abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159221342
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:35 schreef Evolved het volgende:

Nee het blijkt wel dat je dat niet hebt gestuurdeerd, je snapt er niks van namelijk. Zo jammer dat je zoiets prachtigs als nutteloos ziet.

Ergens anders reageer ik ook op dit, weet niet of dat richting jou is of naar iemand anders.
Er is een reden waarom ik biologie en ecologie ben gaan studeren.
Ik ben ontzettend geboeid door alles omtrent die 2 dingen.
Ook de dingen rondom de evolutie van een soort.
Maar waar ik dus absoluut niet tegen kan is dat gebrabbel van mensen over dat de ene soort een andere soort wordt. In lesmateriaal en musea en waar dan ook kun je het meest geweldige en meest fascinerende materiaal vinden over de evolutie van een soort. Echt fantastisch wat de wetenschap daarmee heeft kunnen doen en ongetwijfeld zal doen.
Maar kom je eenmaal op het puntje dat het over de evolutie van soort naar een nieuwe soort gaat dan is het zo hopeloos, dan krijg je echt zulke rare dingen te zien. Dingen die totaal nergens op slaan. Dat is wat ik bedoelde met dat nutteloos. Dat gedeelte wordt gewoon nergens daadwerkelijk goed gestaafd. In tegenstelling tot de evolutie van een soort zelf.
pi_159221359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:04 schreef hoatzin het volgende:

:')

en de mooiste van vandaag uit Bianconeri's mond:

_O-
Zeg wat je wilt Hoatzin maar ik ben niet arrogant.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:39 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_159221400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zeg wat je wilt Hoatzin maar ik ben niet arrogant.
Nee hahahaaa nee tuurlijk niet kerel, niemand vind jou arrogant hier.... :X We zijn allemaal onder de indruk van jouw heldere uiteenzettingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 19-01-2016 09:23:44 ]
pi_159221772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Voor iemand die 'biologie studeert' ben je wel verdomd hardnekkig in het negeren van een elementaire vraag:

--> Wat is een soort?

Nu ook weer... lekker trollen over jouw vermeende arrogantie, maar inhoud: hoo maar.

Maar goed, ik blijf deze vraag gewoon naar je hoofd smijten. En ik blijf jouw stilte uitleggen als misplaatste arrogantie. :W
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:43:07 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_159221886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor iemand die 'biologie studeert' ben je wel verdomd hardnekkig in het negeren van een elementaire vraag:

--> Wat is een soort?

Nu ook weer... lekker trollen over jouw vermeende arrogantie, maar inhoud: hoo maar.

Maar goed, ik blijf deze vraag gewoon naar je hoofd smijten. En ik blijf jouw stilte uitleggen als misplaatste arrogantie. :W
O hij geeft ook al jaren geen antwoord op mijn vraag hoe je als bioloog kunt beweren dat varkens genetisch dichter bij mensen staan dan chimps.

Dus af en toe, als hij weer te veel onzin en leugens de wereld inslingert, gooi ik het weer voor zijn voeten....
pi_159222751
quote:

[..]

Maar kom je eenmaal op het puntje dat het over de evolutie van soort naar een nieuwe soort gaat dan is het zo hopeloos, dan krijg je echt zulke rare dingen te zien. Dingen die totaal nergens op slaan. Dat is wat ik bedoelde met dat nutteloos. Dat gedeelte wordt gewoon nergens daadwerkelijk goed gestaafd. In tegenstelling tot de evolutie van een soort zelf.

Is dat evolutie van soorten genoeg voor je? Van alle tussenvormen zijn fossielen gevonden, en ook in de DNA van walvissen is er veel bewijs terug te zien van hun evolutie.

http://www.talkorigins.org/features/whales/

Maar goed, blijf maar lekker ontkennen. (ik snap niet dat ik toch weer de moeite heb genomen om op je te reageren)

[ Bericht 5% gewijzigd door falling_away op 19-01-2016 10:46:44 ]
Alpha kenny one
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:20:14 #107
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_159223772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

Is dat evolutie van soorten genoeg voor je? Van alle tussenvormen zijn fossielen gevonden, en ook in de DNA van walvissen is er veel bewijs terug te zien van hun evolutie.

http://www.talkorigins.org/features/whales/

Maar goed, blijf maar lekker ontkennen. (ik snap niet dat ik toch weer de moeite heb genomen om op je te reageren)

Ontkenners zullen blijven ontkennen. Ze vragen naar overgangsvormen. Zodra je er eentje aanwijst (bv Archaeopteryx Lithographica) dan wordt er gevraagd naar een overgangsvorm tussen deze nieuwe vorm en de al bestaande.

Dit kun je eindeloos volhouden en daarmee beweren dat er geen overgangsvormen bestaan. :)
pi_159229467
inprincipe kom je er nooit echt achter of de een bepaalde dier daadwerkelijk uit een ander dier is ontstaan.
elke diersoort is een soort op zich, zo heb je dus honden, katten, varkens, herten, vissen.

want waarom is het DNA van een varken voor zo'n beetje ik dacht iets van 96% gelijk aan dat van de mens en toch verschilt de mens heel erg van de varkens hoe verklaart men dat dan?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_159229567
Dat verschillen in DNA veel kunnen uitmaken, lijkt me. Wat anders kan je daaruit concluderen?
Conscience do cost.
pi_159229923
quote:

Ergens anders reageer ik ook op dit, weet niet of dat richting jou is of naar iemand anders.
Maar waar ik dus absoluut niet tegen kan is dat gebrabbel van mensen over dat de ene soort een andere soort wordt. In lesmateriaal en musea en waar dan ook kun je het meest geweldige en meest fascinerende materiaal vinden over de evolutie van een soort. Echt fantastisch wat de wetenschap daarmee heeft kunnen doen en ongetwijfeld zal doen.
Dit is echt een vreemde redenatie. Zoals Molorus zegt; wat bedoel je met een soort?

Een aap heeft niet ooit heel arbitrair een mens als kind gekregen. Dit is een verandering die heel langzaam, over honderden miljoenen jaren heeft plaatsgevonden. Achteraf vinden we die soort dan anders, maar per stap zijn de verschillen zo klein dat 'de eerste mens uit een aap' meer op een aap lijkt dan een mens (als je het zo zou willen zien).

Evolutie binnen een soort zorgt voor een andere soort. Als een dier andere kenmerken ontwikkelt dan zijn voorouder dan noemen we dat op een gegeven moment een andere soort. Tenzij je daar een vreemde definitie voor gebruikt, maar dan hoor ik die graag (en dan is die onjuist).

Dit is een veel gehoorde verkeerde gedachtekronkel mbt evolutie. Dat ik harrie op de hoek van de straat dat nog moet uitleggen is te begrijpen, maar als je enige verstand hebt van biologie en ecologie, is het echt heel vreemd dat je dit elementaire gedeelte niet snapt. Maarja, wie weet gebruik je wel andere definities.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evolved op 19-01-2016 16:32:11 ]
Religion teaches us to be satisfied with not understanding the world... RD
pi_159229965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:

elke diersoort is een soort op zich, zo heb je dus honden, katten, varkens, herten, vissen.
Wat is hiervoor het criterium? De namen die biologen eraan geven? Want dat criterium is echt natte vingerwerk.

Is 'hond' een andere soort dan 'wolf'?
Is 'tijger' een andere soort dan 'leeuw'?
Is larus argentatus argentatus een andere soort dan larus argentatus smithsonianus? (Twee vogels in een ringsoort.)

"Elke diersoort is een soort op zich" is circulair en arbitrair.
pi_159230193
quote:
inprincipe kom je er nooit echt achter of de een bepaalde dier daadwerkelijk uit een ander dier is ontstaan.

want waarom is het DNA van een varken voor zo'n beetje ik dacht iets van 96% gelijk aan dat van de mens en toch verschilt de mens heel erg van de varkens hoe verklaart men dat dan?
Dit komt door gemeenschappelijke voorouders, er zijn bepaalde genetische eigenschappen opgeslagen in ons DNA die erg op die van een varken (en veel andere zoogdieren) lijken als je het vergelijkt. Hoe een dier eruit ziet is niet altijd een goede, direct logische indicatie, Bijvoorbeeld, tonijn is dichter verwant aan mensen dan aan haaien, dat zouden we ook niet direct denken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Evolved op 19-01-2016 16:05:18 ]
Religion teaches us to be satisfied with not understanding the world... RD
pi_159230415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is hiervoor het criterium? De namen die biologen eraan geven? Want dat criterium is echt natte vingerwerk.

Is 'hond' een andere soort dan 'wolf'?
Is 'tijger' een andere soort dan 'leeuw'?
Is larus argentatus argentatus een andere soort dan larus argentatus smithsonianus? (Twee vogels in een ringsoort.)

"Elke diersoort is een soort op zich" is circulair en arbitrair.
Sjoemie kan beter deeltjesfysicus worden. Daar wordt elk soort deeltje uniek gerepresenteerd door twee Casimir-operatoren die de massa en de heliciteit aanduiden. Zoiets had God ook wel voor zijn beestjes kunnen bedenken :7
pi_159230485
quote:

Hetzelfde met heuvels en bergen. Daar kom je ook nooit achter. Of beken en rivieren. Of planeten en asteroiden. Allemaal dezelfde substantie, en allemaal heel duidelijk te classificeren :Y :P
pi_159241957
quote:

Dit is een typisch argument van een creationist die zich totaal niet verdiept heeft in de stof. Er zijn voldoende boeken en websites die dit in redelijk makkelijk te begrijpen taal voor je uitleggen.

Maar aan je posts te zien wil je die waarheid volgens mij niet ECHT weten..
Alpha kenny one
pi_159247227
quote:

Evolutie ;) Wat je hier aankaart is zelfs een van de sterkere punten die de evolutietheorie ondersteunt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:26:11 #117
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_159301876
quote:

Dat verklaart men nu met de evolutietheorie.

Maar ik krijg sterk de indruk dat je daar weinig tot niets van weet, en daar ook niets van WILT weten.
pi_159366447
Wel echt een JG topic geworden zeg :?
Wel grappig dat JG onderwerpen waar onze schreeuwlelijkers op stuklopen pertinent weer stilgehouden worden en verdwijnen.
Ach ja, duidelijk.
  zondag 24 januari 2016 @ 21:22:05 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_159366756
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:12 schreef bianconeri het volgende:
Wel grappig dat JG onderwerpen waar onze schreeuwlelijkers op stuklopen pertinent weer stilgehouden worden en verdwijnen.
Ach ja, duidelijk.
Als ik me niet vergis was jij degene die begon te blaten over evolutie.
pi_159369460
quote:
Ach ja, duidelijk.
Ik heb nog steeds geen goed antwoord gekregen wat er met atheïsten gebeurt NA de Dag des Oordeels. (Worst case scenario)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_159373828
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen goed antwoord gekregen wat er met atheïsten gebeurt NA de Dag des Oordeels. (Worst case scenario)
Ik weet zeker dat wij dat al meerdere keren hebben gezegd.

Het hangt af van het hart van de persoon. Alleen Hij oordeelt.
'Dus dan kun je net zo goed niet geloven, want je kunt toch nog een kans krijgen' was steevast het antwoord erop. Maar als je hebt gehoord en opzettelijk niet wil, spreekt daar ook het hart. Je kunt het misschien ook vergelijken met roken. Als je rookt heb je meer kans op longkanker. Als je hoort en opzettelijk niet wilt luisteren, heb je meer kans op eeuwige dood.

Maar dat geloof je toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 07:56:16 ]
pi_159374338
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 07:54 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat wij dat al meerdere keren hebben gezegd.

Het hangt af van het hart van de persoon. Alleen Hij oordeelt.
'Dus dan kun je net zo goed niet geloven, want je kunt toch nog een kans krijgen' was steevast het antwoord erop. Maar als je hebt gehoord en opzettelijk niet wil, spreekt daar ook het hart. Je kunt het misschien ook vergelijken met roken. Als je rookt heb je meer kans op longkanker. Als je hoort en opzettelijk niet wilt luisteren, heb je meer kans op eeuwige dood.

Maar dat geloof je toch niet.
Volgens mij geloven JG's dat alle niet-gelovigen die leven tijdens Armageddon sowieso gedood worden. Alleen degenen die al dood zijn voor die dag des oordeels hebben kans op een opstanding.
Alpha kenny one
pi_159374705
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:06 schreef falling_away het volgende:

[..]

Volgens mij geloven JG's dat alle niet-gelovigen die leven tijdens Armageddon sowieso gedood worden. Alleen degenen die al dood zijn voor die dag des oordeels hebben kans op een opstanding.
Is ook zo. Ik had het ook over niet-gelovigen van nu en keek over de NA heen...

Atheïsten NA armageddon, die een kans hebben gekregen, worden over God geleerd. Als ze alsnog niet (kunnen) geloven of als ze zich niet kunnen houden aan Gods maatstaven (wat kan gebeuren want ze zijn dan nog steeds menselijk zondig (volmaaktheid gebeurd na de 1000 jaar)) dan zullen ze alsnog dood gaan.
pi_159375054
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:34 schreef Hexxenbiest het volgende:

Is ook zo. Ik had het ook over niet-gelovigen van nu en keek over de NA heen...

Atheïsten NA armageddon, die een kans hebben gekregen, worden over God geleerd. Als ze alsnog niet (kunnen) geloven of als ze zich niet kunnen houden aan Gods maatstaven (wat kan gebeuren want ze zijn dan nog steeds menselijk zondig (volmaaktheid gebeurd na de 1000 jaar)) dan zullen ze alsnog dood gaan.
En waarop is dit gebaseerd ?
  maandag 25 januari 2016 @ 10:32:19 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_159375663
quote:

Ach ja, duidelijk.
Ik wacht al jaren op een antwoord maar het blijft altijd weer stil en je verdwijnt weer. Antwoord geven ho maar. Kun je ook niet want dan blijk je (al jaren) een notoire leugenaar te zijn.

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 25-01-2016 10:37:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')