De beweging keert zich fel tegen de islam en niet-westerse invloeden in de westerse samenleving en tegen de komst van economische migranten. De afkeer van vreemdelingen komt overeen met extreemrechts gedachtegoed.quote:Op donderdag 7 januari 2016 04:22 schreef Infection het volgende:
Pegida wil zaterdag betogen in Keulen
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_in_Keulen__.html
mooi, afkeer van vreemdelingen is per definitie extreem rechtsquote:Op donderdag 7 januari 2016 06:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
De beweging keert zich fel tegen de islam en niet-westerse invloeden in de westerse samenleving en tegen de komst van economische migranten. De afkeer van vreemdelingen komt overeen met extreemrechts gedachtegoed.
Dat laatste zinnetje ook zeg... daar laat de schrijver zijn persoonlijke mening even goed zien. ...onafhankelijke en objectieve journalistiek
Dat is dan je eigen tekortkoming.quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:12 schreef MakkieR het volgende:
Even alle gekkigheid op een stokje, ik kan mij eigenlijk niks voorstellen bij zo'n massa-aanranding.
Inderdaad mooi stukje framing weer. De afkeer tegen gelukzoekers staat gelijk aan de afkeer tegen vreemdelingenquote:Op donderdag 7 januari 2016 06:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
De beweging keert zich fel tegen de islam en niet-westerse invloeden in de westerse samenleving en tegen de komst van economische migranten. De afkeer van vreemdelingen komt overeen met extreemrechts gedachtegoed.
Dat laatste zinnetje ook zeg... daar laat de schrijver zijn persoonlijke mening even goed zien. ...onafhankelijke en objectieve journalistiek
dan kan jij je niks voorstellen van carnaval hoorquote:Op donderdag 7 januari 2016 07:12 schreef MakkieR het volgende:
Even alle gekkigheid op een stokje, ik kan mij eigenlijk niks voorstellen bij zo'n massa-aanranding.
Volgens mij als je een avondje stappen neemt in Brabant/Limburg tijdens Carnaval, zit je verdacht dicht bij zo'n massa-aanranding. Daar hoor je overigens geen mens over.
Toch wel. Men heeft een mooie vluchtelingenprocedure op touw gezet, prachtige regels maar aan misbruik dacht men niet. Zie je toch ook bij de wettenmakers in Nederland?quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Even een proefballonnetje. Door al dit gekut van moslims krijgt de overheid steeds meer macht om de vrijheden van individuen in te perken. De EU heeft de grenzen wijd opengezet om zoveel mogelijk van deze probleemveroorzakers te importeren. Zou dit gedaan zijn om ervoor te zorgen dat burgers oproepen tot sterk ingrijpen van de overheid? Zodat we akkoord gaan met verregaande 1984-achtige maatregelen? Wat is precies het plan van de EU? Want ik kan me amper voorstellen dat ze zo dom waren dat ze dachten dat dit zonder problemen zou verlopen. Er moet gewoon iets achter zitten. Zo dom en naïef is werkelijk niemand. Toch? TOCH?
Welnee die EU bestuurders zijn gewoon een grote kneuzenkermis die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Even een proefballonnetje. Door al dit gekut van moslims krijgt de overheid steeds meer macht om de vrijheden van individuen in te perken. De EU heeft de grenzen wijd opengezet om zoveel mogelijk van deze probleemveroorzakers te importeren. Zou dit gedaan zijn om ervoor te zorgen dat burgers oproepen tot sterk ingrijpen van de overheid? Zodat we akkoord gaan met verregaande 1984-achtige maatregelen? Wat is precies het plan van de EU? Want ik kan me amper voorstellen dat ze zo dom waren dat ze dachten dat dit zonder problemen zou verlopen. Er moet gewoon iets achter zitten. Zo dom en naïef is werkelijk niemand. Toch? TOCH?
De grap is dat we al verder zijn dan 1984 eigenlijk maar tegelijk niet in staat zijn een paar honderd gasten op te sporen die in het zicht van camera's in de openbare ruimte zich schuldig maken aan aanrandingen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een ongegeneerde actie... dat laat wel weer zien dat die hoer van babylon als doel heeft duitsland volledig te laten sterven ter behoeve van de policor superstaat europa.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Weg met ons. Pegida zijn Nazi's.
[ afbeelding ]
het is vrij bizar ja, had laatst ook discussies met een aantal moslims over het verleden en zij waren oprecht nog kwaad op ons omdat "wij" de kruisvaarders waren die 800/900 jaar geleden het christendom naar het midden oosten brachten en daarom zien zij ons nog steeds als het kwaad, en dat was oprechte haat van redelijk gematigde moslims naar westerlingen van vandaag de dag (ik kende ze niet persoonlijk maar we hadden wel vaker vaker met elkaar gesproken). Ik stond er echt ondersteboven van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 02:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Eeuwig schuldig zijn we voor dat soort mensen, omdat we westers zijn en nazaten van kolonisten. Ze zullen niet rusten totdat dit land net zo onleefbaar is als een land als Sudan. Pas dan zit hun taak erop, dan hebben we geen bevoorrechte positie meer.
Grappig, je word altijd als extreemrechts weggezet. Ik heb geen problemen met Chinezen, Duitsers, Brazilianen, Indonesiërs, Vietnamezen, Fransen, Polen, Roemenen, Russen en ga zo maar door. Maar ik heb problemen met bijvoorbeeld 1e tot 4e generatie Marokkanen die problemen veroorzaken, ik heb geen problemen met de Marokkanen of anderen die geen problemen veroorzaken. Ik heb problemen met mensen die de Islam misbruiken om er zelf beter van te worden, criminaliteit bedrijven zoals nu de aanrandingen of de aanslagen. En dan word je weggezet als racist omdat je inziet dat niet alle culturen mixen met elkaar, dan ben je een racist.quote:Op donderdag 7 januari 2016 06:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Alles om de inhoudelijke discussie te vermijden.quote:En toch word je steeds bestempeld als racist
Discussie hierin is nogal lastig, europa is willens en wetens door policor en corporaties overspoeld met culturen die ver van de onze staan, wij willen onze identiteit niet enkel behouden maar ook terug naar de romantische landsgrenzen, het werk voor onze eigen regio. In ere van onze voorouders die dezen opbouwden. Multicultuur ondermijnd dat, hoelang bijv is nederland niet bezig geweest met enkel andere culturen het gemakkelijk en prettig maken, en nog zag je afzet en criminaliteit ontstaan omdat die culturen met onze botsen en we gewoonweg niet kunnen samenwerken. Daar heb je diplomaten voor, geen volkeren. Volkeren willen maar één ding; hun leven structureel vormgeven. En structuren van andere culturen zijn niet compatibel en hoe graag gutmenschen het ook willen zullen ze dat nooit zijn tenzij ze allemaal als kale robotten willen rondlopen met een streepjescode op hun schedel. Dan zijn we allemaal eindelijk gelijk onder de babylonische superstaat, en "veilig" omdat we niks meer te verliezen hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles om de inhoudelijke discussie te vermijden.
Ik had een buitenlandse vriendin, veel vrienden van verschillende landen (leren kennen via taalcursus vriendin) en nog kreeg ik bedreigingen dat ik een racist was via facebook na één van de zoveelste discussies ;') die van mij woonde 3 maanden in Nederland en sprak overal gewoon Nederlands. Niet perfect natuurlijk, maar ze paste zich aan, probeerde het en de mensen vonden het fantastisch omdat er mensen waren die 30 jaar hier woonden en bijna geen woord Nederlands spraken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles om de inhoudelijke discussie te vermijden.
In Egypte verbaasde ik mij ook bijvoorbeeld over de haat van hele gewone mensen tegen Joden. Die mensen (verder heel aardig) hadden echt een beeld dat Joden letterlijk door Satan werden uitgepoept om hier op de wereld als demonen verderf te zaaien. Totale idiotie, geen zinnig woord mee te wisselen. Dat waren dat gematigde Egyptenaren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
het is vrij bizar ja, had laatst ook discussies met een aantal moslims over het verleden en zij waren oprecht nog kwaad op ons omdat "wij" de kruisvaarders waren die 800/900 jaar geleden het christendom naar het midden oosten brachten en daarom zien zij ons nog steeds als het kwaad, en dat was oprechte haat van redelijk gematigde moslims naar westerlingen van vandaag de dag (ik kende ze niet persoonlijk maar we hadden wel vaker vaker met elkaar gesproken). Ik stond er echt ondersteboven van.
Dat kloptquote:Op donderdag 7 januari 2016 08:39 schreef J.B. het volgende:
Is de burgemeester van Keulen trouwens niet dezelfde persoon als die in oktober een moordaanslag van een neonazi heeft overleefd?
Die haat bemerk ik zelfs bij de "normale" moslim. Zoals enkele vrienden van mij, alles mbt. IS word onderuit gehaald, of alle islamitische problemen etc, en daar mag je anderen niet voor aankijken. Maar ow wee als er iets mbt. Israël gebeurd, dan hebben ze een plank voor hun hoofd. Alles is de schuld van Israël en de Joden, en het westen volgt Israël teveel. Het is zo zwart/wit dat indien een Palestijn 10 Joden doodschiet en deze Palestijn neergeschoten word, er veel kritiek is en haat gespuugd word. En dit komt van de normale islamiet, de mannen die gewoon kinderen hebben en werken, de haat straalt dan van de discussie af.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Egypte verbaasde ik mij ook bijvoorbeeld over de haat van hele gewone mensen tegen Joden. Die mensen (verder heel aardig) hadden echt een beeld dat Joden letterlijk door Satan werden uitgepoept om hier op de wereld als demonen verderf te zaaien. Totale idiotie, geen zinnig woord mee te wisselen. Dat waren dat gematigde Egyptenaren.
Dat heeft gelukkig steeds minder impact. "Vroeger" was je echt de sjaak wanneer men jou als racist bestempelde, nu zien steeds meer mensen dat het woord intussen z'n waarde wel heeft verloren. Mede dankzij het volk die bij elke scheet racisme en discriminatie roepen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 08:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En toch word je steeds bestempeld als racist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |