abonnement Unibet Coolblue
pi_168431362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat kunnen we natuurlijk niet zien via FOK! Tingo.
Dat kunnen we duidelijk zien als dat iemandje hier posten.....maar ja, ligt eraan wie 't is als er wat over gezegd mogen of niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_168431694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat kunnen we duidelijk zien als dat iemandje hier posten.....maar ja, ligt eraan wie 't is als er wat over gezegd mogen of niet.
Ik begrijp niet wat je bedoelt Tingo. Care to explain?
  donderdag 26 januari 2017 @ 05:21:06 #253
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168434074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt Tingo. Care to explain?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat Carter hier zegt dat hij een vooraanstaand onderzoeker kent op het gebied van AI terwijl het gewoon een student is.
Feyenoord!
  donderdag 26 januari 2017 @ 09:47:05 #254
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_168435647
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 05:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk dat Carter hier zegt dat hij een vooraanstaand onderzoeker kent op het gebied van AI terwijl het gewoon een student is.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het gaat niet over je maat.
Nope. Vandaar de vraag van Lavenderr.
pi_168565136
De mens is ontstaan door onbekende redenen, natuurlijk is er het evolutie verhaal maar waarom reageren atomen zo op elkaar dat er leven ontstaat? Er is dan geen reden voor maar wat wel zeker is, dat is dat de mens de AI heeft geprogrammeerd. Zou er dus in de toekomst AI komen die dan later de boel overneemt, dan betekend dat dat de mens in die toekomst dus zelf niet meer geestelijk kan nadenken en dat die zijn voorouders denkwerk ervoor nodig heeft in de vorm van robots geprogrammeerd door mensen toen men nog zelf kon nadenken. Het gevaar is dus niet AI, maar geestelijke verwaarlozing van de mens of conflicterende gedachtes die de geest ooit kapot zal maken waarna AI voor de mens moet zorgen.
pi_168565177
quote:
dan betekend dat dat de mens in die toekomst dus zelf niet meer geestelijk kan nadenken
Wat een vreemde conclusie. Even los van dat "geestelijk" een lege term is.
Conscience do cost.
pi_168565405
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat een vreemde conclusie. Even los van dat "geestelijk" een lege term is.
Jij hebt geen geest? Zalig zijn de armen van geest maar jij zegt dat het niet bestaat? Want dat zou nihilisme zijn en wat is het dan dat die tekst heeft getypt? DNA?

Ik heb het over ideeën, en dat de mens dan in de toekomst geen ideeën meer heeft. Bijvoorbeeld men zou dan een robot nodig hebben die lijkt alsof die leeft of tenminste bestaat en dat die dan de mens zegt wanneer op te staan, hoe die moet lopen naar de badkamer om de tanden te poetsen en hoe te douchen, omdat de mens dat zelf dan is vergeten omdat het die dingen zelf niet meer hoefde te bedenken. Men zegt wel dat hersenen alleen bruikbare informatie onthouden en de rest 'vergeten' oftewel inactieve hersencellen omdat die niet meer aangesproken worden waardoor de synapsen verdwijnen na langere tijd.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:26:58 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168566476
Je hebt het nu al met google dat mensen gewoon zaken niet meer opslaan omdat het binnen een paar seconden op te zoeken is. Mobiel opgeslagen nummers, ook zoiets.
Dat is allemaal geen probleem zolang het nog voorhanden is maar wordt wel een probleem als het afgenomen wordt. Dus de afhankelijkheid maakt het al potentieel gevaarlijk.

Maar dat is het nadeel, het voordeel kan worden dat het ook daadwerkelijk niet meer nodig hoeft te zijn juist omdat er een positieve symbiose ontstaat tussen mens en AI. Ja je geeft er 'menselijkheid' voor op of een deel van je 'analoge' bestaan maar het hoeft niet erg te zijn.

Het kan heel mooi zijn als er een soort van AI/mens combinatie onstaat met mentale cloud computing en neural nets die echt op mentaal niveau met hersenen communiceert. Een smartphone keer 1000 in je hoofd, digitale telepathie, virtuele werelden van je eigen creatie, bewust dromen, volledig mentale constructies waar je met een virtuele knip in de vingers een volledig immersieve ervaring kan hebben omdat de signalen dus direct vertaald worden in je brein.

Een digitaal/analoge mens/AI symbiose. ja je verliest een deel van wat je nu mens maakt maar je krijgt er wel heel veel voor terug en wordt uiteindelijk als mensheid een stuk robuuster. Als je dood gaat wordt je mentale afdruk/snapshot gewoon opgenomen in een soort übercloud. de mogelijkheden zijn eindeloos. Is zo'n vooruitzicht het dan wel waard om het uit angst dan maar niet te doen? Omdat we per ongeluk de Terminator en de Matrix hebben gekeken?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_168566767
Evolutie jogy _O_
pi_168566816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:37 schreef User8472 het volgende:

[..]

Jij hebt geen geest? Zalig zijn de armen van geest maar jij zegt dat het niet bestaat? Want dat zou nihilisme zijn en wat is het dan dat die tekst heeft getypt? DNA?
Ik heb voor zover ik weet geen geest nee. Niemand niet, want het bestaan van een geest is nooit bewezen. Doorgaans worden teksten getypt door vingers.
quote:
Ik heb het over ideeën, en dat de mens dan in de toekomst geen ideeën meer heeft.
Ja. Hoe kom je daarbij? Waarom zou men in de toekomst geen ideeën meer hebben?
quote:
Bijvoorbeeld men zou dan een robot nodig hebben die lijkt alsof die leeft of tenminste bestaat en dat die dan de mens zegt wanneer op te staan, hoe die moet lopen naar de badkamer om de tanden te poetsen en hoe te douchen, omdat de mens dat zelf dan is vergeten omdat het die dingen zelf niet meer hoefde te bedenken.
Waarom zou de mens dat vergeten zijn? Hoezo zou die het niet meer zelf kunnen bedenken dat ze naar de wc moeten?
quote:
Men zegt wel dat hersenen alleen bruikbare informatie onthouden en de rest 'vergeten' oftewel inactieve hersencellen omdat die niet meer aangesproken worden waardoor de synapsen verdwijnen na langere tijd.
Wie zegt dat? En waarom zou dat beteken dat mensen basisfuncties op een gegeven moment kwijtraken?
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:24:49 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168567537
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:26 schreef jogy het volgende:
Je hebt het nu al met google dat mensen gewoon zaken niet meer opslaan omdat het binnen een paar seconden op te zoeken is. Mobiel opgeslagen nummers, ook zoiets.
Dat is allemaal geen probleem zolang het nog voorhanden is maar wordt wel een probleem als het afgenomen wordt. Dus de afhankelijkheid maakt het al potentieel gevaarlijk.

Maar dat is het nadeel, het voordeel kan worden dat het ook daadwerkelijk niet meer nodig hoeft te zijn juist omdat er een positieve symbiose ontstaat tussen mens en AI. Ja je geeft er 'menselijkheid' voor op of een deel van je 'analoge' bestaan maar het hoeft niet erg te zijn.

Het kan heel mooi zijn als er een soort van AI/mens combinatie onstaat met mentale cloud computing en neural nets die echt op mentaal niveau met hersenen communiceert. Een smartphone keer 1000 in je hoofd, digitale telepathie, virtuele werelden van je eigen creatie, bewust dromen, volledig mentale constructies waar je met een virtuele knip in de vingers een volledig immersieve ervaring kan hebben omdat de signalen dus direct vertaald worden in je brein.

Een digitaal/analoge mens/AI symbiose. ja je verliest een deel van wat je nu mens maakt maar je krijgt er wel heel veel voor terug en wordt uiteindelijk als mensheid een stuk robuuster. Als je dood gaat wordt je mentale afdruk/snapshot gewoon opgenomen in een soort übercloud. de mogelijkheden zijn eindeloos. Is zo'n vooruitzicht het dan wel waard om het uit angst dan maar niet te doen? Omdat we per ongeluk de Terminator en de Matrix hebben gekeken?
Dat is er al soort van natuurlijk. Een vriend van mij is er op gepromoveerd extended coginition heet dat. Dat mensen als het ware denken met machines. Mensen die gitaar spelen hebben het vast wel eens gemerkt dat je met de gitaar in je handen een melodie of een aantal noten zonder nadenken kunt spelen. In je hersenen is dan dus al een link gemaakt tussen een geluid en een actie of een positie van een vinger. Grappig genoeg is die link zonder gitaar in de handen een stuk moeilijker, de gitaar is nodig om die brein context te leggen. Zo ook met mobiele telefoons dmv je brein gebruik je gewoon het geheugen van google, je brein zorgt ervoor dat het snel gevonden kan worden, dat gebeurt door snelle links tussen beweging, je visie en dus het apparaat. Zonder dat apparaat weet je brein niet hoe het bij zijn extra geheugen kan. Dit maakt ons aan de ene kant afhankelijk maar aan de andere kant is het brein nog steeds nodig, het moet onthouden hoe bij het geheugen te komen, het daadwerkelijke geheugen is niet meer direct nodig maar wel relatief. Dus inplaats van het nummer onthouden, onthouden we nu de plek waar dat nummer staat en hoe we daar dmv onze duim snel toegang tot hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:37:09 #262
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_168567861
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:44 schreef ems. het volgende:
Wie zegt dat? En waarom zou dat beteken dat mensen basisfuncties op een gegeven moment kwijtraken?
Weet jij je spreekbeurt uit groep 6 nog uit je hoofd?
pi_168567877
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Weet jij je spreekbeurt uit groep 6 nog uit je hoofd?
Toevallig wel ja. En als ik dat niet zou weten :?
Conscience do cost.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:41:13 #264
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168567952
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is er al soort van natuurlijk. Een vriend van mij is er op gepromoveerd extended coginition heet dat. Dat mensen als het ware denken met machines. Mensen die gitaar spelen hebben het vast wel eens gemerkt dat je met de gitaar in je handen een melodie of een aantal noten zonder nadenken kunt spelen. In je hersenen is dan dus al een link gemaakt tussen een geluid en een actie of een positie van een vinger. Grappig genoeg is die link zonder gitaar in de handen een stuk moeilijker, de gitaar is nodig om die brein context te leggen. Zo ook met mobiele telefoons dmv je brein gebruik je gewoon het geheugen van google, je brein zorgt ervoor dat het snel gevonden kan worden, dat gebeurt door snelle links tussen beweging, je visie en dus het apparaat. Zonder dat apparaat weet je brein niet hoe het bij zijn extra geheugen kan. Dit maakt ons aan de ene kant afhankelijk maar aan de andere kant is het brein nog steeds nodig, het moet onthouden hoe bij het geheugen te komen, het daadwerkelijke geheugen is niet meer direct nodig maar wel relatief. Dus inplaats van het nummer onthouden, onthouden we nu de plek waar dat nummer staat en hoe we daar dmv onze duim snel toegang tot hebben.
Lang leve muscle memory ;) Daarom hoef je ook niet na te denken over handelingen in de auto, dingen die je bij sport doet etc. Zag een paar jaar geleden nog een prachtig voorbeeld van hoe onbewust dit kan gaan op tv. Tijdens de voorbeschouwing van een F1 race vroegen ze diverse rijders wat hun favoriete stuk van het circuit was. Wat gebeurde was dat ze met de handen de bijbehorende stuurbewegingen maakten terwijl ze over een bochtencombinatie vertelden :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:44:52 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lang leve muscle memory ;) Daarom hoef je ook niet na te denken over handelingen in de auto, dingen die je bij sport doet etc. Zag een paar jaar geleden nog een prachtig voorbeeld van hoe onbewust dit kan gaan op tv. Tijdens de voorbeschouwing van een F1 race vroegen ze diverse rijders wat hun favoriete stuk van het circuit was. Wat gebeurde was dat ze met de handen de bijbehorende stuurbewegingen maakten terwijl ze over een bochtencombinatie vertelden :)
Het gaat wel iets verder als "muscle memory" vooral als er tussenstappen in het denkprocces uit externe apparaten komen. Dan wordt zoiets als het ware een extensie van je lichaam. Kraandrijvers hebben dat ook vaak die zien de arm van de machine bijna als en eigen arm en kunnen dus ook heel precies dingen doen maar ervaren ook feedback van de bewegingen van de arm en kunnen zo als het ware voelen met een stuk machine. Dit gaat zo natuurlijk dat ze er zelf vaak niet eens bij stil staan. (dit gebeurt ook bij proteses maar ik wilde een extreem voorbeeld geven) Ons brein is plastischer dan we soms denken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:50:01 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168568153
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het gaat wel iets verder als "muscle memory" vooral als er tussenstappen in het denkprocces uit externe apparaten komen. Dan wordt zoiets als het ware een extensie van je lichaam. Kraandrijvers hebben dat ook vaak die zien de arm van de machine bijna als en eigen arm en kunnen dus ook heel precies dingen doen maar ervaren ook feedback van de bewegingen van de arm en kunnen zo als het ware voelen met een stuk machine. Dit gaat zo natuurlijk dat ze er zelf vaak niet eens bij stil staan. (dit gebeurt ook bij proteses maar ik wilde een extreem voorbeeld geven) Ons brein is plastischer dan we soms denken.
Ja klopt, dat soort dingen gaan een heel stuk verder dan alleen handelingen maken. Dat zit veel meer in de hoek van perceptie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:50:29 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja klopt, dat soort dingen gaan een heel stuk verder dan alleen handelingen maken. Dat zit veel meer in de hoek van perceptie.
of cognitie :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:54:20 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168568257
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

of cognitie :)
Hmm, niet per see lijkt me. Dit zijn toch meer lower level processen. Je hebt daar ook leuke experimenten voor trouwens, waar bijvoorbeeld je vinger zich in een 'krachtveld' begeeft. Effectief is het dan alsof je vinger constant een beetje naar 1 kant geduwd wordt. Erg interessant om te zien hoe snel je brein zich daar voor aanpast, en je weer in rechte lijnen kan bewegen. Nog interessanter als dat krachtveld opeens uit wordt gezet :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:55:42 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_168568300
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Toevallig wel ja. En als ik dat niet zou weten :?
Inside Out (2015) - IMDb

Er zijn weinig die alles nog kunnen herinneren, sommige authisten kunnen dat, verder komt het maar weinig voor dat je echt vrijwel alles nog kan herinneren.

Hoe belangrijk sommige dingen ook zijn, op een gegeven moment raak je het kwijt.

zoals in de film inside out hierboven, hoe de hoofdpersoon zijn imaginary friend op een gegeven moment niet meer herinnerd plus nog miljoenen andere dingen.


:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:00:58 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568434
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hmm, niet per see lijkt me. Dit zijn toch meer lower level processen. Je hebt daar ook leuke experimenten voor trouwens, waar bijvoorbeeld je vinger zich in een 'krachtveld' begeeft. Effectief is het dan alsof je vinger constant een beetje naar 1 kant geduwd wordt. Erg interessant om te zien hoe snel je brein zich daar voor aanpast, en je weer in rechte lijnen kan bewegen. Nog interessanter als dat krachtveld opeens uit wordt gezet :P
ik kan zo niet het juiste voorbeeld vinden daarvoor zou ik het proefschrift van mijn kameraad in moeten duiken, maar hij had wel wat voorbeelden van extended coginition en dat lijkt me alleen maar meer worden naarmate we beter met apparaten interacteren en die apparaten ook mee denken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:04:17 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168568497
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik kan zo niet het juiste voorbeeld vinden daarvoor zou ik het proefschrift van mijn kameraad in moeten duiken, maar hij had wel wat voorbeelden van extended coginition en dat lijkt me alleen maar meer worden naarmate we beter met apparaten interacteren en die apparaten ook mee denken.
Dat denk ik ook wel ja. Hoe vaak zie je tegenwoordig al dat in een discussie zodra iemand zich afvraagt hoe iets heet de telefoon er bij wordt gepakt om het op te zoeken. In die zin probeert Google's zoekalgoritmes ook al met je mee te denken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_168568520
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

Inside Out (2015) - IMDb

Er zijn weinig die alles nog kunnen herinneren, sommige authisten kunnen dat, verder komt het maar weinig voor dat je echt vrijwel alles nog kan herinneren.
Ik ben niet autistisch maar toevallig herinner ik het mij nog heel goed. Zelfs hoe ik begon, hoe ik het moest corrigeren van de juf. Hoe de correctie eruit zag. Welke plaatjes ik had gebruikt. :P

Ging trouwens over Marvel. Maar dat geheel terzijde.
quote:
Hoe belangrijk sommige dingen ook zijn, op een gegeven moment raak je het kwijt.
Als je er geen aandacht aan besteed allicht. Als je om de zoveel tijd er even over nadenkt of het doet dan zal het niet met zo'n vaart gaan.

Verder lijkt een spreekbeurt op de basisschool mij persoonlijk een heel andere ballgame dan vergeten hoe ik moet bewegen of hoe ik moet pissen.

Dat je dingen vergeet is logisch en valt te verwachten. Dat je de meest basale functies niet meer kan uitvoeren "omdat" AI bestaat lijkt mij een beetje een onrealistisch doemscenario.
Conscience do cost.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:11:45 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168568630
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is er al soort van natuurlijk. Een vriend van mij is er op gepromoveerd extended coginition heet dat. Dat mensen als het ware denken met machines. Mensen die gitaar spelen hebben het vast wel eens gemerkt dat je met de gitaar in je handen een melodie of een aantal noten zonder nadenken kunt spelen. In je hersenen is dan dus al een link gemaakt tussen een geluid en een actie of een positie van een vinger. Grappig genoeg is die link zonder gitaar in de handen een stuk moeilijker, de gitaar is nodig om die brein context te leggen. Zo ook met mobiele telefoons dmv je brein gebruik je gewoon het geheugen van google, je brein zorgt ervoor dat het snel gevonden kan worden, dat gebeurt door snelle links tussen beweging, je visie en dus het apparaat. Zonder dat apparaat weet je brein niet hoe het bij zijn extra geheugen kan. Dit maakt ons aan de ene kant afhankelijk maar aan de andere kant is het brein nog steeds nodig, het moet onthouden hoe bij het geheugen te komen, het daadwerkelijke geheugen is niet meer direct nodig maar wel relatief. Dus inplaats van het nummer onthouden, onthouden we nu de plek waar dat nummer staat en hoe we daar dmv onze duim snel toegang tot hebben.
Interessant wel. Dit gaat dan nog om externe handelingen die steeds routinematiger uitgevoerd kunnen worden. En in het geval van een kraanmachinist relateert die bestuurder op een gegeven moment bijna onbewust zijn of haar handeling met de actie van de kraan. Of een gamer met een controller of muis en toetsenbord doet ook het één om iets ergens anders een voor een leek totaal ongerelateerde beweging te maken door middel van sneltoetsen en muisbewegingen.

Dan is volledige computerintergratie met je brein niet veel anders, behalve dan dat je geen externe handelingen hoeft te doen om een actie voor elkaar te krijgen in je VR omgeving. Weer een stapje verder. Uiteindelijk, als zoiets gemeengoed wordt en even niet kijkend naar enige ethische overwegingen dat men babies al die mogelijkheid geven dan is er geen verschil meer met computerhandelingen en het bewegen van je benen tijdens het lopen, of ademen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 16:21:42 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168568791
Ik weet alleen nog de onderwerpen in de basisschool respectievelijk

konijnen
tanden van dieren
kwakzalvers en chirurgijnen

:P Ik was van de "rare" onderwerpen, de i boekjes uit de bieb die niemand interessant vond behalve ik.

Later op de MBO mijn engels spreekbeurt over mutaties in kikkers gedaan :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:26:40 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_168568891
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Interessant wel. Dit gaat dan nog om externe handelingen die steeds routinematiger uitgevoerd kunnen worden. En in het geval van een kraanmachinist relateert die bestuurder op een gegeven moment bijna onbewust zijn of haar handeling met de actie van de kraan. Of een gamer met een controller of muis en toetsenbord doet ook het één om iets ergens anders een voor een leek totaal ongerelateerde beweging te maken door middel van sneltoetsen en muisbewegingen.

Dan is volledige computerintergratie met je brein niet veel anders, behalve dan dat je geen externe handelingen hoeft te doen om een actie voor elkaar te krijgen in je VR omgeving. Weer een stapje verder. Uiteindelijk, als zoiets gemeengoed wordt en even niet kijkend naar enige ethische overwegingen dat men babies al die mogelijkheid geven dan is er geen verschil meer met computerhandelingen en het bewegen van je benen tijdens het lopen, of ademen.
Sommige gamers doen al een dappere poging:
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')