abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158962476
Hier weer verder...

quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

Bekende videos tot op heden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158962490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je alsnog de deur uit als niet gekleurd iemand.
Schoensmeer gebruiken jongen.
pi_158962556
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Werkt niet. Ik heb de afgelopen tijd weer opgetrokken met donkere mensen. Wederom geen probleem op racistisch gebied.
pi_158962575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan is men een echte blackface toch of niet?
pi_158962606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:34 schreef Igen het volgende:

Dat waren er 200 uit Keulen. Dat is dus maar een gelegenheidsargumentje geweest. Alhoewel ook maar de vraag is of nu niet ook agenten uit andere steden zijn opgetrommeld.
De verhoudingen zijn natuurlijk volledig zoek.
pi_158962613
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan is men een echte blackface toch of niet?
Dan moet je proberen gekleurd te zijn. Dat werk niet. Behalve als zwarte piet
pi_158962630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

De verhoudingen zijn natuurlijk volledig zoek.
Ja. Maar dit zie je dan ook nooit ergens zo.
pi_158962649
Wel weer "bedrog" van Geenstijl. Deze foto hebben ze er staan:

Maar.... die foto is niet van "Keulen".

http://www.japantimes.co.(...)s-stabbed-girl-dies/

Erg onzorgvuldig dus....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:41:58 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_158962658
quote:
Om aandacht te vragen voor de uitspraken van de burgemeester van Keulen zullen volgende week zaterdag op de Dam tientallen mannen in een korte minirok verschijnen. De actie wordt georganiseerd door de jongerenorganisaties van SP, D66 en PvdA.

De burgemeester deed de uitspraken na de aanrandingen die afgelopen oud en nieuw plaatsvonden in Keulen. 'Haar oplossing? Een gedragscode voor vrouwen met tips als: blijf op armlengte van mannen vandaan. Dat is een goede tip. In de omgekeerde wereld', schrijft de actiegroep.

Ze vervolgen: 'Niet de vrouwen, maar de mannen zouden op armlengte van hen vandaan moeten blijven. Te vaak wordt seksueel geweld tegen vrouwen neergezet als een vrouwenprobleem: doe maar even niet zo'n kort rokje aan. Dat is nooit de oplossing. Korte rokjes valt niets te verwijten. Daarom draaien wij de rollen eens om en vieren wij de rok en de vrijheid die daarbij hoort. Wij zetten onze harige knieën in voor een vrije samenleving waarin vrouwen ongestoord over straat kunnen, dag en nacht, op rokjesdag of midden in de winter.'
_O_ _O-

bron
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_158962679
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg onzorgvuldig dus....
Wat is het gelijk van Geen stijl dan?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:43:32 #11
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_158962700
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg onzorgvuldig dus....
Is het niet gewoon een grap?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_158962710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:32 schreef Jaroon het volgende:
Ik ga zo inkopen doen. Zijn er al milities waar ik bang voor moet zijn ?
Alleen als je vrouw bent. (of homo)
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_158962746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:43 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Alleen als je vrouw bent. (of homo)
Ik probeer bi te zijn. Vraag niet meer van mij.
pi_158962759
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een grap?
Dat zou het kunnen zijn als het dat niet was.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:46:32 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158962765
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg onzorgvuldig dus....
Volgens mij snapt iedereen dat hoor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158962805
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:46 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens mij snapt iedereen dat hoor.
Precies. Geen Stijl is daar niet voor nodig. Dat is de dag dat ik ook burgers als wetgever op straat wil zien.
pi_158962841
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik probeer bi te zijn. Vraag niet meer van mij.
Zeg dat maar niet tegen salafisten.
-
pi_158962876
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:49 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Zeg dat maar niet tegen salafisten.
Ik ken ze niet. Om heel eerlijk te zijn.
pi_158962884
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:41 schreef Pek het volgende:

[..]

_O_ _O-

bron
ludiek hoor :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:52:48 #20
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158962931
Vanaf nu noemen we het gewoon "corrigeren".
quote:
Een 45-jarige vrouw uit Wassenaar zou in de sportschool zijn lastiggevallen en betast door een Syrische asielzoeker. Volgens het COA gaat het om een misverstand: de man zou de vrouw gecorrigeerd hebben tijdens een fitnessoefening.

Daarbij zou kort contact zijn geweest, zo meldt Omroep West. Volgens de politie is er geen strafbaar feit gepleegd en heeft de vrouw geen aangifte gedaan. "Dit neemt niet weg, dat mijn echtgenote het gebeuren als seksueel getint en bijzonder onprettig heeft ervaren", aldus de echtgenoot van de vrouw. Hij wil geen details geven over het voorval. "Maar er zijn dingen gebeurd die mijn vrouw als bijzonder onprettig heeft ervaren, handtastelijkheden zal ik maar zeggen."

Hij benadrukt echter dat het niet om aanranding of verkrachting gaat. "Met mijn vrouw gaat het goed, ze is vooral erg geschrokken." Een anonieme bron bij het COA zegt dat de Syrische man een hand op het been van de vrouw heeft gelegd. De Syriër verblijft in vakantiepark Duinrell in Wassenaar.

http://www.powned.tv/nieu(...)dt_aan_of_corri.html
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158962966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het is gewoon een verhaal.
pi_158963113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

COA, draait altijd met de waarheid. Hoe zouden ze beroving gaan noemen?
Slachtoffer had vrijwillig geld gegeven?
pi_158963198
quote:
en dat allemaal gedaan door 4 syriers!!!!!!!! KNAP WERK.
-
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2016 @ 18:09:23 #25
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_158963251
http://www.nrc.nl/handels(...)evolutie-uit-1573894
Door dat hele gedoe in Duitsland is veel steun voor de vluchtelingen aan het wegvallen, mensen krabben zich nu achter de oren en vragen zich af of het wel zo verstandig is om de deuren wagenwijd open te zetten. Tja.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')