abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159452356
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Eens, daar heb ik het ook wel over in dat burgeroorlog topic ja. Alle informatie beschikbaar voor zoekopdrachten, algoritmes en 'voorspellende' analyse programmatuur en voor je het weet sta je ergens op een lijstje en niemand begrijpt waarom maar de machine spuugt het uit op basis van een (te) complex aantal voorwaarden en weet ik het allemaal. En een eventueel onbedoeld resultaat zou een soort van kunstmatige intelligentie kunnen zijn een programma die steeds verder uitgebreid wordt door menselijke programmeurs en meer rekenkracht waardoor er dus zoveel digitale connecties en code een neuraal netwerk creëert wat op een gegeven moment dit veroorzaakt

Alleen dan maar hopen dat er een Dave werkt natuurlijk.
Waar we dus op moeten gaan "letten" is het omslagpunt.
Vanaf welk punt worden we te afhankelijk van het systeem? Als ze in onze hoofden zitten?

Misschien een gekke metafoor maar de film "In Time" met Justin Timberlake is eigenlijk wel een (overtrokken) analogie hiermee. Daar is je levenstijd weliswaar digitaal en gebaseerd op "tijd in je arm" maar trek de lijn door met data/bigdata en je ziet overeenkomsten.

Protheses (robot armen en benen) zijn nog wel ok, maar gaan we richting Cyborg-technologie dan gaan we denk ik die AI-brug te ver. Zodra het in onze hersenen gaat zitten...brrrrr....
  vrijdag 29 januari 2016 @ 02:57:13 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159484350
Google AI Computer Wins 5-0
Posted on January 28, 2016 by Martin Armstrong

Google’s artificial intelligence computer has beaten the European champion of the board game Go. Not just once, but 5 to 0. This game is far more difficult than Chess as it requires more than merely creating lists of patterns to beat. It requires strategy.

Our computer has accomplished the same but in forecasting. Our list of calls that have been correct in so many markets for decades demonstrates this is no PERSONAL opinion. There is a lot more going on behind the curtain.

The language is the big job. Fixing the porting bugs to enable human language so that we can ask it questions to receive a verbal analysis of the research is by no means an easy task. This is something so many have tried to abscond with over the years. It is the code they demanded from me that I refused to turn over, which I believe would have ended up behind closed doors at Goldman Sachs. These people would never comprehend the code anyway since it really is a mind-twisting job to program something that requires a deep learning process in a complicated subject to outperform human capabilities. This has taken far more than money; it has taken me a lifetime to get this far. Porting this from machine language to function on the web for global access is, in itself, a huge challenge.

We are getting there.

http://www.armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog
There is only one religion
pi_159485070
In Utah staat een nieuw data-collection-center van de NSA, waar van iedereen ter wereld de telefoongesprekken en internetgebruik wordt opgenomen. Nu is het nog veel teveel informatie om allemaal te verwerken, echter, men is bezig met AI te ontwikkelen om deze door de databases heen te laten gaan en zodoende te kunnen selecteren wie er een potentieel 'gevaar' voor de Staat kunnen zijn straks...

PRISM
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_%28surveillance_program%29

Geen vrolijk vooruitzicht. :D

http://www.businessinside(...)a-center-2013-6?IR=T
-
pi_159485855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:25 schreef Lichtkogel het volgende:
In Utah staat een nieuw data-collection-center van de NSA, waar van iedereen ter wereld de telefoongesprekken en internetgebruik wordt opgenomen. Nu is het nog veel teveel informatie om allemaal te verwerken, echter, men is bezig met AI te ontwikkelen om deze door de databases heen te laten gaan en zodoende te kunnen selecteren wie er een potentieel 'gevaar' voor de Staat kunnen zijn straks...

PRISM
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_%28surveillance_program%29

Geen vrolijk vooruitzicht. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.businessinside(...)a-center-2013-6?IR=T
BigData en de ontwikkeling van AI zijn de grootste bedreigingen van ons vrije bestaan in deze tijden.

Kennis is macht. Dat geldt hier gewoon ook ontzettend voor. Bovendien kun je gewoon bepaalde voorspellingen doen (niet zweverige variant) op basis van data.

:{w Enge shit yo.
pi_159485942
I'm like

Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159487506
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

BigData en de ontwikkeling van AI zijn de grootste bedreigingen van ons vrije bestaan in deze tijden.

Kennis is macht. Dat geldt hier gewoon ook ontzettend voor. Bovendien kun je gewoon bepaalde voorspellingen doen (niet zweverige variant) op basis van data.

Dat hangt van de uitvoerders en machthebbers af, ai en big data zijn ook gewoon gereedschappen die goed of slecht ingezet kunnen worden.

Het kan zelfs heel goed ingezet worden om meer persoonlijke vrijheid te krijgen, iedereen zijn eigen "matrix".

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 29-01-2016 11:08:56 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:08:14 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159489231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 02:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Google AI Computer Wins 5-0
Posted on January 28, 2016 by Martin Armstrong

[ afbeelding ]

Google’s artificial intelligence computer has beaten the European champion of the board game Go. Not just once, but 5 to 0. This game is far more difficult than Chess as it requires more than merely creating lists of patterns to beat. It requires strategy.

Our computer has accomplished the same but in forecasting. Our list of calls that have been correct in so many markets for decades demonstrates this is no PERSONAL opinion. There is a lot more going on behind the curtain.

The language is the big job. Fixing the porting bugs to enable human language so that we can ask it questions to receive a verbal analysis of the research is by no means an easy task. This is something so many have tried to abscond with over the years. It is the code they demanded from me that I refused to turn over, which I believe would have ended up behind closed doors at Goldman Sachs. These people would never comprehend the code anyway since it really is a mind-twisting job to program something that requires a deep learning process in a complicated subject to outperform human capabilities. This has taken far more than money; it has taken me a lifetime to get this far. Porting this from machine language to function on the web for global access is, in itself, a huge challenge.

We are getting there.

http://www.armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog
Interessant. Thanks :).

Wat ik ook best tof én freaky as fuck eng vind is dat Google en Microsoft hun broncode voor hun ai hebben vrijgegeven.

Op het eerste gezicht vet tof, op het tweede en derde gezicht ook maar bij het vierde gezicht zou een eventuele AI die meer processor en denk kracht wil vergaren zichzelf ook op zoveel mogelijk pc's en servers willen laten plaatsen. Hoe beter dan je eigen essentie vrij te geven en door anderen te laten installeren?

Krijgen we straks Cortana tegenover Deepmind in een all out digitale veldslag over infrastructuur en informatie? :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:36:28 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159489839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:32 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Kijk het voorbeeldje van Mario wat ik gisteren geplaatste hebt heeft een beetje met mijn gedachten laten spelen.
Wat als er een soort van PC is die op deze manier leert, en op deze manier informatie gaat vergaren!
Dan krijg je vanzelf wel een soort van AI? dacht ik zo.
Die mario is al een simpele vorm van AI hij leert van zijn fouten en op die manier lijkt het na 24 uur wel op een expert in het eerste level hoe hij er dan door heen springt maar wat als deze los gelaten word op het internet en dan gaat leren?

Krijgen we dan ULTRON?
Zoals in de Avengers age of ultron?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159489934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kijk het voorbeeldje van Mario wat ik gisteren geplaatste hebt heeft een beetje met mijn gedachten laten spelen.
Wat als er een soort van PC is die op deze manier leert, en op deze manier informatie gaat vergaren!
Die mario is al een simpele vorm van AI hij leert van zijn fouten en op die manier lijkt het na 24 uur wel op een expert in het eerste level hoe hij er dan door heen springt maar wat als deze los gelaten word op het internet en dan gaat leren?

Krijgen we dan ULTRON?
Het verschil is dat een AI geen "emoties" of "schuldgevoelens" heeft of andere morele "bezwaren" behalve als we die vastleggen, hardcoded, in de kern van het bestaan van de AI.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie_wetten_van_de_robotica

Asimov heeft dat altijd al goed gezien. Het probleem is echter dat het wellicht ook ooit kan redeneren dat regel 3 belangrijker wordt dan regel 1 en 2.

Combineer dat met de mogelijkheid van een AI om alles wat op zijn netwerk aangesloten zit te gebruiken/bundelen... en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Dan klopt wat Chewie zegt wel, het kan ook voor goed worden gebruikt. Maar als de geschiedenis van de mensheid ons iets leert is het wel dat een groep die een voorsprong heeft op een ander altijd de achterliggende groep elimineert of assimileert.

Dat zie je ook door de geschiedenis van de volkeren heen.

Het gevaar komt niet van een eventuele buitenaarse beschaving die zijn tijd ver vooruit is maar door onze eigen technologische voorsprong straks.

Dat keerpunt komt zodra we manieren gaan vinden (en er zijn al toepassingen!) om onze hersenen rechtstreeks met hardware te gaan linken. Denk aan protheses die je met behulp van hersensignalen aanstuurt.

We gaan straks namelijk onze volledige functioneren in handen leggen van geautomatiseerde processen. Totale afhankelijkheid van systemen

Dat is het echte gevaar. Het hoeft niet eens vanuit een AI te komen maar in plaats van een land of gebied veroveren ga je straks gewoon faciliteiten gijzelen of bepaalde belangrijke andere diensten.

Wat zou er gebeuren als bijvoorbeeld de database van de Belastingdienst wordt gesloopt, digitaal?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:44:13 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159490033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Krijgen we dan ULTRON?
Dat stukje van Dance is van een AI die van niks helemaal zelf (geen handgeschreven regels) naar expert Go speler is gegaan, wat blijkbaar nog een stuk ingewikkelder is dan schaken. Dat is nog even 1000 stappen geavanceerder dan die mari/o.

http://www.wired.com/2016(...)r-at-the-game-of-go/

Like most state-of-the-art neural networks, DeepMind’s system runs atop machines equipped with graphics processing units, or GPUs. These chips were originally designed to render images for games and other graphics-intensive applications. But as it turns out, they’re also well suited to deep learning. Hassabis says DeepMind’s system works pretty well on a single computer equipped with a decent number of GPU chips, but for the match against Fan Hui, the researchers used a larger network of computers that spanned about 170 GPU cards and 1,200 standard processors, or CPUs. This larger computer network both trained the system and played the actual game, drawing on the results of the training.

When AlphaGo plays the world champion in South Korea, Hassabiss team will use the same setup, though they’re constantly working to improve it. That means they’ll need an Internet connection to play Lee Sedol. “We’re laying down our own fiber,” Hassabis says.

Vooral dat laatste stukje :{.
Vrijheid
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:51:34 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159490235
Ik denk dat ik gewoon dit op mijn arm laat tatoeëren

01001001 00100000 00100110 00100011 00110001 00110000 00110000 00111000 00110100 00111011 00100110 00100011 00110110 00110101 00110000 00110011 00111001 00111011 00100000 01000001 01001001
Vrijheid
pi_159490380
Dat kan korter in tekst jogy ;)
pi_159490615
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:

Dan klopt wat Chewie zegt wel, het kan ook voor goed worden gebruikt. Maar als de geschiedenis van de mensheid ons iets leert is het wel dat een groep die een voorsprong heeft op een ander altijd de achterliggende groep elimineert of assimileert.

Dat klopt maar is eigenlijk niet meer zo van toepassing op onze planeet, alle nieuwe (consumenten) technologie is praktisch gelijk verkrijgbaar in elk land, gebrek aan welvaart is de enige remmende factor.

Ik schets het ook als een mogelijke toekomst en als deze toekomst werkelijkheid word zal dat niet zonder slag of stoot gaan maar op de lange termijn zie ik het wel als een redelijk realistisch scenario.

Ben trouwens een ras optimist ;)

Toepasselijke futurama quote ;)

quote:
[Leela]: Their bodies are used to generate electricity. The idea came from an old movie called "The Matrix"
[Bender]: But... But wouldn't almost anything make a better battery than a human body? Like a potato... or a battery?
[Fry]: Plus no matter how much energy they produce, it would take more energy than that to keep them alive.
[Leala]: I know, I know, it sounds absurd. In fact, when "The Matrix" first came out, it seemed like the single crummiest, laziest, most awful dim-witted idea in the entire history of science fiction. But it turned out to be true!
[Fry]: Who knew?
[Bender]: Good work, writer of "The Matrix"!
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:18:52 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159490904
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:56 schreef Chewie het volgende:
Dat kan korter in tekst jogy ;)
Zo hoeft de AI geen vertaalslag te maken, een teken van volledige onderwerping.
Vrijheid
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:22:45 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159491001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het verschil is dat een AI geen "emoties" of "schuldgevoelens" heeft of andere morele "bezwaren" behalve als we die vastleggen, hardcoded, in de kern van het bestaan van de AI.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie_wetten_van_de_robotica

Asimov heeft dat altijd al goed gezien. Het probleem is echter dat het wellicht ook ooit kan redeneren dat regel 3 belangrijker wordt dan regel 1 en 2.

Combineer dat met de mogelijkheid van een AI om alles wat op zijn netwerk aangesloten zit te gebruiken/bundelen... en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Het gevaar komt niet van een eventuele buitenaarse beschaving die zijn tijd ver vooruit is maar door onze eigen technologische voorsprong straks.

Dat keerpunt komt zodra we manieren gaan vinden (en er zijn al toepassingen!) om onze hersenen rechtstreeks met hardware te gaan linken. Denk aan protheses die je met behulp van hersensignalen aanstuurt.

We gaan straks namelijk onze volledige functioneren in handen leggen van geautomatiseerde processen. Totale afhankelijkheid van systemen

Dat is het echte gevaar. Het hoeft niet eens vanuit een AI te komen maar in plaats van een land of gebied veroveren ga je straks gewoon faciliteiten gijzelen of bepaalde belangrijke andere diensten.

Wat zou er gebeuren als bijvoorbeeld de database van de Belastingdienst wordt gesloopt, digitaal?
Ah dan komen we terug op de mIlenium bug toen waren ze er ook erg bang voor.
Ik voorzie inderdaad ook wel problemen , we merken nu al deze verandering doordat normale winkels langzamerhand verdwijnen omdat alles via het internet zal gaan, cyber criminaliteit word ook veel groter, en denk als we een jaar of 5 verder zijn dat het nog wel eens de spuigaten uit kan gaan lopen!

Een AI die de wereld ontregeld zal niet ontdenkbaar zijn, ik voor zie geen Terminator 2 gebeurtnissen want ik meen dat de atoomwapens niet via het internet gelikt zijn.
Maar dat een AI ons internet overneemt omdat het leert voor zie ik niet als geheel onmogelijk!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159491315
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo hoeft de AI geen vertaalslag te maken, een teken van volledige onderwerping.
Ah dat is wel praktisch inderdaad.

Eigenlijk hoop ik dat Futurama gelijk gaat krijgen met (zelfdenkende) robots, geen enkel praktisch nut, onhandelbaar, rokend, zuipend en lui.

pi_159556545
http://www.nu.nl/binnenla(...)vreemden-elkaar.html

Zoals ik al zei; wat als de servers van de Belastingsdienst 'compromised' raken?

Ik hoop gewoon dat overheden beseffen wat voor volatiele materie dit is. Netwerken, Alles gekoppeld in een groot web.

He who controles the data, controls the world.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 11:39:34 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159960108
https://www.hostinginnede(...)n-cognitief-koken-25

De liefde van de man gaat door de maag.

quote:
Supercomputer Watson van technologiegigant IBM heeft een culinair takenpakket gekregen. Een onderzoeksteam van het bedrijf probeert te ontdekken of een computersysteem creatief kan zijn, en zette Watson aan het werk om "verrassende doch smaakvolle" recepten te creëren.
IBM logo

Afgelopen maand, tijdens de jaarlijkse cloud computing conferentie van IBM, werd de 'cognitief koken'-technologie aan het publiek getoond. Door Watson ontwikkelde gerechten werden ter plaatse door professionele chefs bereid en direct aan conferentiegangers voorgeschoteld, schrijft Pavankumar Murali, een van de onderzoekers, op het weblog van IBM Research.

Voorafgaand aan de conferentie kon via Twitter op een keur aan bijzondere recepten gestemd worden, waaronder de Oostenrijkse chocoladeburrito, Belgische spekpudding, en Zwitsers-Thaise aspergequiche.
Vrijheid
pi_160004905
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/01/160111135231.htm

Hier begint het mee. De mens "doorgronden" en "begrijpen" is de eerste stap naar de onderwerping.
pi_160021883
De Belastingdienst drukt het compleet digitaal gaan door. En het alternatief? Bij de Bibliotheek je aangifte doen _O-
Bijzonder dat dit zo mag worden doorgedrukt.

Bibliotheken zijn ook nog eens uitstervend dus vraag me af hoe ze dat voor zich gaan zien.

Nog meer automatisering...
pi_160022372
Dit is ook best een heikel punt:
Apple weigert hulp aan FBI om telefoon terrorist te openen

Apple verzet zich tegen het bevel van een Amerikaanse rechter om de FBI te helpen de telefoon van een terrorist te ontsleutelen.

Apple moet FBI helpen met telefoon terrorist

Een Amerikaanse rechter gaf gisteren Apple het bevel de FBI te voorzien van bestanden waarmee die dienst de beveiliging van de smartphone van een terrorist kan kraken.

Tim Cook laat in een open brief weten dat de "Amerikaanse regering van Apple een ongekende stap eist die de beveiliging van zijn klanten bedreigt. Wij verzetten ons tegen dit bevel, dat implicaties heeft die veel verder strekken dan de juridische zaak die nu speelt."

Gegevens op Apple-apparaten zijn sinds september 2014 standaard versleuteld. Data zijn alleen toegankelijk via de toegangscodes van de gebruiker van het apparaat. Na 10 incorrecte pogingen om de toegangscodes in te geven, worden alle data op het apparaat automatisch gewist. Volgens Apple kunnen zijn medewerkers ook niet bij de data.

Het bedrijf versterkte de beveiliging van de data van gebruikers naar aanleiding van onthullingen van Edward Snowden over de afluisterpraktijken van overheidsinstanties.

De telefoon in kwestie is van de terrorist die samen met zijn vrouw in december 14 mensen doodschoot in San Bernardino.
http://www.automatisering(...)-terrorist-te-openen
pi_160022420
Jep. Straks moet je malafide instanties gaan betalen om bij bepaalde data te kunnen.

Dit is ook weer zo'n ranzig voorbeeld. Er kan zeer nuttige info op dat toestel staan.
pi_160035945
http://www.hln.be/hln/nl/(...)der-bestuurder.dhtml

quote:
"Terwijl de bestuurder zijn trein aan het inspecteren was, begon die plots aan een lage snelheid te rijden, te bollen als het ware, en liet de bestuurder achter", zegt Crols.
Het computersysteem had waarschijnlijk een "defect".

Stel dat je de mogelijkheid hebt om de software van dit soort zaken te manipuleren. Met bepaalde hardware misschien zelfs wel op afstand. Ziet niemand daar serieus het potentiële gevaar niet in?

Mensen zijn nu al vaak bijna versmolten met hun smartphone. Zie het ook bij de huidige generatie op school. De "dependance" van technologie neemt steeds meer toe.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 10:50:02 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160037131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:43 schreef ChrisCarter het volgende:
Jep. Straks moet je malafide instanties gaan betalen om bij bepaalde data te kunnen.

Dit is ook weer zo'n ranzig voorbeeld. Er kan zeer nuttige info op dat toestel staan.
Oneens. Het gaat niet om wel of niet moeten betalen, het gaat om klantvertrouwen en er vanuit kunnen gaan dat je data veilig is. Het is inderdaad een heikel punt, aan de ene kant de individuele gevallen waar dataveiligheid ten nadele is van eventuele vervolging of voorkoming van misdaden en het overkoepelende recht/mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je digitale gegevens zo veilig zijn dat er geen ongeoorloofde derden mee kunnen loeren. Whatsapp precies hetzelfde. Die kunnen de berichten van hun gebruikers niet inzien (zeggen ze :P ), ook niet wanneer één of ander Zuid Amerikaans land de hele dienst blokkeert.

Jouw opmerking dat overheden dus het recht én de mogelijkheid moeten hebben om data in te zien die beveiligd is maakt alleen maar dat de beveiliging dus expres zwakker gemaakt wordt met een achterdeur of lichtere encryptie. Net als dat het verenigde koninkrijk volgens mij wetgeving wilde invoeren die encryptie zwaarder dan 128 bits wilde verbieden oid. Meh, nee.
Vrijheid
  zondag 21 februari 2016 @ 12:30:35 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_160088663

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')