Hulde voor deze post.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Er is een naam voor groepsaanrandingen in het Arabisch: taharrush. Bestaat al jaren.
Wat is Taharrush?
'Taḥarrush of 'Taharush ginsy' is de term die sinds enige tijd in de Arabische wereld wordt gegeven aan georganiseerde aanrandingen van vrouwen, veelal tijdens grote evenementen.
De aanrandingen, verkrachtingen en berovingen worden veelal georganiseerd via sociale media. 'Taharrush Ginsy' verwijst vooral naar seksuele intimidatie van vrouwen in Egypte. Vrouwenorganisaties zoals Egyptian Center for Women's Rights en Harassmap zetten het probleem in Egypte de afgelopen jaren met succes op de kaart.
Hoe groot het probleem in Egypte is, blijkt uit de studie Clouds in Egypt's Sky uit 2008. Van de ondervraagde niet-Egyptische vrouwen zei 98 procent in aanraking te zijn gekomen met 'Taharrush'. Voor Egyptische vrouwen lag dat percentage op 83 procent.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
In Marokko zelf komt groepsaanranding ook steeds meer voor. Makkelijk te googlen.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:52 schreef ToT het volgende:
[..]KIJK!!!!!
Hier was al vaak om gevraagd; een bron die aantoont dat dit geen onbekend verschijnsel is in de Arabische wereld!
"Ja, maar in Nederland wordt er ook wel eens iemand verkracht, hoor!"quote:Op zondag 10 januari 2016 17:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Marokko zelf komt groepsaanranding ook steeds meer voor. Makkelijk te googlen.
Geen nieuwe migrant, maar wel wéér een gangrape door een groep waarvan je wel voorzichtig kunt uitgaan dat het moslims zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je bent welkom, welkom in ons land...
Ah, weer iets geleerd. Sick wel.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Er is een naam voor groepsaanrandingen in het Arabisch: taharrush. Bestaat al jaren.
Wat is Taharrush?
'Taḥarrush of 'Taharush ginsy' is de term die sinds enige tijd in de Arabische wereld wordt gegeven aan georganiseerde aanrandingen van vrouwen, veelal tijdens grote evenementen.
De aanrandingen, verkrachtingen en berovingen worden veelal georganiseerd via sociale media. 'Taharrush Ginsy' verwijst vooral naar seksuele intimidatie van vrouwen in Egypte. Vrouwenorganisaties zoals Egyptian Center for Women's Rights en Harassmap zetten het probleem in Egypte de afgelopen jaren met succes op de kaart.
Hoe groot het probleem in Egypte is, blijkt uit de studie Clouds in Egypt's Sky uit 2008. Van de ondervraagde niet-Egyptische vrouwen zei 98 procent in aanraking te zijn gekomen met 'Taharrush'. Voor Egyptische vrouwen lag dat percentage op 83 procent.
Je hoort het de gebruikelijke poco's al zeggen, inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ja, maar in Nederland wordt er ook wel eens iemand verkracht, hoor!"
quote:Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoort het de gebruikelijke poco's al zeggen, inderdaad.
Ze gaan nu ff lekker door...quote:In de vluchtelingenopvang te Ellwangen in Duitsland is al enige tijd sprake van aanhoudende problemen tussen de bewoners onderling met geweldsuitbarstingen tot gevolg.
Afgelopen zaterdag kwam het tot een nieuw hoogtepunt toen een groep asielzoekers een groep vrouwen lastig viel, waarbij iemand die bij de groep vrouwen hoorde met een fles op zijn hoofd werd geslagen, zo meldt Die Welt. De politie kon de mannen later oppakken.
Interessant stuk!quote:Op zondag 10 januari 2016 18:01 schreef Ringo het volgende:
http://www.nrc.nl/handels(...)n-die-mannen-1574075
Haha, hij zegt zandnegers.
Wat een fantastische cultuur is het toch ook hequote:Op zondag 10 januari 2016 18:03 schreef Eufonie het volgende:
Als aanvulling op de post van Loeki1 over taharrush, hier nog een publicatie erover:
Reconceptualizing Sexual Harassment in Egypt: A Longitudinal Assessment of el-Taharrush el-Ginsy in Arabic Online Forums and Anti-Sexual Harassment Activism - http://harassmap.org/en/w(...)assment-in-Egypt.pdf
El-taharrush el-ginsy has been widely understood in Egypt and the Middle East in two distinct, yet overlapping, ways: as the molestation and rape of children, where fears have abounded that such acts would lead to homosexuality and other forms of sexual deviance, and as the sexual harassment of women, both within the private realm of the home and the public realm of the street. [...] With the advent of the Revolution in 2011, el-taharrush el-ginsy was deployed to encompass an increasing range of sexually violent behaviors, including more violent forms of assault and even rape, despite civil society efforts to distinguish rape as a separate concept from taharrush. Such violence, to some extent, aligns with historic understandings of taharrush, as demonstrated in online Arabic discussion boards, which center on violent bodily violations and rape. While taharrush has become far more mainstream in public discourses, public conceptions still draw distinctions between taharrush and mu?aksa, and the everyday forms of sexual harassment have continued unabated for Egyptian women.
quote:Overal ter wereld worden wij betast
De snelle opmars van de vrouw leidt wereldwijd tot massaal seksueel geweld.
(..)
Over de afgelopen twintig jaar signaleer ik een groeiende epidemie. Een seksuele epidemie. Met de razendsnelle publieke en ook politieke opkomst van de vrouw (vooral in niet-westerse samenlevingen) en de ongekende sociale emancipatie van anderen (vooral niet-westerse vrouwen in westerse landen) is er een nieuw maatschappelijk equilibrium aan het ontstaan. Nooit eerder waren vrouwen in het hoger onderwijs zo oververtegenwoordigd (met een ultiem record in Iran waar de verhouding man-vrouw nu zelfs voorbij één-drie is). Nooit eerder waren vrouwen in zoveel landen de belangrijkste kostwinnaar (zoals in Egypte waar in de laagste sociale klassen vrouwen in meer dan zestig procent van de gevallen de broodwinnaar zijn). Nooit eerder waren zoveel jonge meisjes verantwoordelijk voor de verzorging en het onderhoud van niet alleen hun ouders, broers en zussen, maar ook van de grotere familie als geheel.
Deze enorme sociale verschuiving brengt ongekende spanningen met zich mee. Verward en in veel gevallen ontmand grijpen jongens en mannen naar hun laatste wapens: fysiek en seksueel overwicht. Naar mijn mening zijn niet religie of ‘achtergebleven’ cultuur de verklaringen voor het massale seksuele geweld in Egypte of India, maar vormt de snelle opmars van de vrouw (en haar pogingen nu juist ook meester te worden van de staat en de straat) de echte verklaring voor de groepsverkrachtingen op het Tahrirplein, de gewelddadige gangrapes van jonge vrouwelijke studentes en arbeiders in India, de systematische aanvallen en verkrachtingen van lesbiennes in Zuid-Afrikaanse townships, het drogeren en de verkrachting (soms met dodelijk gevolg) van Amerikaanse studenten op Amerikaanse universiteiten, de sociale druk tot seks die jonge tienermeisjes in Groot-Brittannië ervaren, waardoor de meerderheid nu hun eerste seksuele ervaring onder dwang opdoet, het rijzende illegale prostitutiebezoek in China en zo verder. De lijst is lang.
(..)
http://www.nrc.nl/handels(...)n-wij-betast-1417500
Met 4 kinderen + WEL ja.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:29 schreef Wintar het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat zelfs als de twintigers/begin dertigers van nu massaal >4 kinderen nemen dat het tij dan toch niet te keren is?
Zij zijn welkoooooom in ons laaaaaaandquote:
Waarom mogen meisjes op Nederlandse scholen geen minirok?quote:Op zondag 10 januari 2016 14:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar ben ik niet geheel voor. Maar er zijn wel redenen gewoon duidelijk te zijn over kleding. Zoals geen pet dragen in de klas. Of geen pistool bij je dragen.
Maar 1006 meldingen over misdaden in AZC's is onmogelijk volgens sommigen, en volgens anderen is dat maar een peuleschilletje als je kijkt naar wat wij allemaal uitvreten.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze gaan nu ff lekker door...
AZC feestjes
Dat is al jaren een verdwaasd pro-Islam activist ten gevolge van haar ervaringen in Palestijnse gebieden. Of, om het met haar woorden te zeggen, "Hierbij spreek ik mijn diepgevoelde solidariteit uit met de Arabische, Noord- Afrikaanse en moslim man. #Keulen Wat een generalisaties."quote:Op zondag 10 januari 2016 18:14 schreef truthortruth het volgende:
http://www.tinekebennema.nl/ Zoo, deze is erg. Dan heb je als vrouw toch echt wel een bord voor je kop.
Geweldig ook deze tekst van haar;quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is al jaren een verdwaasd pro-Islam activist ten gevolge van haar ervaringen in Palestijnse gebieden. Of, om het met haar woorden te zeggen, "Hierbij spreek ik mijn diepgevoelde solidariteit uit met de Arabische, Noord- Afrikaanse en moslim man. #Keulen Wat een generalisaties."
De definitie van onderbuik gevoel....quote:maar heb wel mijn boerenverstand.
Die ziet het liefst Gazastroken in heel Europa, heb ik de indruk.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat is al jaren een verdwaasd pro-Islam activist ten gevolge van haar ervaringen in Palestijnse gebieden. Of, om het met haar woorden te zeggen, "Hierbij spreek ik mijn diepgevoelde solidariteit uit met de Arabische, Noord- Afrikaanse en moslim man. #Keulen Wat een generalisaties."
Er is überhaupt geen verhouding bekend geloof ik, dus beide beweringen zijn uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar 1006 meldingen over misdaden in AZC's is onmogelijk volgens sommigen, en volgens anderen is dat maar een peuleschilletje als je kijkt naar wat wij allemaal uitvreten.
Ah, leuk dat je er bent.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is überhaupt geen verhouding bekend geloof ik, dus beide beweringen zijn uit de lucht gegrepen.
Het zijn mensen die leiden aan exotisch romantisme; de eigen samenleving wordt gedegradeerd tot grauwe negativiteit en de andere tot oppervlakkige positiviteit van literatuur, afstandelijke interpretaties en de zwoelheid van een krappe medina in de avondzon.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die ziet het liefst Gazastroken in heel Europa, heb ik de indruk.
In Egypte? Jep.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, leuk dat je er bent.Heb je die link over die massaverkrachtingen hierboven al gezien?
![]()
Je vroeg laatst of er een bron voor te vinden was.
Dat zei hij op woensdag ook al.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:20 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)georganiseerd__.html
Duurt ff maar dan heb je ook wat..
IK begin te denken dat vechtpartijen daar schering en inslag zijn. Als je ziet wat er wel naar buiten komt en dat men probeert zo veel mogelijk uit de pers te houden. Nou dan ben ik blij dat er geen AZC vlak bij mij in de buurt zit.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar 1006 meldingen over misdaden in AZC's is onmogelijk volgens sommigen, en volgens anderen is dat maar een peuleschilletje als je kijkt naar wat wij allemaal uitvreten.
Ho ho;quote:
Een gemiddelde zaterdagnacht voor de kroeg in een boerendorp levert meer geweld op dan alle azc s bij elkaar in een jaarquote:Op zondag 10 januari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
IK begin te denken dat vechtpartijen daar schering en inslag zijn. ...
Was Dutroux eigenlijk niet een asielzoekerquote:Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hoort het de gebruikelijke poco's al zeggen, inderdaad.
Ik zie het inderdaad, sick.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ho ho;
Data derived from online Arabic discussion forumsand blog sites between the years 2000-2012 represent a unique archive and provide a longitudinal view of public sentiments on el-taḥarrush el-ginsy. The primary search tool utilized to obtain such posts was Google. Two Arabic search terms were employed to trawl for discussion forum and blog data, including “taḥarrush ginsy,” and “taḥarrush.” Discussion forum and blog data that was generated through this approach spanned much of the Middle East and North Africa.
Weer een prachtig cultureel gebruik wat we hebben geïmporteerd uit het midden oosten.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is Taharrush?
Tuutuut, verrijking moet je omarmen!!!!quote:Op zondag 10 januari 2016 18:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Weer een prachtig cultureel gebruik wat we hebben geïmporteerd uit het midden oosten.
Juist: zet een stapel sjiieten, soennieten, christenen en alleenstaande vrouwen, kinderen & homo's van alledrie deze stromingen bij elkaar. What could possibly go wrong?quote:Op zondag 10 januari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
IK begin te denken dat vechtpartijen daar schering en inslag zijn. Als je ziet wat er wel naar buiten komt en dat men probeert zo veel mogelijk uit de pers te houden. Nou dan ben ik blij dat er geen AZC vlak bij mij in de buurt zit.
Trouwens de idioten die die mensen daar neerplanten en denken * goed * te doen moeten zich nog maar eens achter de oren krabben. Kan me niet voor stellen dat nou goed is voor die migranten.
Kwestie van wennen, voor alle betrokken partijen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tuutuut, verrijking moet je omarmen!!!!
Een boerendorp in Marokko misschien. Want als bewoner van een boerendorpje welke ook regelmatig naar kroegjes gaat in mijn boerendorpje en boerendorpjes eromheen zijn de gevechten welke ik de laatste 10 jaar heb gezien op één hand te tellen.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Een gemiddelde zaterdagnacht voor de kroeg in een boerendorp levert meer geweld op dan alle azc s bij elkaar in een jaar
quote:Op zondag 10 januari 2016 18:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Een gemiddelde zaterdagnacht voor de kroeg in een boerendorp levert meer geweld op dan alle azc s bij elkaar in een jaar
Zeg dat welquote:Op zondag 10 januari 2016 18:20 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)georganiseerd__.html
Duurt ff maar dan heb je ook wat..
En de gemolesteerde en beroofde jonge vrouwen dan ?quote:Maas onderzoekt de mogelijkheid om daders terug te sturen naar het land van herkomst. "Als dat niet kan, zullen we suggesties doen om dat te veranderen. We willen alle daders voor de rechter brengen om de vele vluchtelingen die niets misdaan hebben te beschermen en ervoor te zorgen dat niemand zich in Duitsland boven de wet kan stellen."
Ja natuurlijk werkten de noord-afrikanen en Arabieren gretig aan mee!quote:Op zondag 10 januari 2016 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
Aangiftes opgelopen naar 516:
https://twitter.com/NOS/status/686235401158291456
Taharrush gamea.
Overigens is dit alles in scene gezet om Merkel onderuit te halen, volgens Monique van der Ven bij WNL.
Hier lees dit artikeltje dan ook maar: Eid feesten 2006 in Caïro schijnt het helemaal uit de hand gelopen te zijn. Uiteraard probeerden de toenmalige machthebbers dat ook weg te poetsen. Dankzij bloggers is dit niet gelukt.quote:
quote:Egyptians are horrified by the news that women have been assaulted by hordes of young men in the centre of the capital, Cairo.
Cairo Eid crowds: Bloggers say the picture shows a shop owner giving shelter to a woman who was assaulted
Blogs broke the story that has scandalised Egyptians (Picture: misrdigital.com)
The incidents were first reported online by Egyptian bloggers, some of whom saw large number of men harassing the women and ripping off their clothes.
It all happened over the Eid al-Fitr period starting on 23 October, as thousands of young men thronged the streets of central Cairo to celebrate the end of the fasting month of Ramadan.
One blogger who took pictures of what happened dubbed the incidents "sexual voracity down town".
According to the bloggers, the attackers targeted veiled as well as unveiled women who happened to be on their own.
The state media ignored the incidents, but ordinary Egyptians where shocked when they heard for the first time eyewitness accounts broadcast on the private television channel Dream.
Women chased
"We saw one girl being chased by a man, her blouse torn off, she ran inside a restaurant," one eyewitness reported.
We took the girl inside and locked the door. There were four or five of us. But there were hundreds of young men outside trying to break down the door
Cairo shop owner
"Seconds later young boys were shouting that there was another one by the Miami cinema. We went there and saw another girl surrounded by a crowd trying to assault her. She managed to run inside a nearby building.
"A third girl jumped into a cab as she was being chased. But the taxi couldn't move because of the crowd. Then they tried to pull the driver out of the car then the girl herself," the witness told Dream TV.
One eyewitness was too embarrassed to recount what he saw: "There were youths harassing the young women. What a shame! I really can not say any more about it."
Social malaise
One blogger wrote that as the police failed to protect the women, shop keepers had to intervene.
A shop owner described to the TV station what happened: "We took the girl inside and locked the door. There were four or five of us. But there were hundreds of young men outside trying to break down the door."
The bloggers blamed the incidents on widespread sexual frustration among Egypt's youths.
Most of them cannot afford to get married and premarital sex is strictly forbidden.
One commentator said that this was evidence of the breakdown of law and order in Egypt.
Another said the state deployed the police only to suppress political dissent but could not care less about the welfare of its own citizens.
A psychologist, Amr Abu Khaleel, attributed the predatory behaviour to the possible use of drugs and the breakdown of traditional values.
One prominent writer and journalist, Nabeel Sharaf al-Deen, said that such behaviour was the symptom of a deeper malaise in Egyptian society and warned that such incidents were the first stirrings of much bigger social unrest.
A statement by the ministry of the interior played down the incident, adding that it had not received any complaints from the public. It urged those who had anything to report to contact the police.
Misschien nadat ie met zijn eerste argument komt..quote:Op zondag 10 januari 2016 18:28 schreef ToT het volgende:
[..]En men moet jou nog serieus nemen hier in dit topic?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |