abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158883990
Hier weer verder...

quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
pi_158884006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Meh, ik begrijp je reactie goed - want het gaat al maanden nergens meer over in de discussie. Je bent of VOOR of je bent TEGEN en zo niet dan wordt je wel in zo'n hokje gestopt door gare oneliners.

Tuurlijk zijn veel vluchtelingen hier met een slechte reden (namelijk oorlog thuis) en op zoek naar een betere toekomst, alleen nodigen we gasten uit zonder te checken wie het zijn, we leggen ze de huisregels niet uit maar laten ze in de waan dat in het vrije westen alles mag en bieden ze geen perspectief. Niet op een toekomst hier, danwel een toekomst thuis.

Ik vind namelijk dat vluchtelingen geholpen moeten worden, maar dat dit niet betekent de deuren openen en wachten tot de koelkast leeg is en.. erger. Het gaat nog steeds over de bespreekbaarheid ipv het oplossen van evt problemen.
Ik zou het een jaar geleden of zo nog wel met je eens zijn, maar nu zeg ik dat als je moslim bent je lekker kunt wegblijven uit NL. Ook al heb je bommen op je huis gehad. Geen islam meer binnenhalen. Islam is gevaarlijk als ze groot wordt. Er zijn al teveel moslims in Europa.
pi_158884064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Laten we vooral heel politiek correct naar individuele gevallen blijven kijken, die aanpak heeft de afgelopen decennia ook al zo goed gewerkt :')
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:22:35 #4
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158884096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:21 schreef moby_jones het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En het aantal aanrandingen?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:22:40 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_158884097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:07 schreef Hexagon het volgende:
Ben je eigenlijk wel eens een vluchteling in het echt tegengekomen. Of alleen in nieuwsberichten op je kamertje?
Vluchtelingen? Er is in mijn leven geen oorlog geweest in onze buurlanden, dus er komen per definitie geen vluchtelingen hierheen! Illegale migranten, criminele wilden, die komen er wel. En die zie ik inderdaad overal als ik buiten kom. Sterker nog, ze staan regelmatig door de ramen naar binnen te gluren :r

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zou het een jaar geleden of zo nog wel met je eens zijn, maar nu zeg ik dat als je moslim bent je lekker kunt wegblijven uit NL. Ook al heb je bommen op je huis gehad. Geen islam meer binnenhalen. Islam is gevaarlijk als ze groot wordt. Er zijn al teveel moslims in Europa.
Gelukkig gaan meer en meer mensen dat inzien! De enige reden dat politici liegen over "de religie van de vrede" is dat ze de werkelijkheid niet willen inzien. Waarom anders zou je dat zo moeten benadrukken? Bij alles wat werkelijk vredig is, wordt dat niet gezegd. Net zoals "gematigde" ook alleen gebruikt wordt als voorvoegsel voor iets slechts.
censuur :O
pi_158884156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, je zou het jaren terug met me eens kunnen zijn - maar toen ging dit al mis. Het wordt wel heel lastig om een miljoen mensen opnieuw toe te laten en uit te leggen dat hier wel degelijk bepaalde regels gelden en we met elkaar bepaalde afspraken hebben gemaakt.

Daar is het nu te laat voor - ben voor de situatie nu een stuk pessimistischer. Die Moslim-Islam-cultuur discussie kan mij gestolen worden - hoe je het ook benoemt, als het maar benoemt kan/mag/gaat worden zodat gewerkt kan worden aan oplossingen. Iedere keer de slachtoffers troosten is vruchteloos.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:26:24 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158884220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vluchtelingen? Er is in mijn leven geen oorlog geweest in onze buurlanden, dus er komen per definitie geen vluchtelingen hierheen! Illegale migranten, criminele wilden, die komen er wel. En die zie ik inderdaad overal als ik buiten kom. Sterker nog, ze staan regelmatig door de ramen naar binnen te gluren :
Je komt zelf ook wel over als een wilde als ik je bijdragen hier zo lees.In wat voor achterbuurt woon je dan wel niet eigenlijk?

Maar kennelijk zou het geweld in Syrie/Irak voor jou geen reden zijn om weg te gaan?
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:26:51 #8
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_158884235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:21 schreef moby_jones het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je zit waarschijnlijk gewoon te trollen, maar toch:

http://www.metronieuws.nl(...)ngenen-is-allochtoon

Zes op de tien gevangenen in Nederland is van allochtone afkomst. Dat staat niet in verhouding tot het percentage allochtonen dat hier woont, want dat is slechts 20.

In totaal ging het om bijna 27 duizend allochtone gedetineerden in 2014. Het gaat dan om gedetineerden die vast zitten wegens een criminele activiteit. Degenen die in vreemdelingenbewaring zitten, worden niet meerekend.

Van alle gedetineerden was 10,7 procent van Marokkaanse herkomst, terwijl het percentage Marokkanen dat in Nederland woont 2,2 is. 9,7 Procent was van Surinaamse herkomst tegen 2,1 procent van de Nederlandse bevolking. Ook is het aandeel mensen van Antilliaanse en Arubaanse herkomst (8,6 procent) en mensen van Turkse herkomst (4,8 procent) relatief groot als je het afzet tegen hun aandeel in de Nederlandse bevolking, respectievelijk 0,9 procent en 2,4 procent.
zonnig Brasil
pi_158884300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je komt zelf ook wel over als een wilde als ik je bijdragen hier zo lees.In wat voor achterbuurt woon je dan wel niet eigenlijk?

Maar kennelijk zou het geweld in Syrie/Irak voor jou geen reden zijn om weg te gaan?
Vluchtelingen zijn mensen die individueel door een regime om bepaalde redenen vervolgd worden.

Het idee van vluchtelingenopvang is nooit geweest dat bij een oorlogssituatie de hele burgerbevolking van een land naar elders verhuist/wordt verhuisd.
pi_158884324
NPO3 mensen.... Rot op naar je eigen land

TV / [NPO2] Rot Op Naar Je Eigen Land (vanaf woensdag, 21:15)
pi_158884332
Ah het is de schuld van de vluchtelingen. Hoezo worden Marokkanen die hier al hun hele leven wonen ineens met rust gelaten?
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:29:38 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158884339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Vluchtelingen zijn mensen die individueel door een regime om bepaalde redenen vervolgd worden.

Het idee van vluchtelingenopvang is nooit geweest dat bij een oorlogssituatie de hele burgerbevolking van een land naar elders verhuist/wordt verhuisd.
Nee, maar wat zou jij doen als je stad dreigt overgenomen door krankzinnigen als de IS?
pi_158884343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:16 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Meh, ik begrijp je reactie goed - want het gaat al maanden nergens meer over in de discussie. Je bent of VOOR of je bent TEGEN en zo niet dan wordt je wel in zo'n hokje gestopt door gare oneliners.

Tuurlijk zijn veel vluchtelingen hier met een slechte reden (namelijk oorlog thuis) en op zoek naar een betere toekomst, alleen nodigen we gasten uit zonder te checken wie het zijn, we leggen ze de huisregels niet uit maar laten ze in de waan dat in het vrije westen alles mag en bieden ze geen perspectief. Niet op een toekomst hier, danwel een toekomst thuis.

Ik vind namelijk dat vluchtelingen geholpen moeten worden, maar dat dit niet betekent de deuren openen en wachten tot de koelkast leeg is en.. erger. Het gaat nog steeds over de bespreekbaarheid ipv het oplossen van evt problemen.
Momenteel worden de vluchtelingen hier geholpen. Ze krijgen een procedure, de overgrote meerderheid van de Syriërs mag blijven. Ze krijgen een gratis huurhuisje, onderwijs en gezondheidszorg.

Maar waarom heeft een Syriër dat recht wel, maar een straatarme Bengalees niet? Of een arm Indiaas kind dat in de seksindustrie moet werken? Het huidige beleid is totale willekeur, waarbij we een grote groep mensen binnenlaten die onze normen en waarden niet delen.
pi_158884348
quote:

[..]

Sinds 6 september 2015 ligt dat anders hè.
I´m back.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:31:24 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158884395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:29 schreef Nielsch het volgende:
Ah het is de schuld van de vluchtelingen. Hoezo worden Marokkanen die hier al hun hele leven wonen ineens met rust gelaten?
Ik vind het ook opvallend ja. Gisteren werd ik ook voor politiek correct uitgemaakt omdat ik het vermoeden had (en heb) dat de organisatoren van dit gezocht moeten worden onder deze doelgroep.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:32:40 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158884441
quote:

[..]

En al helemaal geen verhuizing naar een ander werelddeel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:32:42 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158884446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

De overheid lijkt er eerder op gebrand de problemen te vergroten.
De overheid hoopt de geest nog in de fles te kunnen houden door alles goed te praten en intensief te begeleiden. Dat is -volgens hen- de enige manier om nog grootschalige crisis te voorkomen. De media werkt hieraan mee.
Als ze echt eerlijk zouden zijn dan zouden ze zeggen dat als ze achteraf dit allemaal geweten hadden, ze nooit aan de multikul en zeker niet met moslims erbij begonnen waren. Maar daarvoor is het nu te laat. We zitten er nu eenmaal mee. Dan is het effectiever om te doen of het allemaal heel geweldig en gezellig is en de boel bij elkaar te houden en te hopen dat het niet polariseert.
The End Times are wild
pi_158884478
quote:

[..]

Zoals ik al schreef, de overgrote meerderheid van de Syriërs mag blijven. Veel Syriërs hebben zelf niets van geweld meegemaakt, grote delen van Syrië zijn relatief veilig. Maar ze hebben allemaal recht op een verblijfsstatus met onze sociale voorzieningen.

Op deze manier wordt gewoon een volksverhuizing gestimuleerd.
  FOK!fotograaf woensdag 6 januari 2016 @ 21:33:32 #19
13368 NiGeLaToR
pi_158884481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind het ook opvallend ja. Gisteren werd ik ook voor politiek correct uitgemaakt omdat ik het vermoeden had (en heb) dat de organisatoren van dit gezocht moeten worden onder deze doelgroep.
Wel listig dat dit feitelijk Nederlanders zijn die zich zelf alleen niet altijd zo voelen/gedragen.
Maargoed, wel de erfenis van een vorige immigratie poging in de jaren '70.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:33:40 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158884487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

De overheid hoopt de geest nog in de fles te kunnen houden door alles goed te praten en intensief te begeleiden. Dat is -volgens hen- de enige manier om nog grootschalige crisis te voorkomen. De media werkt hieraan mee.
Als ze echt eerlijk zouden zijn dan zouden ze zeggen dat als ze achteraf dit allemaal geweten hadden, ze nooit aan de multikul en zeker niet met moslims erbij begonnen waren. Maar daarvoor is het nu te laat. We zitten er nu eenmaal mee. Dan is het effectiever om te doen of het allemaal heel geweldig en gezellig is en de boel bij elkaar te houden en te hopen dat het niet polariseert.
En er nog eens miljoenen extra Europa binnen te loodsen? Met het einde niet in zicht?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_158884550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:26 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Wil je hiermee een punt maken of moet ik dat gaan raden?
pi_158884565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, maar wat zou jij doen als je stad dreigt overgenomen door krankzinnigen als de IS?
Die vraag is niet relevant, want dat het gedrag van een ander logisch of begrijpelijk is betekent niet dat je het geen strobreed in de weg mag leggen.

Anders kun je ook wel zeggen: wat zou jij doen als je in een klein dorp woont en er wordt een groep van 1000 potentiële dieven en aanranders gevestigd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn regels. En die regels zijn restrictief: alleen als je om politieke redenen wordt vervolgd ben je een vluchteling, en als vluchteling mag je maximaal één landsgrens naar een veilig land clandestien oversteken. Wiens huis toevallig door een raket is verwoest en dan over land naar Nederland (of Duitsland) komt voldoet aan geen van beide voorwaarden.
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:37:22 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_158884637
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:35 schreef moby_jones het volgende:

[..]

Wil je hiermee een punt maken of moet ik dat gaan raden?
Je begon met misdaadcijfers te posten.
Niemand reageerde.
Dat vond ik wat zielig voor je.
Dus ik dacht: ik doe met je mee !
zonnig Brasil
pi_158884660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:26 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Zes op de tien gevangenen in Nederland is van allochtone afkomst. Dat staat niet in verhouding tot het percentage allochtonen dat hier woont, want dat is slechts 20.

In totaal ging het om bijna 27 duizend allochtone gedetineerden in 2014. Het gaat dan om gedetineerden die vast zitten wegens een criminele activiteit. Degenen die in vreemdelingenbewaring zitten, worden niet meerekend.

Van alle gedetineerden was 10,7 procent van Marokkaanse herkomst, terwijl het percentage Marokkanen dat in Nederland woont 2,2 is. 9,7 Procent was van Surinaamse herkomst tegen 2,1 procent van de Nederlandse bevolking. Ook is het aandeel mensen van Antilliaanse en Arubaanse herkomst (8,6 procent) en mensen van Turkse herkomst (4,8 procent) relatief groot als je het afzet tegen hun aandeel in de Nederlandse bevolking, respectievelijk 0,9 procent en 2,4 procent.
Hoeveel procent is man? Hoeveel procent laaggeschoold? Hoeveel procent woonde in de randstad? Waarom is de statistiek op afkomst voor jou belangrijker dan de andere statistieken?
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:39:44 #25
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_158884734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoeveel procent is man? Hoeveel procent laaggeschoold? Hoeveel procent woonde in de randstad? Waarom is de statistiek op afkomst voor jou belangrijker dan de andere statistieken?
Volgens mij gaat dit topic over criminaliteit en afkomst.

(wat de Randstad en scholing hiermee te maken hebben ontgaat mij enigszins eerlijk gezegd)
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')