Hier zie iets vreemd:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:47 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Hihi... ik wist niet dat er pictogrammetjes zaten in de reguliere font-bestandenIk dacht dat ze alleen gegroepeerd waren in aparte "symbols"-fonts
In font "0" zit blijkbaar ook 2x een half vliegtuig-logo, onder posities 126 en 127Waarbij die laatste alleen in te voeren is met alt+0127
Dit is de hele font-file die aan de "0" is gemapd:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 | Alt+0127 0x7f Levert de rechterkant van het vliegtuig Alt+0126 0x7e ~ Levert rommel op het scherm Alt+0125 0x7d } Levert rommel op het scherm Alt+0124 0x7c | Levert rommel op het scherm Alt+0123 0x7b { Levert rommel op het scherm Alt+0122 0x7a z Levert een z op het scherm |
Dat het toevallig de ~, }, |, en { karakters treft, kan best wel eens te maken hebben met het IBIS-protocol zelf: de slave (=display) mapt deze tekens normaal gesproken om naar enkele tekens die in Duitsland belangrijk zijn:quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hier zie iets vreemd:
[ code verwijderd ]
Voor de rest werkt het alle zoals in het plaatje staat.
Zou ik iets fout doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk zijn er geen tekens opgeslagen voor de desbetreffende vervangende tekens waardoor er rotzooi of vierkantjes tevoorschijn komen op het display.
Ik zal het eens een keer testen met een display waar dezelfde software zitMaar het is niet gangbaar, omdat het ten koste gaat van je andere tekens. In veel merken is het zelfs ingebakken in de firmware en alleen aan te passen door de fabrikant. Ze zijn dan alleen aan te roepen met een "speciaal lijn" telegram en verschijnen dan in de lijncijfer-ruimte.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo gek is het niet dat de poppetjes, vliegtuig etc in je basis fontset zit..
Dank jequote:Op maandag 22 februari 2016 15:06 schreef Geckoo het volgende:
Aangepast en @Fien, je kan nu zelf ook de startpost editen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |