abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:36:08 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158928941
Burdie, zocht je nog naar behang zoals die dure? Dit is geen behang, maar stof, maar misschien leuk om op te spannen op een doek of om wat kussens van te maken oid?

  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:05:50 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158929436
Die had ik ook gezien ja, maar we zijn inmiddels voorzien ;).
KuikenGuppy
pi_158944115
Ja hoi.. daar is ze weer met haar co sleepers :D
Maar potdorie mijn hormonen komen er niet uit!

Is zoiets veilig? Ik dacht dat de zijkanten niet dicht zouden mogen zijn voor de veiligheid?
Zo iets zouden we door familie kunnen laten maken.. Had het weggewuifd al maar kwam deze net tegen op marktplaats dus toch nieuwsgierig.

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158944572
Heb je ook al een bedje burd? Ik wilde nog even zeggen dat wij expres voor een bedje zonder hek hebben gekozen zodat we lekker met hem op het bed kunnen zitten of er even bij kunnen gaan liggen O+ Verder is het echt een k*tbed, hij is er vandaag zelfs doorheen gezakt :')
pi_158951946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:42 schreef Lamb29 het volgende:
Ja hoi.. daar is ze weer met haar co sleepers :D
Maar potdorie mijn hormonen komen er niet uit!

Is zoiets veilig? Ik dacht dat de zijkanten niet dicht zouden mogen zijn voor de veiligheid?
Zo iets zouden we door familie kunnen laten maken.. Had het weggewuifd al maar kwam deze net tegen op marktplaats dus toch nieuwsgierig.

[ afbeelding ]
Dat ze niet dicht mogen zijn is toch dat ze zouden kunnen stikken als ze zich ertegenaan wurmen? Ik kan me voorstellen dat dat idd kan gebeuren als je zo'n stoffen rand eromheen doet, maar lijkt me wat lastiger met een harde kant.

Ons ledikant heeft ook maar een klein gedeelte spijlen (staat in het vorige topic een plaatje van, of Google even op Leander ledikant), de voor en achterkant zijn gewoon dicht.

Suiker :D Vertel het maar niet tegen het cb :P
  zaterdag 9 januari 2016 @ 08:27:39 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158952070
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:53 schreef Suikertante het volgende:
Heb je ook al een bedje burd? Ik wilde nog even zeggen dat wij expres voor een bedje zonder hek hebben gekozen zodat we lekker met hem op het bed kunnen zitten of er even bij kunnen gaan liggen O+ Verder is het echt een k*tbed, hij is er vandaag zelfs doorheen gezakt :')
Nee, nog niet. Ik ben een beetje bang dat het backfires en dat kuiken nevernooit meer in zijn bed wil blijven liggen :@ :') (hij heeft soms al wat overredingskracht nodig om er in te gaan).
Zonder hekje zou ik bang zijn voor eruit vallen :o. Maar is wel gezellig inderdaad O+.
Keuzes, keuzes... ;).
KuikenGuppy
pi_158952370
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:42 schreef Lamb29 het volgende:
(...)

Is zoiets veilig? Ik dacht dat de zijkanten niet dicht zouden mogen zijn voor de veiligheid?
(...)
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 07:57 schreef Dot. het volgende:
Dat ze niet dicht mogen zijn is toch dat ze zouden kunnen stikken als ze zich ertegenaan wurmen? Ik kan me voorstellen dat dat idd kan gebeuren als je zo'n stoffen rand eromheen doet, maar lijkt me wat lastiger met een harde kant.
Die dichte zijkanten heeft niet zozeer te maken met het stikken, maar met ventilatie van de lucht in het bedje (i.v.m. verhoogd risico op wiegendood).

In Nederland moeten ledikantjes aan heel veel eisen voldoen (waaronder dus géén dichte zijkanten), maar voor wiegjes zijn die regels nog niet vastgelegd.
Officieel mag het dus wel, maar je moet voor jezelf even bepalen of je je baby er met een gerust hart in kan leggen voor de nacht :D Ik denk dat een co-sleeper en een wiegje met 4 dichte wanden ook nog wel verschil maakt misschien?

Hier kan je er wat meer over lezen:
https://www.ncj.nl/progra(...)viezen-veilig-slapen

Afgezien van dat allemaal is het is echt een prachtige co-sleeper O+
pi_158952435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:17 schreef Dyre het volgende:

[..]


[..]

Die dichte zijkanten heeft niet zozeer te maken met het stikken, maar met ventilatie van de lucht in het bedje (i.v.m. verhoogd risico op wiegendood).

In Nederland moeten ledikantjes aan heel veel eisen voldoen (waaronder dus géén dichte zijkanten), maar voor wiegjes zijn die regels nog niet vastgelegd.
Officieel mag het dus wel, maar je moet voor jezelf even bepalen of je je baby er met een gerust hart in kan leggen voor de nacht :D Ik denk dat een co-sleeper en een wiegje met 4 dichte wanden ook nog wel verschil maakt misschien?

Hier kan je er wat meer over lezen:
https://www.ncj.nl/progra(...)viezen-veilig-slapen

Afgezien van dat allemaal is het is echt een prachtige co-sleeper O+
Dus als je sleuven maakt in die dichte zijkant is het al ok? En wat als je die kant dan tegen de muur aan zet?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:30:52 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158952484
Mogen? Wat je bedoelt is denk ik een keurmerk die de wiegen of ledikantjes kunnen krijgen? Er is namelijk geen wiegendood-politie die je een bekeuring kan geven als je een ledikant met dichte wanden gebruikt. :D de adviezen cq. voorschriften om geen gesloten wanden te gebruiken gelden voor slaapplaatsen in het algemeen, dus ook voor wiegen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158952524
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dus als je sleuven maakt in die dichte zijkant is het al ok? En wat als je die kant dan tegen de muur aan zet?
Zo'n fabrikant moet zich aan bepaalde regels houden. Wat jij besluit daarna met het bedje te doen is aan jezelf natuurlijk, er zijn geen regels voor de ouders :D
Zelfde geldt als je zelf een bedje maakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:30 schreef Mariposas het volgende:
Mogen? Wat je bedoelt is denk ik een keurmerk die de wiegen of ledikantjes kunnen krijgen? Er is namelijk geen wiegendood-politie die je een bekeuring kan geven als je een ledikant met dichte wanden gebruikt. :D de adviezen cq. voorschriften om geen gesloten wanden te gebruiken gelden voor slaapplaatsen in het algemeen, dus ook voor wiegen.
Nee, met 'mogen' bedoel ik de producteisen waar zo'n bedje aan moet voldoen. Want er is geen wiegedoodpolitie, maar een fabrikant mag natuurlijk niet zomaar ieder verzonnen bedje op de (Nederlandse) markt brengen.
Voor zover ik begrepen heb zijn die specifieke regels er niet voor wiegjes (andere natuurlijk wel), maar het is niet mijn vakgebied ;)
pi_158952594
Het bedje komt sowieso tegen een muur aan te staan. Zit al te denken iets met een patroon extra gaatjes ed.
Denk dat ik t kraam bureau eens bel maandag!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158952645
Nogmaals, er zijn dus geen vaste regels voor zo'n cosleeper, het gaat er meer om waar jij je zelf prettig bij voelt :)

En overigens denk ik zelf dat het niet alleen gaat om het bedje, maar ook om waar het bedje staat.
Je kan wel een prima bedje met spijlen hebben, maar als de kamer zelf nooit wordt geventileerd is het ook al een ander verhaal.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:13:40 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158952866
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:35 schreef Dyre het volgende:

[..]

Zo'n fabrikant moet zich aan bepaalde regels houden. Wat jij besluit daarna met het bedje te doen is aan jezelf natuurlijk, er zijn geen regels voor de ouders :D
Zelfde geldt als je zelf een bedje maakt.

[..]

Nee, met 'mogen' bedoel ik de producteisen waar zo'n bedje aan moet voldoen. Want er is geen wiegedoodpolitie, maar een fabrikant mag natuurlijk niet zomaar ieder verzonnen bedje op de (Nederlandse) markt brengen.
Voor zover ik begrepen heb zijn die specifieke regels er niet voor wiegjes (andere natuurlijk wel), maar het is niet mijn vakgebied ;)
voor wiegen is er ook een keurmerk (NEN-EN-1130). Voor kinderbedjes tussen de 90 en 140 cm geldt het keurmerk NEN-EN 716-1.

Lamb, de veiligheidsvoorschriften gaan uit van het gebruik van spijlen met een tussenruimte van 4,5 tot 6,5 cm. Dus dat zijn wel flinke sleuven.

Het kraambureau zal wel gaan steigeren want volgens de voorschriften moet er ook een hekje tussen bedgedeelte zitten dat je 's-nachts kan dichtschuiven.

Maar het is inderdaad meer dan alleen de spijlen. Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken. Misschien wat extra sleuven voor je gemoedsrust maken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158953094
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

voor wiegen is er ook een keurmerk (NEN-EN-1130). Voor kinderbedjes tussen de 90 en 140 cm geldt het keurmerk NEN-EN 716-1.

Lamb, de veiligheidsvoorschriften gaan uit van het gebruik van spijlen met een tussenruimte van 4,5 tot 6,5 cm. Dus dat zijn wel flinke sleuven.

Het kraambureau zal wel gaan steigeren want volgens de voorschriften moet er ook een hekje tussen bedgedeelte zitten dat je 's-nachts kan dichtschuiven.

Maar het is inderdaad meer dan alleen de spijlen. Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken. Misschien wat extra sleuven voor je gemoedsrust maken.
Oh, zo'n hekje hebben wij niet en daar is nooit iets over gezegd.
pi_158958798
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 08:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Ik ben een beetje bang dat het backfires en dat kuiken nevernooit meer in zijn bed wil blijven liggen :@ :') (hij heeft soms al wat overredingskracht nodig om er in te gaan).
Zonder hekje zou ik bang zijn voor eruit vallen :o. Maar is wel gezellig inderdaad O+.
Keuzes, keuzes... ;).
Haha ja dat snap ik wel!
De eerste nachten viel hij op de grond in slaap, maar uiteindelijk ging hij in zijn eigen bed liggen. En we hadden er kussens naast liggen de eerste nachten. Hij is er best een paar keer uit gevallen maar dat houdt vanzelf op ;)
pi_158962784
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:13 schreef Mariposas het volgende:

Het kraambureau zal wel gaan steigeren want volgens de voorschriften moet er ook een hekje tussen bedgedeelte zitten dat je 's-nachts kan dichtschuiven.
Hier een zelfgemaakte cosleeper met drie dichte zijkanten van zo'n 30 cm hoog (verder formaat wieg, dus geen probleem met over de rand duikelen) en zonder hekje of zo. Nooit een opmerking over gekregen. Zolang je er geen hele hoge zijkanten aan maakt, loopt echt wel los qua ventilatie.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158965430
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:47 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Hier een zelfgemaakte cosleeper met drie dichte zijkanten van zo'n 30 cm hoog (verder formaat wieg, dus geen probleem met over de rand duikelen) en zonder hekje of zo. Nooit een opmerking over gekregen. Zolang je er geen hele hoge zijkanten aan maakt, loopt echt wel los qua ventilatie.
Kijk dat zijn fijne berichten.
Dank je Mariposas ook!

Wij zitten nu idd te denken om er eentje te gaan laten maken. Dan kunnen we hem precies pas op ons bed maken en in het kleine hoekje waar hij komt te staan.
Ook met open spijlen blijft het toch een hoekje die er voor zorgt dat 2 kanten dicht zijn door muren. We gaan heel bewust de kamer nog meer ventileren wanneer hij er dan is.

Onze kamer was eerst de keuken. Door de verbouwing is dat nu onze slaapkamer geworden. 1 voordeel is dus ook dat op de plek van de afzuigkap zo'n ventilatie gat nog zit die aangesloten is op ons mechanische ventilatiesysteem.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158988793
Vandaag heb ik in het nieuwe huis wat gerommeld in de kinderkamer:

Gouden stippen op de muur geplakt:


Met hulp <3


Voor de nis wilde ik witte gordijnen, maar die stonden niet mooi en mijn hertenkleed bleek supergroot, dus die paste opeens precies daar!

Daar achter staan houten stellingkasten. Er hoeft niet perse een gordijn voor, maar we vonden dit wel even tof zo :)

En Sukha kraanvogeltjes hangen nu (voorlopig) aan de lamp:


Sfeerplaatje:
pi_158989677
Heel leuk Ela! Wij willen ook stippen op de babykamer <3
pi_158989753
Estrys heeft ze voor ons gemaakt op een vel <3 Ik heb ze zelf random op het oog opgeplakt, met wat hulp :D
pi_158989803
He, wat een leuk idee om zo'n lap stof op te hangen voor de nis! Wij hebben ook een nis met planken en kledingroedes, en daar hangt nu een saai wit gordijn voor.
pi_158996201
Ela, ik vind jullie kinderkamer to be echt tof! Hele mooie sfeer.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158996816
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef elamanilo het volgende:
Estrys heeft ze voor ons gemaakt op een vel <3 Ik heb ze zelf random op het oog opgeplakt, met wat hulp :D
Jaaa mooi in t goud ook!
Estrys is gewoon goud O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 11 januari 2016 @ 10:48:18 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159007216
Leuk bedacht, ela!

Ik vond nog dit behang:
KuikenGuppy
  maandag 11 januari 2016 @ 20:50:09 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159024371
Supermooie sfeer Ela O+
pi_159025176
Ela, ik vind het ook heel erg mooi. Ik houd van dat lichte. Die vloer ook O+.
pi_159033867
Heel mooi Ela O+ Sfeervol en rustig!
Hema heeft een mooi dekbedovertrek wit met gouden stippen, misschien is dat nog iets voor jullie?
pi_159035138
Oeh, die ga ik checken Mineola!
pi_159035151
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef elamanilo het volgende:
Estrys heeft ze voor ons gemaakt op een vel <3 Ik heb ze zelf random op het oog opgeplakt, met wat hulp :D
Mooi Ela! O+
Verzoekjes mogen via PM hoor ;)

Ik doe oa Stippen, driehoekjes, hartjes, tipi's, superheldenmaskers
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:01:49 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159035187
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mooi Ela! O+
Verzoekjes mogen via PM hoor ;)

Ik doe oa Stippen, driehoekjes, hartjes, tipi's, superheldenmaskers
En in alle kleuren of zitten daar beperkingen aan?
pi_159035258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:01 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

En in alle kleuren of zitten daar beperkingen aan?
25 verschillende kleuren. Mat en glanzend
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:29:11 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159035632
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:07 schreef Estrys het volgende:

[..]

25 verschillende kleuren. Mat en glanzend
Tof :Y. Van het voorjaar gaan de kamers van de meiden op de schop, ik hou het even in gedachten!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:47:48 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159035947
Ga ik onthouden es, ik had ze via aliexpress besteld (zijn alleen nog niet binnen -O-).
KuikenGuppy
pi_159036253
Wat een goed idee, heb zelf een "huis, tuin en keuken" plotter en nog wat kleuren in huis. Vind de stippen erg leuk, al gok ik dat mijn dochter hartjes wil......
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:17:21 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159094801
Kuikens kamertje is inmiddels in gebruik en wat meer aangekleed:





De gordijnen moeten nog gemaakt worden en verder nog wat dingetjes afgewerkt, maar dan is het af! (Voor nu, want de boel gaat nog weer op de schop om de muur te stucken en hij krijgt over een paar maanden een groter bed).
KuikenGuppy
pi_159095400
Leuke kamer Burdie! Die alfabetposter heeft R ook op zijn kamer, en die gaat zeker een plekje krijgen op de nieuwe kamer van de jongens!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159095446
Nu al een knus plekje Burdie! Ben benieuwd naar het grote bed over een poosje ook <3
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:48:19 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159095449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:46 schreef Piekie81 het volgende:
Leuke kamer Burdie! Die alfabetposter heeft R ook op zijn kamer, en die gaat zeker een plekje krijgen op de nieuwe kamer van de jongens!
Leuk is die he? We lopen elke avond een paar letters langs voor het slapen gaan.
KuikenGuppy
pi_159117337
Leuk geworden, Burdie!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:28:55 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159117939
Jaaa wat een verschil maken die kleine leuke dingetjes dan he O+ Mooi hoor Burdie!
pi_159118338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 09:58 schreef elamanilo het volgende:
Oeh, die ga ik checken Mineola!
Ik ook! O+
pi_159118627
Ik zocht net een link, maar ik zie dat een feestdagenproduct was waarvan niet duidelijk is of ie nog geleverd zal worden. Sorry voor de dode mus -O-
pi_159118686
Hier lag nog een grote tweepersoons, hartstikke tof wel! Maar ik/we ben/zijn er nog niet over uit wat voor dekbedden we precies zullen neerleggen op het familiebed; twee grote of één grote en één kleinere, dan wilde ik er een voor de kleinere en die hadden ze niet (meer?).. En het budget is er nu net ook even niet, dus ik wilde eigenlijk later nog even gaan kijken, maar dan hoop ik maar dat ze volgend jaar opnieuw in de feestdagencollectie zitten!
pi_159122629
Ken je iemand die kan naaien? Van een 2-persoons kan je zo een 1persoonsovertrek maken :)
pi_159156520
Wat leuk burdie! Dat dekentje is echt tof!

Happy Hormones hier :D

:Y) Check mijn nachtkastje voor de komende ongeveer 10 weken.
O had zolang even haar knuffels en en kussentje erin gelegd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze voormalig keuken!
Tijdens een verbouwing is de keuken ingebouwd bij de woonkamer. Hierdoor kwam deze ruimte vrij en dit is onze slaapkamer geworden. Nog wat puntjes op de i betreft die kasten aan het voeteneind inrichten zodat het wat meer rust komt en dan nog wat mooie kaarten of plaatjes boven de co sleeper en dan is er iig 1 plekje voor buikjongetje klaar O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:57:42 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159156862
Ohhhh heerlijk Lamb!!!
pi_159157788
Lamb, wat een mooi knus hoekje O+
pi_159161140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:45 schreef Lamb29 het volgende:
Wat leuk burdie! Dat dekentje is echt tof!

Happy Hormones hier :D
[ afbeelding ]
:Y) Check mijn nachtkastje voor de komende ongeveer 10 weken.
O had zolang even haar knuffels en en kussentje erin gelegd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze voormalig keuken!
Tijdens een verbouwing is de keuken ingebouwd bij de woonkamer. Hierdoor kwam deze ruimte vrij en dit is onze slaapkamer geworden. Nog wat puntjes op de i betreft die kasten aan het voeteneind inrichten zodat het wat meer rust komt en dan nog wat mooie kaarten of plaatjes boven de co sleeper en dan is er iig 1 plekje voor buikjongetje klaar O+
Cool kussentje!
pi_159168442
Lamb, wat een lief babyplekje O+
pi_159168824
Wat fijn lamb, een echte cosleeper O+ .

Ik heb besloten er niet voor te gaan. Zoals mijn bed nu staat, past het niet. En eigenlijk is het me prima bevallen bij de eerste twee met gewoon een bedje op mijn kamer erbij. Bedje kreeg ik donderdag. Meteen opgezet en weer een stapje verder:

...en weg...


Ik ben blij *O* .

[ Bericht 18% gewijzigd door groofskendezoveelste op 17-01-2016 14:21:25 ]
  zondag 17 januari 2016 @ 11:33:12 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159169441
Ik zit ook te denken over hoe we Lucas' nieuwe kamer gaan doen. Ik heb alleen niet zo'n VT-wonen inrichttalent -O- dan zie ik hier dingen voorbij komen of op andere sites en dat ziet er zo perfect en rustgevend uit. Als ik het doe wordt het toch een net-niet-samenraapsel en sowieso een stuk drukker want zoveel zooi :+

Eerst maar bedenken wat voor thema het gaat worden. Ik vind dino's tof dus dacht aan een dinokamer maar Lucas is dol op auto's ed dus ik denk dat hij daar veel blijer mee is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159170035
Chanty, ik heb ook geen inrichttalent, en vooral geen inrichtgeld en inrichtruimte :-p. Maar ben wel heel gevoelig voor sfeer op de een of andere manier. Dus voor mij is het een beetje 'als het goed voelt, is het goed' ofzo.

Ik hou zelf niet zo van thema's. R heeft ook wel een gepimpt bureautje met dino's, maar that's it. Alles in het dinothema zou mij teveel van het goede zijn.
  zondag 17 januari 2016 @ 12:33:02 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159170641
Chanty, pinterest is your friend. Gewoon veel rondkijken naar wat je wilt, en een keuze maken qua kleur, dan gaat het al snel goed.
KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2016 @ 12:58:29 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159171265
Ja daar kijk ik ook rond maar ik denk steeds: ahhhhh dat kan ik niet zo mooi en netjes :') zie ook veel toffe dingetje maar vind het lastig te bepalen wat nou goed matched. Gelukkig heb ik nog even.

En thema moet je niet denken dat het een explosie aan dino's of auto's wordt :P wil juist proberen wat rust en te krijgen. Dus bv en paar toffe muurstickers, een autolamp en heb bv een toffe vliegtuigwandplank en een busopbergkist gezien. Dat zou de lading al aardig dekken. Maar vervolgens denk ik: we hebben ook nog dit en zus en zo (groeimeter, gekregen schilderijen) dat opgehangen moet worden maar dat ik een totaal andere stijl :') wordt het weer een samenraapsel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159171508
Mix&match kan ook heel leuk zijn en hoeft niet druk te zijn.

Denk aan: een hele rustige basis, witte muren, blank houten plankjes, een donkerblauwgrijzig houten kast/ladekast.

En dan op de plankjes esthetisch verantwoord speelgoed zoals een paar schleich dino's en zo'n houten dinoskeletding en wat van die oldtimer speelgoed auto's in mint en geel.

Zo'n ikea fotolijstplank met de favo boekjes van het moment.

Als je in de basis vooral wit/licht, hout en evt. een vergrijsde kleur (vergrijsd groen of vergrijsd donkerblauw bijv.) gebruikt, dan springen die speelgoedjes er juist uit en geven de sfeer.
Speelgoed dat niet zo esthetisch is/erbij past/teveel is stop je in kisten/dozen/manden/kast.

Op de grond een kleed met zo'n autoweg erop of een heel rustig kleedje en de houten treinbaan van ikea doet het ook altijd goed in zo'n kamertje.

Je kunt makkelijk het thema of de sfeer weer aanpassen door speelgoedjes en boekjes te wisselen.

Hang ook nog ergens op een verloren plekje een vrolijke poster op en je hebt een hartstikke sfeervol kamertje zonder specifiek thema :)
pi_159171837
Het voordeel is, je kunt gewoon blijven proberen met spulletjes neerzetten, tot je tevreden bent ;)
  zondag 17 januari 2016 @ 13:30:09 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159171988
Die gele kast O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 januari 2016 @ 13:58:50 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159172761
Fijne inspiratie, elamanilo O+.

Je verhaal over die trein deed me denken aan deze:

KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2016 @ 14:12:04 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159173129
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:58 schreef Chanty het volgende:
Ja daar kijk ik ook rond maar ik denk steeds: ahhhhh dat kan ik niet zo mooi en netjes :') zie ook veel toffe dingetje maar vind het lastig te bepalen wat nou goed matched. Gelukkig heb ik nog even.

En thema moet je niet denken dat het een explosie aan dino's of auto's wordt :P wil juist proberen wat rust en te krijgen. Dus bv en paar toffe muurstickers, een autolamp en heb bv een toffe vliegtuigwandplank en een busopbergkist gezien. Dat zou de lading al aardig dekken. Maar vervolgens denk ik: we hebben ook nog dit en zus en zo (groeimeter, gekregen schilderijen) dat opgehangen moet worden maar dat ik een totaal andere stijl :') wordt het weer een samenraapsel.
Groeimeter kan ook in de gang of badkamer.... en die schilderijen. Vind je die zelf ook mooi? Of 'moeten' ze hangen omdat ze gekregen zijn? Ik heb ook wat gekregen voor op de kinderkamer, maar die ga ik niet ophangen, omdat het er gewoon niet bij past.
KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2016 @ 14:13:17 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159173159
Voor de dinofan:

KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2016 @ 14:20:47 #63
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159173382
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Groeimeter kan ook in de gang of badkamer.... en die schilderijen. Vind je die zelf ook mooi? Of 'moeten' ze hangen omdat ze gekregen zijn? Ik heb ook wat gekregen voor op de kinderkamer, maar die ga ik niet ophangen, omdat het er gewoon niet bij past.
Groeimeter gaat echt niet op de gang of badkamer! Die is zo O+ gemaakt door een vriendin van jip en janneke met naam en geboortedatum. Maar dan krijg ik dus jip en janneke op een autokamer. En ja het zijn wel leuke schilderijtjes maar gewoon niet passend bij wat ik in mijn hoofd heb. Eentje is bv ook van jip en janneke met zijn naam dus die kan ik ook niet op de babykamer laten hangen.

Ela tof ja. Ik vind dat retro heel gaaf en heb daar mooie dingen voor gezien. Maar vraag me ook af of dat niet te saai wordt voor een tweejarige en of ik niet meer voor een kinderlijke stijl moet gaan. Zou wel minder stijlbreuk zijn met de dingen die we al hebben.

Ik link ff wat plaatjes moment...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 januari 2016 @ 14:24:43 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159173514
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:20 schreef Chanty het volgende:
Groeimeter gaat echt niet op de gang of badkamer! Die is zo gemaakt door een vriendin van jip en janneke met naam en geboortedatum. Maar dan krijg ik dus jip en janneke op een autokamer. En ja het zijn wel leuke schilderijtjes maar gewoon niet passend bij wat ik in mijn hoofd heb. Eentje is bv ook van jip en janneke met zijn naam dus die kan ik ook niet op de babykamer laten hangen.
Ik zou dat misschien wel doen, juist... op de gang een verticale baan op de muur schilderen met daarop die groeimeter en daarboven zo'n J&J schilderijtje. Als je veel ruimte zou hebben in de gang, kan daar tzt een roze baan naast voor zuslief ;).
KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2016 @ 14:34:04 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159173809
Ergens wil ik dus iets in deze stijl:

Speelgoedkist


Wandplank


Stickers (alleen vind ze zo suf opgeplakt hier)


Maar dit is misschien wel meer kinderkamer

Lamp


Stickers



Of zoiets:

Lamp

Stickers
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 januari 2016 @ 14:37:04 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159173902
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou dat misschien wel doen, juist... op de gang een verticale baan op de muur schilderen met daarop die groeimeter en daarboven zo'n J&J schilderijtje. Als je veel ruimte zou hebben in de gang, kan daar tzt een roze baan naast voor zuslief ;).
Dat zou dan beneden in de gang moeten want boven is het deur aan deur. En beneden wil ik niet nog meer omtoveren tot een kinderparadijs :N eigenlijk vind ik twee kinderkamers en een woonkamer waar de intertoys jaloers op is genoeg :') de soeeltjes in bad tolereer ik maar verder moet het onze badkamer blijven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 januari 2016 @ 14:37:23 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159173912
Die bus en vliegtuigplank O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159173971
Chanty, wij hebben ook een mengeling van auto's, sterren en manen en ijsberen :') maar op de een of andere manier werkt het toch samen. Ik had een beetje dezelfde vrees als jij omdat ik echt geen gevoel voor stijl heb :+ maar rustig rondkijken en online zoeken en alleen dingetjes kopen waar ik echt heel blij van werd, heeft wel geholpen om er een mooi geheel van te maken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_159174072
Ooooh die vliegtuigpank O+
Waar? Waar? :DOh, ik heb hem al gevonden...pfoee, 150 euro voor 2 plankjes..maar wel erg tof zeg...misschien een leuk cadeau van een van de oma's/opa's :D

Verder kan ik je nog even niet helpen, ben me momenteel ook flink aan het orienteren en dat valt niet mee... Heb een beetje hetzelfde probleem als jij: we kunnen allemaal een heel mooi stylisch en verwantwoord mintgroen en wit kamertje maken, maar als er allemaal plastic speelgoed, knalrode ballen en oranje knuffels in komen te liggen lijkt het ineens nergens meer naar.
En alles wegstoppen vind ik ook zo raar. Soms zie ik een kinderkamertje en dan denk ik echt: ocherm, daar mag dat kindje alleen maar heel mooi in zitten en *nergens* mee spelen :+
  zondag 17 januari 2016 @ 14:43:15 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159174082
Waar komt die Volkswagen kist vandaan? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 januari 2016 @ 15:16:57 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159175103
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:43 schreef Molo het volgende:
Waar komt die Volkswagen kist vandaan? O+
http://www.hihahappykids.(...)peelgoedkist-vw-bus/
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 januari 2016 @ 15:18:38 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159175159
quote:
Beetje prijzig, maar leuk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 17 januari 2016 @ 15:22:03 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159175238
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:43 schreef Dyre het volgende:
Ooooh die vliegtuigpank O+
Waar? Waar? :DOh, ik heb hem al gevonden...pfoee, 150 euro voor 2 plankjes..maar wel erg tof zeg...misschien een leuk cadeau van een van de oma's/opa's :D

Verder kan ik je nog even niet helpen, ben me momenteel ook flink aan het orienteren en dat valt niet mee... Heb een beetje hetzelfde probleem als jij: we kunnen allemaal een heel mooi stylisch en verwantwoord mintgroen en wit kamertje maken, maar als er allemaal plastic speelgoed, knalrode ballen en oranje knuffels in komen te liggen lijkt het ineens nergens meer naar.
En alles wegstoppen vind ik ook zo raar. Soms zie ik een kinderkamertje en dan denk ik echt: ocherm, daar mag dat kindje alleen maar heel mooi in zitten en *nergens* mee spelen :+
Precies DAT ja. En dat wil ik dus ook weer niet. Het moet wel een fijn warm kamertje zijn waar in geleefd mag worden.

Maar ik ga eens verder oriënteren, vooral eerst een keuze maken voor meer kinderlijk of retro. En idd veel speelgoed kun je gewoon leuk opbergen. Niet dat het niet gezien mag worden maar dat creëert wel meer rust. En wat ik doe met de ophangdingen die niet passen kan ik tzt nog beslissen.

De dingen op ela's plaatjes passen wel goed bij de retro stijl O+

Voor de geïnteresseerden, de vliegtuigplank :
http://www.devliegenier.com/kids-corner/
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159176492
Zelf zou ik het beperken tot één of twee eyecatchers en de rest dan rustiger houden. Die plank is echt supertof, en die bus-speelgoedkist bijvoorbeeld. En dan verder rustiger, eventueel zo'n kleed erbij als:



of





En dan dus een simpel boekenkastje of wat plankjes voor wat ander speelgoed, zo'n plankje met boeken. Een dicht (lade)kastje voor de kleding..

Ook rustig dekbed en rustige gordijnen. Meer kan altijd, een toffe autoposter of zo ergens bijv. En met accessoires kun je dus ook eenvoudiger wisselen, dan als je een lamp en muurstickers en zo allemaal met auto's erop doet..
  zondag 17 januari 2016 @ 16:55:46 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159178060
Poehhhh ik kan echt wel janken; de prachtige grote houten kledingkast die we vorig jaar voor E hadden gekocht kan werkelijk met geen mógelijkheid naar haar nieuwe kamer :'(

Dus ik heb m net op mp gezet (snif), en voor E gaan we de TROGEN kledingkast kopen:
  zondag 17 januari 2016 @ 17:01:59 #76
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159178226
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:05 schreef elamanilo het volgende:
Zelf zou ik het beperken tot één of twee eyecatchers en de rest dan rustiger houden. Die plank is echt supertof, en die bus-speelgoedkist bijvoorbeeld. En dan verder rustiger, eventueel zo'n kleed erbij als:

[ afbeelding ]

of

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/S00%200244705%20001%2035%203163.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/B00%200311236%20001%2020%201943.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=2&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

En dan dus een simpel boekenkastje of wat plankjes voor wat ander speelgoed, zo'n plankje met boeken. Een dicht (lade)kastje voor de kleding..

Ook rustig dekbed en rustige gordijnen. Meer kan altijd, een toffe autoposter of zo ergens bijv. En met accessoires kun je dus ook eenvoudiger wisselen, dan als je een lamp en muurstickers en zo allemaal met auto's erop doet..
Ik denk dat ik dat te kaal vind :@ het is een behoorlijk grote kamer (18m2 ongeveer), het mag leven.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159179714
:) Je kunt gaandeweg kijken hoe het ontwikkelt en de saaie plekken opvullen! Volgens mij komt het helemaal goed joh, je postte al hartstikke gave dingen hierboven <3

En ook leuk ter opvulling van de ruimte, dat zijn dingen als een tafeltje met stoeltjes of iets als een wheelybug of een wobbel oid of een speelkeukentje, winkeltje, poppenkast. Maar dat soort dingen zijn natuurlijk het leukst om bijv. met een verjaardag te geven, het hoeft niet allemaal in 1x vol toch?!
  zondag 17 januari 2016 @ 19:13:38 #78
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159181810
Het hoeft niet vol nee, maar ik weet dat dat toch wel min of meer gaat gebeuren gezien de hoeveelheid stuff die we hebben. We zijn niet echt minimalisten :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 januari 2016 @ 21:08:19 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159185670
Haha Chanty ik snap je helemaal :') hier ook een grote kamer die ik probéér rustig te houden en een beetje bijpassend, maar t is zo moeilijk want er is zoveel leuks O+!
  maandag 18 januari 2016 @ 22:21:00 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159215562
Ik denk wel dat deze poster fantastisch in E's kamer past trouwens O+


Alleen zo balen dat ik in een andere webshop nóg 2 posters heb gevonden die ik eigenlijk gewoon MOET hebben, maar dan betaal ik 2x verzendkosten -O-
en

First world problems :')
pi_159216146
O wat gaaf die vliegtuigplankdinges :o
Maar mijn man maakt me af als ik dat koop voor zoveel geld denk ik :D

Als we over een tijdje weten wat het geslacht van nr 3 is, dan gaan we ook serieus nadenken over de herinrichting van de twee kinderkamers. We hebben 1 wat kleinere en 1 grote. Op die laatste komen dan uiteindelijk 2 kindjes te slapen :)

Dus over een tijdje mag ik ook los *O*
pi_159220267
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:21 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk wel dat deze poster fantastisch in E's kamer past trouwens O+


Alleen zo balen dat ik in een andere webshop nóg 2 posters heb gevonden die ik eigenlijk gewoon MOET hebben, maar dan betaal ik 2x verzendkosten -O-
en

First world problems :')
Heel leuk O+ Gewoon allemaal bestellen, fuck de verzendkosten! Daar denk je nooit meer aan als ze eenmaal op haar kamer hangen ;).
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:52:04 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159222056
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 04:48 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heel leuk O+ Gewoon allemaal bestellen, fuck de verzendkosten! Daar denk je nooit meer aan als ze eenmaal op haar kamer hangen ;).
Mn geld wat doe je :')
pi_159244502
Die posters zijn allemaal superleuk LB! Ik zou er ook gewoon voor gaan denk ik :@ ik merk dat ik nu aan tweede kind veel minder kosten heb, dus de paar dingen die ik heel mooi vind schaf ik dan ook makkelijker aan.

Hier is EINDELIJK de eerste stap klaar van plan verbouw-het-huis-gooi-alles-om-helemaal-geen-haast-de-baby-komt-vast-nog-lang-niet :') . A gaat verhuizen naar de kamer achter, en die is nu gestuct en geschilderd. Ben heel blij met de kleur:



Morgen gaat lief de IKEA-berg in elkaar zetten en dan kunnen we deze kamer voorlopig gaan gebruiken als opslag voor alles wat nu op zolder staat. Als straks de dakkapel klaar is (eind februari) kan het hele zooitje weer naar zolder, en dan gaan we de inrichting van A's kamer afmaken. Dan kan ook haar huidige kamertje klaargemaakt worden voor de baby*. Ik heb er zin in *O* !

* Die wel even moet blijven zitten tot 40 weken, want de dakkapel komt als ik 35 weken zwanger ben. Tralalalala.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 23:42:37 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:28:19 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159244583
Dat is inderdaad een prachtige kleur zeg!! Welke is het? O+
pi_159244815
Ja, dat weet ik dus niet :D . Ik had namelijk lief op pad gestuurd met een kleur van Sikkens (B7.25.50), zoals op de muren op dit plaatje. Maar die verf hadden ze niet, dus had hij zelf iets uitgezocht wat er volgens hem op leek. (Let op: mijn man vindt dat zalm/koraal/abrikoos/oudroze allemaal dezelfde kleuren zijn, dus ik was echt enorm benieuwd waar hij mee terugkwam :') ) . En ik geloof dat het uiteindelijk lichter is geworden dan die van Sikkens, maar ben er wel superblij mee!
pi_159245269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef Razztwizzle het volgende:
...
(Let op: mijn man vindt dat zalm/koraal/abrikoos/oudroze allemaal dezelfde kleuren zijn, dus ik was echt enorm benieuwd waar hij mee terugkwam :') )
...


o|O :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 20 januari 2016 @ 08:29:10 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159247582
_O-

Het is iig mooi ^O^
pi_159249377
Hahaha
Mooie kleur idd Razz!

Voordeel is hier dat hij in een drukkerij werkt en dus wel heel precies op kleur kan kijken ;)
Wij gaan zaterdag schilderen en moeten nog even knoopje doorhakken welke tint precies..

Beetje pastel achtig licht groen/blauw ongeveer ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamb29 op 20-01-2016 10:48:30 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159249535
Oh, dat vind ik zelfs een mooie kleur roze razz! :+
pi_159249604
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:37 schreef Lamb29 het volgende:
Hahaha
Mooie kleur idd Razz!

Voordeel is hier dat hij in een drukkerij werkt en dus wel heel precies op kleur kan kijken ;)
Wij gaan zaterdag schilderen en moeten nog even knoopje doorhakken welke tint precies..

Beetje pastel achtig licht groen/blauw ongeveer ;)
Oehhh celadon O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159249714
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:51 schreef pinquit het volgende:

[..]

Oehhh celadon O+
Jup zoiets :D geloof dat praxis er een jade naam aan gaf.
Maar idd veel meer richting celadon tint
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159249892
Ohhh, mooie kleur Razz <3 <3

Lamb, ben benieuwd welke tint het precies zal worden! Ik hou er ook van!
  woensdag 20 januari 2016 @ 11:38:14 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159250490
Mooi kleurtje Razz!

Lamb, wij kozen 'lentegroen' van karwei:

KuikenGuppy
pi_159250882
Razz, ik vind dat ook echt een heel mooie kleur! O+. En herkenbaar wel, verder. Ik loop er vooral tegenaan nu we een bruiloft-met-kleurenschema aan het plannen zijn. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159251664
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Razz, ik vind dat ook echt een heel mooie kleur! O+. En herkenbaar wel, verder. Ik loop er vooral tegenaan nu we een bruiloft-met-kleurenschema aan het plannen zijn. :').
Erg hè?

"Wat voor kleur wil je voor de kamer van het jongetje dan?"
"Nou, wat er nu op zit is ijsblauw dus dat houden we zo, en dan accesoires in grijs en taupe en okergeel."
"Taupe, dat is toch donkerbruin?"
"Nee.."
"Okergeel.. Zoals bananen?"
"Nee.. "

Google Image Search is onze vriend :7
pi_159251912
:D.

Wij zijn naar de bouwmarkt gegaan en daar heb ik kleurstaaltjes gepakt van de kleuren die ik wil voor de bruiloft. Dus onze trouwerij wordt gebaseerd op de nieuwe collectie van Flexa. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159253631
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:38 schreef Burdie het volgende:
Mooi kleurtje Razz!

Lamb, wij kozen 'lentegroen' van karwei:

[ afbeelding ]
Oh mooi! Ja zoiets idd!

O's babykamer had een paars/leem/klei versie van deze..
Haar geboortekaartje hebben we gebaseerd op die kleur en dat doen we nu ook dus weer.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159253697
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:37 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Erg hè?

"Wat voor kleur wil je voor de kamer van het jongetje dan?"
"Nou, wat er nu op zit is ijsblauw dus dat houden we zo, en dan accesoires in grijs en taupe en okergeel."
"Taupe, dat is toch donkerbruin?"
"Nee.."
"Okergeel.. Zoals bananen?"
"Nee.. "

Google Image Search is onze vriend :7
Grijs met taupe?... Of misschien ben ik net zo kleuren'blind' als je man :+

Mijn vloerkleed zoektocht is geeindigd trouwens! Het wordt de ultraneutrale grijze Hampen! :')



De muurschildering heeft al kleur en de gordijnen kunnen dan ook leuk blauw heb ik bedacht :s)
pi_159254313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:38 schreef Burdie het volgende:
Mooi kleurtje Razz!

Lamb, wij kozen 'lentegroen' van karwei:

[ afbeelding ]
Ik heb echt veel tijd besteed aan het vinden van de goede kleur groen/grijzig/jade/earlydew/zoiets. Zelfs daarvan zijn wel tighonderd verschillende tinten :') Het werd uiteindelijk middelpunt van Histor.
pi_159254551
Nog een ander dilemma naast t kleuren zoeken.... Niet helemaal kinderkamer maar wel de reden van het dilemma hier.

Was ophangen!?... Jullie nog mooie oplossingen?

Eerst hadden we een deur in onze woonkamer maar door de verbouwing niet meer. Daar hing een rek aan.

En t 2de rek hing aan onze slaapkamer deur.

Nu slaapt O. op onze oude kamer, maar ik wil haar niet lastig vallen met een groot rek aan haar deur. (En mijzelf niet want snachts gaat haar deur dicht)
Onze nieuwe heeft een kleinere, en bij de babykamer is t ook niet handig.

Oftewel ;) ik kom een deur tekort. (Maisonnette woning, geen zolder oid)
Wie weet hebben jullie mooie oplossingen gezien op pinterest?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159254560
Die posters zijn superleuk trouwens! En die kleur koraal/zalm/oudroze/zoiets is echt heel mooi :)
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:39:48 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_159254657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:36 schreef Lamb29 het volgende:
Nog een ander dilemma naast t kleuren zoeken.... Niet helemaal kinderkamer maar wel de reden van het dilemma hier.

Was ophangen!?... Jullie nog mooie oplossingen?

Eerst hadden we een deur in onze woonkamer maar door de verbouwing niet meer. Daar hing een rek aan.

En t 2de rek hing aan onze slaapkamer deur.

Nu slaapt O. op onze oude kamer, maar ik wil haar niet lastig vallen met een groot rek aan haar deur. (En mijzelf niet want snachts gaat haar deur dicht)
Onze nieuwe heeft een kleinere, en bij de babykamer is t ook niet handig.

Oftewel ;) ik kom een deur tekort. (Maisonnette woning, geen zolder oid)
Wie weet hebben jullie mooie oplossingen gezien op pinterest?
waarom niet gewoon een inklapbare droogtoren?

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40233154/

Kan ik twee volle machines op kwijt!
disclaimer
pi_159254882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:36 schreef Lamb29 het volgende:
Nog een ander dilemma naast t kleuren zoeken.... Niet helemaal kinderkamer maar wel de reden van het dilemma hier.

Was ophangen!?... Jullie nog mooie oplossingen?

Eerst hadden we een deur in onze woonkamer maar door de verbouwing niet meer. Daar hing een rek aan.

En t 2de rek hing aan onze slaapkamer deur.

Nu slaapt O. op onze oude kamer, maar ik wil haar niet lastig vallen met een groot rek aan haar deur. (En mijzelf niet want snachts gaat haar deur dicht)
Onze nieuwe heeft een kleinere, en bij de babykamer is t ook niet handig.

Oftewel ;) ik kom een deur tekort. (Maisonnette woning, geen zolder oid)
Wie weet hebben jullie mooie oplossingen gezien op pinterest?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69903836/

Dat ergens? :)
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:49:28 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159254928
Oplossing die alle oplossingen verslaat: droger :+.
KuikenGuppy
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:53:03 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159255037
Tevens hebben wij een klein rekje aan de muur gehangen, dat zou natuurlijk evt ook boven een wasmachine kunnen. Of in het trapgat.
KuikenGuppy
pi_159255227
Storm passen daar ook spijkerbroeken aan? Zoiets past alleen in onze woonkamer. Liever niet dus maar dat is idd wat we anders doen.

We missen echt ruimte om iets permanent op te hangen een de muur helaas.

Droger doe ik idd al meer, ivm milieu en kwaliteit van kleding eigenlijk zo min mogelijk (handdoeken, ondergoed en beddengoed vooral). Bv o's hemdjes vind ik toch snel slecht worden dus ook zonde.

Maar misschien toch ook maar de spijkerbroeken erin gaan mikken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159255289
Een droger inderdaad O+ nooit meer zonder! En voor alles wat daar niet in mag hebben we een paar van deze IKEA rekjes opgehangen in het trapgat en aan de muur:

(Dit is niet ons huis :') ) (helaas) .

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 15:02:51 ]
pi_159255747
Oh die rekjes zijn mooi idd!
Ben bang dat ons trappengat er niet geschikt voor is maar ga dat eens uitzoeken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159255833
wij hebben ook een droogtoren (van de blokker). gekocht toen we nog in het appartement woonden omdat de droogrekjes aan de deuren onhandig waren met katten :P

je kan elk niveau in en uitklappen dus bij spijkerbroeken klap je de onderste niveau's in voor voldoende hangruimte. maar qua ruimte kunnen spijkerbroeken beter aan een lijn of in de droger. ik vind het ook ideaal dat je een halve droogtoren kan gebruiken zoals de 4e foto. dat scheelt veel ruimte bij kleine wasjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 20-01-2016 15:45:19 ]
pi_159256397
Ik red het niet meer met rekjes helaas. Kleding vd kinderen wordt ook groter en ook gezien de hoeveelheid... Laatst droger gekocht. En 1 rekje hangt over zolder balustrade. En zoveel mogelijk aan de droogmolen. Maar bij dat laatste speelt timing een grotere rol en dat is soms een uitdaging.
Met een meidenkwartet
pi_159256494
Of zo'n uittrekbare drooglijn boven het trapgat of in de badkamer? Of over het voeteinde van je eigen bed?

http://www.blokker.nl/nl/(...)it-rollfix-drooglijn

Spijkerbroeken zonder stretch doen het trouwens prima in de droger!
pi_159256733
Thanks all! Ik ga eens wat dingen bekijken.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:23:51 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159262618
Oh dat was mijn grootste ergenis in de flat. Was in de woonkamer en in de winter het vocht dagenlang op de ruiten want het werd nauwelijks droog.

Ik zou toch een rek tussen jullie kledingkast en O's lego kast zetten op haar slaapkamer. Daar is de meeste ruimte heb ik het idee.
Of in jullie slaapkamer waslijnen die je uittrekt zeg maar. (Edit: wat dot aandraagt dus)
Maar dat is estetisch niet echt mooi en wellicht ook niet echt praktisch. Maar ja je moet wat met die berg was. Zeer herkenbaar dilemma in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159263996
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:23 schreef laziness het volgende:
Oh dat was mijn grootste ergenis in de flat. Was in de woonkamer en in de winter het vocht dagenlang op de ruiten want het werd nauwelijks droog.

Ik zou toch een rek tussen jullie kledingkast en O's lego kast zetten op haar slaapkamer. Daar is de meeste ruimte heb ik het idee.
Of in jullie slaapkamer waslijnen die je uittrekt zeg maar. (Edit: wat dot aandraagt dus)
Maar dat is estetisch niet echt mooi en wellicht ook niet echt praktisch. Maar ja je moet wat met die berg was. Zeer herkenbaar dilemma in ieder geval.
Hmm wasrek er tussen wordt vrij irritant omdat we best veel in die kasten moeten zijn.
Maar aan de achterste grote deur zou ik idd wel speciaal deur rekje kunnen hangen misschien.
Ik gebruik nu O's veluxraam ook veel om dingen op te hangen met een hangertje, daar hangt het ook weer boven de verwarming wat zeker scheelt.

Thanks iig weer een idee erbij!

Dat je er dan een vind die dus nergens meer te krijgen lijkt te zijn }:|
Deze paste ws op de cv deur die we het liefst dicht laten. bovenkant zit een kier waardoor hij ws wel zou moeten passen in tegenstelling tot de meeste deurrekjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Lamb29 op 20-01-2016 20:54:43 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159266110
Ik heb ook een stoel gevonden voor op de babykamer! Was al een tijdje aan het zoeken, maar wilde niet iets groots en lomps, maar wel iets wat lekker zit. Liefst niet te log ook. Was ik op Marktplaats aan het kijken en liet vriend een foto zien van een Rohe rotanstoel, zegt ie 'oh, die hebben m'n ouders ook nog boven staan' :+ Dus nu staat ie bij ons ^O^ Schaapje besteld bij Ikea om erin te leggen, die komt morgen. Mooi hoekje bij de boekjes en onder de cottonbal lights O+
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:44:17 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159267338
Als ik even google is dat zo'n iconisch rotan stoeltje toch? Of de grotere fauteuilversie ervan?

Allebei leuk O+

Oeh, en door jouw vermelding van mp kon ik me toch ook weer niet beheersen en heb ik nu misschien wel voor een prikkie een toffe kast voor E's kamer gevonden :D
pi_159267407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D.

Wij zijn naar de bouwmarkt gegaan en daar heb ik kleurstaaltjes gepakt van de kleuren die ik wil voor de bruiloft. Dus onze trouwerij wordt gebaseerd op de nieuwe collectie van Flexa. O+.
_O- O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159267622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:44 schreef LadyBlack het volgende:
Als ik even google is dat zo'n iconisch rotan stoeltje toch? Of de grotere fauteuilversie ervan?

Allebei leuk O+

Oeh, en door jouw vermelding van mp kon ik me toch ook weer niet beheersen en heb ik nu misschien wel voor een prikkie een toffe kast voor E's kamer gevonden :D
Het is dit model, niet heel hoog, met een leuninkje, alleen de ruglijnen lopen niet recht of in lussen zoals hier, maar rond, als een regenboog zeg maar. Zal met schaapje even een foto maken van het hoekje.



Oh, tof, wat voor soort kast?
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:04:26 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159268074
Jaaa zo'n stoeltje had mijn oma ook op de logeerkamer staan O+ en je ziet ze veel vaker! Zitten die lekker, dat kan ik me niet meer herinneren? Maar dat biedt misschien ook perspectieven voor hier :D

Oh en het is deze kast:

(Whitewash, dus niet roze zoals op de foto :') )
pi_159268328
Leuk!

Ja, zit heel lekker! Goede ronding, en je voelt niet alle stengels als je zit hoor. Maar kleedje erin maakt het nog wel lekkerder denk ik.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:13:26 #122
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159268420
Lieve schilderijen O+ ik zou ze gewoon allemaal doen ;)

LB ook op kastenjacht op mp :D ik heb er net ook een op de kop getikt *O* die wil ik blauw gaan schilderen. Begin een aardig plaatje in mijn hoofd te krijgen qua kamer O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:19:19 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159268661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:13 schreef Chanty het volgende:
Lieve schilderijen O+ ik zou ze gewoon allemaal doen ;)

LB ook op kastenjacht op mp :D ik heb er net ook een op de kop getikt *O* die wil ik blauw gaan schilderen. Begin een aardig plaatje in mijn hoofd te krijgen qua kamer O+
Ja ik heb dus de perfecte meidenkast hier staan, maar krijg m niet naar dr nieuwe kamer ;( Dus ik had me er al half bij neergelegd dat ik toch maar eens een nieuwe kast voor dr zou kopen, maar de cheapskate in mij is sterk :')

Enne, plaatje van de kast-to-be?
  donderdag 21 januari 2016 @ 06:56:52 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159273380
Dit is wat ik nu in mijn hoofd heb:
In het midden dus DE kast, die ik blauw wil gaan schilderen.
Daaronder die muur wil ik ook doen maar dan met twee blauwtinten (licht en donker) en met magneetverf een weg schilderen op het middenstuk.
Linksboven zoiets wil ik vinden voor op de gekleurde muur als krijtbordsticker. Daaronder staan twee lampjes. Rechtsboven een leuke plankje om eenvoudig zelf te maken met een fietsband :D Daaronder een toffe muursticker die komt op de korte wand. En natuurlijk de vliegtuigplank die op het lichtblauwe deel van de muur komt. En hij staat er niet bij, maar waarschijnlijk die volwalkwagen speelgoedkist in rood. De vloer is donkerbruin laminaat, dus wil nog wat kleur erin brengen met een rood kleedje en rode rode gordijnen. Dat is iig het plaatje dat ik in mijn hoofd heb, maar eens zien wat de uitwerking wordt :')

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:22:59 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159273764
Dat klinkt heel tof en gecoördineerd hoor! ^O^
pi_159273863
Die rotan stoeltjes <3 Ik heb er een poosje terug heel hard naar gezocht, maar ik vond alleen maar helelele dure ;( Wellicht dat ik over een poosje nog eens probeer, al ga ik eerst voor zo'n oud schoolstoeltje omdat dat dan aan het tafeltje erbij kan.

Chanty, wat een goed moodboard! De stylist in je ontwaakt zie ik! Ik ben benieuwd naar je resultaat, maar dat komt vast goed met al die toffe dingen die je bij elkaar hebt gevonden <3

Die wasrekken ben ik ook blij mee, want nu wij gaan verhuizen en ik steeds meer wolletjes voor peuter en baby aan het verzamelen ben, moet ik ook aan de (grote) wasrekken. Droger hebben we ook, tot nu toe doe ik daar eigenlijk alles in. Die paar dingetjes die niet kunnen, daar heb ik een uitklapbaar deurrekje voor. Maar die Lamb daar post, voor aan de deur en dan onder elkaar, die zien er heel goed uit, ik denk dat ik daar ook wel 1 of 2 van ga zoeken!
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:47:34 #127
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159273997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 06:56 schreef Chanty het volgende:
Dit is wat ik nu in mijn hoofd heb:
In het midden dus DE kast, die ik blauw wil gaan schilderen.
Daaronder die muur wil ik ook doen maar dan met twee blauwtinten (licht en donker) en met magneetverf een weg schilderen op het middenstuk.
Linksboven zoiets wil ik vinden voor op de gekleurde muur als krijtbordsticker. Daaronder staan twee lampjes. Rechtsboven een leuke plankje om eenvoudig zelf te maken met een fietsband :D Daaronder een toffe muursticker die komt op de korte wand. En natuurlijk de vliegtuigplank die op het lichtblauwe deel van de muur komt. En hij staat er niet bij, maar waarschijnlijk die volwalkwagen speelgoedkist in rood. De vloer is donkerbruin laminaat, dus wil nog wat kleur erin brengen met een rood kleedje en rode rode gordijnen. Dat is iig het plaatje dat ik in mijn hoofd heb, maar eens zien wat de uitwerking wordt :')

[ afbeelding ]
Chanty, die vliegtuighanglamp moet je heel goed mee opletten. Wij hebben dezelfde en ik heb hem 3x terug kunnen sturen omdat hij niet netjes in elkaar zat (nietjes los, stukjes afgebroken) en/of zeer slecht gespoten was.
pi_159274217
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 06:56 schreef Chanty het volgende:
Dit is wat ik nu in mijn hoofd heb:
In het midden dus DE kast, die ik blauw wil gaan schilderen.
Daaronder die muur wil ik ook doen maar dan met twee blauwtinten (licht en donker) en met magneetverf een weg schilderen op het middenstuk.
Linksboven zoiets wil ik vinden voor op de gekleurde muur als krijtbordsticker. Daaronder staan twee lampjes. Rechtsboven een leuke plankje om eenvoudig zelf te maken met een fietsband :D Daaronder een toffe muursticker die komt op de korte wand. En natuurlijk de vliegtuigplank die op het lichtblauwe deel van de muur komt. En hij staat er niet bij, maar waarschijnlijk die volwalkwagen speelgoedkist in rood. De vloer is donkerbruin laminaat, dus wil nog wat kleur erin brengen met een rood kleedje en rode rode gordijnen. Dat is iig het plaatje dat ik in mijn hoofd heb, maar eens zien wat de uitwerking wordt :')

[ afbeelding ]
Ontzettend leuke sfeer, heel benieuwd hoe het gaat worden!

Dat bovenste lampje, is dat een sier/leeslamp of wil je er echt goed licht van hebben? Wij hadden eerst ook zulke lampjes besteld (maar dan met dieren), maar het zijn echt leeslampjes, er komt heel weinig licht vanaf. Grotere lamp was geen optie door (als ik het me goed herinner, ben niet zo'n goede klusser :+) het materiaal en de fitting, dus met pijn in het hart zijn ze weer retour gegaan..
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:33:17 #129
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159274555
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:47 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Chanty, die vliegtuighanglamp moet je heel goed mee opletten. Wij hebben dezelfde en ik heb hem 3x terug kunnen sturen omdat hij niet netjes in elkaar zat (nietjes los, stukjes afgebroken) en/of zeer slecht gespoten was.
Goed om te weten al weet ik nog niet of het specifiek deze wordt, wel iets in die richting.

Die andere lamp wordt echt voor de sier/ nachtlampje dus fijn als ie niet veel licht geeft O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159274570
Oh Chanty, dat is echt een droomkamer voor kleine mannen!

Wij hebben een vliegtuiglamp van Philips, met beweegbare propeller. Helemaal tof :)

http://www.meerdanlicht.nl/hanglamp-dubbeldekker-vliegtuig.html
pi_159278219
We gaan binnenkort aan Alex z'n kamertje beginnen *O*

Heb ook getracht zo'n collage te maken van wat ik wil enzo :P :')



Achtergrond is oranje, maar ik heb nog niks oranjes, maar ik vind het er mooi bij. Er komt een wit rolgordijn, maar misschien nog donker-oranje gordijnen, maar kan dat ik dat too much vind. Het is een heul klein kamertje, nét 2 meter hoog en twee schuine muren.
Het boompjesbehangetje hebben we al, dat is voor 1 muur, we weten nog niet welke. De rest van de muren blijft denk ik wit. Vloerplaatje is alleen voor de vloer :P Dus niet de kruk en vakkenkastje.
Ik wil heel graag de lillberg schommelstoel, dus die moet ik nog even op marktplaats vinden. 't liefst zoals op de foto met een schaapje erin.
Wat ik nog niet heb is een lamp, moet een plafonniere worden, maar ik vind ze allemaal zo lelijk ;( dan maar een hele simpele denk ik.
Misschien nog een slingertje neutrale cottonballs bij het bedje in de buurt.

Dilemma is een kast. Hij moet ondiep en laag, omdat het zo'n klein kamertje is. Ik denk dat een ondiepe ladekast het best is, maar ik weet het niet. Ik vind niks moois.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:42:19 #132
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159278373
Leuk pinq!!!
Zo'n kast lijkt me echt iets voor het kamertje:

Niet in deze kleur per se maar het model bedoel ik!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159278391
Ja perfect! Waar haal ik zoiets? :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:43:54 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159278407
Op Marktplaats schijnbaar, onder geheime zoektermen ofzo. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159278435
meheheh :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:47:40 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159278478
IKEA heeft grenen ongelakte kasten die daar op lijken, die kun je dan zelf nog beitsen/verven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 21-01-2016 13:00:07 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 januari 2016 @ 12:54:35 #137
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159278633
Zoeken op 'meidenkast'?
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:22:07 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159279233
AEG heeft mooie plafonnières. De mondo collectie, met led lampen er in. Ze bestaan dus wel :Y.
(Kopen zonder op de prijs te letten, avondje huilen, nooit meer over hebben :')).
KuikenGuppy
pi_159280178
Hele toffe stoelen zijn dat IMA O+ ! Wat heerlijk als ouders zoiets gewoon hebben staan, scheelt weer zoekwerk.

Wat een leuke kast heb je LB O+ ! Jammer dat hij niet mee kan zeg. We hebben hier ook een oude houten kast op de babykamer maar die blijft lekker daar staan, dat ding is zo enorm zwaar dat ik toen we hem daar plaatsten al heb gezworen dat hij nooit, NOOIT meer van z'n plek zou komen :') .

Wauw Chanty wat een tof plan heb je gemaakt _O_ ! Het wordt echt een heel thema zo, gaaf! Ik voel me een beetje a-creatief als ik al deze dingen zie.. Wij doen gewoon maar een nieuw kleurtje op de muur en wat kasten neerzetten en dan komt de aankleding zo in de loop der tijd wel :@ .

Pinq ook al zo crea geweest, wat een mooie combinaties zo. Succes met de kastzoektocht in de krochten van Marktplaats :') .
pi_159280266
Manlief heeft gisteren de IKEA-klusheld uitgehangen en nu heeft A. een kast O+ ! En een commode die straks als ze groter is een stuk lager kan en dan is het een bureau. Mijn hormonen zijn Ik ben er blij mee. Meer kunnen we nu niet doen, dus dan komt de aankleding eind februari. Ik vind de commode daar niet mooi staan, dus we gaan nog eens flink schuiven aan de andere kant van de kamer.. Maar dat komt dan wel ;) .



  donderdag 21 januari 2016 @ 14:32:03 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159280985
Mooie kleur op de muur Razz O+!

En die Stuva meubelen zijn handig, lekker veel opbergruimte zo ^O^
pi_159282100
Aaah wat gaaf die kasten zo Razz!! Lekker veel bergruimte ook O+

Dank voor alle tips! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:52:09 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159282909
Hey, wij gaan ook voor Stuva, voor de hoge kledingkast :D
Herkende ze direct :D
Commode is bij ons de ladekast met de IKEA naam Nordli, vond ik een praktisch ding en past verder bij de Stuva serie

Tofheid zeg! En lekkere roze muur, leuk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159283114
Ik heb de stuva hoge kasten zelf op de slaapkamer staan :D normale garderobekasten zijn zo hoog, kan ik niet bij de bovenste plank :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:11:45 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159283359
Tof sfeertje Pinq, met dat oranje ook :Y

Ik zou denk ik een retro winkel binnenlopen voor een lamp!
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:12:11 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159283370
De ceiling dream collectie van Ranex heeft ook plafonnières met stoffen kappen in verschillende kleuren.
Ik wilde ook persé mooie in mijn nieuwe huis :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159283626
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik wil graag 1 deur verven met schoolbord- en magneetverf zodat we er op kunnen tekenen en schrijven maar ook dingen op kunnen hangen met magneten. Bestaat er zo'n 2 in 1 verf of moet dat met 2 varianten over elkaar (en kan dat überhaupt wel?)
pi_159283739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik wil graag 1 deur verven met schoolbord- en magneetverf zodat we er op kunnen tekenen en schrijven maar ook dingen op kunnen hangen met magneten. Bestaat er zo'n 2 in 1 verf of moet dat met 2 varianten over elkaar (en kan dat überhaupt wel?)
Er bestaat geen 2 in 1 verf. Je zult hem eerst met de magneetverf schilderen en daarna met de schoolbordverf schilderen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:30:18 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159283874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Ik wil graag 1 deur verven met schoolbord- en magneetverf zodat we er op kunnen tekenen en schrijven maar ook dingen op kunnen hangen met magneten. Bestaat er zo'n 2 in 1 verf of moet dat met 2 varianten over elkaar (en kan dat überhaupt wel?)
Je hebt wel dit:

http://www.your-lifestyle(...)search=magneetbehang
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:54:08 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159285801
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zoeken op 'meidenkast'?
Waarom noemen ze dat eigenlijk zo? :') ik zat me echt gruwelijk te irriteren tijdens mijn zoektocht naar een kast!

En ik heb de lamp gevonden. Schreeuwend duur maar heb hem tweedehands gevonden. Alleen nog even goedkeuring van manlief regelen *)

Oh ja en mooie kleur razz! Tenminste niet van dat pijn in je ogen roze.

Edit: Man heeft de lamp goedgekeurd O+



[ Bericht 12% gewijzigd door Chanty op 21-01-2016 18:33:04 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159289533
Mooie collages! Fijn sfeertje ook Pinq! Ik zag laatst ergens van die posters met dieren erop, bij het Scheepvaartmuseum in de shop (niet dat je daar wat aan hebt :') )

Een schemerige foto van het leeshoekje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:28:29 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159289904
Ohh wat een perfect hoekje O+
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:30:02 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159289952
Oh en aangezien ik nu 150 euro ga besparen op die kast, heb ik inderdaad alledrie de posters besteld :+ *O*
pi_159290163
:D ^O^

M is ook blij met het stoeltje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:55:32 #155
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159290866
Wat knus ima O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159291700
Ohhh wat een heerlijk hoekje zo O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159291898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:35 schreef pinquit het volgende:
We gaan binnenkort aan Alex z'n kamertje beginnen *O*

Heb ook getracht zo'n collage te maken van wat ik wil enzo :P :')

[ afbeelding ]

Achtergrond is oranje, maar ik heb nog niks oranjes, maar ik vind het er mooi bij. Er komt een wit rolgordijn, maar misschien nog donker-oranje gordijnen, maar kan dat ik dat too much vind. Het is een heul klein kamertje, nét 2 meter hoog en twee schuine muren.
Het boompjesbehangetje hebben we al, dat is voor 1 muur, we weten nog niet welke. De rest van de muren blijft denk ik wit. Vloerplaatje is alleen voor de vloer :P Dus niet de kruk en vakkenkastje.
Ik wil heel graag de lillberg schommelstoel, dus die moet ik nog even op marktplaats vinden. 't liefst zoals op de foto met een schaapje erin.
Wat ik nog niet heb is een lamp, moet een plafonniere worden, maar ik vind ze allemaal zo lelijk ;( dan maar een hele simpele denk ik.
Misschien nog een slingertje neutrale cottonballs bij het bedje in de buurt.

Dilemma is een kast. Hij moet ondiep en laag, omdat het zo'n klein kamertje is. Ik denk dat een ondiepe ladekast het best is, maar ik weet het niet. Ik vind niks moois.
Mooi!! Is de sterrenplafonniere van Nour Lifestyle niet iets?
pi_159291922
Wat een fijn hoekje IMA O+
pi_159299474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mooie collages! Fijn sfeertje ook Pinq! Ik zag laatst ergens van die posters met dieren erop, bij het Scheepvaartmuseum in de shop (niet dat je daar wat aan hebt :') )

Een schemerige foto van het leeshoekje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Waar heb je die boekenrekjes vandaan?
pi_159299505
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:04 schreef Ophelia85 het volgende:

[..]

Leuk! Waar heb je die boekenrekjes vandaan?
Bekvam kruidenrekjes van de Ikea! 4¤/stuk :)
pi_159300162
Vraagje voor de ouders van wat oudere kinderen: hebben jullie ook nog van die schattige boekenhoekjes in de kamers? En gebruiken jullie kinderen die ook? Mijn dochter leest inmiddels zelf, en doet dat meestal op de bank of op haar bed, maar zo'n hoekje zou best passen op haar kamer, denk ik.
pi_159300260
Pinq, ik vind zo'n kast ook heel mooi, maar ik ben zo slecht in Marktplaats :'(
Ik wil nu (voor onze woonkamer dan, maar op de slaapkamer ook tof denk ik) deze van Ikea:



Ze hebben die in 50cm diep en 30cm diep!
En die dan zelf op pootjes zetten. Dan kun je nog kiezen hoe hoog ze worden, ik vind het zelf mooi voor een luchter effect :)

De kast hoort bij een stellingkast, je kunt er ook een frame bijkopen waar ie inpast. En er is ook een lade-variant van.

Bij Ikea hebben ze ook Tarva ladenkasten, die zijn vrij ondiep. Die hebben ze in verschillende hoogtes en breedtes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle bovenstaande kun je zelf verven als je tof vindt en zijn ook budget-vriendelijk :)

Ook leuk, maar veel vakjes en wat duurder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:38:54 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_159300282
Wat een mooie kast Ela*, die kende ik nog niet O+

Moeten de kamer van S1 nog een beetje verder op de schop gooien en dit past wel bij de rest!

*Ik had de rest helemaal nog niet gezien :+, ik bedoelde de bovenste.
pi_159300300
Haha, sorry, ik dacht: Ach ik doe de rest er ook even bij :P

Die bovenste ja, ik ben er ook fan van! En mooi prijsje :D Nog toffe poten erbij (evt. in een kleurtje, of de kast zelf verven).
pi_159300388
Die bovenste hebben wij in de garage :D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:29:00 #166
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159300957
Die vw-bus Speelgoedkist blijk je nog zelf te moeten schilderen. Weet niet of ik daar zin in heb. }:| en vind de prijs dan ook echt belachelijk. 135 euro voor een ongeschuurde en ongeschilderde bus. Ik kan ook 156 betalen en dan schuren zij hem en zetten m in de grondverf (behalve de wielen). Denk dat ik deze maar skip.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159301159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:29 schreef Chanty het volgende:
Die vw-bus Speelgoedkist blijk je nog zelf te moeten schilderen. Weet niet of ik daar zin in heb. }:| en vind de prijs dan ook echt belachelijk. 135 euro voor een ongeschuurde en ongeschilderde bus. Ik kan ook 156 betalen en dan schuren zij hem en zetten m in de grondverf (behalve de wielen). Denk dat ik deze maar skip.
Nee je moet niet om die reden skippen :o :'( Hij is zo ongelofelijk gaaf O+
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:49:34 #168
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159301245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee je moet niet om die reden skippen :o :'( Hij is zo ongelofelijk gaaf O+
Ja maar ik vind het al duur en dan moet ik er zelf nog een hoop tijd in steken met ook nog de kans dat ik hem enorm verknal omdat ik niet eens binnen de lijntjes kan kleuren :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159301321
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja maar ik vind het al duur en dan moet ik er zelf nog een hoop tijd in steken met ook nog de kans dat ik hem enorm verknal omdat ik niet eens binnen de lijntjes kan kleuren :')
En geen familielid die dat kan voor je?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:56:31 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159301338
Is toch gewoon spuugduur voor een kale houten kist in een niet-standaard vorm of ligt dat aan mij?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:59:07 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159301375
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:55 schreef Puala het volgende:

[..]

En geen familielid die dat kan voor je?
Mja mijn vader zou het misschien wel leuk vinden die heeft toch niks te doen. Maar wat Molo ook zegt: het is gewoon belachelijk duur :@ kan het makkelijk betalen maar ook ik heb zo mijn grenzen (zelfs mijn hormonen).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159301556
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja mijn vader zou het misschien wel leuk vinden die heeft toch niks te doen. Maar wat Molo ook zegt: het is gewoon belachelijk duur :@ kan het makkelijk betalen maar ook ik heb zo mijn grenzen (zelfs mijn hormonen).
Ik denk dat je je vergist in wat hout kost en hoeveel uren er nog in gaan zitten om het te maken ;)

Maar dan word het zoeken naar iets anders leuks :Y
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:09:09 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159301562
Chanty, zie facebook.
KuikenGuppy
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:11:28 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159301613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik denk dat je je vergist in wat hout kost en hoeveel uren er nog in gaan zitten om het te maken ;)

Maar dan word het zoeken naar iets anders leuks :Y
Platen MDF en mallen uitzagen/frezen. Als je er eentje maakt kost het veel tijd. Bij meerderen als je een mal hebt en zaagtafel en zulks is het zo gebeurd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:12:01 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159301624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:36 schreef elamanilo het volgende:
Pinq, ik vind zo'n kast ook heel mooi, maar ik ben zo slecht in Marktplaats :'(
Ik wil nu (voor onze woonkamer dan, maar op de slaapkamer ook tof denk ik) deze van Ikea:

[ link | afbeelding ]

Ze hebben die in 50cm diep en 30cm diep!
En die dan zelf op pootjes zetten. Dan kun je nog kiezen hoe hoog ze worden, ik vind het zelf mooi voor een luchter effect :)

De kast hoort bij een stellingkast, je kunt er ook een frame bijkopen waar ie inpast. En er is ook een lade-variant van.

Bij Ikea hebben ze ook Tarva ladenkasten, die zijn vrij ondiep. Die hebben ze in verschillende hoogtes en breedtes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle bovenstaande kun je zelf verven als je tof vindt en zijn ook budget-vriendelijk :)

Ook leuk, maar veel vakjes en wat duurder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha grappig, bij die ladekastjes zat ik gisteren ook nog te kijken ja, er is zelfs een nog goedkopere versie. En ik had jaren geleden dit al gezien op pinterest:


en dat vind ik zó leuk O+ dus ik doe dat denk ik :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:13:02 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159301643
Die kast met al die laatjes sta ik elke keer in IKEA weer bij te kwijlen O+ O+ maar hij is zo duur :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159301770
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bekvam kruidenrekjes van de Ikea! 4¤/stuk :)
Oh echt hahaha, leuk! Thnx :)
pi_159302543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:12 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ha grappig, bij die ladekastjes zat ik gisteren ook nog te kijken ja, er is zelfs een nog goedkopere versie. En ik had jaren geleden dit al gezien op pinterest:

[ afbeelding ]
en dat vind ik zó leuk O+ dus ik doe dat denk ik :D
ohhhhh hoe tof ja!! <3 <3
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:29:49 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159302957
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:09 schreef Burdie het volgende:
Chanty, zie facebook.
Burdie is bij deze officieel uitgeroepen tot mijn held O+

Kan er via MP een ongelakte overnemen (mits hij niet al verkocht is, wacht nog op antwoord). Eens kijken of mijn vader zin heeft in dit klusje voor zijn kleinzoon O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159302990
Woah, dat zou ontzettend tof zijn alsnog Chanty!
pi_159303650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:36 schreef elamanilo het volgende:
Pinq, ik vind zo'n kast ook heel mooi, maar ik ben zo slecht in Marktplaats :'(
Ik wil nu (voor onze woonkamer dan, maar op de slaapkamer ook tof denk ik) deze van Ikea:

[ link | afbeelding ]

Ze hebben die in 50cm diep en 30cm diep!
En die dan zelf op pootjes zetten. Dan kun je nog kiezen hoe hoog ze worden, ik vind het zelf mooi voor een luchter effect :)

De kast hoort bij een stellingkast, je kunt er ook een frame bijkopen waar ie inpast. En er is ook een lade-variant van.

Bij Ikea hebben ze ook Tarva ladenkasten, die zijn vrij ondiep. Die hebben ze in verschillende hoogtes en breedtes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle bovenstaande kun je zelf verven als je tof vindt en zijn ook budget-vriendelijk :)

Ook leuk, maar veel vakjes en wat duurder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind die kast met alle verschillende lades zo geweldig O+. Wil er ooit nog één zo pimpen maar heb er gewoon echt geen plek voor nu.

pi_159303905
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:06 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik vind die kast met alle verschillende lades zo geweldig O+. Wil er ooit nog één zo pimpen maar heb er gewoon echt geen plek voor nu.

[ afbeelding ]
Haha die heb ik ook op de lijst staan O+
♥ J & S
pi_159305972
Ha, die gepimpte is ook heel tof L0t! Voor een grote meiden kamer ;)
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:54:19 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159306104
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:13 schreef pinquit het volgende:
Die kast met al die laatjes sta ik elke keer in IKEA weer bij te kwijlen O+ O+ maar hij is zo duur :o
+1 :')

En dan ook met dat plaatje van L0t in mn achterhoofd.... zo lief!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:55:29 #185
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159308903
Die kastjes geverfd zijn wel heel erg leuk O+

En de bus is van mij *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159309164
Jaaaa, hoe leuk! Ben benieuwd naar het geverfde eindresultaat!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:46:14 #187
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159310986
*O* leuk Chanty! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

En dat kastje O+ alleen, zijn dat niet mega onhandige maten van de laatjes?
pi_159312634
Mooooi die kastjes!

Hier gaat morgen de kwast erin op de babykamer :D 1 muur krijgt deze kleur:


Wij pimpten ook twee ikea kastjes:



Nu staan ze zo:
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:04:04 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159312680
Leuk zeg die kastjes!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:22:26 #190
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159317152
Wat leuk! Kijken of we met die ene kast genoeg bergruimte hebben anders is dot nog wel een idee :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159322974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef Lamb29 het volgende:


Hier gaat morgen de kwast erin op de babykamer :D 1 muur krijgt deze kleur:
[ afbeelding ]


Oh wauw, welke kleur is dat? O+
pi_159323365
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 04:49 schreef Amsel het volgende:

[..]

Oh wauw, welke kleur is dat? O+
Jade groen van perfection (van praxis)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159325745
Zou ik blank hout meteen met een grijsgroene tint kunnen aflakken? Heb eigenlijk geen zin in grondverf.. Denk dat ik het er maar op gok.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:17:54 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159325761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zou ik blank hout meteen met een grijsgroene tint kunnen aflakken? Heb eigenlijk geen zin in grondverf.. Denk dat ik het er maar op gok.
Ligt er aan wat voor hout.
KuikenGuppy
pi_159325770
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor hout.
Ikea Bekvam-hout :+

Edit: massief berken is dat
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:19:13 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_159325783
Het resultaat wordt waarschijnlijk dan wat minder egaal en glanzend. Maar stuk zal het niet gaan :P
disclaimer
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:20:36 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159325807
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Het resultaat wordt waarschijnlijk dan wat minder egaal en glanzend. Maar stuk zal het niet gaan :P
Gewoon dan nog een laag doen toch?
Ik haat grondverf. Gebruik het nooit (behalve op mdf). Maar dat zou wel verschil maken?
KuikenGuppy
pi_159325819
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Het resultaat wordt waarschijnlijk dan wat minder egaal en glanzend. Maar stuk zal het niet gaan :P
Nouja, minder glanzend is alleen maar goed wat mij betreft. Het is gewoon een rekje aan de muur, die heeft de grondverf niet nodig als stevige laag of zo.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:23:04 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159325845
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:06 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik vind die kast met alle verschillende lades zo geweldig O+. Wil er ooit nog één zo pimpen maar heb er gewoon echt geen plek voor nu.

[ afbeelding ]
Ik wilde zeggen dat ik alleen voor zo'n kast al een dochtertje moet krijgen, maar zie het eigenlijk ook wel voor me dat die kast heel mooi kan worden met grijs-blauw-zwart-wit-tinten :Y.
KuikenGuppy
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:23:05 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159325846
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gewoon dan nog een laag doen toch?
Ik haat grondverf. Gebruik het nooit (behalve op mdf). Maar dat zou wel verschil maken?
mijn ervaring is van wel ja. Ik heb ooit plintjes ongegrond gelakt en dat oogt vooral gebeitst. Maar voor een wandrekje maakt het inderdaad niet zo veel uit.
disclaimer
pi_159326284
Klaar! Volgens mij dekt het wel goed, eens zien hoe het straks droog is.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:54:24 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159326303
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijn ervaring is van wel ja. Ik heb ooit plintjes ongegrond gelakt en dat oogt vooral gebeitst. Maar voor een wandrekje maakt het inderdaad niet zo veel uit.
Dan zou ik dus gewoon nog een laag doen ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:55:22 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_159326324
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan zou ik dus gewoon nog een laag doen ;).
heb ik natuurlijk ook gedaan ;) het geeft gewoon een ander resultaat. Geeft verder niet, zolang je daar bewust voor kiest natuurlijk.
disclaimer
pi_159326939
Dat kastje dat ik plaatste was ook zonder grondverf

Hier gaat de verfpot net open :)!
Ik lig en geef meningen... Vriend en schoonvader zijn aan t werk
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:36:20 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159326996
Ik neem aan dat je verf op waterbasis hebt? Dat gaat stukken beter zonder grondverf dan alkydverf :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:38:15 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159327035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ikea Bekvam-hout :+

Edit: massief berken is dat
Ik heb de mijne met cheapass knutselverf van de Action geverfd en dat werd prima 8-)
pi_159349924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:29 schreef Bleie het volgende:
Vraagje voor de ouders van wat oudere kinderen: hebben jullie ook nog van die schattige boekenhoekjes in de kamers? En gebruiken jullie kinderen die ook? Mijn dochter leest inmiddels zelf, en doet dat meestal op de bank of op haar bed, maar zo'n hoekje zou best passen op haar kamer, denk ik.
Onze oudste (8) heeft een leeshoekje (met knusse stoel en kussentjes en leeslampje en plankjes) en zit daar graag te lezen, of muziek te luisteren ofzo :)
pi_159354650
Hij hangt! (de muur links, zit een kleine verspringing in de muur, is dezelfde kleur groen maar zit hier in de schaduw)



En nog een daglichtfoto van de leeshoek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:46:33 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159354704
Ziet er gezellig uit zeg! Dan is lezen geen straf :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 24 januari 2016 @ 14:49:44 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159356748
Hier wordt er zeker wel gebruik van gemaakt :Y

Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 januari 2016 @ 14:55:42 #211
426379 elamanilo
elämänilo
pi_159356945
IsabellaMariaAnna, wat een leuke hoekjes O+

laziness, heerlijk plekje zo ja!
  zondag 24 januari 2016 @ 14:56:34 #212
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159356974
Aah wat een heerlijk plaatje zo lazi O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 24 januari 2016 @ 14:57:53 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159357010
Hah, IMA, geniaal zo op zn kop :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159357308
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:57 schreef pinquit het volgende:
Hah, IMA, geniaal zo op zn kop :D
Heeft Ikea zelf ook over nagedacht :+ achterin zitten ijzeren plaatjes met een opening die dan achter de schroefkop klemt, die plaatjes schroef je zo los en dan doe je ze er andersom in :)
  zondag 24 januari 2016 @ 15:30:57 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159357873
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:57 schreef pinquit het volgende:
Hah, IMA, geniaal zo op zn kop :D
Nou dit!!
pi_159359392
Wat een leuk kamertje IMA! En wat een goed idee van die kruidenrekjes op z'n kop!
Hier is de babykamer leeg en ik heb vast een klein beginnetje gemaakt.
pi_159359981
Mooi begin! ^O^
  zondag 24 januari 2016 @ 16:59:01 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159360056
Noh! O+
pi_159364434
Wauw IMA, wat een fijne sfeer!

Oh fien O+ Wat een super begin!

Zo'n leeshoekje vind ik ook zo knus. Als Eva iets ouder is en naar een grotere kamer gaat wil ik dat ook, lijkt me als kind heel fijn!
E.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:15:11 #220
426379 elamanilo
elämänilo
pi_159364568
Wat een snoezig beginnetje Fien O+ Ben nu al nieuwsgierig naar de rest!
pi_159365632
Er wordt een oudmintgroene lambrisering geverft en er komt een retro bedje in. En ik wil op de wand waar het raam in valt zwarte dots of driehoekjes plakken, en de we hebben al een ladekast die door kan als commode die we gaan oppimpen met leren greepjes. Ook komt er een rotanstoel in met een lekker zacht bontje.
Zó leuk om eindelijk een kamertje te kunnen maken! O+
  zondag 24 januari 2016 @ 21:09:45 #222
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159366334
Fien wat schattig O+

En jullie leeshoekjes zien er zo schattig uit!

Hier zijn kast en lamp binnen. Ziet er goed uit. Heb de praxis al geplunderd voor verfstaaltjes en ga morgen nog even kijken wat ze bij de gamma hebben. Even de kleuren kiezen voor de kamer en kast. En moet ook nog verf hebben voor de bus O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159430685
Fien, toffe plannen O+

Ik rommelde gisteren ook nog weer wat verder, ik poetste de visjes-van-zilver-bestek-mobile op en nam een tak mee om die aan te hangen :D





Ik maakte een panorama, voor het overzicht:

(Incl. stofzuiger die ik niet even weghaalde :@ )

De kamer is in totaal ongeveer 2.70x2.80m groot :) Onder de stippen komt de commode te staan, met daarboven zo'n Ribba plankje. Tegen de muur die nu kaal is en bijna niet op de foto staat (links) komen nog 3 knoppen/haken om dingetjes op te hangen.

En achter het hertengordijn staan twee Ikea stellingkasten aan elkaar gekoppeld:


Dit wordt in de eerste instantie vooral opbergruimte voor te kleine baby- en kinderkleertjes, andere babyspulletjes, speelgoedjes voor de afwisseling, etc.

[ Bericht 14% gewijzigd door elamanilo op 27-01-2016 17:19:47 ]
pi_159437249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:15 schreef elamanilo het volgende:
Ik rommelde gisteren ook nog weer wat verder, ik poetste de visjes-van-zilver-bestek-mobile op en nam een tak mee om die aan te hangen :D
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie heel veel code en geen plaatjes!
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:26:41 #225
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159437659
Ligt niet aan jou ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:21 #226
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159438566
He, ik kon het vanmorgen nog zien en nu niet meer. Ziet er echt tof uit!
pi_159442740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:12 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie heel veel code en geen plaatjes!
Oeps, dat was niet de bedoeling, het is weer gefixed!
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:22:13 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159442800
Heerlijk earthy sfeertje Ela. Past echt perfect bij jullie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159447575
Ela, wat een mooi sfeertje heb je gemaakt O+ . Ik vind dat zo knap!
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:13:40 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159468460
Mooi, ela! O+

Ik heb nog een vraag. Mijn man zei dat hij gisterenavond hoorde dat kuiken in zijn slaap met zijn hoofd tegen het hoofdbord van zijn ledikant aan bonkt, daar eventjes wakker van wordt, weer in slaap valt, weer bonkt, etc. Kan ook wel kloppen, want hij kruipt in zijn slaap altijd helemaal naar boven in zijn bedje. Is daar een oplossing voor? Een kussen er tegenaan leggen oid?
KuikenGuppy
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:30:35 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159470317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:13 schreef Burdie het volgende:
Mooi, ela! O+

Ik heb nog een vraag. Mijn man zei dat hij gisterenavond hoorde dat kuiken in zijn slaap met zijn hoofd tegen het hoofdbord van zijn ledikant aan bonkt, daar eventjes wakker van wordt, weer in slaap valt, weer bonkt, etc. Kan ook wel kloppen, want hij kruipt in zijn slaap altijd helemaal naar boven in zijn bedje. Is daar een oplossing voor? Een kussen er tegenaan leggen oid?
Is zo'n stootkussen dat verkocht wordt voor in een ledikant, zoals de Amerikanen het allemaal hebben, niks?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159470646
Wij hebben zo'n stootkussen ook. Werkt goed tegen onbedoeld hoofdbonken hier (O beweegt al vanaf haar geboorte heel haar bedje door).
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:23:04 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159476551
Waar kan ik zoiets vinden? Ik dacht zelf misschien zo'n worstvormig kussen, die kan straks ook mee naar zijn peuterbed.
KuikenGuppy
pi_159476855
En een gewoon hoofdkussen? Stip duwt die meestal half omhoog dus dan dient het ook als stootkussen. Wij hebben het babykussen van de Ikea.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:44:02 #235
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159477432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:13 schreef Burdie het volgende:
Mooi, ela! O+

Ik heb nog een vraag. Mijn man zei dat hij gisterenavond hoorde dat kuiken in zijn slaap met zijn hoofd tegen het hoofdbord van zijn ledikant aan bonkt, daar eventjes wakker van wordt, weer in slaap valt, weer bonkt, etc. Kan ook wel kloppen, want hij kruipt in zijn slaap altijd helemaal naar boven in zijn bedje. Is daar een oplossing voor? Een kussen er tegenaan leggen oid?
:o :o :o zou jouw man nou ons geholpen kunnen hebben met een slaapprobleem?! Dat doet die van ons ook, maar ik beredeneerde het altijd andersom: hij wordt wakker, wil staan en stoot zijn hoofd.. Hij kan natuurlijk ook wakker worden van het bonken. Ik ga even zo'n stootkussen opsnorren :o .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 1 februari 2016 @ 12:13:33 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159564987
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:44 schreef AwayTL het volgende:

[..]

:o :o :o zou jouw man nou ons geholpen kunnen hebben met een slaapprobleem?! Dat doet die van ons ook, maar ik beredeneerde het altijd andersom: hij wordt wakker, wil staan en stoot zijn hoofd.. Hij kan natuurlijk ook wakker worden van het bonken. Ik ga even zo'n stootkussen opsnorren :o .
Ennnnnn...?
KuikenGuppy
  maandag 1 februari 2016 @ 21:39:00 #237
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159581278
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ennnnnn...?
Zou kunnen, maar weet het nog niet zeker. Hij slaapt best wel goed de laatste tijd, maar wordt ook nog wel wakker. Geen gebonk meer!

Hij ligt in de ochtend wel altijd met zn hoofd aan de andere kant van het ledikant met het kussen :') .

Het is in ieder geval een hoopgevende situatie op dit moment!!! Thnx man van Burd O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:31:44 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159647722
Kuiken heeft (dankzij het kussen?) vannacht voor het eerst in tijden weer doorgeslapen.

O+.
KuikenGuppy
pi_159649828
Ik hoopte dat het bij ons ook de oplossing zou zijn na het hier gelezen te hebben. Maar toen ik dreumes gisteren in bed legde, mikte ze meteen het kussen eruit met zo'n blik van "wat moet ik dáár nu mee?!" :')
  donderdag 4 februari 2016 @ 15:24:03 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159652743
:D :').
KuikenGuppy
pi_159653636
Ik heb vorige week EINDELIJK melba's gordijnen genaaid en gevoerd met verduisterende stof. Nu is zijn kamertje echt af (een dik half jaar na de verhuizing :') )

Ben er blij mee!

Overzicht:



Borduurwerk van oma, ooit voor mij begonnen toen ze zwanger was. Nu wijst Melle alle beestjes aan staand op de commode O+



De voorleesstoel O+ met mijn uilenschilderij


Slaaphoekje. Blauwe schilderij heeft J's zus gemaakt, slapende vosje maakte ik zelf.


De boekenplankjes met gehaakte slinger


De gordijnstof


[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 04-02-2016 16:10:20 ]
Kwak
pi_159653662
Ohja, de witte vlek daar zat een muursticker van een uil. Vakkundig losgescheurd door Melba, compleet met onze groene latex en de gele van de vorige bewoners :')
Kwak
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:06:04 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159653759
Wat een leuk kamertje zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159653796
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:06 schreef Molo het volgende:
Wat een leuk kamertje zeg!
Ik fix nog even de foto's, linkjes kloppen niet...

*fixed*!

En thanks :) ben er ook blij mee.

[ Bericht 14% gewijzigd door kwakz0r op 04-02-2016 16:12:51 ]
Kwak
pi_159654025
Een heel lief, sfeervol en persoonlijk kamertje Kwakz0r O+
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:20:19 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159654183
Superlief kamertje Kwak! O+
pi_159654456
Fijn kamertje Kwak O+
pi_159655118
Kwak wat een fijne kamer. En zo leuk, al die dingen die met liefde door familieleden gemaakt zijn O+

Ik was al aan het kijken wat die witte sticker boven de commode nou voor moest stellen :D
pi_159657654
Heel erg leuk en sfeervol kwak O+
pi_159661426
Wat leuk kwak!! die schilderijtjes zijn echt perfect O+
(Dat boek -lang geleden- zijn wij hier nu aan het voorlezen... Kleuter vind hem helemaal geweldig)


Roze of oranje? :D
Heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan maar twijfel steeds of hij niet te veel voor een meisje is.

Ik zoek nog een extra wiegdekentje en een extra ledikantdekentje.
Heb er van beide nu 1 maar gezien (spuug)resultaten uit het verleden wil ik voor beide zeker nog 1tje extra ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:45:27 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159661478
Ik vind het plaatje prachtig maar in de winkel vond ik 'm toch te roze, maar niet mooi roze 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:46:14 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159661509
Duidelijk oranje hier :Y
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:47:22 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159661551
In de winkel? In je handen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159661624
Ik vond 'm online ook leuk voor een jongen maar in de winkel inderdaad meer neigen naar meisjesachtig-koraal dan jongensachtig-oranje.

Kwak wat een heerlijk kamertje voor je toastje O+ . Met zoveel liefde ingericht!
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:50:00 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159661670
Ja en retro oranje leek me zo leuk juist met dat motiefje ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159662253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:44 schreef Lamb29 het volgende:
Wat leuk kwak!! die schilderijtjes zijn echt perfect O+
(Dat boek -lang geleden- zijn wij hier nu aan het voorlezen... Kleuter vind hem helemaal geweldig)

[ afbeelding ]
Roze of oranje? :D
Heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan maar twijfel steeds of hij niet te veel voor een meisje is.

Ik zoek nog een extra wiegdekentje en een extra ledikantdekentje.
Heb er van beide nu 1 maar gezien (spuug)resultaten uit het verleden wil ik voor beide zeker nog 1tje extra ;)
Jaaaa ik heb zo'n zin om daar uit voor te lezen! En er zijn meerdere boeken van, ook wereldgeschiedenis en nog meer.

Ehm ik vind m op de foto oranje, maar ik vind koraal ook voor jongetjes ook leuk. Staat Melba heel mooi.
Kwak
pi_159662527
Potver idd precies wat ik ook had..
Zo leuk dat plaatje.. (en de prijs erbij ;) ) maar in de winkel toch elke keer twijfel.

Oeh eens die boeken opzoeken kwak!
O. snapt nog niet alle verhalen goed maar haalt er echt mooie dingen uit. Zeker nu we bij de verhalen over uitvinders van vroeger zijn O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159662891
Ik vind m in de winkel gewoon oranje hoor. Wil m ook voor mn A als ie straks in ledikant ligt :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159662954
Kwak wat een toffe kamer O+
En hulde voor je tekeningen!
♥ J & S
pi_159663302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:16 schreef pinquit het volgende:
Ik vind m in de winkel gewoon oranje hoor. Wil m ook voor mn A als ie straks in ledikant ligt :)
Denk die met het zigzag dan? Deze die ik plaats is echt een wiegdeken

Ik overweeg deze als extra voor het ledikantje:


Of deze
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:29:18 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159663580
Ik heb deze in mosterdgeel laten maken door iemand op Etsy O+




Voor in ledikantje, vind 'm zo mooi geworden. Blij mee *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159664303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:24 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Denk die met het zigzag dan? Deze die ik plaats is echt een wiegdeken

Ik overweeg deze als extra voor het ledikantje:
[ afbeelding ]

Of deze
[ afbeelding ]
Oh noh, hebben ze die alleen in wiegformaat? Boehoe ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:43:30 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159664359
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:29 schreef Molo het volgende:
Ik heb deze in mosterdgeel laten maken door iemand op Etsy O+


[ afbeelding ]

Voor in ledikantje, vind 'm zo mooi geworden. Blij mee *O*
Oh dat is een mooie deken zeg O+ En 1000x mooier nog in mosterdgeel denk ik.
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:48:26 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159664606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh dat is een mooie deken zeg O+ En 1000x mooier nog in mosterdgeel denk ik.
Zeker :Y
En hij is echt bizar netjes gehaakt :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159664926
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker :Y
En hij is echt bizar netjes gehaakt :D
Gebreid, denk ik dan toch :@
Kwak
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:56:26 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159664996
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gebreid, denk ik dan toch :@
Geen flauw idee. Zou kunnen hoor, ik heb nul van zulke skills. Ik koop het gewoon en hou van initiatieven als Etsy O+
Nu is er een vrouw in Estland heel bij en ik ook. Double profit _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159665019
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Zou kunnen hoor, ik heb nul van zulke skills. Ik koop het gewoon en hou van initiatieven als Etsy O+
Nu is er een vrouw in Estland heel bij en ik ook. Double profit _O_
Ik doe allebei, dit is gebreid :+

Maar heel mooi idd!
Kwak
pi_159666164
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:42 schreef pinquit het volgende:

[..]

Oh noh, hebben ze die alleen in wiegformaat? Boehoe ;(
Jup.... :(
Hier ligt ondertussen wel die etnische grijze meycro ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159726347
Kwak, wat een mooi kamertje is het geworden!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:12:46 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159788230
Hopelijk niemand hier die een LOCK, HYBY of RINNA plafondlamp heeft op de baby/kinderkamer?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)huwing-plafondlampen
pi_159788678
Ja, wij hebben er drie hangen, dus die moeten nog even vervangen worden voor de bevalling. Nog iets te doen voor m'n arme vriend :+

De babykamer schiet wel heel erg op. Alle meubels zijn er, al ligt de stoel nog in stukjes omdat we de schroeven kwijt zijn :') Nu alleen nog bedenken hoe alles moet staan, mijn moeder kort de gordijnen nog in en dan kan ik alles inruimen *O*
pi_159788704
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:12 schreef LadyBlack het volgende:
Hopelijk niemand hier die een LOCK, HYBY of RINNA plafondlamp heeft op de baby/kinderkamer?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)huwing-plafondlampen
Niet daar, maar wel in een aantal andere ruimtes. Kan niet vinden of het uitmaakt wanneer je ze hebt gekocht?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:27:56 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159788773
Je hebt geen aankoopbewijs nodig, dus de datum maakt niet uit :)
pi_159788782
Geloof dat het met serienummers te maken heeft IMA
Wij hebben er ook 3 hangen.. wil die boven ons bed en schuin boven de co sleeper hangt iig wel even nakijken
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159793904
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Niet daar, maar wel in een aantal andere ruimtes. Kan niet vinden of het uitmaakt wanneer je ze hebt gekocht?
de LOCK al vanaf 2002. al vind ik die periode best lang, dan zou er al 14jaar lang een gevaarlijke lamp zijn verkocht?
hier hangen ze ook in de slaapkamers. wij gaan ze ook maar terugbrengen, zou mezelf kwalijk nemen als een van de lampen over een paar jaar alsnog knapt.
pi_159808932
Wij zijn weer een klein stapje verder met de babykamer. Er zit een kleurtje op de muur en de kledingkast heb ik opgepimpt met leren grepen in plaats van verchroomde greepjes. Ik ben blij met het resultaat.


pi_159809146
Mooi, Fien! O+. Mooie foto's maak je ook.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159809536
Wauw Fien, wat mooi! En gááf die leren handgreepjes O+ Ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks :)
pi_159812465
Kan zo in een woonblad Fien O+
pi_159813143
Ja gaaf die grepen!
  woensdag 10 februari 2016 @ 20:26:09 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159816129
Oh wat een tof idee zeg!! _O_
pi_159816310
Erg leuk!
Schudden voor gebruik
pi_159820760
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:12 schreef LadyBlack het volgende:
Hopelijk niemand hier die een LOCK, HYBY of RINNA plafondlamp heeft op de baby/kinderkamer?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)huwing-plafondlampen
Ja geweldig :D We hadden een paar van die lampen gekocht maar uiteindelijk niet gebruikt en geen bon meer om ze terug te brengen. En nu kan het dus alsnog _O-

Fien wat een mooie foto's!
pi_159823449
Dat had ik eens met een waterkoker, zie ik ineens op de website staan dat ze 'm terugroepen. Nou staat een jaar in de kast, nog nooit gebruikt en ook niet van plan dus mooi :D. /offtopic

Oh wacht ik heb ook nog een LOCK in verpakking zelfs. Joepie 2,50 terugkrijgen!
Overigens, een andere IKEA-plafondlamp gaat op 2 pootjes hangen ipv 3. Ziet er ook niet al te veilig uit, maar gaat nog steeds goed.

[ Bericht 9% gewijzigd door Unihipili op 10-02-2016 22:55:39 ]
pi_159827686
Heel mooi Fien! Ben benieuwd hoe het er uitziet als het af is

Wij hebben op alle slaapkamers 2 HYBY lampen hangen :{ hangen er al een paar jaar maar misschien toch maar even eraf halen
pi_159827789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:44 schreef Elleska het volgende:

[..]

de LOCK al vanaf 2002. al vind ik die periode best lang, dan zou er al 14jaar lang een gevaarlijke lamp zijn verkocht?
hier hangen ze ook in de slaapkamers. wij gaan ze ook maar terugbrengen, zou mezelf kwalijk nemen als een van de lampen over een paar jaar alsnog knapt.
Ze knappen niet, het plastic clipje kan afbreken.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159828269
Fien, wat wordt het mooi <3
pi_159833729
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 07:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze knappen niet, het plastic clipje kan afbreken.
daarmee zeg je precies hetzelfde als ik zei? het clipje kan knappen waardoor het glas naar beneden valt. clipje is onderdeel van de (plafond)lamp dus de lamp is toch geen gekke verwoording?
pi_159835328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:26 schreef Elleska het volgende:

[..]

daarmee zeg je precies hetzelfde als ik zei? het clipje kan knappen waardoor het glas naar beneden valt. clipje is onderdeel van de (plafond)lamp dus de lamp is toch geen gekke verwoording?
Ik dacht dat je bedoelde dat het glas spontaan uit elkaar knapt ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 11-02-2016 14:37:33 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159835478
als het glas op de grond valt knapt het vast wel ja ;) maar nee ik bedoelde niet aan het plafond.
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:43:51 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159843030
Hoi Nijn!



(Sorry voor de wazige foto, weinig licht hier momenteel ;) )
KuikenGuppy
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:44:52 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159843061
Picasso Nijntje _O-

En Fien, ik dacht dat dag een VT wonen plaatje was ofzo joh, maar het is het kamertje! Nice!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159844278
Bedankt voor alle lieve reacties! We zijn zelf ook erg blij met het resultaat tot nu toe. De greepjes zitten ook op de commode. Ik hoop dat we binnenkort even de dingetjes boven de commode op kunnen hangen, dan zal ik daar ook een foto van maken.
pi_159844326
haha tof :D Wat is die slinger ook super leuk zeg Burdie!

En Fien O+ wauw

Grom.. Ik zoek mij het rotje naar een leuk extra ledikantdekentje en wiegdekentje.
Heb al een simpele grijze voor het ledikant en deze voor wieg:
Jullie nog tips? Als ik dan iets leuks vind zijn ze meteen zo duur.

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159844572
Fabulous Goose heeft toffe <3 Maar weet niet wat je budget is :) Ik vind ze betaalbaar, wij doen lang en intensief met dekentjes.

Burdie, die Nijn is echt supertof!!! En sfeertje O+
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:40:15 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159844792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:24 schreef Lamb29 het volgende:
haha tof :D Wat is die slinger ook super leuk zeg Burdie!

En Fien O+ wauw

Grom.. Ik zoek mij het rotje naar een leuk extra ledikantdekentje en wiegdekentje.
Heb al een simpele grijze voor het ledikant en deze voor wieg:
Jullie nog tips? Als ik dan iets leuks vind zijn ze meteen zo duur.

[ afbeelding ]
Bij de HEMA hadden ze ook zoiets met zwart-witte zigzag geloof ik. Vanmiddag nog zien liggen in de winkel, maar ik kan het niet terugvinden op de site. Zal ik morgen nog even voor je kijken en er een foto van maken?
KuikenGuppy
pi_159844852
Ja die van Fabulous Goose vind ik ook heel erg leuk! Meyco dekentjes vind ik ook leuk. Daar is die van het plaatje ook van toch? En prenatal heeft ook een heel simpel wolken dekentje die ik ook leuk vind.
Hoeveel dekentjes schaffen jullie eigenlijk aan? Ik hoor ook vaak dat kindjes uiteindelijk alleen in een slaapzak slapen zonder dekentje. Dus ik dacht om in eerste instantie 2 ledikant dekentjes en 2 wieg dekentjes aan te schaffen, en mochten we tekort komen is er zo een bij gekocht.
Of is dit echt veel te weinig?

Lief die nijntje Burdie O+
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:48:08 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159845002
Lijkt mij prima voldoende Fien.

Wij gaan Moomin posters aan de muur hangen hier :)

Dit soort


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:49:07 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159845042
Wij hadden geloof ik maar één mooie wiegdeken en twee reserve (lelijke krijgertjes die ronde zoveel in gingen). En vergeet niet dat je de wandelwagen ook opmaakt als een wiegje, dus daar komt ook een dekentje+lakentje in. Daar gebruikte ik overigens een simpel klein fleecedekentje van de zeeman voor (in de lente + zomer, was toen warm genoeg).
Ledikantdeken(s) kocht ik pas toen ik een ledikant had. In eerste instantie maar één, want ik kon niet vinden wat ik zocht :'). Later vond ik er toch nog een bij.
KuikenGuppy
pi_159845218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:32 schreef elamanilo het volgende:
Fabulous Goose heeft toffe <3 Maar weet niet wat je budget is :) Ik vind ze betaalbaar, wij doen lang en intensief met dekentjes.

Burdie, die Nijn is echt supertof!!! En sfeertje O+
Zoeken we op!

Oh zigzag bij de hema nog niet gezien!

Fien wij willen 2 ledikant en 2 wiegdekentjes.. Vooral ivm spuugervaring ;)
En heb 2 h&m kleine fleecedekentjes voor in de wandelwagen ed.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159845928
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')