quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:23 schreef drakin het volgende:
tip 1
Zorg voor een fles azijn in huis
Azijn is prima om mee te ontkalken, je kranen weer te laten glimmen en kan zelfs als alternatief voor wasverzachter (je was gaat niet naar azijn ruiken)
Eh... voordat die dicht zijn lig ik al bijna op bed.... dat krijg je met oudjes... (of het nu dat de super hier bijna 24 uur per dag open is... kan ook nog)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:25 schreef drakin het volgende:
Tip 2
Vergeet niet voor sluitingstijd naar de winkel te gaan
Je mag hier vragen stellen, drakin weet álles van het huishoudenquote:
waar woon jij?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
of het nu dat de super hier bijna 24 uur per dag open is... kan ook nog
Dat laatste is al ontkracht is slecht voor je machinequote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:23 schreef drakin het volgende:
tip 1
Azijn is prima om mee te ontkalken, je kranen weer te laten glimmen en kan zelfs als alternatief voor wasverzachter (je was gaat niet naar azijn ruiken)
Gewoon... Almere. open van 07:00 tot 22:00quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:28 schreef boik het volgende:
[..]
waar woon jij?dat is chill zo'n supermarkt die wil ik ook
ahhzo ik was dus gewoon te vlugquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Je mag hier vragen stellen, drakin weet álles van het huishouden![]()
dus al je niet weet hoe je dat luchtje uit je wasmachine krijgt, of hoe je iets moet ontkalken,
of hoe je je dekbed moet wassen, kan allemaal
oh oke dat hebben wij ook. ik dacht dat je bedoelde echt 24uur openquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Gewoon... Almere. open van 07:00 tot 22:00
Tip mijnerzijds: Maak je dekbed vast in de hoeken met een veiligheidsspeld, dan probeert je dekbed niet langer de sloop meer uit te kruipen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Je mag hier vragen stellen, drakin weet álles van het huishouden![]()
dus al je niet weet hoe je dat luchtje uit je wasmachine krijgt, of hoe je iets moet ontkalken,
of hoe je je dekbed moet wassen, kan allemaal
Volgens mij zit er in Amsterdam wel eentje die 24 uur per dag open is, maar zeker weten doe ik het niet. Maar goed. Veel benzinestations zijn tegenwoordig ook net een supermarkt en de meeste daarvan zijn wel 24 uur per dag openquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:47 schreef boik het volgende:
-knip-
[..]
oh oke dat hebben wij ook. ik dacht dat je bedoelde echt 24uur open
goeie tip!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tip mijnerzijds: Maak je dekbed vast in de hoeken met een veiligheidsspeld, dan probeert je dekbed niet langer de sloop meer uit te kruipen.
Minder vrouwen in de nek laten kussen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:38 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik vraag me af of drakin ook weet hoe ik lippenstift-vlek uit een witte kraag kan verwijderen?
misschien dat dit helpt?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:52 schreef Karzai het volgende:
ik heb een beige tapijt maar die ziet er nu nogal goor uit zwarte vlekken enzo hoe krijg ik de weer shining
Nou?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:00 schreef chufi het volgende:
Wat kun je nog meer snijden met je eiersnijer!?
Kiwi en banaan?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:00 schreef chufi het volgende:
Dat vind ik een wereld tip. Dacht al aan komkommer of zo, maar dit is té handig. Dan ben je in een paar seconden klaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik snij mn champignons er altijd mee...
Het is mijn eigen lippenstift toen ik mijn jeukende neus met de kraag van mijn uniformblouse wilde krabben.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Minder vrouwen in de nek laten kussen...
ah!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:07 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er eiersnijders bestaanquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:09 schreef FANN het volgende:
[..]
ah!![]()
ik heb niet eens een eiersnijdermaar leuk om te weten
Daarom ook als tip in 40+quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:11 schreef Karzai het volgende:
Een augurkje kan je der ook moo mee snijden maar toch een beetje jaren 70 apparaat
Ja dat wist ik wel, maar ik vind het zo'n onzin dat soort dingen, ik snij het wel gewoonquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er eiersnijders bestaan
Ik heb er achteraf een plaatje bij gedaan.. Maar nogmaals het gaat om zoiets..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:10 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er eiersnijders bestaan
stomme onzin dingen, maar jaquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb er achteraf een plaatje bij gedaan.. Maar nogmaals het gaat om zoiets..
[ afbeelding ]
zacht gekookt eitjequote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaker voor mn champignons dan voor mn eier.. (die hou ik liever heel)
chamignonnetje voor champignonnetje, veel werk manquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaker voor mn champignons dan voor mn eier.. (die hou ik liever heel)
De wachmaschien is ook meteen ontkalkt door het gebruik van azijnquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat laatste is al ontkracht is slecht voor je machine
Gebruik geen lippenstift, dat voorkomt vlekken in je kraag.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:38 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik vraag me af of drakin ook weet hoe ik lippenstift-vlek uit een witte kraag kan verwijderen?
Goede tipquote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tip mijnerzijds: Maak je dekbed vast in de hoeken met een veiligheidsspeld, dan probeert je dekbed niet langer de sloop meer uit te kruipen.
Dit voorkom je door geen tapijt te nemen, zit ook veel te veel stog in, dus hup tapijt eruit en een mooie vloer erin, laminaat is een goedkope oplossing, marmoleum en kurk zijn wat duurzamere en warmere oplossingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:52 schreef Karzai het volgende:
ik heb een beige tapijt maar die ziet er nu nogal goor uit zwarte vlekken enzo hoe krijg ik de weer shining
Probeer de eiersnijder eens uit in bed voor leuke sm spelletjes, let wel op, bij verkeerd(te hard) gebruik heeft je seksleven ipv een boost een down gekregen en dat wil je niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:00 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
ow je zocht zulke tipsquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:07 schreef chufi het volgende:
[..]
whut?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Probeer de eiersnijder eens uit in bed voor leuke sm spelletjes, let wel op, bij verkeerd(te hard) gebruik heeft je seksleven ipv een boost een down gekregen en dat wil je niet.
Gebruik in dat geval liever de aadappelstamper of de vleeshamer.
Ik geef huishoudelijke tips, voor anderen, ik gebruik geen eiersnijder in huis.quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Blijkbaar draait niet alles om koffie
Niet elke tip hoeft hier serieus te zijn toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Blijkbaar draait niet alles om koffie
Ik heb dus geen eiersnijderquote:
Precies, een beetje lol hebben we ook nodigquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Niet elke tip hoeft hier serieus te zijn toch?
Het is tenslotte 40+ en af en toe weet ik het gewoon niet meer.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Precies, een beetje lol hebben we ook nodig
Die ben ik kwijtquote:
Had jij je keukenlade wel geplaatst in het keukenladefoto topic MO in CUL?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik geef huishoudelijke tips, voor anderen, ik gebruik geen eiersnijder in huis.
Het is deels mijn "schuld". Ik begon over mijn bejaarde Senseo die nog maar 2/3 volle kopjes gaf. Ging dus ontkalken wat dat scheen te horen... vervolgens gedaan met schoonmaak azijn, want dat zou kunnen... resultaat is ietwat verbluffend... ipv 2/3 gevulde kopjes heb ik nu 1/2 gevulde kopjes... Tijd om mijn Senseo dus met pensioen te laten gaanquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef boik het volgende:
goeie tips wel hoor, geen vlekken in je kleedje? geen kleedje gebruiken.
geen lippenstift op je kraag? geen lippenstift gebruiken.
volgens mij is dat niet wat ze vroegen maar goed
en wat ga je nu aanschaffen dan? weet je het al?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is deels mijn "schuld". Ik begon over mijn bejaarde Senseo die nog maar 2/3 volle kopjes gaf. Ging dus ontkalken wat dat scheen te horen... vervolgens gedaan met schoonmaak azijn, want dat zou kunnen... resultaat is ietwat verbluffend... ilv 2/3 gevulde kopjes heb ik nu 1/2 gevulde kopjes... Tijd om mijn Senseo dus met pensioen te laten gaan
Heb je geen hogedrukspuit ? Misschien dat je die eens op de leidingen moet zetten...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is deels mijn "schuld". Ik begon over mijn bejaarde Senseo die nog maar 2/3 volle kopjes gaf. Ging dus ontkalken wat dat scheen te horen... vervolgens gedaan met schoonmaak azijn, want dat zou kunnen... resultaat is ietwat verbluffend... ipv 2/3 gevulde kopjes heb ik nu 1/2 gevulde kopjes... Tijd om mijn Senseo dus met pensioen te laten gaan
Neequote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:38 schreef chufi het volgende:
[..]
Had jij je keukenlade wel geplaatst in het keukenladefoto topic MO in CUL?
Nee, geen idee nog... heeft ook te maken met andere bijkomstigheden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:39 schreef FANN het volgende:
[..]
en wat ga je nu aanschaffen dan? weet je het al?
Heb je wel voldoende azijn gebruikt en vaak genoeg doorgespoeld na het ontkalken?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is deels mijn "schuld". Ik begon over mijn bejaarde Senseo die nog maar 2/3 volle kopjes gaf. Ging dus ontkalken wat dat scheen te horen... vervolgens gedaan met schoonmaak azijn, want dat zou kunnen... resultaat is ietwat verbluffend... ipv 2/3 gevulde kopjes heb ik nu 1/2 gevulde kopjes... Tijd om mijn Senseo dus met pensioen te laten gaan
een liter (2 keer reservoir mee kunnen vullen) en daarna 8 keer doorgespoeld (met schoon water uiteraard)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Heb je wel voldoende azijn gebruikt en vaak genoeg doorgespoeld na het ontkalken?
Verdunt was ook goed geweest, ik doe meestal maar een bodem azijn en dan wat water erbij.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
een liter (2 keer reservoir mee kunnen vullen) en daarna 8 keer doorgespoeld (met schoon water uiteraard)
lippenstift:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:38 schreef Hexxenbiest het volgende:
Dat is verdomd lekkere koffiequote:
wel sterk maar ik kocht er altijd lekkere boontjes voorquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is verdomd lekkere koffiedie ga ik ook scoren één dezer dagen...
gewoon voor erbij zeg maar
opschenken en een caffetiere is ook handig en lekker erbij.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:54 schreef Karzai het volgende:
Vergeet al die dure electronica
[ afbeelding ]
De boontjes maken de smaak.. Dus de vraag welke zijn de lekkerste koffieboontjes ?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:56 schreef Karzai het volgende:
[..]
wel sterk maar ik kocht er altijd lekkeer boontjes voor
En bakingsoda!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:23 schreef drakin het volgende:
tip 1
smaken verschillen gewoon een paar verschillende proberenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:57 schreef chufi het volgende:
[..]
De boontjes maken de smaak.. Dus de vraag welke zijn de lekkerste koffieboontjes ?
Klopt, schep eerst een paar lepels baking soda op het te reinigen putje en giet er dan langzaam azijn bij, het gaat dan flink bruisen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En bakingsoda!
Samen met voorgenoemde azijn bij uitstek geschikt om vulkanen te maken (zoals Amerikaanse kinderen op TV altijd moeten een), en als je geen vulkanen nodig hebt kun je die combinatie gebruiken om de afvoer van je gootsteen/douche/bad/wastafel schoon te houden of krijgen.
Oh, en kunstgebitreiniger, ook multifunctioneel inzetbaar.
Vroeger hadden we daar een specale pot met centen en stuivers voorquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:06 schreef drakin het volgende:
koffieboontjes kunnen ook fiches of pionnen vervangen in spelletjes die 40 plussers nog steeds graag 's avonds samen doen.
En de verliezer mag morgen het huishouden doenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:09 schreef Karzai het volgende:
lucifers deden ook vaak dienst bij het pokeren
Nee die moet bier halenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:10 schreef drakin het volgende:
[..]
En de verliezer mag morgen het huishouden doen
Bier halen is ook een belangrijke huishoudelijke taakquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
Nee die moet bier halenhuishouden doen
In de hoeveelheden die er soms doorheen gingen was het wel een parttime jobquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:12 schreef drakin het volgende:
[..]
Bier halen is ook een belangrijke huishoudelijke taak
Billendoekjes zijn sowieso briljant, je krijgt er zoveel mee schoon dat je je afvraagt of ze wel geschikt zijn voor tere babybilletjes.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:54 schreef drakin het volgende:
[..]
lippenstift:
Een lippenstiftvlek verwijder je met luierdoekjes. Wrijf zachtjes over de vlek en stop het kledingstuk vervolgens in de wasmachine.
Als dit niet werkt doe er dan wat vet op zoals vaseline en verwijder dit daarna met alcohol, daarna in de wasmachine
Gelakt hout alleen met een weinig water afnemen. Verder nietsquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Billendoekjes zijn sowieso briljant, je krijgt er zoveel mee schoon dat je je afvraagt of ze wel geschikt zijn voor tere babybilletjes.
Ik neem de deurkrukken en de middenpilaar van de trap er ook mee af, en bij vage vlekken probeer ik het eerst met een billendoekje.
Behalve op de eettafel, die is van gelakt hout en wordt er dof van.
Mensen met grote hoeveelheden bier uit huis zetten, die zijn slecht voor je huishouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
In de hoeveelheden die er soms doorheen gingen was het wel een parttime job
Met bier is ook slecht schoonmaken het gaat plakkenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Mensen met grote hoeveelheden bier uit huis zetten, die zijn slecht voor je huishouden.
bier vlekt niet, maar mensen met bier kunnen heel goed vlekken maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
Met bier is ook slecht schoonmaken het gaat plakken
Het geurt nogal de volgende morgenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:30 schreef Karzai het volgende:
[..]
Met bier is ook slecht schoonmaken het gaat plakken
Daar heb je babyveiligheidsspelden voorquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:25 schreef drakin het volgende:
En dat aan elkaar vast knopen, iets meer werk, maar het voorkomt een plotselinge prik in de nacht door een opengaande veiligheidsspeld.
mozzarella!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb er achteraf een plaatje bij gedaan.. Maar nogmaals het gaat om zoiets..
[ afbeelding ]
Ah........quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar heb je babyveiligheidsspelden voor
[ afbeelding ]
Jij hebt ook geen kinderen...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah........ik wist niet dat dat bestond, goeie tip !
dan vragen ze het maar aan mij!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Niet elke tip hoeft hier serieus te zijn toch?
Het is tenslotte 40+ en af en toe weet ik het gewoon niet meer.
Whaaha! Beste tip ooit! Ik zal dit onthouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:23 schreef drakin het volgende:
[..]
Gebruik geen lippenstift, dat voorkomt vlekken in je kraag.
Gebruik liever een lippenbalsem, of een beetje cacaoboter of kokosolie voor de lippen.
Luierdoekjes? Die stoffen luiers bedoel je?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:54 schreef drakin het volgende:
[..]
lippenstift:
Een lippenstiftvlek verwijder je met luierdoekjes. Wrijf zachtjes over de vlek en stop het kledingstuk vervolgens in de wasmachine.
Ik hoop dat dit serieus isquote:Als dit niet werkt doe er dan wat vet op zoals vaseline en verwijder dit daarna met alcohol, daarna in de wasmachine
Nee, billendoekjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Luierdoekjes? Die stoffen luiers bedoel je?
Oh! Dan gaat het vast om de olie/vet op de doekjes. Begreep al niet wat stof kon doen met lippenstift vlekquote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, billendoekjes.
Waarmee je de billetjes van een baby afveegt als je een luier verschoont.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |