abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160197434
Ik heb altijd wel die oproepkaart bij me, was er altijd wel wat vanuit gegaan dat je anders niet mag doneren dus ik neem het sowieso mee. Maar als het systeem goed werkt mag je ook door met het tonen van een id kaart oid dan?

Verkoudheid heeft bij mij al een paar keer gezorgd dat ik de oproep uit heb gesteld, bij mij is nooit sprake van een lichte verkoudheid :') jammer is dat. Mijn aantal oproepen ligt ook een stuk hoger dan het aantal donaties, om verschillende redenen een aantal keer uit moeten stellen en 1x ben ik afgekeurd vanwege een te laag hb. Maar vorige week was mijn hb dik in orde dus toen was het tijd voor donatie nr 3 :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160198968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb altijd wel die oproepkaart bij me, was er altijd wel wat vanuit gegaan dat je anders niet mag doneren dus ik neem het sowieso mee. Maar als het systeem goed werkt mag je ook door met het tonen van een id kaart oid dan?
Heb hem ook altijd bij me maar ze kunnen aan de hand van je id je in het systeem opzoeken en dan kunnen ze zien of je een oproep hebt gehad. Maar ja als iemand het internet heeft stuk gemaakt dat kunnen ze niks :)

Bedenk me net dat ik nog even een nieuwe afspraak moet maken want dat kon natuurlijk ook niet zonder internet...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:59:33 #53
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_160199214
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:
Afgelopen maandag weer een vinkje. Het was wel weer een ervaring. Het internet lag eruit dus alle systemen deden het niet. Alles moest met de hand en dan blijkt ineens hoeveel info er nog op zo'n formulier moet en hoe erg de dames en heren dat verleerd waren. Het duurde dus ook allemaal een eeuwigheid, behalve de afname zelf, maar ja daar komt dan ook geen computer aan te pas :)

Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
Bij mij is het tot nu toe elke keer feest met de systemen daar. Heb bij elkaar meer moeten wachten tot ze mij überhaupt konden aanmelden dan de controle en donaties bij elkaar. :')
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:17:40 #54
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160221808
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160345802
Weer een oproep, de vorige was pas maandje geleden naar mijn gevoel maar dat zal ik wel mus hebben (volbloed)
pi_160550175
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160550764
Nee, bij mij is bijna nooit iets te zien
pi_160556681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen even bellen met sanquin en eventueel de huisarts. Ziet er niet bekend uit.
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:40:04 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160557290
Ik heb er altijd wel iegs blauwe plek van en wat opgezwollen plekje ofzo.
pi_160557837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:

SPOILER
Bij mij ziet het er wel vaker zo uit, ik zou het even in de gaten houden. Als het dikker wordt, of de roodheid breidt uit, of je krijgt er pijn aan, of je krijgt koorts of andere gekke dingen, zou ik een bezoekje brengen aan de huisarts.
pi_160573873
Net weer geweest voor 500ml Oneg, ze gaan deze keer als extratje mijn trombocyten tellen.
Geen roze koek maar speculaaspop opgepeuzeld

@wammes, hoe is het nou met die plek?
pi_160576994
Het is nog vergelijkbaar met gisteren maar jeukt niet en is niet echt pijnlijk dus ik ben niet naar de arts geweest, als dit vaker zou gebeuren dan kan ik mij voorstellen dat bloed doneren misschien wat minder vanzelfsprekend is..
pi_160577300
Misschien een licht allergische reactie op spulletje waar ze mee ontsmetten?

Ik heb helemaal niet opgelet wat mijn hb was :o

[ Bericht 50% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 10-03-2016 21:56:49 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:29:55 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161020215
Net gebeld om m'n laatste afspraak te annuleren voor plasma donatie. Heb binnenkort een lis-excisie (weefsel v/d baarmoederhals) en eerst afwachten hoe dit allemaal gaat lopen of ik daarna nog mag geven. Dus zal zeker wel een half jaartje overheen gaan.
pi_161020276
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 21:44 schreef computergirl het volgende:
Misschien een licht allergische reactie op spulletje waar ze mee ontsmetten?

Dat zou kunnen, ik ga de volgende keer vragen of zij een nieuw middeltje daarvoor gebruiken, het gaat nu weer goed met mijn arm by the way :)
pi_161020325
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:29 schreef Cue_ het volgende:
Net gebeld om m'n laatste afspraak te annuleren voor plasma donatie. Heb binnenkort een lis-excisie (weefsel v/d baarmoederhals) en eerst afwachten hoe dit allemaal gaat lopen of ik daarna nog mag geven. Dus zal zeker wel een half jaartje overheen gaan.
lijkt me verstandig om niet te doneren nu, succes voor straks
  donderdag 7 april 2016 @ 23:47:42 #67
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161270134
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een kerfje :)
kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.
Is er hier iemand die dit al doet? En hoe bevalt dat?
In de brief noemt men het trouwens monocytaferese

[ Bericht 3% gewijzigd door Mark op 07-04-2016 23:52:49 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_161272903
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:47 schreef Mark het volgende:

[..]

kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.
Is er hier iemand die dit al doet? En hoe bevalt dat?
In de brief noemt men het trouwens monocytaferese
Nog nooit van gehoord. Volgens mij sta ik op de lijst voor alles wat ze maar kunnen oogsten maar ik ben nog nooit opgeroepen voor dingen als stamcellen enzo.
Whiskyplankje
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:14:54 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161272962
Het is ook vrij nieuw, uit de brief blijkt dat ze de afgelopen maanden met 6 donoren in Nijmegen zijn gestart, en nu uit gaan breiden naar 15. Er staan 7 machines verspreid over het land.
Dommage arachide-fromage
pi_161273431
Nou dan ben ik benieuwd wanneer er hier meer een oproep krijgen.
Whiskyplankje
  maandag 11 april 2016 @ 09:40:08 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161344950
Dat zullen er niet veel zijn, als ik naar het absolute aantal gezochte donoren kijk.

Heb net gebeld met de transfusie-arts, omdat ik toch nog een paar vragen had. Afname is ongeveer 2 uur, met een kans op een kleine uitloop, en in die tijd lig je in beide armen aangeprikt. De arm met de afnamenaald moet je zo stil mogelijk houden, in de teruggave-arm wordt een flexibele naald gebruikt, zodat je die wel kunt gebruiken.
En er wordt geadviseerd om na een afname een maand geen plasma te geven omdat er toch een kans bestaat dat er wat rode bloedcellen verloren worden tijdens de afname.

Die 2 uur zie ik wel een beetje tegenop, maar mezelf kennende denk ik toch dat ik het eens een keer ga proberen. Stoppen kun je altijd nog :)
Dommage arachide-fromage
pi_161345157
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:14 schreef Mark het volgende:
Het is ook vrij nieuw, uit de brief blijkt dat ze de afgelopen maanden met 6 donoren in Nijmegen zijn gestart, en nu uit gaan breiden naar 15. Er staan 7 machines verspreid over het land.
met mijn google skills concludeer ik dat ze dan alleen opzoek gaan naar je afweercellen? Volgens mij halen ze die bij volbloed er juist altijd uit om zoveel mogelijk besmetting van ziekteverwekkers te voorkomen. Door bloed te centrifugeren ontstaan er 3 lagen, rode cellen, witte cellen en plasma.
Of ben ik confuus?
  maandag 11 april 2016 @ 10:06:00 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161345318
Ze gaan de monocyten inzetten tegen (met name prostaat-)kanker. Zo te zien is het toch een specifiekere oogstmethode dan via volbloed.
Dommage arachide-fromage
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:28:16 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162326831
En weer een kerfje :)
Dommage arachide-fromage
pi_162326876
ik mag voorlopig niet doneren (zaterdag tattoo laten zetten 8-) ) over half jaartje dus weer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')