Zo beter?quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Godver! nou weet heel FOK! mn pincode
Och, wat leuk!quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:46 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bus naar Overschie hebben we ook:quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:20 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Och, wat leuk!
En die "33 Rotterdam Airport", dat is het buslijntje hier in Overschie
Wat de "7/" betreft: heb je niet per ongeluk een telegram "lE07" er naartoe gestuurd? Dit activeert namelijk de "7/" voor het lijncijfer bij deze firmwarequote:Op donderdag 21 januari 2016 09:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De bus naar Overschie hebben we ook:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar waar die "7/" nou opeens vandaan komt is mij nog niet helemaal duidelijk. Het blijft in beeld staan, wat ik er ook heen stuur
[ afbeelding ]
Niet dat ik weet. Maar heb wel de opmaak van het telegram aangepast in mijn code, misschien dat ik per ongeluk een typefout heb gemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:43 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Wat de "7/" betreft: heb je niet per ongeluk een telegram "lE07" er naartoe gestuurd? Dit activeert namelijk de "7/" voor het lijncijfer bij deze firmware
"lE" betekent speciaal lijnnummer.
Viel mij reuze mee. Was even wat gedoe met de parity byte die je zelf moet berekenen. Maar als je dat eenmaal doorhebt stuur je er zo elke willekeurige tekst heen die je maar wil.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:22 schreef marco_sire het volgende:
Kickuh!
Is dit makkelijk zelf te programmeren? Of moet je echt wel snappen wat je doet?
Inmiddels ben ik er achter wat er mis was: ik stuurde bij elk telegram twee lege regels mee. Dat heb ik er nu uit gehaald en hij draait weer als een zonnetjequote:Op donderdag 21 januari 2016 12:43 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Wat de "7/" betreft: heb je niet per ongeluk een telegram "lE07" er naartoe gestuurd? Dit activeert namelijk de "7/" voor het lijncijfer bij deze firmware
"lE" betekent speciaal lijnnummer.
nou nog even wat extra mods er opquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er achter wat er mis was: ik stuurde bij elk telegram twee lege regels mee. Dat heb ik er nu uit gehaald en hij draait weer als een zonnetje
Mooi dat 'ie weer goed isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er achter wat er mis was: ik stuurde bij elk telegram twee lege regels mee. Dat heb ik er nu uit gehaald en hij draait weer als een zonnetje
Dat laatst behoort helaas niet tot de mogelijkheden, tenzij je er zelf een aanstuur-module voor zou maken..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:19 schreef Henkerbedenker het volgende:
Tvp. Lijkt me een leuk afstudeercadeau voor een maatje. Wellicht binnenkort dus. Kan je evnt tekst programmeren en dat je de stekker erin steekt en dat t gewoon werkt?
gewoon een Raspi/BananaPi/whateverPi er bij inbouwenquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:18 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Mooi dat 'ie weer goed is
Ik wist helemaal niet dat er speciale lijncijfers verschenen met extra lege regelsNormaal gesproken activeer je ze alleen met IE**
[..]
Dat laatst behoort helaas niet tot de mogelijkheden, tenzij je er zelf een aanstuur-module voor zou maken..
In het bord zelf kunnen wel teksten worden opgeslagen, maar deze moeten na aanzetten alsnog worden geselecteerd d.m.v. een indexnummer. Hetzij via een PC/laptop, hetzij door een zelf je bouwen apparaat.
1 2 3 | lE0 [k] l0 [.] zA3\n\n%+% = %$%\n\n\n\n.AF8AF8AF0AG7AF8AF8 [`] |
Hihi... ik wist niet dat er pictogrammetjes zaten in de reguliere font-bestandenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:36 schreef FredvZ het volgende:
Je kan zo'n display ook gebruiken voor seksuele voorlichting:
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Onder font-code 4 zit zo te zien ook nog watquote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:36 schreef FredvZ het volgende:
Je kan zo'n display ook gebruiken voor seksuele voorlichting:
[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]
Thnx!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 02:03 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Onder font-code 4 zit zo te zien ook nog wat:
[ afbeelding ]
De "#" & "$" zitten in 5 ook, maar net iets kleiner
En onder code 6 al veel minder en vooral nog kleiner
[ afbeelding ]
Ik mis wel een kerstboom, die had ik eigenlijk handmatig erin moeten zetten
Zoietsquote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Het koffiekopje mis ikZag laatst een Duitse bus met "*kopje koffie*,Pause *kopje koffie*" staan. Bij de chauffeur thuis op de oprit, vond ik wel grappig.
Mooi!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:34 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Thnx!
Van de week ook nog even een vrije keuze voor het font nummer inbouwen.
Ja daar leek het wel wat op. Sorry voor het spammen hier - hoewel dat je topic mooi bovenaan houd - meer ik wist niet dat het zo werkte.quote:Op zondag 7 februari 2016 01:52 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zoiets:
[ afbeelding ]
Die zit in een aparte "symbols"-fontset en heb ik niet geladen in het bord van FredvZ, omdat het niet praktisch is met transparante besturing. In die fontset zitten namelijk geen letters terwijl je per regel maar 1 font kan selecterenHet kopje koffie in een bestaande font zetten was mogelijk geweest, maar ja... of dat voor thuis nuttig is? Ik lus geen koffie dus nooit op dat idee gekomen
Kleur kan alleen bij LED en mits het bord is voorzien van kleuren-LED's, wat veel duurder is. Soms is alleen het lijncijfer voorzien en de rest is gewoon oranje-only. Er bestaan ook borden met kleur-LCD, maar dat is nooit in NL gebruikt geweest. Erg kostbare (en kwetsbare) techniek ook.quote:Op zondag 7 februari 2016 02:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja daar leek het wel wat op. Sorry voor het spammen hier - hoewel dat je topic mooi bovenaan houd - meer ik wist niet dat het zo werkte.
Hebben nieuwere bussen dit ook nog? Want in Emmen hebben de stadsdiensten hun nummertje in een kleur staan. Dat heen alleen met led denk ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |