abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:24:27 #51
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159055488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.

[..]

De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.
Op zich geen groot probleem, want nog geen enkel toestel heeft dit naar mijn weten gehaald.
(Correct me if I'm wrong). Maar het aantal cycles is wel bijna verdubbelt van 35.000 naar 60.000.

LOV is de limiet van het aantal vlieguren/cycles dat een toestel kan hebben dat is geconcludeerd na onderzoek/tests en onderhoudservaringen. Feitelijk is dat het moment waar een toestel gewoon echt op is.
Het kan nog langer door, maar dan heb je steeds meer onderhoud nodig en wat steeds meer kost.

Het toestel kan het dus wel hebben. Maar het is de vraag of de airlines dat willen.
Afgelopen jaar zijn er vrij veel 777's uitgefaseerd (hoewel een groot aantal wel terug zullen keren want een groot deel was van Transaero) en vooral de 777-200 en 777-300's zullen de komende tijd uitgefaseerd worden. (onder andere bij Emirates dit jaar 9 777's uit). De ER-versies zullen daarna komen.

Want de 777-200ER wordt steeds minder aantrekkelijk (een A330-300 kan tegenwoordig veel van wat een 777-200ER kan) en je hebt de A330neo's die er aankomen evenals de 787's en A350's en straks de 777X.

Want hoewel de olieprijs momenteel laag is zal deze onherroepelijk een keer weer stijgen.
En minimale verbeteringen in efficiënte zal steeds sneller vlootvernieuwing betekenen.
Olieprijzen ten tijde van de gloriedagen van de 747 waren een fractie van wat het tegenwoordig is waardoor het toen brandstofverbruik minder belangrijk was. (laat ik uiteraard de oliecrisis hier buiten)
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
pi_159055602
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:24 schreef Sunri5e het volgende:
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:40:02 #53
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159056022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
pi_159056495
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.

Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:56:45 #55
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159056615
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 23:14:01 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159057146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
Ik hoop het. Airbus _O_
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:23:09 #57
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159057458
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik hoop het. Airbus _O_
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,

En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt :')
pi_159057691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:23 schreef OEM het volgende:

[..]

Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,

En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt :')
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' :') '.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:41:16 #59
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159058092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' :') '.
Oh, maar ik vind het ook leuk voor de liefhebbers hoor, maar ik vind het qua PR wel een hoog you're-late-at-the-party-gehalte hebben (maar goed, wie ben ik :P)
pi_159058253
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:00:03 #61
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159058629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
Kunnen ze nog altijd een PR-bureau beginnen als de ME3 alles overgenomen heeft 8-)
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:28:34 #62
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159061880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.

Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
Las gisteren nog een stukje dat de verwachting is dat olie naar $20 of zelfs $10 gaat...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159062999
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal.
Helemaal off-topic, maar: vergelijk dan wel de rente die in Nederland overblijft na de HRA met de rest van Europa (waar de HRA bijna nergens nog bestaat): https://nl.wikipedia.org/(...)gen_in_andere_landen
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159069305
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_159070112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef biertapper het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
Leuk!
Het is een 737-700BBJ en hij gaat hierheen: https://goo.gl/maps/cmRDAgKXwCU2 Kan op google maps de airstrip niet zien maar ik denk niet dat ze de 737 op het ijs neerzetten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159070250
quote:
De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
--
pi_159070293
Of misschien toch...
flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:15:52 Touchdown on the ice runway at Troll Research Station! https://t.co/1fYPTGYAiZ https://t.co/vY2mCSExmu reageer retweet
En de locatie gevonden, inderdaad midden op het ijs: https://goo.gl/maps/8VR4vTWH3r22
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159070434
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:17 schreef inkjet het volgende:

[..]

KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
Kwa aantal gevlogen uren gaan ze wel ongeveer richting het einde.
pi_159071239
Overigens staan alle 22 74's nog als in de vloot zoals die in de Holland Herald van Januari staat. De aantallen 787's en E190's kloppen ook, dus het is niet alsof ze ver achter lopen. Alleen de KZN/O stonden nog meegeteld. Niet vreemd want ik las het blad al op de 30e. De BFO zou over enkele dagen gaan, maar goed dat werd ook opgegeven voor de eerder genoemde Fokkers.
--
pi_159071544
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
--
pi_159071560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:16 schreef inkjet het volgende:
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
pi_159072530
quote:
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
Zeker, ik hoop dat KLM-C zo succesvol is dat ze alle opties gaan opnemen
--
pi_159093475
De eerste afscheidsvlucht van de Air France Boeing 747 is onderweg:
http://www.flightradar24.com/AFR744/8883cbc

Vlucht AF744 wordt uitgevoerd door F-GITJ: het toestel wat afgelopen maandag de allerlaatste commerciële vlucht uitvoerde voor Air France.
Op dit moment ondergaat haar zusterschip F-GITE de laatste checks voor de laatste afscheidsvlucht; AF747:

EDIT: nu te volgen: http://www.flightradar24.com/888669a












[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 14-01-2016 13:00:10 ]
pi_159096754
Zonde -O-

Ze hebben haar wel gewassen :+
pi_159101569
Kan het zijn dat de PH-BFC onderweg is naar een c-check? Onderweg als KL9865 boven Turkmenistan.
--
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')