. En dat wanneer je iedereen vanuit een compleet andere cultuur met heel andere normen en waarden maar binnenhaalt, je uiteindelijk ten onder zult gaan aan je eigen barmhartigheid. Uiteindelijk ben je het meeste barmhartig bezig als je de toestroom stopt.
Tja, naïviteit van de barmhartige samaritaan. Je moet kritisch blijven.
pi_158999451
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja maar ook zoiets, hoe controleer je dat, hoe stop je dat en hoe betaal je dat, las eens dat maatregelen daarvoor veel meer kost dan om ze toe te laten; kosten loon en organisatie tegen kosten sobere opvang.
pi_158999485
Bij hele grote aantallen vluchtelingen moeten gewoon kampen worden gebouwd. Isoleer ze maar. Geen probleem als een land van Duitsland in een jaar tien- tot vijftigduizend vluchtelingen ontvangt en ze verspreidt. Maar aantallen boven een miljoen, die pleur je toch niet zomaar lukraak in de samenleving.

En nee, ik ben zeker niet tegen vluchtelingen. Maar het besef moet ook dat er niet alleen sociale voorzieningen voor die mensen moet komen, maar dat er ook best geïnvesteerd mag worden in repressieve maatregelen.
pi_158999563
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:54 schreef skrn het volgende:
Bij hele grote aantallen vluchtelingen moeten gewoon kampen worden gebouwd. Isoleer ze maar. Geen probleem als een land van Duitsland in een jaar tien- tot vijftigduizend vluchtelingen ontvangt en ze verspreidt. Maar aantallen boven een miljoen, die pleur je toch niet zomaar lukraak in de samenleving.

En nee, ik ben zeker niet tegen vluchtelingen. Maar het besef moet ook dat er niet alleen sociale voorzieningen voor die mensen moet komen, maar dat er ook best geïnvesteerd mag worden in repressieve maatregelen.
Nee precies; ik ben echt geen racist en heb Syrische vluchtelingen als vrienden, maar deze hoeveelheid is gewoon vragen om problemen; je weet niet wat je allemaal binnen krijgt, en hoe meer ze bij elkaar zitten, hoe sterker ze zich voelen.
pi_158999565
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:42 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ja best apart, verschil zit m in iedereen gelijk willen behandelen. Ook apart dat we onze Marokkaanse vrienden als gastarbeiders te danken hebben aan den VVD en ook de gezinsmigratie, daar stemde PVDA toen op tegen :')
Die gezinsmigratie kwam opgang oiv ERVM, toen eenmaal ook duidelijk werd dat gastarbeiders langer bij het bedrijf dat hen had ingehuurd bleven dan initieel was afgesproken. daar kon de PvdA zich dan ook niet tegen verzetten. Tov de komst van gastarbeiders waren segmenten binnen de PvdA aanvankelijk heel sceptisch, probeerden ook quota op te leggen, vooral omdat ze dit toch zagen als concurrentie voor hun achterban, de arbeiders. maar toen was de PvdA nog een partij die opkwam voor de arbeiders, geschoolde arbeiders en het lagere administratieve en overheidspersoneel. tegenwoordig lijken haar principes daar niet meer bij te liggen.
I´m back.
pi_158999617
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gezinsmigratie kwam opgang oiv ERVM, toen eenmaal ook duidelijk werd dat gastarbeiders langer bij het bedrijf dat hen had ingehuurd bleven dan initieel was afgesproken. daar kon de PvdA zich dan ook niet tegen verzetten. Tov de komst van gastarbeiders waren segmenten binnen de PvdA aanvankelijk heel sceptisch, probeerden ook quota op te leggen, vooral omdat ze dit toch zagen als concurrentie voor hun achterban, de arbeiders. maar toen was de PvdA nog een partij die opkwam voor de arbeiders, geschoolde arbeiders en het lagere administratieve en overheidspersoneel. tegenwoordig lijken haar principes daar niet meer bij te liggen.
Toen ontdekten ze dat de nieuwkomers gewend waren op overheidgeefmijgeld-partijen te stemmen.
pi_158999629
Als er een voorde hand liggende oplossing was zouden ze die heus wel nemen, denk dat op het moment geroeid wordt met wat men heeft?
Is dit nog een erfenis van de oorlog ik denk van wel, als die man die organisatie niet boven het hoofd gegroeid was, zou er dan niet al veel eerder 1 Europa zijn geweest?
pi_158999743
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Toen ontdekten ze dat de nieuwkomers gewend waren op overheidgeefmijgeld-partijen te stemmen.
De eerste denk ik niet, mijn ouders nooit iets horen zeggen erover, volgens mij harde werkers toen?
Wel hadden bepaalde nationaliteiten een naam van houdt je dochters of vrouwen er bij uit de buurt.
  zondag 10 januari 2016 @ 23:01:13 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158999761
De crux is gewoon dat deze toestroom geen vluchtelingen meer zijn zodra ze hier aankomen (want tig veilige landen doorkruist), maar het zijn ook geen arbeidsmigranten (waarvoor allerlei strenge procedures gelden) of echte asielzoekers (politiek asiel of anderszins vervolgd)

Het zijn migranten die 'misbruik' maken van het asielrecht doordat ze als vluchteling worden behandeld die zojuist uit oorlogsgebied komt. Misbruik in de zin dat Europa dit allemaal maar toelaat, niet dat deze mensen het proberen.
pi_158999801
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee precies; ik ben echt geen racist en heb Syrische vluchtelingen als vrienden, maar deze hoeveelheid is gewoon vragen om problemen; je weet niet wat je allemaal binnen krijgt, en hoe meer ze bij elkaar zitten, hoe sterker ze zich voelen.
Hou toch op met jezelf te excuseren. Als je je gezond verstand gebruikt wil niet meteen zeggen dat je racistisch bent, kom op zeg :')
pi_158999814
Tja nieuwtjes doen snel de ronde toch, en dan bestaat er geen schroom of wel?
pi_158999936
Geen idee of dit al gepost is, maar in Stockholm zijn ook op grote schaal vrouwen aangerand zoals in Keulen.
Politie heeft dit onder de pet gehouden om anti-immigratie partijen geen gelijk te hoeven geven. Druk wordt nu opgevoerd om de waarheid boven tafel te krijgen.

bron
pi_158999995
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:05 schreef karton2 het volgende:
Geen idee of dit al gepost is, maar in Stockholm zijn ook op grote schaal vrouwen aangerand zoals in Keulen.
Politie heeft dit onder de pet gehouden om anti-immigratie partijen geen gelijk te hoeven geven. Druk wordt nu opgevoerd om de waarheid boven tafel te krijgen.

bron
M'n Zweeds is een beetje roestig... :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')