abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159101831
Jaa dat heb ik ook zeker hoor! Maar ik vind het zonde van die (dure) schoenen om daarmee over een industrieterrein te gaan lopen, dus vandaar.
pi_159102098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
Jaa dat heb ik ook zeker hoor! Maar ik vind het zonde van die (dure) schoenen om daarmee over een industrieterrein te gaan lopen, dus vandaar.
_O-

Waar koop jij normaal je schoenen voor dan?
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:30:03 #205
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159102162
Dankzij de avondspits meer dan een uur vertraging en is het inleverdepot dicht. Toppie... :')
Permanent Verbannen
pi_159102709
Hoi collega's,

Aangezien ik nieuw ben op het forum zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Martin, sinds september 2015 privé-chauffeur voor Easyway in de regio Eindhoven.

Al sinds mijn eerste loonstrook valt me op dat ik stelselmatig minder betaald krijg dan wat volgens mij eigen urenregistratie zou moeten. Toen ik hierover met de administratie van Easyway mailde bleek het te zitten in de reiskostenvergoeding. Volgens de administratie heb je recht op slechts ¤7 reiskostenvergoeding per uur. Toen ik daarna aangaf dat dit nergens vermeld staat, kreeg ik een verhaal terug waarbij het er op neer kwam dat je het uit de handleiding moet halen via volgend citaat: "Als je buiten je eigen woonplaats wordt ingezet, krijgt je de reistijd (vanaf het dichtstbijzijnde trein/bus/metrostation) uitbetaald als kilometervergoeding.”

Nu ben ik helaas geen rechten student, maar ik heb toch het vermoeden dat dit niet rechtsgeldig kan zijn omdat:
• Hier alleen over gerept wordt in de chauffeurshandleiding, en niet in het arbeidscontract

• Er tijdens de sollicitatieprocedure enkel verteld wordt dat je vanaf het station betaald wordt,
waarbij niet wordt vermeld dat het om een lagere vergoeding gaat dan het standaard uurloon
(dit was in ieder geval bij mij het geval)

• Een alinea voor de quote die Easyway opgaf staat het volgende: “Als je een klant buiten je eigen woonplaats moet ophalen en naar je woonplaats brengen, dan starten je werkuren op het dichtstbijzijnde trein-/bus-/metrostation en eindigen ze zodra je de klant hebt afgezet in je eigen woonplaats.” Hier wordt dus gesproken over “werkuren” in plaats van “reisuren”. In het contract staat: “Het salaris bedraagt ten tijde van het aangaan van de overeenkomst ¤xx,xx bruto per daadwerkelijk gewerkt uur”. In mijn optiek van wordt hiermee ook op de in de handleiding genoemde “werkuren” gedoeld.

Volgens de zoekfunctie van fok is het hier merkwaardig genoeg nog nooit ter sprake gekomen. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of er al eens initiatieven genomen zijn om dit aan te kaarten.
pi_159102790
Dat is bijzonder, heb er nog nooit van gehoord. Zou er wel even achteraan gaan inderdaad, die uren zijn gewoon werkuren en hoor je gewoon betaald te krijgen IMO.

Ik werd zojuist gebeld door MDNL, dus ik ging uit van een privéchauffeur ritje voor vrijdag of maandag. Volgens de planning een "superchille rit". Blijkt dat ik nu voor m'n PC-werkgeven mag gaan hiken, moet bij mij om de hoek (400m van m'n huis) een auto ophalen en naar Heerlen rijden. Renault Twingo :'). Echt zo'n rit waarvoor je PC bent geworden :P
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:06:41 #208
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_159102951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ik draag toevallig een paar (nep-)leren schoenen van de H&M tijdens werken. Kosten een paar tientjes maar lopen voor geen meter dus ff zooltje gekocht bij een willekeurige sportzaak en ze lopen prima. Zien er verder wel gewoon echt goed uit. Gaan ze 3 jaar mee? Nah maar daar betaal je ook voor.

Zou geen sneakers dragen, of anders sneakers die compleet zwart zijn. Geen witte zolen tijdens werk in ieder geval.
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:10:07 #209
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159103017
Echte bazen dragen kisten met een legerbroek tijdens t werk
Permanent Verbannen
pi_159103130
Kleding, tsja. Ik heb ooit Joleen een mail teruggestuurd nav haar kledingmail in de zomer. Bij ABC in Breda stonden 2 chappies met luchtige kleding, alles wat je niet mag.
Ik kom ook wel eens bij die bank naast Utrecht C. Loop je dan in je polo tussen alle pakken. Mijn aller eerste werkdag moest ik bij A in Nieuwegein zijn. De klant waar ik moest afleveren vond dat dat pak niet gehoeven had. Toen ik op 1 April bij A in Almere een EW man tegenkwam, was ik blij dat ik toevallig een pantalon aanhad. Een ventje die achter mij binnenkwam kreeg de wind van voren. Die had een spijkerbroek met van die modieuze gaten en van die new balance schoenen.
Heb ookal eens meegemaakt dat ik de auto van een andere hiker moest overnemen, omdat ie niet goed gekleed was en door de LM weg was gestuurd.

Ohja dat andere: Ik heb hetzelfde gehoord van die 7 euro reiskosten, maar toen verdiende ik nog 6,55 en dat was in het weekend.
Ik doe gewoon mijn aantal uren(begin-eind) omrekenen naar een getal(:15 is dus ,25), dat maal mijn uurloon en ik heb mijn loon. Klopt het niet dat gaat de excel file meteen de post op en krijg ik eigenlijk altijd een overzicht hoe het bij EW staat en wordt het aangepast.
Nog nooit geklaagd over pauze nemen, ik doe gewoon mijn best, neem pauze als ik dat wil en dat goed uitkomt. Vlak voor de afslag op de A27 bij ABC in Breda zit een parkeerplaats, daar was ik vaak te vinden, zodat ik niet 30 minuten moet wachten op die ene bus.
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:24:33 #211
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159103286
De auto afgegeven aan een collega die de auto morgen naar de klant brengt. Eerste vraag: "gerard geit van fok?"

Kut, ontdekt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Gerard_Geit op 14-01-2016 18:33:45 ]
Permanent Verbannen
pi_159103434
Hallo luitjes,

Ik zal me maar even voorstellen :+. Een aantal weken terug ben ik aangenomen als chauffeur bij EW in de regio Leeuwarden.

Nu maar hopen op veel ritjes :).
pi_159103622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:00 schreef SytseH het volgende:
een auto ophalen en naar Heerlen rijden. Renault Twingo . Echt zo'n rit waarvoor je PC bent geworden
Dan tref ik het morgen toch beter met mijn hiker ritten als PC: Mercedes A en een Outlander (vast zo'n PHEV die ik overigens echt beroerd vind sturen)
pi_159103760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:15 schreef Gliderfighter het volgende:
Ik doe gewoon mijn aantal uren(begin-eind) omrekenen naar een getal(:15 is dus ,25), dat maal mijn uurloon en ik heb mijn loon. Klopt het niet dat gaat de excel file meteen de post op en krijg ik eigenlijk altijd een overzicht hoe het bij EW staat en wordt het aangepast.
Ik houd nagenoeg op dezelfde manier in een excel file mijn werktijden bij, maar toen ik mijn beklag deed dat het salaris niet klopte in vergelijking met het aantal gewerkte uren kreeg ik dus dat van die ¤7 te horen.
pi_159103898
Morgen lekker 345 km rijden in een Ford Transit -O- en 4,5 uur terug met het openbaar vervoer.
pi_159103959
quote:
9s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:49 schreef Nucleass het volgende:
Morgen lekker 345 km rijden in een Ford Transit -O- en 4,5 uur terug met het openbaar vervoer.
Jaloers! Geef mij ook maar lekker lange ritten.
pi_159104100
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:32 schreef Daykoetje het volgende:
Hallo luitjes,

Ik zal me maar even voorstellen :+. Een aantal weken terug ben ik aangenomen als chauffeur bij EW in de regio Leeuwarden.

Nu maar hopen op veel ritjes :).
Ik hoop het niet.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_159105076
Helaas geen ritje voor morgenmiddag bij AR... Jammer.
pi_159105607
Morgen twee wisselritten van Eindhoven naar (omgeving) Groningen. Tijdstechnisch wordt dat nog een flinke uitdaging, maar dat zien we dan wel weer. Overigens twee keer Ford Fiesta, een Opel Corsa en een Skoda Octavia SW. Lekker lang dagje.
pi_159107168
Eindhoven-Groningen-Eindhoven-Groningen-Eindhoven is al bijna 10 uur rijden, dat red je nooit.
pi_159107931
Gebruiken jullie zelfgemaakte Excel bestandjes of halen jullie ze van internet?
Snap dat het maken van zo'n bestand niet echt moeilijk zal zijn, maar ben zelf echt een leek op het gebied van Excel. Dus dat wordt lastig
Heb ook geprobeerd 2x iets van internet te downloaden, maar dat was ook geen succes. Dus als iemand een Excel bestandje heeft voor de administratie en hem aan mij wil delen, graag! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:47 schreef Evalyne het volgende:
Morgen twee wisselritten van Eindhoven naar (omgeving) Groningen. Tijdstechnisch wordt dat nog een flinke uitdaging, maar dat zien we dan wel weer. Overigens twee keer Ford Fiesta, een Opel Corsa en een Skoda Octavia SW. Lekker lang dagje.
Lijkt me verschrikkelijk haha.
pi_159108286
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:24 schreef Gerard_Geit het volgende:
De auto afgegeven aan een collega die de auto morgen naar de klant brengt. Eerste vraag: "gerard geit van fok?"

Kut, ontdekt :')
Heeft diegene vervolgens ook je pohi voorgelezen? :D Gemiste kans anders. :P
pi_159109219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:33 schreef SytseH het volgende:
Eindhoven-Groningen-Eindhoven-Groningen-Eindhoven is al bijna 10 uur rijden, dat red je nooit.
Nee, dat was ook mijn conclusie. Planning zei aan de telefoon dat ik het wel zou redden als ik er om 09.00 zou zijn, maar ik weet niet in welk universum dat is. Ik weet ook niet of ik na 19.00 nog de laatste auto kan inleveren, dus dat wordt bellen morgen. We zullen het zien.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:33:53 #224
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159109255
quote:
10s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:06 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Heeft diegene vervolgens ook je pohi voorgelezen? :D Gemiste kans anders. :P
Hij zei sommige van mijn posts wel te waarderen :D
Permanent Verbannen
pi_159109529
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:56 schreef PizzametKebab het volgende:
Gebruiken jullie zelfgemaakte Excel bestandjes of halen jullie ze van internet?
Snap dat het maken van zo'n bestand niet echt moeilijk zal zijn, maar ben zelf echt een leek op het gebied van Excel. Dus dat wordt lastig
Heb ook geprobeerd 2x iets van internet te downloaden, maar dat was ook geen succes. Dus als iemand een Excel bestandje heeft voor de administratie en hem aan mij wil delen, graag!
U vraagt wij draaien. Template van mijn versie heb ik hier geplaatst
pi_159109808
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:41 schreef wbd_schumi het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien. Template van mijn versie heb ik hier geplaatst
Top! Bedankt! :)
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:41:58 #227
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159111624
Per 1/02 een nieuwe job met leaseauto :). Ipc met een 108 maar met 50 euro eigen bijdrage kan dat ook een Fiësta worden. Betaal ik natuurlijk ook meer bijtelling, maar is wel meer auto. Nog maar eens een paar nachten over slapen... Kan natuurlijk ook gewoon iets uit de Pool worden.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:54:12 #228
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159112093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:41 schreef Fiorano het volgende:
Per 1/02 een nieuwe job met leaseauto :). Ipc met een 108 maar met 50 euro eigen bijdrage kan dat ook een Fiësta worden. Betaal ik natuurlijk ook meer bijtelling, maar is wel meer auto. Nog maar eens een paar nachten over slapen... Kan natuurlijk ook gewoon iets uit de Pool worden.
Mercedes S-klasse.
Permanent Verbannen
pi_159112983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:41 schreef Fiorano het volgende:
Sowieso fiesta met 1.0 ecoboost :o 108 is niet met cruisecontrol, fiesta kan wel
  vrijdag 15 januari 2016 @ 07:39:51 #230
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159116944
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:16 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Sowieso fiesta met 1.0 ecoboost :o 108 is niet met cruisecontrol, fiesta kan wel
Ah das wel een voorwaarde eigenlijk. Zou dan overigens een 1.5 tdci worden.

Edit:Hm, hogere bijtelling en een hogere bijdrage betekend dat ik in de maand 75 Euro duurder uit ben bij een Fiësta. Dat is me net teveel eigenlijk...

[ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 15-01-2016 09:37:41 ]
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159120861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:43 schreef trolley het volgende:

[..]

Ja :')

Ik heb vooral koffie nodig 's ochtends. En aangezien ik om 8 uur 's ochtends nog niet echt koffie kan verdragen, rest er niks anders dan tijdens de rit mezelf van koffie te voorzien. Of bij het ophaaladres, maar dat wordt je echt weinig aangeboden
Koffie wordt eigenlijk best wel vaak aangeboden. Bij dealers altijd en 4 op de 5 keer bij privéadressen. Alleen bij reguliere bedrijven is het wat minder, maar ook daar vragen ze vaak genoeg nog of je wat wilt drinken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_159122734
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie:

Vanavond moet ik naar Limburg en verwacht rond half 1 vannacht terug te zijn op het OV-knooppunt in Gieten (langs de snelweg, klein busstation). Ik word daar door iemand afgezet. Om kwart voor 1 vannacht gaat de laatste bus richting Groningen. Nu is het wel is voorgekomen dat deze laatste bus niet op kwam dagen. Er wordt dan een half uur van te voren een rode streep getrokken door het reisadvies van 9292 en vervolgens komt er geen bus. Toen heb ik dat op kunnen lossen door iemand te bellen waar ik een auto van kon lenen om zo naar huis te gaan, maar vanavond gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Ik heb gister al even met de busmaatschappij gebeld (Qliner of Arriva geloof ik) en die zeggen natuurlijk dat dit maar heel soms voorkomt en dat ze er dan niets aan kunnen doen bla bla....

Maar, wat zouden jullie doen?
pi_159123054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:38 schreef stripe het volgende:

Vanavond moet ik naar Limburg en verwacht rond half 1 vannacht terug te zijn op het OV-knooppunt in Gieten (langs de snelweg, klein busstation). Ik word daar door iemand afgezet. Om kwart voor 1 vannacht gaat de laatste bus richting Groningen. Nu is het wel is voorgekomen dat deze laatste bus niet op kwam dagen. Er wordt dan een half uur van te voren een rode streep getrokken door het reisadvies van 9292 en vervolgens komt er geen bus. Toen heb ik dat op kunnen lossen door iemand te bellen waar ik een auto van kon lenen om zo naar huis te gaan, maar vanavond gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Ik heb gister al even met de busmaatschappij gebeld (Qliner of Arriva geloof ik) en die zeggen natuurlijk dat dit maar heel soms voorkomt en dat ze er dan niets aan kunnen doen bla bla....

Ben je aan het werk? Overleggen met ew/ar :+ wellicht taxi vergoeding, al zou dat wel een vermogen kosten

Of anders mooi de stad in daar hooi
pi_159123226
De stad in daar? Ik denk niet dat je erg bekend bent met de situatie daar :P Het is daar namelijk standaard uitgestorven, je zit midden in Drenthe. De enige bestaansreden van die plek is een bussenknooppunt tussen Assen, Emmen, Groningen en het achterland van Drenthe en een stukje oost-Groningen.

Misschien kun je een poging wagen tot liften? Ik weet niet precies hoe druk het is bij de bijbehorende P&R om half 1 op vrijdagnacht, wellicht is het alternatief voor de parkeerplaats van de lokale McDonald's :P
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:15:21 #235
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_159123563
Zo, thesis ingeleverd, tijd om weer te gaan werken! Maandag direct een Mini afleveren bij iemand die dat ding gewonnen heeft met de staatsloterij :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:20:09 #236
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159123693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:15 schreef Sjouveur het volgende:
Zo, thesis ingeleverd, tijd om weer te gaan werken! Maandag direct een Mini afleveren bij iemand die dat ding gewonnen heeft met de staatsloterij :)
Dat zijn de leukere klusjes
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:38:26 #237
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_159124065
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ah das wel een voorwaarde eigenlijk. Zou dan overigens een 1.5 tdci worden.

Edit:Hm, hogere bijtelling en een hogere bijdrage betekend dat ik in de maand 75 Euro duurder uit ben bij een Fiësta. Dat is me net teveel eigenlijk...
Tot nu toe hadden alle 108/C1/Aygo's van de nieuwe generatie die ik reed wel een snelheidsbegrenzer. Het is geen cc, but it's something. :)

En gefeliciteerd met je baan trouwens!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:49:15 #238
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_159124284
Wat voor werk heb je eigenlijk gekregen Fiorano?
pi_159125436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:38 schreef stripe het volgende:

Op die plek ben ik ook ooit geweest. Ik zou NU de planning bellen en dit voorleggen, ik mocht in zo'n geval een taxi bellen die AR 30 euro heeft gekost.

Dat kun je niet flikken zonder toestemming natuurlijk.
pi_159125530
Tevens Moebs had weer een A4 S-Line te pakken. Stoelverwarming aan en gaan. 2.0 TDI maar fijne auto, toch. Zojuist dit ding in Amersfoort geparkeerd en nu terug naar Eindje. Tentamenweken komen eraan dus lekker veel werken. Studeren :')
pi_159125869
Maandag een Chevrolet Volt, ben erg benieuwd.

Iemand hier wel eens er in gereden?
pi_159126031
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 22:03 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Pure nieuwsgierigheid :P :P :P
Natuurlijk! Maar dan nog, geweldig sexy, die hese stem. :9
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_159126061
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:10 schreef RacerDKB het volgende:
Maandag een Chevrolet Volt, ben erg benieuwd.

Iemand hier wel eens er in gereden?
Vergelijkbaar met de Ampera denk ik. Dankzij de elektromotor best pittig maar zal al snel als budgetbak aanvoelen en je interesse verliezen.

Dat gevoel had ik bij de Ampera in ieder geval.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:37:58 #244
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_159126443
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 15:53 schreef Amoeba het volgende:
Tevens Moebs had weer een A4 S-Line te pakken. Stoelverwarming aan en gaan. 2.0 TDI maar fijne auto, toch. Zojuist dit ding in Amersfoort geparkeerd en nu terug naar Eindje. Tentamenweken komen eraan dus lekker veel werken. Studeren :')
De nieuwe A4 al?
pi_159126497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:37 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

De nieuwe A4 al?
Volgens mij 2012 ofzo. Flink veel mee gereden want er stond 170k op de teller.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:38:41 #246
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159127640
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:49 schreef Sjouveur het volgende:
Wat voor werk heb je eigenlijk gekregen Fiorano?
Traineeship Bancair. Veel verschillende klussen op detacheringsbasis. Doel is om over 2/3 jaar projectmanager te zijn.
pi_159127699
Op de valreep nog werk voor maandag: wisselrit Houten - Spijkenisse - Houten.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:25:14 #248
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_159131225
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:39 schreef underground1009 het volgende:
Mwa, hoe moeilijk is het om gewoon een paar mooie leren schoenen te dragen, een nette broek en een mooi hemd? Ik doe ook geen jas en das, maar deze combinatie is toch wel het minste. Een paar sneakers onder een nette broek en hemd vind ik wel zo ontzettend "net van het hbo snelle accountmanager burgerlul" staan :') ! Bijna nog erger dan alle eikels die wel een paar mooie schoenen en een hemd dragen, maar dan op een zogenaamd nette spijkerbroek :') :') :') Al helemaal als het gaat om een geruit overhemd, liefst nog met korte mouwen en door moeder de vrouw voor 5 euro uit de aanbiedingenbak van de lokale AH, Aldi of Lidl geplukt :')
In de zomer een mooie polo ipv hemd is dan wel wat anders. Maar sneakers? Ik zou het niet eens willen, echt te pauper :')

Edit: voor de duidelijkheid, de hikers die ik heb gezien in volledig pak met das, en zelfs een keer een gast die een vestje er bij droeg, dat is dan weer de andere kant van het spectrum. Dat is ook sneu :')
Ik sluit me hierbij aan. Zelf zorg ik ook altijd dat ik iets van een chino aan heb, geen spijkerbroek. Overhemd is ook wel een must, als het koud is gewoon een trui erover aan. Maar goed, ik ben een overhemdenfetisjist dus ik hoef niet echt moeite te doen om aan deze eis te voldoen. Sneakers, tja het kán in sommige gevallen, maar ik zou het zelf niet doen tenzij ik niet anders heb op het moment (mijn nette schoenen waren ooit eens bij de schoenmaker, dacht daar vlak voor vertrek aan toen ik ze wilde pakken :') ).

In vol pak is ook echt het andere eind van het spectrum. Dan nemen ze je niet serieus meer :'). Een jasje erover kan overigens prima.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:45:38 #249
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159131817
Niet in driedelig pak een afgetrapte bedrijfsbus ophalen :')
Permanent Verbannen
pi_159132997
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:20 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met de Ampera denk ik. Dankzij de elektromotor best pittig maar zal al snel als budgetbak aanvoelen en je interesse verliezen.
Verklaar je nader? 11.gif

Het is niet bepaald een goedkope auto, dus ben benieuwd waarom je dat gevoel kreeg. Interieur, afwerking, wegligging, etc.?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:28:17 #251
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159135533
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:17 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Verklaar je nader? [ afbeelding ]

Het is niet bepaald een goedkope auto, dus ben benieuwd waarom je dat gevoel kreeg. Interieur, afwerking, wegligging, etc.?
Ik vond de afwerking van het interieur wat goedkoop aanvoelen, vooral de "knopen" op het dashboard. Ik weet het niet precies maar het voelde niet echt "premium" ( :r ) aan.. Heb er 2 keer in gereden.
Permanent Verbannen
pi_159137008
In mijn vrije tijd kleed ik me vaak in nette leren schoenen, spijkerbroek en afhankelijk van de temperatuur een overhemd, een overhemd en wollen trui, een overhemd en een jasje, of alle drie.
Als ik aan het werk ben als hiker dan verwissel ik de spijkerbroek voor de pantalon die bij het jasje past. Ik heb niet het gevoel dat ik dan niet serieus word genomen.
pi_159138046
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:05 schreef SytseH het volgende:
Als ik aan het werk ben als hiker dan verwissel ik de spijkerbroek voor de pantalon die bij het jasje past.
Ik heb niet het gevoel dat ik dan niet serieus word genomen.
Dat ben ik met je eens en ook wat iedereen zegt: het gaat om het totaalplaatje.

Maar sneakers kunnen mijn inziens nooit netjes zijn, zeker niet met die felle blauwe kleuren zoals de sneakers op de foto die deze discussie weer eens aanwoekerde :P

Ik weet wel zeker dat je een opmerking zou krijgen als je gecontroleerd wordt door EW, wat ik zelf overigens nog nooit heb meegemaakt in bijna twee werkjaren.
pi_159138561
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:30 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wat ik zelf overigens nog nooit heb meegemaakt in bijna twee werkjaren.
Ik ook niet :'( nog nooit een blikje cola en een mars
pi_159140103
Dat ze zeggen dat ze controleren of je je aan de kledingsvoorschriften houdt, zal grotendeels bangmakerij zijn.

Maar ik snap sowieso niet wat de moeite is om een beetje degelijke en nette kleding aan te doen.
En als je het teveel moeite vindt, dan neem je mijns inziens je werk gewoon niet echt serieus
Het hoeft ook allemaal niet duur te zijn. Ik loop zelf bijv op schoenen van 20¤ en die zien er ookgewoon netjes uit.
--------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 00:43:20 #256
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_159140289
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:34 schreef PizzametKebab het volgende:
Dat ze zeggen dat ze controleren of je je aan de kledingsvoorschriften houdt, zal grotendeels bangmakerij zijn.

Maar ik snap sowieso niet wat de moeite is om een beetje degelijke en nette kleding aan te doen.
En als je het teveel moeite vindt, dan neem je mijns inziens je werk gewoon niet echt serieus
Het hoeft ook allemaal niet duur te zijn. Ik loop zelf bijv op schoenen van 20¤ en die zien er ookgewoon netjes uit.
--------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt een foto toch? Ik heb nog nooit bonnetjes of iets opgestuurd. Alles digitaal; ritbon, formulieren, bonnetjes.

Ik bewaar overigens wel alles netjes.
pi_159142821
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:17 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Verklaar je nader? [ afbeelding ]

Ik heb zelf alleen de Ampera gereden. Alles. Typisch Opel
pi_159143065
quote:

--------
SPOILER
Het is geen bankmakerij, heb het al 3x meegemaakt en dus zoals een paar posts terug eerder gezegd dat een hiker wel wat problemen kreeg. Ik had een vest aan over mijn polo en dat was ook niet goed. Als ik mijn jas maar dichthield was het prima. Heb ook hikers gehoord die al enkele waarschuwingen hebben voor kleding.
pi_159143233
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:43 schreef CruisinDen het volgende:

[..]

Je hebt een foto toch? Ik heb nog nooit bonnetjes of iets opgestuurd. Alles digitaal; ritbon, formulieren, bonnetjes.

Ik bewaar overigens wel alles netjes.
Zelf ook 1x hetzelfde gehad, ging om 8 euro oid, maar dat nooit weer terug gezien :+ verder geen moeite voor gedaan. Tegenwoordig alleen nog maar naar shell stations met de pas :)
  zaterdag 16 januari 2016 @ 10:59:41 #260
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159144637
Ik hoopte eigenlijk dat EW het salaris gisteren zou overmaken... Hopen dat het maandag gebeurt dan maar.
Permanent Verbannen
pi_159145152
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 17:38 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Traineeship Bancair. Veel verschillende klussen op detacheringsbasis. Doel is om over 2/3 jaar projectmanager te zijn.
Leuk! Mooie kans om ook kennis te maken met veel bedrijven waarschijnlijk.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:22:24 #262
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_159148383
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:08 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Hoe dan? :+
Auto afleveren bij de dealer van een bedrijf, en vervolgens een tweede rit vanaf de werkplaats van het bedrijf aan het einde van de straat. Daar aangekomen vragen ze of je een auto naar de werkplaats wil brengen. Die via de officiële weg telefonisch bij Easyway ingeboekt en zo stond rit 3 online.
#26 || Luciano da Silva
pi_159148535
Ik heb wel eens zonder transportopdracht een auto meegenomen. :')
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:30:00 #264
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_159148571
En dan rij je schade, wat bij jou niet ongebruikelijk is, en heb je daar weer gezanik over. Nee, dan liever zonder risico.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:30:42 #265
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159148586
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:28 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb wel eens zonder transportopdracht een auto meegenomen. :')
Leuk als je schade rijdt :')
Permanent Verbannen
pi_159148685
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:30 schreef joppie_saus het volgende:
En dan rij je schade, wat bij jou niet ongebruikelijk is, en heb je daar weer gezanik over. Nee, dan liever zonder risico.
Je weet niet eens hoe 't ging. :')
pi_159150809
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:35 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je weet niet eens hoe 't ging. :')
Vertel dan even meteen het hele verhaal ;)
pi_159152713
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:38 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Vertel dan even meteen het hele verhaal ;)
Nou ik deed een opdracht voor ze. Ik moest een auto naar de vestiging in X brengen en daarna naar de Donauweg in Amsterdam om daar een auto op te halen, was iets van 20 minuten rijden. Ik had best haast en ze hadden nog een intern transport staan dat toevallig daar naartoe moest.

Ik vroeg me uiteraard exact hetzelfde af en ze zeiden dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken. Hoe en wat heb ik verder niet naar gevraagd.
pi_159153607
quote:
SPOILER
Of digitaal óf per post indienen. Niet allebei. Staat volgens mij vrij duidelijk beschreven in handleiding.

Tankkosten heb ik nog nooit gemaakt, tank altijd met tankpas, maar parkeer- en wasstraatkosten lever ik digitaal in bij de ritbon en tot nu toe altijd zonder moeite teruggegeven. Op je loonstrook staat het dan bij een specifiek deel zonder heffing en belasting enzo.
pi_159154102
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Of digitaal óf per post indienen. Niet allebei. Staat volgens mij vrij duidelijk beschreven in handleiding.

Tankkosten heb ik nog nooit gemaakt, tank altijd met tankpas, maar parkeer- en wasstraatkosten lever ik digitaal in bij de ritbon en tot nu toe altijd zonder moeite teruggegeven. Op je loonstrook staat het dan bij een specifiek deel zonder heffing en belasting enzo.
Hmm, in dat bestandje over declaraties stond het anders :p (dat je altijd de originele bon moest opsturen)
pi_159154254
Nou m'n Twingo van maandag is gecancelled. Dus nu geen werk meer voor maandag :'(
pi_159156811
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:04 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Hmm, in dat bestandje over declaraties stond het anders :p (dat je altijd de originele bon moest opsturen)
Tankkosten en -bonnetjes die je ergens anders maakt dan de tankpas die je hebt (Esso/Shell) moet je officieel opsturen naar EW ja. Omdat ze voor de belastingdienst de officiële bonnetjes hiervoor nodig hebben, en een kopie in dat geval niet volstaat.
pi_159157024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:56 schreef trolley het volgende:

[..]

Tankkosten en -bonnetjes die je ergens anders maakt dan de tankpas die je hebt (Esso/Shell) moet je officieel opsturen naar EW ja. Omdat ze voor de belastingdienst de officiële bonnetjes hiervoor nodig hebben, en een kopie in dat geval niet volstaat.
Dan heb ik het verkeerd gedaan in het verleden :') Maar wel teruggekregen.
pi_159157353
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:01 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd gedaan in het verleden :') Maar wel teruggekregen.
Ja, het is voor de administratie ook onbegonnen werk om te gaan controleren of alle chauffeurs wel al die bonnetjes opsturen natuurlijk. Maar ik heb wel eens een mailtje gekregen over dat ik nog bonnetjes moest opsturen die ik nog thuis had liggen :P
pi_159158446
Dimitri verkoopt de 525? :o
pi_159160168
Ik moest ooit een parkeerkaartje opsturen ter waarde van 1 euro. Niet gedaan maar wel mooi die 1 euro teruggekregen :7
Als ik moet tanken en hij miept om brandstof dan zoek ik gewoon een Shell op, ookal sta ik voor een ander tankstation. Heb al eens 60 euro mogen betalen om een parkeergarage uit te komen en dat duurde ook lang om terug te krijgen.(uiteindelijk wel na een week)
pi_159160933
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:41 schreef Drowzz het volgende:
Dimitri verkoopt de 525? :o
Ja, sinds ik verhuisd ben naar het centrum staat hij alleen maar stil en geld te kosten.. Met pijn in het hart besloten om hem weg te doen.
Nee.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:25:13 #278
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159162032
De Xsara gaat er ook uit midden februari ten faveure van eens lease 108. Mocht iemand belangstelling hebben, stuur maar PB
pi_159168244
Net de loonstrook gekregen. Checkt bank, no money.
pi_159169073
Zondag he ;) morgen heb je het wel.
pi_159169092
Meestal is het eerst geld en dan loonstrook. Transactie die morgen pas verwerkt wordt :'(
pi_159169736
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 09:43 schreef Gliderfighter het volgende:
Net de loonstrook gekregen. Checkt bank, no money.
Checkt loonstrook, komt overeen met eigen administratie, blij
pi_159170470
Worden de gewerkte uren eigenlijk per rit afgerond en dan bij elkaar opgeteld, of bij elkaar opgeteld en dan afgerond?
pi_159171001
Zo, woonplaats alvast aangepast. Als de TS van het volgende deel de tekst uit de wiki haalt dan ben ik grote blij. :D
  zondag 17 januari 2016 @ 12:54:47 #285
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_159171195
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:52 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Checkt loonstrook, komt overeen met eigen administratie, blij
Hier niet helaas. EW vindt dat ik 5 werkdagen heb gemaakt van gemiddeld 4 uur, terwijl het 26 uur over 4 werkdagen hoort te zijn. Nou ja, ik wacht nog wel even af wat er morgen op mijn rekening wordt gestort.
pi_159171260
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:54 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Hier niet helaas. EW vindt dat ik 5 werkdagen heb gemaakt van gemiddeld 4 uur, terwijl het 26 uur over 4 werkdagen hoort te zijn. Nou ja, ik wacht nog wel even af wat er morgen op mijn rekening wordt gestort.
Wat er op je loonstrook staat is ook exact wat je morgen gaat krijgen :T "Betalen: Per bankrekening".

Bij mij klopt het ook helemaal.
  zondag 17 januari 2016 @ 13:33:53 #287
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_159172083
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:58 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wat er op je loonstrook staat is ook exact wat je morgen gaat krijgen :T "Betalen: Per bankrekening".

Bij mij klopt het ook helemaal.
Als het goed is wel ja, maar ik dacht misschien zit de fout echt alleen in het loonstrookje. Je weet het niet. :P
pi_159172334
Morgen van Vlissingen-Oost met het OV naar Breda, gaat 3 uur 15 minuten duren :|W

Nu ik aan het 9292/Mapsen ben zie ik dat ik de aflevertijd van mijn tweede rit nooit ga halen.
pi_159172740
Gisteren met de Ducati in een sneeuwbui terecht gekomen. Niet leuk. :'(
pi_159175909
Gisteren met de bus met een mooi zonnetje weggereden, waarna we in een dikke sneeuwbui kwamen. Even langs postkantoor gereden in Meerkerk met de 12 meter. :7

Loonstrookje klopt wel helemaal met uren, ook voor het eerst.
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:26 schreef Quattroporte47 het volgende:
Worden de gewerkte uren eigenlijk per rit afgerond en dan bij elkaar opgeteld, of bij elkaar opgeteld en dan afgerond?
Ze ronden jouw begin en eindtijd af, bij EW iig.
pi_159184350
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:44 schreef Gliderfighter het volgende:
Gisteren met de bus met een mooi zonnetje weggereden, waarna we in een dikke sneeuwbui kwamen. Even langs postkantoor gereden in Meerkerk met de 12 meter. :7

Loonstrookje klopt wel helemaal met uren, ook voor het eerst.

[..]

Ze ronden jouw begin en eindtijd af, bij EW iig.
Maar op hoeveel ronden ze het af? :+
pi_159188313
Gewoon normaal, dus 37 gaat naar 30 en 38 gaat naar 45. Soms ook hoe het EW goed uitkomt, maar dat is niet altijd. Weet ook niet of het afronden automatisch gaat of dat het door iemand wordt gedaan.
pi_159190150
kleine tip voor de mensen die vaak in Houten een auto ophalen, je kunt aan de kant van de duwboot 77 gewoon de parkeergarage in. Even met je hand door de tralies van de deur, en je kunt hem gewoon van binnenuit openen. Scheelt toch zo'n 2-3 minuten lopen.
pi_159192304
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:50 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ja, sinds ik verhuisd ben naar het centrum staat hij alleen maar stil en geld te kosten.. Met pijn in het hart besloten om hem weg te doen.
Schorsen en in een loods? Dat wordt geld waard die uitvoering die jij hebt...
  maandag 18 januari 2016 @ 00:55:50 #295
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_159193017
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:00 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Schorsen en in een loods? Dat wordt geld waard die uitvoering die jij hebt...
Dat denk ik ook. Je ziet nu bijvoorbeeld de prijzen van goede E30's de lucht in schieten, en E34 zal wel volgen. Een paar jaar geleden kon je een E34 M5 nog voor onder de 10k krijgen, nu beginnen de prijzen bij 15k. Zo'n 525 wordt natuurlijk ook steeds zeldzamer, en al helemaal in de uitvoering die jij hebt.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_159194101
Ok bai Nederland, tot volgend jaar! :D
pi_159194577
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:55 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Je ziet nu bijvoorbeeld de prijzen van goede E30's de lucht in schieten, en E34 zal wel volgen. Een paar jaar geleden kon je een E34 M5 nog voor onder de 10k krijgen, nu beginnen de prijzen bij 15k. Zo'n 525 wordt natuurlijk ook steeds zeldzamer, en al helemaal in de uitvoering die jij hebt.
E30 :D ik ben bezig mijne weer in goede staat te krijgen
pi_159194748
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:50 schreef Volluto het volgende:
kleine tip voor de mensen die vaak in Houten een auto ophalen, je kunt aan de kant van de duwboot 77 gewoon de parkeergarage in. Even met je hand door de tralies van de deur, en je kunt hem gewoon van binnenuit openen. Scheelt toch zo'n 2-3 minuten lopen.
Thanks! Nooit aan gedacht eigenlijk terwijl die tralies zo breed zijn :p
  maandag 18 januari 2016 @ 08:17:18 #299
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159195072
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:50 schreef Volluto het volgende:
Held, bedankt _O_
Permanent Verbannen
  maandag 18 januari 2016 @ 08:21:49 #300
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159195099
En dicht
Permanent Verbannen
  maandag 18 januari 2016 @ 08:21:57 #301
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159195101