abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2016 @ 11:14:26 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159007792
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef Homey het volgende:
Karskens projecteert wat te makkelijk de revoluties in de Arabische wereld op Nederland. Qua welvaart en qua hoe goed de dingen zijn geregeld in Nederland is de kans op een revolutie echt heel klein. De migranten zal die kans wel wat doen laten toenemen, maar alsnog is de kans klein.

Mensen hebben het te goed in Nederland, daarom gaan ze niet de straat op. Zo simpel is het.
Het is misschien zo dat mensen die ervaring in conflictgebieden hebben eerder denken dat zoiets in Nederland ook kan gebeuren dan mensen die heel hun leven veilig in Nederland hebben gezeten. Misschien is dat onterecht.
Van de andere kant zijn mensen die in conflictgebieden zijn geweest misschien beter in staat om de 'ingredienten' die nodig zijn om een maatschappij te ontwrichten te onderkennen. Die mensen hebben gezien dat bijvoorbeeld in Joegoslavie het gros van de mensen ook absoluut niet zat te wachten op een burgeroorlog, maar dat die er uiteindelijk wel gekomen is en dat ook dat gros uiteindelijk gedwongen werd om partij te kiezen.
Ik vind het naief om te denken dat het in Nederland nooit kan gebeuren. Ik zie dat de voedingsbodem er is en ook genoeg potentiele actie/geweldsbereidheid (1% bevolking?) om het uit de hand te doen lopen. Maar ik ben dan ook iemand die ervaring heeft met conflicten en het ontstaan hiervan, dus misschien bevooroordeeld.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')