Heb er wel een keer geslapen. Een van de beste hotelontbijten ooit!quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Wie heeft er wel eens gebowld bij Hotel Mitland?
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?quote:Op maandag 25 januari 2016 09:26 schreef Q. het volgende:
Er ligt al een mooi stukje van de Moreelsebrug:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaan er nou uiteindelijk wel of niet trappen komen naar de perrons?
Hebben die geen pins met touwtjes die altijd in de knoop komen te zitten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:43 schreef Paul het volgende:
Wie heeft er wel eens gebowld bij Hotel Mitland?
quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Uiteindelijk misschien ooit, in de huidige plannen niet. Ook geen fietsopgang, dus je moet lopend met de fiets naar boven...
Wat slecht en kansloosquote:
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat is dan het verdomde nut van die brug.
Zeker als je met je fiets naar boven moet lopen
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 06:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Voor mensen uit Dichterswijk en verder is het 800 meter korter naar de Mariaplaats en verder dan het alternatief. Dat is zelf inclusief lopen een heel stuk sneller.
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, alsof dat genoeg reden is om een dergelijke oversteek te bouwen. Dat scheelt lopend misschien 10 minuten, en fietsend 2 a 3 minuten.
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Je bouwt zo'n ding voor de komende 100 jaar. Vergeet niet dat je momenteel tussen de Sijptunnel en de Bleekstraat met de fiets nergens het spoor kan passeren over een lengte van 1600 meter. Dat komt nergens anders in Nederland midden in de stad voor. Dat spoor is momenteel gewoon een enorme barriere die de verdere ontwikkeling van het (zuid)westelijke deel van de stad ernstig in de weg staat. Deze brug helpt dat deels te verlichten. Nu nog een fietstunnel ter hoogte van de Nicolaas Beetstraat en het begint eindelijk ergens op te lijken.
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat ding voor 100 jaar wordt gebouwd, denk dan meteen even multi-functioneel na en maak connecties met het station. Is juist de perfecte manier om het overvolle stationsgebied een beetje te ontlasten, extra plekken voor horeca, etc.
Laten we het hopen, zou een goede zaak zijnquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaat nog wel komen alleen zit Kleppiere momenteel dwars. En die zijn heel erg machtig hier in de stad. Over een paar jaar kan ProRail het er bij de rechter doorduwen, nu nog niet. Verwacht binnen 5 jaar wel trappen naar de perrons. Hoop alleen wel dat de brug tegen die tijd nog wel breed genoeg blijkt voor het extra voetverkeer wat dat oplevert.
Het aanbrengen van trappen is maar een kleine wijziging, de brug is er op voorbereid.
Ik woon in Transwijk, voor mij scheelt die brug een boel reistijd naar de stad. Dat stomme spoor is gewoon een enorme barriere. Ik woon hemelsbreed op 2 km afstand van de Dom maar de kortste route is 3 km fietsen. Via de brug is het bijna een rechte lijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Q. is niet objectief, Q. werkt bij de Rabobank (toch?)
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Over die Uithoflijn wordt al zo lang gepraat, als Leefbaar Utrecht niet destijds die tramlijn door de binnenstad had tegengehouden had er al lang fatsoenlijk OV naar de Uithof gelegen en was het samen met de Uithoflijn voldoende geweest.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar ik hoop toch dat die brug wel met die vooruitziende blik wordt gebouwd. Niet zoals de uithof lijn: in 2019 in operatie, in 2025 moeten we alsnog over naar een apart treinstation om de vervoersstromen aan te kunnen
Ik zat hem al te zoeken, dat was utrecht665.jpg, kan hem nergens meer vinden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:59 schreef zatoichi het volgende:
Heeft iemand het kaartje van Utrecht nog, met alle buurten? Speknek?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wijken_en_buurten_in_Utrechtquote:Op donderdag 28 januari 2016 11:58 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Ik ga straks wellicht verhuizen naar de regio Utrecht ivm een nieuwe baan. Heeft iemand wellicht tips wat leuek buurten zijn? Het hoeft niet perse in de stad te zijn, ik denk eraan om een studio te gaan huren. Alle tips zijn welkom:)
quote:West Nieuw Engeland en Oog in Al zijn prima (wellicht wat saai), Lombok is erg gemengd en heeft wat rotte plekken maar ook veel studenten
Noordwest niet een all-round droomwijk maar wel betaalbaar en daarom wel een favoriet onder starters. Als je kiest voor Zuilen niet naar Elinkwijk gaan, te ver. Ondiep liever vermijden. Pijlsweerd is wel aan te raden.
Overvecht beter vermijden
Noordoost prima wijk, met name Votulast en Wittevrouwen. Voordorp is ver weg en saai
Oost alle (sub)wijken ten westen van de Waterlinieweg zijn prima, met uitzondering van Sterrewijk wat vermeden moet worden als de pest
Binnenstad allemaal erg leuk, wel kans op overlast qua drugsgebruikers en horeca
Zuid Oud Hoograven / Tolsteeg is prima (Tolsteeg is door starters erg gewild, met name door het opkomende Rotsoord). Nieuw Hoograven & Lunetten vermijden
Zuidwest Dichterswijk en Riverenwijk is prima (enkele rotte plekjes, maar over het algemeen gewoon goed en gewild). Kanaleneiland vermijden. Transwijk kan, hangt van de plek af.
Leidsche Rijn voorlopig vermijden
Vleuten-de Meern here be dragons
Niks mis met de Pedagogenbuurt in Zuilen, allemaal nieuwe huizen, kindvriendelijk, goede voorzieningen, direct bij het groen, 15 minuten fietsen van het centrum, binnen 5 minuten op de A2 en in 7 minuten op de A27. En daar is het tenminste allemaal nog te betalen qua kopen/hurenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wijken_en_buurten_in_Utrecht
Ik zal per wijk een kort verslag geven.
[..]
15 minuten is best lang he...quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks mis met de Pedagogenbuurt in Zuilen, allemaal nieuwe huizen, kindvriendelijk, goede voorzieningen, direct bij het groen, 15 minuten fietsen van het centrum, binnen 5 minuten op de A2 en in 7 minuten op de A27. En daar is het tenminste allemaal nog te betalen qua kopen/huren
Ik woon er heerlijk!
danquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:50 schreef zatoichi het volgende:
Deze geeft ook wel een aardige situatie:
http://www.leefbaarometer(...)de=&longitude=#kaart
Even inzoomen en je kan het bijna per postcode opzoeken (Groen is beter als rood)
Onze wijk staat daarop aangegeven als Zwakquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:50 schreef zatoichi het volgende:
Deze geeft ook wel een aardige situatie:
http://www.leefbaarometer(...)de=&longitude=#kaart
Even inzoomen en je kan het bijna per postcode opzoeken (Groen is beter als rood)
Zwak rules!quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:58 schreef Ireth het volgende:
[..]
Onze wijk staat daarop aangegeven als ZwakTotaal mee oneens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |