De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.
[..]
De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.
Op zich geen groot probleem, want nog geen enkel toestel heeft dit naar mijn weten gehaald.
(Correct me if I'm wrong). Maar het aantal cycles is wel bijna verdubbelt van 35.000 naar 60.000.
LOV is de limiet van het aantal vlieguren/cycles dat een toestel kan hebben dat is geconcludeerd na onderzoek/tests en onderhoudservaringen. Feitelijk is dat het moment waar een toestel gewoon echt op is.
Het kan nog langer door, maar dan heb je steeds meer onderhoud nodig en wat steeds meer kost.
Het toestel kan het dus wel hebben. Maar het is de vraag of de airlines dat willen.
Afgelopen jaar zijn er vrij veel 777's uitgefaseerd (hoewel een groot aantal wel terug zullen keren want een groot deel was van Transaero) en vooral de 777-200 en 777-300's zullen de komende tijd uitgefaseerd worden. (onder andere bij Emirates dit jaar 9 777's uit). De ER-versies zullen daarna komen.
Want de 777-200ER wordt steeds minder aantrekkelijk (een A330-300 kan tegenwoordig veel van wat een 777-200ER kan) en je hebt de A330neo's die er aankomen evenals de 787's en A350's en straks de 777X.
Want hoewel de olieprijs momenteel laag is zal deze onherroepelijk een keer weer stijgen.
En minimale verbeteringen in efficiënte zal steeds sneller vlootvernieuwing betekenen.
Olieprijzen ten tijde van de gloriedagen van de 747 waren een fractie van wat het tegenwoordig is waardoor het toen brandstofverbruik minder belangrijk was. (laat ik uiteraard de oliecrisis hier buiten)
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:24 schreef Sunri5e het volgende:
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Ik hoop het. Airbusquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoop het. Airbus
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' '.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,
En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt
Oh, maar ik vind het ook leuk voor de liefhebbers hoor, maar ik vind het qua PR wel een hoog you're-late-at-the-party-gehalte hebben (maar goed, wie ben ik )quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' '.
Kunnen ze nog altijd een PR-bureau beginnen als de ME3 alles overgenomen heeftquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
Las gisteren nog een stukje dat de verwachting is dat olie naar $20 of zelfs $10 gaat...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.
Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
Helemaal off-topic, maar: vergelijk dan wel de rente die in Nederland overblijft na de HRA met de rest van Europa (waar de HRA bijna nergens nog bestaat): https://nl.wikipedia.org/(...)gen_in_andere_landenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
Leuk!quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef biertapper het volgende:twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.quote:De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
En de locatie gevonden, inderdaad midden op het ijs: https://goo.gl/maps/8VR4vTWH3r22twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:15:52 Touchdown on the ice runway at Troll Research Station! https://t.co/1fYPTGYAiZ https://t.co/vY2mCSExmu reageer retweet
Kwa aantal gevlogen uren gaan ze wel ongeveer richting het einde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:17 schreef inkjet het volgende:
[..]
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:16 schreef inkjet het volgende:
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
Zeker, ik hoop dat KLM-C zo succesvol is dat ze alle opties gaan opnemenquote:Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |