0906 | vrijdag 8 januari 2016 @ 01:51 |
Ik weet van oud klasgenoten die steevast om 03:00 naar bed gaan terwijl ze om 07:00 weer op moeten en dan gewoon zonder vermoeid te zijn kunnen functioneren. Dus zonder koffie of energy drankjes. Zou jij dat ook kunnen en langer dan een week volhouden? Ik niet. 1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 2 Hoe laat lig je in bed? 3 Hoe laat moet je er weer uit? 4 Slaap je gemakkelijk in? [ Bericht 6% gewijzigd door 0906 op 08-01-2016 02:03:05 ] | |
whatdafuck | vrijdag 8 januari 2016 @ 01:53 |
Al jaren ploegendienst. Max 4 tot 5 uur slaap per dag. Ik kan niet eens beoordelen of ik moe ben of niet. Ik ben ondertussen een machine geworden. Gewoon gaan | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 01:57 |
7/8 uur. 10 uur erin, 6 eruit. Inslapen is geen probleem en wakker worden ook niet tenzij ik <6 uur slaap heb of slecht heb geslapen Zo kort als die klasgenoten slapen is niet goed voor je. | |
Fopje | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:16 |
Tijdens ochtenddiensten ga ik om 2 uur slapen ongeveer en er om 6 uur uit. Tijdens middagdiensten ga ik er rond half 3 in tot een uur of 9/10 | |
Ridocar | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:17 |
(Ik werk 's nachts.) 1. 4 tot 6 uur 2. soms om 6 uur in de ochtend, de andere keer rond het middaguur. 3. bij 6 uur -> 12:00 eruit. bij 12 uur -> 17:00 eruit. 4. ja. | |
Wicky15 | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:21 |
Als ik naar school moet slaap ik meestal 4-5 uurtjes, als ik vrij heb 8-9. | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:32 |
1.Hoeveel uur slaap jij per nacht? 4 of 5 uur 2 Hoe laat lig je in bed? Verschilt, gemiddeld 02:00 3 Hoe laat moet je er weer uit? 07:00 4 Slaap je gemakkelijk in? Nee. | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:35 |
Het komt waarschijnlijk door de wiet en drank die ik voor het slapen gaan nuttig, evenals energiedrank. | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:40 |
5 ploegen? Continu 24/7 een jetlag. Jaren gedaan. Het weekend van 4 dagen is heerlijk. Werk nu alweer 2 jaar in dagdienst en sinds kort in 2 ploegen, maar dat weekend van 2 dagen is godverdomme KORT man ![]() Daar ben ik nog altijd niet weer aan gewend ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:41 |
Killing. Vooral die ochtenddiensten. Heb je daar geen last van tegen dat het donderdagochtend is en die KUTWEKKER ( ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:44 |
Ow ontopic even. Tijdens ochtenddiensten probeer ik tegen 00:00 in mn nest te liggen, maar dat wordt ook vaak 00:30. Om 05:15 gaat de wekker. Tijdens middagdiensten net hoe het uit komt. Dat kan 02:00 zijn, maar ook 04:00. Rond 09:00 de wekker om ff Dikke Mike wat eten te geven omdat dan zn suiker op zn laagst is (hij heeft suikerziekte en Brennie heeft hem dan rond 06:00 al insuline gespoten) en daarna soms weer terug naar bed en soms niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:47 |
Ochtenddiensten lig ik om 19.00uur in bed. Wekker gaat dan om 3.30 uur. Slaap meestal tussen de 5 en 7 uur. En als ik vrij ben dan slaap ik zo'n 9 uur (wat inhalen). Over het algemeen wel te kort voor mijn doen. Ik trek het wel prima, maar zou wel wat meer per nacht willen maken ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:52 |
Dat is een halve nachtdienst man!!!! Hoe laat moet je beginnen met je trein dan om 5 uur of wat is deze? | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:54 |
Half 5 beginnen. Eerste rit is iets voor 5. Maar vaak help je dan mee met opstarten van een aantal treinen. Dan 3 slagen als de sodemieter rijden, pauze en nog een slag er achter aan. Wel vaak nog voor 12 uur in de middag vrij. | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:58 |
Toch lijkt me dat een sjiek beroep. Rij je altijd een beetje dezelfde trajecten of kom je echt overal? ![]() En verdient dat een beetje? Qua onregelmatigheidstoeslag enzo? Waar moet ik netto aan denken ongeveer met zeg een uur of 40 per week. ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:59 |
En heb je een eigenste trein of rij je elke dag in een andere? En is er dan ook een copiloot of zit je alleen in de cockpit? ![]() | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:59 |
Meteen over geld beginnen, Hollander gespot. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 02:59 |
Ik zit nu bij een wat kleinere vervoerder. Rijd in de provincie Groningen en Friesland op zo'n 5 trajecten, en heb veel rangeerwerk. Als je 40 uur werkt p/w in de avonden (meer toeslag) kom je met zo'n 2000 thuis elke maand. Bij de NS verdien je stukken beter, ook qua onregelmatigheid. Maar een kleine vervoerder is een prima opstap om je vakmanschap te maken. | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:00 |
Zo'n ding in een trein noem je geen cockpit toch? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:00 |
Bediende cabine. | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:01 |
Nouja ik doe nu ook een baantje wat niet veel mensen willen doen en daarmee verdien ik ongeveer 2400 netto en ik hoef er in principe niet heel veel voor te kunnen. Bij een trein heb je meer verantwoordelijkheden voor je passagieren en alles, dus misschien verdient dat ook wel leuk en niet iedereen wil in het weekend en feestdagen en vroeg op en nachtdienst en alles dus vandaar mijn vraag ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:01 |
Je zit gewoon alleen. Bij NS rijd je stukken in 1 trein en iemand neemt hem dan over en stap jij op een andere. | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:02 |
Doe eens een foto van je werkplek als je die hebt. Ik heb dat nog nooit gezien hoe dat eruit ziet. Zijn dat veel knopjes enzo? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:03 |
Moment. Even zoeken. | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:03 |
Tijd zat ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:03 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:05 |
Dit is waar ik nu mee rijd. Maar een ICM of een 1600 loc van de NS zijn mooier ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:05 |
![]() Ik keek vroeger als ik thuis kwam van zuipen altijd naar Bahnhof TV of hoe dat heette. Dat je zo een camera voor op de trein had in de bergen en alles. Machtig mooi was dat. Vettige swarma wegbuffelen, bier zuipen, dan een pater opsteken en genieten. Misschien heb ik mijn roeping gemist ![]() | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:06 |
Best wel interessant eigenlijk. Hoe werkt dat nou eigenlijk. Hoe kan jij weten wanneer je aan de rem met moet trekken zodat de trein precies op het station stopt? En hoe weet je wanneer je weer verder moet rijden? | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:06 |
Ziet er dope uit | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:06 |
Dat was het leven man. Was vaak op de ZDF op woensdagochtend. Zo vaak met een oog dicht en een broodje shoarma in de hand mee kijken. Geweldig! ![]() ![]() Wil ik later ook nog wel. In Oostenrijk wonen en daar treinen rijden. Lijkt me prachtig ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:07 |
WTF ER ZIT GEEN STUUR IN?!?!?! =edit= Goddomme vosss, het is een trein idioot ![]() ![]() ![]() | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:07 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:08 |
Wegbekendheid. Als je wilt gaan rijden leer je de baanvakken waar je rijdt. Dan maak je voor jezelf rempunten. Je krijgt ook wel hulp van seinen en borden langs het spoor. Is een 2e natuur, net als met auto rijden eigenlijk. Jij kan bij wijze van nu in je auto stappen en naar Maastricht rijden. Als ik dat met de trein zou willen moet ik eerst wegleren. De gevaarpunten weten, de stations, de seinen, de rempunten, de infrastructuur etc etc. Het veiligheidssysteem (ATB, automatische trein beinvloeding) is er nog als hulpmiddel. | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:10 |
Bedankt voor je uitleg. Misschien beetje een domme vraag maar ben jij degene die slagbomen bestuurt? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:12 |
Er bestaan geen domme vragen ![]() Gaat automatisch. Op de rails staat aan beide spoorstaven een zwakke stroomomloop. Op het moment dat je rijdt maken de wielen van de trein een soort van kortsluiting/verbinding tussen de spoorstaven. Elke overweg heeft een zogenaamde 'aankondigingssectie'. Dat betekent dat er op een bepaalde afstand van de overweg een soort van 'lus' ligt. Op het moment dat je daar overheen rijdt en dus verbinding maakt, dan treedt de overweg in werking. Afhankelijk van baanvaksnelheid en andere factoren. | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:13 |
![]() | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:14 |
Maar ik denk dat we een beetje off-topic gaan eigenlijk ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:16 |
Heel offtopic, maar wel interessant. Vragen mogen ook over de PM/DM of kom buurten in het treinentopic in PTA. Genoeg mensen die alles kunnen uitleggen over de spoorwegen. ![]() | |
Calcio | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:18 |
Absoluut interessant, als ik nog eens een vraag heb dan weet ik bij wie ik terecht kan. ![]() | |
Geralt | vrijdag 8 januari 2016 @ 03:21 |
Het lijkt me serieus een leuk beroep. Is het een moeilijke opleiding? Moet je die zelf sjokken of dokt je baas dat? ![]() | |
hoas | vrijdag 8 januari 2016 @ 07:56 |
Nachtdienst 4 uurtjes, middagdienst 8 uurtjes | |
onlogisch | vrijdag 8 januari 2016 @ 08:07 |
Te weinig. | |
Pizzakoppo | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:32 |
Na het lezen van dit topic zou je bijna denken dat een Ask me anything subforum zoals bij Reddit een leuk idee zou zijn. Er zijn volgens mij genoeg interessante Fokkers! | |
Questular | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:37 |
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 8- 8/1/2 uur per nacht 2 Hoe laat lig je in bed? Ligt eraan meestal rond 22:00 en ga rond 22:30 slapen 3 Hoe laat moet je er weer uit? 06:45 4 Slaap je gemakkelijk in? meestal binnen de minuut. | |
Doosopwielen | vrijdag 8 januari 2016 @ 11:36 |
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 6 uur per nacht 2 Hoe laat lig je in bed? Ligt eraan meestal rond 2400 3 Hoe laat moet je er weer uit? 06:00 4 Slaap je gemakkelijk in? nee duurt echt wel een poosje 30m ofzo | |
Rene | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:15 |
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 7,5u ongeveer 2 Hoe laat lig je in bed? 22:30/23:00 3 Hoe laat moet je er weer uit? 6:30 4 Slaap je gemakkelijk in? Jawel | |
Treehut362 | zaterdag 9 januari 2016 @ 17:34 |
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 2 Hoe laat lig je in bed? 3 Hoe laat moet je er weer uit? 4 Slaap je gemakkelijk in? 7 à 8 uur tussen 21:30 en 23:00 uur tussen 05:45 en 11:00 uur Ja | |
kuolema | zaterdag 9 januari 2016 @ 18:23 |
1 Hoeveel uur slaap jij per nacht? 2 tot 13 uur 2 Hoe laat lig je in bed? Tussen 22.00 en 06.00. Meestal richting het laatste. 3 Hoe laat moet je er weer uit? Tussen 06.40 en helemaal niet 4 Slaap je gemakkelijk in? Nee Chaos ![]() Ik heb 9 à 10 uur slaap nodig om me uitgerust te voelen. |