Mooi hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.htmlquote:The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.
Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
Voorgeschiedenis van dit toestel:quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
747 met een Space shuttle model.
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
twitter:Tim_the_Pilot twitterde op donderdag 21-01-2016 om 16:05:42It's an interesting thought that prior to the Paris accident & 9/11, BA were hoping to fly #Concorde until 2006, it's 30th anniversary. reageer retweet
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Langste commerciële vliegtuig ter wereld totdat de 747-8 kwam.quote:
Nee, lijkt me niet. Er zijn al meerdere malen conversion-plannen geweest maar geen is aangeslagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef Woods het volgende:
Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s?![]()
You might wanna double-check thatquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Woods het volgende:
Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.
Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....
De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.
Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).
Economische crisis, crisis in de luchtvaart..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
Ik had het van hun website geplukt maar die is niet vernieuwd naar het blijkt want sinds oktober 2015 hebben ze een 747-400 in hun vloot. Vele eigenarenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
You might wanna double-check that![]()
Blijft wel een aparte verschijning.
quote:'Surinam Airways wil af van 'nieuwe' A340'
PARAMARIBO - De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.
Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.
Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.
Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
twitter:dsajet twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:07:54KL876 van BKK-AMS uitgeweken naar Warschau. Man zou geprobeerd hebben deur te openen. Man van boord in WAW @rtvnh https://t.co/YCBxn37764 reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |