Ik 4 via wintrillions omdar thelotter het niet deedquote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:52 schreef onlogisch het volgende:
Wie hebben er inmiddels loten gekocht?
Je kunt het beste een aantal random getallen genereren en die invullen.quote:Op maandag 11 januari 2016 19:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Omdat het alleen gaat om unieke combinaties: 1, 3, 5, 7, 9, 11 is hetzelfde als 11, 9, 7, 5, 3, 1, etc. De volgorde van de trekking maakt niet uit.
Voor meer achtergrond zie: http://www.durangobill.com/PowerballOdds.html
Daarin ook een handige grafiek waarin de kans op meerdere winnaars wordt weergegeven. Bij 500 miljoen verkochte tickets is de kans ongeveer de helft dat er meerdere winnaars zijn.
[ afbeelding ]
Dit heeft wel als aanname dat de getallen van de loten willekeurig zijn, en dat klopt natuurlijk niet. Getallen die in een geboortedatum passen worden meer gekozen en je hebt bepaalde reeksen die erg populair zijn. Zonde om die te kiezen, want stel dat je de winnende getallen hebt dan is de kans erg groot dat je de jackpot moet delen.
Maar dan niet door powerbal zelf want dan bestaat de kans dat ze helemaal niet random zijn (als powerbal daar voordeel bij heeft,zal het zeker niet echt random zijn).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt het beste een aantal random getallen genereren en die invullen.
Dat veranderd dan toch weinig aan de kans? Tenzij loten nummers krijgen van ballen die niet eens meer meedoen zie ik niet hoe de powerball er zelf direct voordeel bij zou hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Maar dan niet door powerbal zelf want dan bestaat de kans dat ze helemaal niet random zijn (als powerbal daar voordeel bij heeft,zal het zeker niet echt random zijn).
Nouwja, weet niet of dat dat voor hen een voordeel is maar bv dat ze je nummers geven die al vaker zijn gekozen zodat er zo veel mogelijk nummers zijn die ongekozen zijn. Hoe meer ongekozen nummers,hoe meer kans dat de jackpot niet valt,? Hoe hoger de jackpot gemiddeld wordt?, hoe geldgeiler mensen worden en hoe meer loten er verkocht worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:55 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat veranderd dan toch weinig aan de kans? Tenzij loten nummers krijgen van ballen die niet eens meer meedoen zie ik niet hoe de powerball er zelf direct voordeel bij zou hebben.
Jup, net zoals geld verdiend in buitenland met pokeren.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:24 schreef YazooW het volgende:
Leuke meevaller voor de Nederlandse staat mocht een Nederlander hem winnen. Valt dit onder de inkomstenbelasting?
Dit valt toch gewoon onder kansspel belasting mag ik hopenquote:Op woensdag 13 januari 2016 10:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, net zoals geld verdiend in buitenland met pokeren.
Weet ik niet zeker. Als je volgens mij aan kan tonen dat je in buitenland er belasting over hebt betaald, is het sowieso vrij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:57 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dit valt toch gewoon onder kansspel belasting mag ik hopen?
Nee, power play geldt alleen voor lagere prijzen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:06 schreef MrRnG het volgende:
Oh nog een vraag is die multiplier nou nodig om kans te maken op die circa 1.5miljard? Hoop dat iemand mij kan uitleggen hoeveel het nou kost 1 kans om die circa 1.5 miljard te winnen?
2 miles met de auto doenquote:Government statistics show there are about 1.7 automobile caused fatalities for every 100,000,000 vehicle-miles. If you drive one mile to the store to buy your lottery ticket and then return home, you have driven two miles. Thus the probability that you will join this statistical group is 2 x 1.7 / 100,000,000 = 0.000000034. This can also be stated as “One in 29,411,765-”. Thus, if you drive to the store to buy your Powerball ticket, your chance of being killed (or killing someone else) is about 10 times greater than the chance that you will win the Powerball Jackpot.
Daarom heb ik het via internet gekocht dan heb ik dat geld niet maar blijf ik wel levenquote:Op woensdag 13 januari 2016 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
2 miles met de auto doen
Anyway, 10x zoveel kans om onderweg naar de winkel om een Powerball ticket te kopen een dodelijk ongeluk te krijgen dan om de jackpot te winnen.
Kans is ook groter dat je door de pc geëlektroputeeerd wordt tijdens het bestelproces als dat je die 1,5miljard wint.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom heb ik het via internet gekocht dan heb ik dat geld niet maar blijf ik wel leven
nog steeds 0.000000000000000001% kansquote:Op donderdag 14 januari 2016 03:01 schreef OMG het volgende:
Yep. Tijdens lunch nog loten gehaald, en via werk weer meegedaan (dit keer hebben we 148 loten).
Die is even een paar honderd miljoen rijkerquote:Op donderdag 14 januari 2016 05:47 schreef OMG het volgende:
In Californië is een winnend lot verkocht.
Op naar de volgende pot van een miljard dan maar.
Wat je in je dromen meemaakt telt niet mee hequote:Op donderdag 14 januari 2016 06:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben vorig jaar nog in Californië geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |