Mijne hangt al een hele tijd, minimaal 2 jaar. In de zomer als de volle zon er op staat met 30+ graden pleurt hij er af en toe af, voor de rest niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die zuignappen? Ik heb nog steeds rillingen als ik aan alle zuignapbevestigingen denk die ik heb gehad die na 3 maanden om de haverklap van mijn ruiten afstuiterden![]()
Blijft zo'n ding tegenwoordig een beetje zitten?
Ben zelf fan van de bevestiging met dubbelzijdige tape, valt ook een stuk minder op.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die zuignappen? Ik heb nog steeds rillingen als ik aan alle zuignapbevestigingen denk die ik heb gehad die na 3 maanden om de haverklap van mijn ruiten afstuiterden![]()
Blijft zo'n ding tegenwoordig een beetje zitten?
Hey? Wat bevestig je dan waar aan precies? Aan je dak ofzo?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:29 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ben zelf fan van de bevestiging met dubbelzijdige tape, valt ook een stuk minder op.
Dan heb je ws wel het 3M goeie-goeie tape? want met die rommel van de bouwmarkt hoef je dat niet te doen. Die foamzooi veert ook redelijk, daar wordt je cam niet stabieler van denk ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:29 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ben zelf fan van de bevestiging met dubbelzijdige tape, valt ook een stuk minder op.
Gewoon op het raam, maar iets met zwarte tape valt minder op dan die zuignap.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hey? Wat bevestig je dan waar aan precies? Aan je dak ofzo?
De laatste keer met 3M tape van de aldi, alleen die is grijs. De volgende keer ga ik kijken naar zwarte tape, dan valt het nog minder op.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan heb je ws wel het 3M goeie-goeie tape? want met die rommel van de bouwmarkt hoef je dat niet te doen. Die foamzooi veert ook redelijk, daar wordt je cam niet stabieler van denk ik.
Die muziek en dat uitzicht op de Haagse skylinequote:Op donderdag 11 februari 2016 16:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben op zich tevreden over de G1WH met daglicht, alleen met schemer en donker is het treurig voor details enzo. Verder goed genoeg voor waar ik hem bij nodig heb. Alvast sorry voor achtergrondmuziek, deed iets bij youtube en toen ging ie uploaden en had geen zin om het weer te verwijderen
Bij mij is dat eigenlijk hetzelfde, maar dat is meer een algemene regeling dat terug te vinden is in m'n contract. (strekking: ik mag niets naar buiten brengen wat werkgever kan benadelen) Desalniettemin juichen ze het zelfs toe. Zeker na mijn incident met een wegcamera. Maar ik ben ook geen droeftoeter dat elke scheet van anderen online knalt of er een compilatie van bouwt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zolang ik geen aanrijdingen en incidenten plaats zonder toestemming is er niks aan de hand
Ik ben wel een compilatie aan het maken van gedragingen van medeweggebruikers, fietsers voetgangers en automobilisten die zich onoverwinnelijk voelen als ik aan het werk benquote:Op zaterdag 13 februari 2016 02:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij mij is dat eigenlijk hetzelfde, maar dat is meer een algemene regeling dat terug te vinden is in m'n contract. (strekking: ik mag niets naar buiten brengen wat werkgever kan benadelen) Desalniettemin juichen ze het zelfs toe. Zeker na mijn incident met een wegcamera. Maar ik ben ook geen droeftoeter dat elke scheet van anderen online knalt of er een compilatie van bouwt.
Zo'n tram geeft toch niet mee als je er tegenaan komt? Ik bedoel, hebben die mensen dat niet door ofzo?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 09:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ben wel een compilatie aan het maken van gedragingen van medeweggebruikers, fietsers voetgangers en automobilisten die zich onoverwinnelijk voelen als ik aan het werk ben
quote:Op maandag 25 januari 2016 22:42 schreef Maegrim het volgende:
yep hier ookgvd waarom heeft mijn auto dat niet. Eentje in de kofferbak had ook wel handig geweest, hoefde ik geen stroomkabel te trekken voor de versterkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
hij doet ca 4,5 seconden over 100 meter als ik het goed zie, das ongeveer 80 Km/Hquote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Gelijk het grote nadeel van dashcams, je ziet slechts de gedraging van een ander. Ik zie niet wat de snelheid van de filmer is.
Je onderschat de stupiditeit van sommige mensen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zo'n tram geeft toch niet mee als je er tegenaan komt? Ik bedoel, hebben die mensen dat niet door ofzo?
Hoe zie je nou wat de echte is dan? En banggood is niet willekeurig hoor. Ebay lijkt me willekeuriger.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zo te zien niet aan de tekst. Waarom wil iedereen toch telkens cams van willekeurige sites kopen? Ebay is gewoon altijd de beste optie aangezien je je geld terug krijgt als er iets niet goed is. Gewoon lekker ebay doen klaar, super simpel.
Nog 1x dan. Heb het echt al 100x verteld in dit topic, elke reeks weer, maar goed.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:44 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Hoe zie je nou wat de echte is dan? En banggood is niet willekeurig hoor. Ebay lijkt me willekeuriger.
Maar kan je een noob helpen? want ik snap er zelf ook niks van
tnx
Op zich een goed plan, maar is het dan niet raadzaam en netter als er bijvoorbeeld 3 cams in komen te staan in bijvoorbeeld verschillende prijsklasses? Anders lijkt het net of dat er maar één goeie cam is, en dat is natuurlijk geloel met een rietjequote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog 1x dan. Heb het echt al 100x verteld in dit topic, elke reeks weer, maar goed.
-Je gaat naar Ebay en zoekt op G1WH. Of G1W als je iets minder wilt uitgeven.
-Je sorteert eerst op alleen buy it now, en daarna op goedkoopste inc verzending.
-Je pakt nooit de 1e (die te goedkoop is)
-Je zoekt de eerstvolgende van een verkoper met minimaal 98%, liefst 99% goede reviews.
-Je kijkt in de titel, tekst, en plaatjes, of er overal Novatek 96650 bij staat. Soms staat het alleen in de titel en staat er bij specs heel sneaky NOT Novatek 96650. Die moet je dus niet hebben.
-Je besteld, en betaald MET PAYPAL.
-Na ontvangst kijk je of hij in .MOV opneemt. Zoja heb je een echte. Zo nee (zeer kleine kans als je de stappen hebt gevolgd), case starten via paypal en dan krijg je je geld terug.
Misschien moet dit anders even in de OP gezet worden (hoe bestel je een G1W/G1W-H)?
Klopt maar ik heb geen idee welke cams nog meer betaalbaar en goed zijn. De LS300 enz zijn ongeveer hetzelfde als de G1W-H maar veel duurder.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op zich een goed plan, maar is het dan niet raadzaam en netter als er bijvoorbeeld 3 cams in komen te staan in bijvoorbeeld verschillende prijsklasses? Anders lijkt het net of dat er maar één goeie cam is, en dat is natuurlijk geloel met een rietje
Oké. Blijft alleen nog het feit over dat hij er vanuit gaat dat hij voorrang krijgt. In het verkeer moet je nooit aannames doen. Ik zie legio dashcam filmpjes die puur en alleen frustratie van de filmer laten zien. Je ziet nooit wat er aan vooraf is gegaan. Even een voorbeeldje: stel dat ik iemand inhaal die met wisselende snelheden rijdt, hij vindt dat ik asociaal inhaal en zet het filmpje, inclusief kenteken en bedrijfsnaam op internet.. Je ziet dus niet dat hij irritant rijdt. Vaak wordt ook alleen maar de inhaalactie op internet gezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hij doet ca 4,5 seconden over 100 meter als ik het goed zie, das ongeveer 80 Km/H
Yep. Het andere uiterste is dat je voor elk mogelijke gevaar in de ankers gaat, en dan gaat de doorstroming eraanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:38 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Oké. Blijft alleen nog het feit over dat hij er vanuit gaat dat hij voorrang krijgt. In het verkeer moet je nooit aannames doen.
een stukje van 15 seconden met een irritatie erin of een stukje van 25 seconden met ook de oorzaak erbij.. Als je een half uur film post voor die 15 seconden kan ik dat begrijpen ja.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:52 schreef Gammareactor het volgende:
Ja en als je de complete langere versie van een filmpje neerzet zit iedereen weer te zeiken over dat de clip te langdradig is en dat het veel korter kan.
Thanks voor de uitleg had er wrs overheen gelezen. Maar het lijkt mij dus dat een bedrijf betrouwbaarder is dan individuele verkopers. Maar ja banggood had dus nepperts, wat erg slecht is. Minpuntje voor banggood.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog 1x dan. Heb het echt al 100x verteld in dit topic, elke reeks weer, maar goed.
-Je gaat naar Ebay en zoekt op G1WH. Of G1W als je iets minder wilt uitgeven.
-Je sorteert eerst op alleen buy it now, en daarna op goedkoopste inc verzending.
-Je pakt nooit de 1e (die te goedkoop is)
-Je zoekt de eerstvolgende van een verkoper met minimaal 98%, liefst 99% goede reviews.
-Je kijkt in de titel, tekst, en plaatjes, of er overal Novatek 96650 bij staat. Soms staat het alleen in de titel en staat er bij specs heel sneaky NOT Novatek 96650. Die moet je dus niet hebben.
-Je besteld, en betaald MET PAYPAL.
-Na ontvangst kijk je of hij in .MOV opneemt. Zoja heb je een echte. Zo nee (zeer kleine kans als je de stappen hebt gevolgd), case starten via paypal en dan krijg je je geld terug.
Misschien moet dit anders even in de OP gezet worden (hoe bestel je een G1W/G1W-H)?
quote:
De Lukas, maar daar betaal je ook voor. Ik zit hier met verbazing te lezen hoe een persoonlijke mening van een user nog steeds leidend kan zijn in een discussie. Ik snap dat die G1WH een geweldig ding is, maar als je alleen al kijkt naar de bestelprocedure... mensen willen gemak, en dat is ook de reden dat ik een DOD heb gekocht. Je betaalt ervoor, maar je krijgt GPS, support en een beetje meer zekerheid. Ik heb in dit topic de vraag voorbij zien komen hoe je ook naar achteren kan filmen. Er zijn oplossingen met een systeem (al dan niet draadloos) met twee camera's en een gecombineerde dvr, maar als de "enige" oplossing twee G1WH's is vind ik dat behoorlijk eenzijdig en narrow-minded.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
Is er niet één camera die duurder is als die G1W-H en die prijs ook rechtvaardigt door ook écht beter te zijn? en bijvoorbeeld een cam die het uitzonderlijk goed doet in het donker? Want filmen bij matig/slecht licht blijft altijd een knelpuntje, terwijl een flink deel van de mensen zeker het halve jaar ook w-w rijden in het donker.
Niemand zegt toch dat er niet betere camera's bestaan? Maar de meeste mensen zoeken een camera <100 en dan is de G1W-H wel een hele goede keus!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De Lukas, maar daar betaal je ook voor. Ik zit hier met verbazing te lezen hoe een persoonlijke mening van een user nog steeds leidend kan zijn in een discussie. Ik snap dat die G1WH een geweldig ding is, maar als je alleen al kijkt naar de bestelprocedure... mensen willen gemak, en dat is ook de reden dat ik een DOD heb gekocht. Je betaalt ervoor, maar je krijgt GPS, support en een beetje meer zekerheid. Ik heb in dit topic de vraag voorbij zien komen hoe je ook naar achteren kan filmen. Er zijn oplossingen met een systeem (al dan niet draadloos) met twee camera's en een gecombineerde dvr, maar als de "enige" oplossing twee G1WH's is vind ik dat behoorlijk eenzijdig en narrow-minded.
Aan de deskundigen hier: Bekijk het eens breder. laat andermans keuze niet afhangen van eigen persoonlijke voorkeuren. Lees jezelf ook in met andere cams en probeer niet te sturen. Ik zeg niet dat je een DOD of Lukas of BlackVue moét kopen, dat laat ik wel aan de koper over, maar leg die verschillende merken wel even naast elkaar, al is het om te laten zien dat er meer is te beleven dan die ene type camera op EBay.
Ah ok, nou excuses dan dat ik het 'nepperd' heb genoemd maar ja ik bedoel dus dezelfde naam/ding maar mindere kwaliteit. Dat is gewoon stom en misleidend vind ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:40 schreef delano.888 het volgende:
Banggood verkoopt geen "nepperd" er is geen "neppe" G1W / G1W-H. Er zijn alleen verschillende fabrikanten met verschillende chips die verkocht worden, waarvan de Novatek 96650 de beste is. Dat betekend niet dat de andere niet een G1W-H is, hij heeft alleen mogelijk een andere chip.
Banggood verkoopt er 1 met een GPCV2159 (goedkopere chipset), maar de prijs is dan ook lager dan de Novatek versie. Betekend niet dat hij nep is.
Wat dan wel weer heel jammer is van banggood is dat in de plaatjes wel 2x de Novatek genoemd wordt, wat best wel fout is, bijna misleiding.
Heb ooit lang geleden als eens een opzetje gemaakt voor de openingspost:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op zich een goed plan, maar is het dan niet raadzaam en netter als er bijvoorbeeld 3 cams in komen te staan in bijvoorbeeld verschillende prijsklasses? Anders lijkt het net of dat er maar één goeie cam is, en dat is natuurlijk geloel met een rietje
Ze verkochten eerder de Novatek versie; althans die heb ik daar een keer besteld en ontvangen (voor een maat van mij). De oude titel bevat ook nog Novatek.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:40 schreef delano.888 het volgende:
Banggood verkoopt geen "nepperd" er is geen "neppe" G1W / G1W-H. Er zijn alleen verschillende fabrikanten met verschillende chips die verkocht worden, waarvan de Novatek 96650 de beste is. Dat betekend niet dat de andere niet een G1W-H is, hij heeft alleen mogelijk een andere chip.
Banggood verkoopt er 1 met een GPCV2159 (goedkopere chipset), maar de prijs is dan ook lager dan de Novatek versie. Betekend niet dat hij nep is.
Wat dan wel weer heel jammer is van banggood is dat in de plaatjes wel 2x de Novatek genoemd wordt, wat best wel fout is, bijna misleiding.
Eens, de meeste vragen zijn voor mensen die iets zoeken voor rond/onder de 50 euro; dan is er maar bijna 1 redelijke keuze.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat er niet betere camera's bestaan? Maar de meeste mensen zoeken een camera <100 en dan is de G1W-H wel een hele goede keus!
Maar ik ben JUIST ook ontzettend benieuwd naar andere camera's, maar tot nu toe is er nog niet veel genoemd wat noemenswaardig beter is. GPS is voor de meeste totaal niet noodzakelijk, of willen het zelfs juist niet zoals ik. Maar een camera met betere kwaliteit zou ik graag voorbij zien komen. Het gebeurt alleen momenteel (nog) niet.
Volgens mij zijn mod-rechten forumwide, maar ok, we hebben idd liever niet dat je met knopjes klooit hierquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Heb ooit lang geleden als eens een opzetje gemaakt voor de openingspost:
PTA / Camera in je auto (Dashcam) #10: Iedereen te kijk!
Heb alleen geen mod-rechten in PTA dus kan hem hier niet 1 op 1 plaatsen via mobiel(te veel werk
)
Schrijf het, post het hier en gooi er een TR op, dan integreerprakken wij het wel in de OP.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:26 schreef Baas_bas het volgende:
Ik stem ook voor een handig stuk centrale informatie omtrent zo'n ding echt bestellen
Dat moet je niet aan mij overlaten ik heb er de ballen verstand vanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mod-rechten forumwide, maar ok, we hebben idd liever niet dat je met knopjes klooit hier![]()
Wil hem er op zich wel in zetten als iedereen daar blij mee is?
[..]
Schrijf het, post het hier en gooi er een TR op, dan integreerprakken wij het wel in de OP.
Denk alleen dat het lastig is om voor elke webshop een aparte how-to te schrijven, of we krijgen een OP van 6 meter 12 lang. Op Ebay bestellen moet wel zo'n beetje gesneden koek zijn voor de gemiddelde user lijkt me
Blijkbaar niet, heb de vraag al zeker 5x beantwoord. Denk dat het stukje wat ik hierboven heb geschreven misschien ook wel handig is in de OP desnoods in een spoiler oid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Sounddragon het volgende:
Op Ebay bestellen moet wel zo'n beetje gesneden koek zijn voor de gemiddelde user lijkt me
Die OP is nog verre van af; maar met de users hier moet daar toch wel iets van te maken zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mod-rechten forumwide, maar ok, we hebben idd liever niet dat je met knopjes klooit hier![]()
Wil hem er op zich wel in zetten als iedereen daar blij mee is?
[..]
Schrijf het, post het hier en gooi er een TR op, dan integreerprakken wij het wel in de OP.
Denk alleen dat het lastig is om voor elke webshop een aparte how-to te schrijven, of we krijgen een OP van 6 meter 12 lang. Op Ebay bestellen moet wel zo'n beetje gesneden koek zijn voor de gemiddelde user lijkt me
Scherp beeldquote:Op donderdag 11 februari 2016 16:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben op zich tevreden over de G1WH met daglicht, alleen met schemer en donker is het treurig voor details enzo. Verder goed genoeg voor waar ik hem bij nodig heb. Alvast sorry voor achtergrondmuziek, deed iets bij youtube en toen ging ie uploaden en had geen zin om het weer te verwijderen
Done.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, heb de vraag al zeker 5x beantwoord. Denk dat het stukje wat ik hierboven heb geschreven misschien ook wel handig is in de OP desnoods in een spoiler oid.
Dudequote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:33 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Die OP is nog verre van af; maar met de users hier moet daar toch wel iets van te maken zijn. Heb ook lang niet overal verstand van qua chipsets op het moment; eerder hield ik het wel bij maar nu al een poosje niet meer.
Keuze of 4 / 5 in verschillende prijs en garantie-klassen; linkje naar 2/3 Youtbue reviewers en http://dashcamtalk.com/ en je bent al een eind denk ik.
Goed; verschil van mening dusquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude![]()
We zitten hier in hét FOK! dashcamtopic, dan gaan we natuurlijk niet in de OP een linkje naar een andere site zetten heah.. think again![]()
Gewoon een mooie, duidelijke, informatieve OP die bij voorkeur niet mensen een kant op stuurt, maar een leidraad geeft om te beslissen wat je wilt en kunt en wat de mogelijkheden zijn.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Daarom ook algemene info, en niet verwijzen naar types en merken, want dat verandert idd continu en maakt het erg bewerkelijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:45 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed; verschil van mening dus
Het lijkt mij wel handig om te linken naar een site waar netjes o.a alle firmware van een camera staat i.p.v dat in een (dan) enorm bewerkelijke OP te prutsen. Heb het eerder geprobeerd bij het Chinese telefoons topic en dat loopt hard van je weg met alle nieuwe modellen en versies die steeds uitkomen.
Als het werkt en niet stuk is, waarom wil je dan iets anders?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Ja goeie, over nieuwe modellen gesproken. Ik heb mijn G1W-H nu al een paar jaar en wil wel eens wat beters voor dezelfde prijs, waarom is er nog geen opvolger
Specifiek voor de CB ja? geïntgreerd in het achterlicht?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:48 schreef Maegrim het volgende:
net een nieuwe G1W-CB besteld voor de achterkant
Nou dat vroeg ik mij dus ook af. Die G1WH met Novitek chip is nu al weer een paar jaar uit, is er nog geen betere chip?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Ja goeie, over nieuwe modellen gesproken. Ik heb mijn G1W-H nu al een paar jaar en wil wel eens wat beters voor dezelfde prijs, waarom is er nog geen opvolger
Hoi, ik werd geattendeerd op dit topic: ik heb inmiddels de twee betreffende afbeeldingen van de productpagina laten halen en mijn collega heeft ook de URL van dit product aangepast. Dank je voor je duidelijke uitleg!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:40 schreef delano.888 het volgende:
Heeft banggood nu wel de 'echte' dan? Of de gene met de goede chipset? Bestel vaak bij banggood en altijd erg tevreden, zou er graag een dashcam vandaan willen halen maar niet als die een slechte chipset heeft of wat dan ookquote:Op maandag 15 februari 2016 09:27 schreef Banggood het volgende:
[..]
Hoi, ik werd geattendeerd op dit topic: ik heb inmiddels de twee betreffende afbeeldingen van de productpagina laten halen en mijn collega heeft ook de URL van dit product aangepast. Dank je voor je duidelijke uitleg!
Heb het toch al uitgelegd laatstquote:Op maandag 15 februari 2016 18:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Heeft banggood nu wel de 'echte' dan? Of de gene met de goede chipset? Bestel vaak bij banggood en altijd erg tevreden, zou er graag een dashcam vandaan willen halen maar niet als die een slechte chipset heeft of wat dan ook
met ebay heb ik 0 ervaring dus vandaar dat ik liever bij jullie bestel, ben nooit zo van het bestellen van particulieren, maar als ik die bestel bij jullie wil ik wel dat het echt de goede is
ok dus banggood heeft niet de 'echte' om het zomaar te zeggen?quote:Op maandag 15 februari 2016 19:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb het toch al uitgelegd laatstbanggood heeft de goedkopere chipset. De Novatek versie is duurder. Ze hadden de Novatek wel maar hebben nu de plaatjes weg gehaald waardoor de site weer klopt.
Er is geen echte. Er zijn gewoon heel veel versies waarvan de Novatek de beste is. En dus ook duurder. De andere versies zijn ook echt, maar goedkoper. De meeste mensen hier hebben de Novatek versie, die is veruit het populairst.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:25 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ok dus banggood heeft niet de 'echte' om het zomaar te zeggen?
Shit nu moet ik toch aan ebay beginnen
Ok dus Novatek is zegmaar de 'echte'quote:Op maandag 15 februari 2016 19:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er is geen echte. Er zijn gewoon heel veel versies waarvan de Novatek de beste is. En dus ook duurder. De andere versies zijn ook echt, maar goedkoper. De meeste mensen hier hebben de Novatek versie, die is veruit het populairst.
Maargoed, maak je niet zo zorgen, Ebay heeft kopersbescherming, komt echt wel goed.
Capacitor versie heeft wat meer problemen (op de dashcamfora), plus minder brede lens, zou de W doen.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:29 schreef Maegrim het volgende:
http://www.everbuying.net/product957126.html
Uitlegquote:Op maandag 15 februari 2016 19:29 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ok dus Novatek is zegmaar de 'echte'![]()
Ja ik volg het allemaal niet zo die technische poespas![]()
Zal er op letter als ik een G1W bestel dat ik voor de Novatek ga
Ja klopt ik had het al gelezen een paar keer maar toch... Ik ben echt iemand van wat de boer niet kent...quote:Op maandag 15 februari 2016 19:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Capacitor versie heeft wat meer problemen (op de dashcamfora), plus minder brede lens, zou de W doen.
[..]
Uitleg
PTA / Camera in je auto of op je helm #14: Met filmpjes
Ja, dat werd de vorige keer ook al geroepen. Ondertussen 3 maanden in gebruik, 0 problemen.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Capacitor versie heeft wat meer problemen (op de dashcamfora), plus minder brede lens, zou de W doen.
Dan is die ook prima. Maar voor het idee, mijn W versie doet het al ~2 jaar zonder problemen, dus je hoeft niet bang te zijn dat de accu slecht wordt oid.quote:Op maandag 15 februari 2016 19:39 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ja, dat werd de vorige keer ook al geroepen. Ondertussen 3 maanden in gebruik, 0 problemen.
Hi, ik ga er vanuit dat je met 'echte' een cam met de NTK96650 chip bedoelt, en die hebben we ja.quote:Op maandag 15 februari 2016 18:51 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Heeft banggood nu wel de 'echte' dan? Of de gene met de goede chipset? Bestel vaak bij banggood en altijd erg tevreden, zou er graag een dashcam vandaan willen halen maar niet als die een slechte chipset heeft of wat dan ook
met ebay heb ik 0 ervaring dus vandaar dat ik liever bij jullie bestel, ben nooit zo van het bestellen van particulieren, maar als ik die bestel bij jullie wil ik wel dat het echt de goede is
Misschien omdat Bas vraagt om een G1WH, en banggood vervolgens een andere camera linktquote:Op woensdag 17 februari 2016 00:24 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, daar worden we stil van he, zoveel service![]()
Met dezelfde chipset, moet nog wel binnenkomen, maar is dus misschien een vernieuwd of improved apparaat?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Misschien omdat Bas vraagt om een G1WH, en banggood vervolgens een andere camera linkt
niet een beetje een erg duur dingetje? $305,-quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb sinds twee weken deze:
[ afbeelding ]
Gekocht omdat ik hem netjes (zonder zuignap) kon monteren, en hij werk goed met mijn iPhone.
Niet allen de behuizing, maar ook een betere sensor, WiFi, cloud-support, gps en G-sensor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:15 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
niet een beetje een erg duur dingetje? $305,-![]()
heb nu mijn Sjineze Action camera als dash cam, werkt prima, maar is wel lomp.... (SJCAM SJ4000)
dan is dat inderdaad wel een mooiere behuizing, maar voor die prijs........
Overal dit soort dingen in de lucht is gewoon niet handigquote:Op donderdag 18 februari 2016 14:16 schreef Erasmo het volgende:
Altijd handig als je dashcam wolken ondersteund ja.
Kleurrijk pixelig blaadje?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Overal dit soort dingen in de lucht is gewoon niet handig
[ afbeelding ]
Ik zou het wel handig vinden. Ongeval? meteen de beelden veiligstellen. Het gaat bij mij iets omslachtiger (met een wifi-usbdrive) maar in principe doe ik ook altijd alles* uploaden naar m'n Synology-nas.quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:16 schreef Erasmo het volgende:
Altijd handig als je dashcam wolken ondersteund ja.
oh uiteraard, voor zijn geld is het een leuk ding, verwacht er ook niet te veel van, hoef geen 1080P film op een 60inch scherm te laten zien ermeequote:Op donderdag 18 februari 2016 13:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet allen de behuizing, maar ook een betere sensor, WiFi, cloud-support, gps en G-sensor.
Ik ken de SJ4000 best goed en het is voor het geld geen slecht ding, maar vergeleken met het betere (en dus duurdere) spul is het speelgoed.
Ja, ziet er toch niet uit zo?quote:Op donderdag 18 februari 2016 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kleurrijk pixelig blaadje?
Het is wel wit
Hij kost ex.btw 222,- euro met een 64 GB kaartje.quote:Op donderdag 18 februari 2016 18:03 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
oh uiteraard, voor zijn geld is het een leuk ding, verwacht er ook niet te veel van, hoef geen 1080P film op een 60inch scherm te laten zien ermee
maar iets van 300 dollar vind ik overdreven voor een dashcam
wtfquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:15 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
niet een beetje een erg duur dingetje? $305,-![]()
heb nu mijn Sjineze Action camera als dash cam, werkt prima, maar is wel lomp.... (SJCAM SJ4000)
dan is dat inderdaad wel een mooiere behuizing, maar voor die prijs........
2gb is genoeg voor 2 uur. Ik heb er een 32gb kaart in maar ik haal hem er pas uit als er iets gebeurd is. Verder overschrijft hij zichzelf automatischquote:Op zondag 6 maart 2016 08:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoe doen jullie het met opslag van filmpjes?
Na iedere rit het kaartje eruit en op de pc/laptop zetten of het geheugen wissen als er niets bijzonders is gebeurd?
En hoe groot geheugen is nodig voor laten we zeggen 2 uur rijden?
Ok 1 gig per uur dus dat is makkelijk rekenenquote:Op zondag 6 maart 2016 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
2gb is genoeg voor 2 uur. Ik heb er een 32gb kaart in maar ik haal hem er pas uit als er iets gebeurd is. Verder overschrijft hij zichzelf automatisch
Ik lock de bestanden. Als het interessant genoeg is stop ik even en pak ik m'n wifi-mediareader (Kingston Mobilelite) om de beelden veilig te stellen op m'n telefoon én op m'n nas. Ik zou zelfs onderweg met iMovie een filmpje op Youtube kunnen zetten.quote:Op zondag 6 maart 2016 08:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Hoe doen jullie het met opslag van filmpjes?
Na iedere rit het kaartje eruit en op de pc/laptop zetten of het geheugen wissen als er niets bijzonders is gebeurd?
En hoe groot geheugen is nodig voor laten we zeggen 2 uur rijden?
Dit is volgens mij standaard ingesteld. Je kan alleen instellen de resolutie, en of hij 2,5 of 10 minuut blokken opneemt.quote:Op zondag 6 maart 2016 09:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ok 1 gig per uur dus dat is makkelijk rekenen![]()
En geheugenkaarten zijn niet zo duur meer gelukkig.
Schrijft elke dashcam automagisch over of moet je hier op letten bij aanschaf en instellen?
Je hebt gelijk excuus. 1 gb per 10 minuten bij mij.quote:Op zondag 6 maart 2016 13:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik lock helemaal niks, zorgt voor een vervelende klik en duw in het filmpje. Ik haal gewoon de kaart binnen 5 uur rijden er uit en neem hem mee naar binnen.
1GB per uur klopt trouwens absoluut niet bij 1080p. Bij mij is 32GB exact 5 uur, dus 6,4GB per uur.
En tipje: aangezien SD kaartjes super goedkoop zijn, koop er 2 (van 32GB) doe er 1 in de camera en 1 in een vakje in je auto. Als je dan die ene uit je camera haalt om mee naar binnen te nemen doe je gelijk die andere in je camera. Zo zit je nooit met een lege camera. Toen ik nog maar 1 kaart had reed ik regelmatig weg van huis, te laat beseffend dat mijn enkele kaartje nog in de computer zat. Met een 2e kaartje voorkom je dat dus.
Hoe werkt dit?quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:59 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over het veiligstellen van dashcambestanden. Voor als je je kaartje af moet geven aan een autoriteit bij een aanrijding. Ik heb net dit ding binnengekregen:
http://m.aliexpress.com/i(...)ail2mobilesitedetail
[ afbeelding ]
En het werkt goed met een iPhone, zo kun je je bestanden kopiëren en sta je niet met lege handen als de politie je cam vordert. Nog een voordeel: Je zou ook meteen de beelden online kunnen zetten als je dat zou willen.
ik heb hem rechts naast / achter mijn spiegel hangen, in het midden van de ruit zeg maar, en iets naar links gedraait.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:40 schreef De-Hamster het volgende:
Hebben jullie ook een dashcam achter? Waar plaatsen jullie deze? Want ik vind hem bij de achterruit al snel onhandig in het zicht hangen.
Nee dat snap ik, ik bedoelde ook specifiek de dashcam voor vanuit de achterruit te filmen. De voorcamera heb ik ook op die plek ongeveer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:45 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik heb hem rechts naast / achter mijn spiegel hangen, in het midden van de ruit zeg maar, en iets naar links gedraait.
hij steekt er iets onder uit maar niet viel en hangt naar mijn inzien daar ook niet in de weg,
quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:49 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, ik bedoelde ook specifiek de dashcam voor vanuit de achterruit te filmen. De voorcamera heb ik ook op die plek ongeveer.
Als je het mij zou vragen (ik heb geen cam achter): Laag in de rechterhoek, een beetje naar links gedraaid. Daar gebeurt het meestal.quote:Op donderdag 24 maart 2016 08:40 schreef De-Hamster het volgende:
Hebben jullie ook een dashcam achter? Waar plaatsen jullie deze? Want ik vind hem bij de achterruit al snel onhandig in het zicht hangen.
Met een app, je sluit het ding aan op een accupack of andere stroombron, je steekt de cam op de usb-poort en koppelt 'm via wifi (het wordt een accesspoint). Heb je je video's gedownload, dan importeer je ze in iMovie op je foon (met Android ben ik niet bekend, maar het schijnt hetzelfde te werken)quote:[..]
Hoe werkt dit?
"Renault-rijder" Even kijken...quote:Laatst een situatie gehad, dan denk ik hoe krijg je het voor elkaar om mij niet te zien?
Zat er een kaartje bij de cam toen je hem kocht, anders daar eens mee testen en dan retour sturen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:43 schreef MrBradge het volgende:
Heb sinds een kleine 1,5 maand een dashcam (Mio Mivue 358) Schiet best oke beelden, lekker compact dingetje. Maar wat mij énorm irriteert is:
Hij heeft heel vaak de neiging om tijdens het opnemen vast te lopen, dan stopt het knipperende lampje wat aangeeft dat 'ie opneemt met knipperen en blijft op "rec" Staan (En het lampje blijft rood) Maar er gebeurd niets meer.
Reset haalt niets uit, power indrukken haalt niets uit, dan moet ik de dashcam van het stroom halen en met rust laten totdat 'ie leeg is en dan kan ik weer filmen en is het wéér de vraag hoelang hij het deze keer volhoud.
Nou heb ik dingen gelezen over dat geheugenkaarten groter dan een x aantal GB problemen kunnen geven? Maar dit lijkt mij best vreemd. Zo`n groot kaartje heb ik niet (32GB)
Nou is mijn vraag, wát zou ik hier tegen kunnen doen? En hebben meer mensen hier ook last van met andere dashcams?
Ik gebruik een 32GB SDHC kaart Class 10.
Heb de nieuwste firmware geinstalleerd.
Formatteer de kaart altijd via de Dash Cam zelf.
Ik heb nog geen ander kaartje geprobeerd. Heb hem gekocht van een maatje van mij, en die zei dat 'ie nooit problemen had met vastlopen, en dat 'ie een kaartje van 4GB gebruikte.quote:Op zondag 3 april 2016 07:20 schreef Ridocar het volgende:
Zit de cam permanent geïnstalleerd? Dan zouden er nadelige invloeden kunnen zijn. Denk aan condensvocht. Anders zou stof van de luchtstroom van de voorruitontwaseming een mogelijkheid kunnen zijn.
Maar dan zou je je Mio open moeten schroeven. Dan moet je een keuze maken ivm de garantie. Hou oud is je cam? Lamaar. 1,5 maand. Misschien kun je dan beter van je garantie gebruik maken.
Laatste aanvulling: heb je al een ander kaartje geprobeerd? En eentje van 16 GB?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |