abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 september 2016 @ 23:22:16 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165661046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:55 schreef MCH het volgende:
Deze (en volgende videos) zijn echt een prachtige weergave van een awesome reis door Canada. Begint hartje winter bovenin northwest territories. Kijkt als een speelfilm. *;

Wauw _O_ Dat was gaaf :Y deel 1 en 2 helemaal uitgekeken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 september 2016 @ 23:25:09 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165661141
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:40 schreef Debsterr het volgende:
Een heel verslag ben ik niet zo van :P
Paar fotootjes kan wel toch :P

Hoi Debb :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:15:53 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165668031
quote:
11s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Paar fotootjes kan wel toch :P

Hoi Debb :W
Hoi Flash :W

Openklikken is aan te raden zodat ze wat scherper zijn ;)

Bow River in Banff


O+ wapiti O+


O+ Eekhoorn O+


Bow lake


Valley of the 5 lakes trail


Spirit Island


Mount Robson


O+ hertje O+


Helmcken Falls


Moul Falls


O+ zeearend O+


Lower Joffre lake


Uitzicht vanaf Blackcomb Mountain


O+ marmotten O+


O+ zeeotters O+


O+ walvis O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_165684052
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:15 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hoi Flash :W

Openklikken is aan te raden zodat ze wat scherper zijn ;)

Bow River in Banff
[ afbeelding ]

O+ wapiti O+
[ afbeelding ]

O+ Eekhoorn O+
[ afbeelding ]

Bow lake
[ afbeelding ]

Valley of the 5 lakes trail
[ afbeelding ]

Spirit Island
[ afbeelding ]

Mount Robson
[ afbeelding ]

O+ hertje O+
[ afbeelding ]

Helmcken Falls
[ afbeelding ]

Moul Falls
[ afbeelding ]

O+ zeearend O+
[ afbeelding ]

Lower Joffre lake
[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf Blackcomb Mountain
[ afbeelding ]

O+ marmotten O+
[ afbeelding ]

O+ zeeotters O+
[ afbeelding ]

O+ walvis O+
[ afbeelding ]
Mooi herkenbaar, en je hebt veel wildlife gezien! ^O^
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 07:42:12 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165684070
Wow Debs wat een prachtige foto's _O_ O+

Wij gaan richting schiphol *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165684982
Mooie foto's Debsterr. Nog beren gezien?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:25:38 #207
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165685383
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:50 schreef TvhN het volgende:
Mooie foto's Debsterr. Nog beren gezien?
Nee ;(

Thanks iedereen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:19:08 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165686057
En al die foto's had je ons, uit pure luiheid, gewoon willen onthouden :{w o|O }:|

Wauw _O_ ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:39:19 #209
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165688257
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 07:42 schreef MaJo het volgende:
Wow Debs wat een prachtige foto's _O_ O+

Wij gaan richting schiphol *O*
Heel veel plezier!!!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_165688443
Die eekhoorn!! Gave foto!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:53:55 #211
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165688476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:50 schreef jdel het volgende:
Die eekhoorn!! Gave foto!
Die ben ik erg trots op ja, dat eekhoorn gaf zero fucks en bleef stug zitten met z'n dennenappel O+. Ik stond er echt heel dichtbij.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_165690633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:47 schreef MaJo het volgende:
*Kick*

Nog 2 nachtjes en dan vliegen we naar Toronto O+
Goede reis en geniet er van! :)
pi_165691520
Toffe foto's Debster! En jammer dat je geen beren hebt gezien, dat is soms toch net op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Mijn schoonzusje is al drie keer in de Canadese Rockies geweest, maar heeft ook nog nooit beren gezien, en een andere vriendin van mij had ook in Canada geen succes (later in de reis in de VS wel). Wij hadden er 13 gezien tijdens onze trip door het westen, maar wel een heel aantal jongen dus dan zie je er soms vier tegelijk en telt het al snel op. In het oosten hebben we ook 4 losse gezien op één trail (vanuit de auto zijn ze toch leuker dan wanneer je er bijna tegenaan loopt...), maar andere mensen die dezelfde trail in tegenovergestelde richting liepen en die we elders in het park nog eens tegenkwamen hadden er geen een gezien. En drie van de vier kon je toch echt niet missen, die zaten midden op het pad... Maar zo hebben wij in de parken die bekend staan om de vele elanden geen enkele eland gezien :') Maar goed, is een goede reden om nog een keer terug te gaan :P

En grappig dat je Maligne Lake / Spirit Island erg mooi vond. Dat vonden wij niet zo bijzonder, maar we hebben dan ook alleen twee wandelingen gemaakt aan beide kanten (deels) langs het water en geen boottrip. Daar hadden we vooraf over getwijfeld, maar vonden het er ter plaatse niet boeiend genoeg uit zien. Well's Gray (dat zijn die watervallen, toch?) ziet er wel mooi uit! Daar gaan we een eventueel volgende reis ook heen, die hadden we nu overgeslagen vanwege de (teleurstellende) inside passage die we perse wilden doen en daarna nog Vancouver Island.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_165694477
Ik ga dit topic even volgen!

Plan is om volgend jaar juni/juli naar Canada te gaan.
Globaal idee: Landen op Edmonton of Calgary en van daar uit met een huurauto (of wellicht camper) richting Vancouver, via Banff, Jasper, Whistler (die route ongeveer)

En als het budget het toe laat, misschien vanuit Vancouver richting San Fransisco vliegen voor een paar daagjes, dat lijkt me ook een supermooie stad!

Binnenkort eerst maar eens dit topic doorlezen voor wat tips :D
pi_165695365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:14 schreef MissRelin het volgende:

En als het budget het toe laat, misschien vanuit Vancouver richting San Fransisco vliegen voor een paar daagjes, dat lijkt me ook een supermooie stad!

Binnenkort eerst maar eens dit topic doorlezen voor wat tips :D
too much, doe gewoon op een volgende trip
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:21:18 #216
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165695927
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:32 schreef koei het volgende:
Toffe foto's Debster! En jammer dat je geen beren hebt gezien, dat is soms toch net op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Mijn schoonzusje is al drie keer in de Canadese Rockies geweest, maar heeft ook nog nooit beren gezien, en een andere vriendin van mij had ook in Canada geen succes (later in de reis in de VS wel). Wij hadden er 13 gezien tijdens onze trip door het westen, maar wel een heel aantal jongen dus dan zie je er soms vier tegelijk en telt het al snel op. In het oosten hebben we ook 4 losse gezien op één trail (vanuit de auto zijn ze toch leuker dan wanneer je er bijna tegenaan loopt...), maar andere mensen die dezelfde trail in tegenovergestelde richting liepen en die we elders in het park nog eens tegenkwamen hadden er geen een gezien. En drie van de vier kon je toch echt niet missen, die zaten midden op het pad... Maar zo hebben wij in de parken die bekend staan om de vele elanden geen enkele eland gezien :') Maar goed, is een goede reden om nog een keer terug te gaan :P

En grappig dat je Maligne Lake / Spirit Island erg mooi vond. Dat vonden wij niet zo bijzonder, maar we hebben dan ook alleen twee wandelingen gemaakt aan beide kanten (deels) langs het water en geen boottrip. Daar hadden we vooraf over getwijfeld, maar vonden het er ter plaatse niet boeiend genoeg uit zien. Well's Gray (dat zijn die watervallen, toch?) ziet er wel mooi uit! Daar gaan we een eventueel volgende reis ook heen, die hadden we nu overgeslagen vanwege de (teleurstellende) inside passage die we perse wilden doen en daarna nog Vancouver Island.
Het blijven toch wilde dieren hč ;)!

Ja wij vonden het leuk, maar was ook de eerste excursie en na de hike van zo'n 9km 's ochtends was bootje varen echt heerlijk.

Wells' Gray heeft idd enorm veel watervallen (wij deden Helmcken - Dawson - Moul - Spahat op 1 dag) en is echt een aanrader! NIET slapen in Wells' Gray Inn, enige accomodatie die echt tegenviel (en dat met lage verwachtingen...).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 23:07:52 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165697904
:W vanuit Toronto *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 3 oktober 2016 @ 09:31:51 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165723396
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:40 schreef Debsterr het volgende:

...
We hebben geen -O- beer -O- gezien, echt HEEL raar, maar het loopt zoals het loopt, toch hebben we echt prachtige dingen gezien en super herinneringen aan deze trip!
Heeft ook zo zijn voordelen. Beren zijn motherf*ckers, en bearspray is ook niet altijd afdoende.

Vraag maar aan deze bikkel/meneer: ^O^
https://www.facebook.com/todd.orr/videos/10210413734089030/

Niet kijken met gevoelige maag.
Valt op zich wel mee, maar toch wel een paar "klinische momenten".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165723621
Helmcken falls _O_
Ik zie de foto zojuist en krijg meteen heimwee :@
Vond het natuurgebied bij Helmcken falls echt de grootste verrassing, echt supermooi. Goede locatie om te overnachten daar ook _O_
U MAD?
pi_165777724
Twijfel wat de beste tijd is om te gaan.
Normaal ga ik meestal eind augustus of september op vakantie, maar hoe is Canada dan? Of is het juist mooier eind juni/begin juli?
Heb echt geen flauw idee!
pi_165787720
Ik wil heel graag naar Canada. Heb net een baby van 3 weken. Wanneer is het verstandig om te travelen met kind? Daarnaast heb ik op verschillende websites gekeken naar prijzen en daar zit ook een best verschil in.

En is een week in canada te kort?
Ik wil graag highlights zien.

Genoeg vragen, ik ga dit even volgen.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:33:24 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165787946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef Debollie het volgende:
Ik wil heel graag naar Canada. Heb net een baby van 3 weken. Wanneer is het verstandig om te travelen met kind? Daarnaast heb ik op verschillende websites gekeken naar prijzen en daar zit ook een best verschil in.

En is een week in canada te kort?
Ik wil graag highlights zien.

Genoeg vragen, ik ga dit even volgen.
Serieus?
Een week Canada?
Wat wil je zien? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165787967
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Serieus?
Een week Canada?
Wat wil je zien? :)
Ik ben heel benieuwd naar de mooie meren die ze hebben + de Niagara Falls. Ik heb verder niet een hele was lijst. Ik zie veel aangeboden reizen met highlights maar twijfel daarover.

Las wel dat er veel teken zitten, klopt dit?
pi_165793759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:56 schreef MissRelin het volgende:
Twijfel wat de beste tijd is om te gaan.
Normaal ga ik meestal eind augustus of september op vakantie, maar hoe is Canada dan? Of is het juist mooier eind juni/begin juli?
Heb echt geen flauw idee!
Dat ligt er sterk aan welk gedeelte je wilt bezoeken! Juli en Augustus zijn vaak erg heet in het hele gebied tussen Quebec en Alberta, maar aan beide kusten blijft het meestal redelijk koel. In de bergen kan het in Juni en September flink koud worden.

Ik vind Juni zelf de mooiste maand om hier te reizen, alles is mooi groen en staat in bloei, en ook zijn de meeste wilde dieren aktief. Alles oogt wat frisser, ook de mensen die net weer uit een koude winter/voorjaar komen zijn dan nog een stukje vriendelijk bovenop wat de gemiddelde Canadees al is.

Maar ik zou ons eerst vertellen waar je zo ongeveer naar toe wilt. Ik ben in bijna alle provincies geweest (op Quebec en Newfoundland na), in verschillende jaargetijden.
pi_165793965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:34 schreef Debollie het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar de mooie meren die ze hebben + de Niagara Falls. Ik heb verder niet een hele was lijst. Ik zie veel aangeboden reizen met highlights maar twijfel daarover.

Las wel dat er veel teken zitten, klopt dit?
Een week is net lang genoeg om zuid Ontario te bezoeken denk ik, als je graag naar de falls wilt, en Toronto en misschien Ottawa als je steden leuk vindt. Voor natuurschoon heb je dan bijvoorbeeld Algonquin Provincial Park noord-west van Toronto.

Teken zijn vaak in de zomer weer verdwenen, tenzij je naar de zuidelijke prairies wilt (hier in Zuid-Saskatchewan waren ze erg vervelend dit jaar). De meeste soorten teken die je hier hebt zijn trouwens niet die ziektes overbrengen, dus het risico is redelijk laag.
pi_165796887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:53 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Dat ligt er sterk aan welk gedeelte je wilt bezoeken! Juli en Augustus zijn vaak erg heet in het hele gebied tussen Quebec en Alberta, maar aan beide kusten blijft het meestal redelijk koel. In de bergen kan het in Juni en September flink koud worden.

Ik vind Juni zelf de mooiste maand om hier te reizen, alles is mooi groen en staat in bloei, en ook zijn de meeste wilde dieren aktief. Alles oogt wat frisser, ook de mensen die net weer uit een koude winter/voorjaar komen zijn dan nog een stukje vriendelijk bovenop wat de gemiddelde Canadees al is.

Maar ik zou ons eerst vertellen waar je zo ongeveer naar toe wilt. Ik ben in bijna alle provincies geweest (op Quebec en Newfoundland na), in verschillende jaargetijden.
Sorry, helemaal vergeten! Wil richting het westen. Vanaf Edmonton of Calgary richting Vancouver.
pi_165797431
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:39 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Sorry, helemaal vergeten! Wil richting het westen. Vanaf Edmonton of Calgary richting Vancouver.
Dan zou ik toch wat vroeger dan je normale vakantie periode gaan, vooral aan de kust heb je dan toch iets minder kans op regen. De BC Interiour kan dan wel erg heet zijn rondom Kamloops, waar het dan ook een beetje woestijnachtig is. Nadeel is ook dat het de drukste periode is voor de busladingen aan vakantiegangers (veelal aziaten), maarja.

Als je niks met Calgary hebt zou ik in Edmonton beginnen en dan via Jasper naar Banff en dan richting de kust, maar andersom kan ook prima natuurlijk. Ik heb een tijdje in Edmonton gewoont en vind dat een veel fijnere stad dan Calgary, maarja, da's mijn mening.

Er zijn iig genoeg anderen op dit forum die een trip in west Canada hebben gemaakt en suggesties kunnen geven voor hoe en waar te reizen.
pi_165798018
Om maar even in te steken op de topic titel, het is nu alweer wit in mijn contreien (mijn arme Jeep vanmorgen), dus geen vakantie meer boeken naar de Prairies voor dit jaar!

  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:43:17 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165812407
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:07 schreef jeroen1976 het volgende:
Om maar even in te steken op de topic titel, het is nu alweer wit in mijn contreien (mijn arme Jeep vanmorgen), dus geen vakantie meer boeken naar de Prairies voor dit jaar!

[ afbeelding ]
Bizar, hier in Montreál is het 23 graden! De komende dagen gaat de temperatuur wel weer omlaag, we hebben dus geluk tot nu toe O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_167867098
Plannen beginnen vorm te krijgen.
Wellicht dat we vanuit Vancouver ook nog de oversteek maken naar Victoria (helaas geen tijd om Vancouver Island uitgebreid te bezoeken) en Hatley Castle want: O+ O+
Nu zag ik alleen dat de ferry nog wel aardig wat kost, of kijk ik verkeerd? Zijn er eventueel Canadese low cost carriers waarbij je voor een prikkie kan vliegen en dan verder met het ov? Of is de ferry toch makkelijker?
pi_167867207
He! Deze zocht ik laatst. Het is een teken dat we gewoon moeten gaan.
Ja doei.
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 15:24:07 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167878776
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
He! Deze zocht ik laatst. Het is een teken dat we gewoon moeten gaan.
Ik kan het alleen maar aanraden :Y naar welk gebied gaat jullie voorkeur uit?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:29:53 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_167878887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 22:06 schreef MissRelin het volgende:
Plannen beginnen vorm te krijgen.
Wellicht dat we vanuit Vancouver ook nog de oversteek maken naar Victoria (helaas geen tijd om Vancouver Island uitgebreid te bezoeken) en Hatley Castle want: O+ O+
Nu zag ik alleen dat de ferry nog wel aardig wat kost, of kijk ik verkeerd? Zijn er eventueel Canadese low cost carriers waarbij je voor een prikkie kan vliegen en dan verder met het ov? Of is de ferry toch makkelijker?
De ferry is sowieso wel tof hoor, qua uitzichten en beleving :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_167878908
Ben nog aan het kijken wat voor vakantie het dan zou worden. Ergens zou ik graag willen leren langlaufen ofzo (waarvoor Noorwegen dan ook weer erg goed is...), dus dan wordt het zomer vs winterbezoek. Denk dat m'n voorkeur neigt naar het Westen, vooralsnog, voor beide, maar volgens mij is het overal mooi om te wandelen/skiën/rennen/rijden :')
Ja doei.
pi_167886188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 22:06 schreef MissRelin het volgende:
Plannen beginnen vorm te krijgen.
Wellicht dat we vanuit Vancouver ook nog de oversteek maken naar Victoria (helaas geen tijd om Vancouver Island uitgebreid te bezoeken) en Hatley Castle want: O+ O+
Nu zag ik alleen dat de ferry nog wel aardig wat kost, of kijk ik verkeerd? Zijn er eventueel Canadese low cost carriers waarbij je voor een prikkie kan vliegen en dan verder met het ov? Of is de ferry toch makkelijker?
De prijs valt toch wel mee, voor een redelijk lange tocht tussen de super mooie eilandjes door en een aardige kans op het zien van zeedieren? Heb walvissen op afstand, en van dichtbij dolfijnen en zeehonden gezien op de ferry!

Anderhalf jaar geleden betaalde ik $50 voor onze auto en 2 personen, ik zie dat het nu $56 kost per rit (Tsawwassen - Swartz Bay). Goedkopere opties ken ik niet, sowieso niet via de lucht.

Ik was destijds helemaal het kasteel vergeten, mede omdat we eigenlijk op zoek waren naar een koopwoning tijdens de vakantie. Nouja, nu hebben we wat voor het volgende bezoek.

Blijf je er wel een paar dagen? Volgens mij heb ik het al eerder in dit topic verteld maar wij hebben erg genoten van een fietstochtje naar de Butchard Gardens. je fietsts dan door mooie natuurgebieden, een stukje stad, door een aantal luxe/dure wijken aan de kust, en natuurlijk de mooie tuinen aan het eind (of begin).
pi_167887887
Dank voor je reactie! Ik had ergens berekend dat het voor een retourtje CAD 180 zou zijn, dat vond ik flink prijzig. Maar van jouw berekende prijzen word ik een stuk blijer!
Had idd in mijn boekje gelezen dat het een mooie tocht zou zijn, met kans op het zien van leuke diertjes, maar het is nog niet zeker of we die kant op gaan. Kan natuurlijk niet altijd mijn zin doordrijven :X :X

Voor de zekerheid zet ik de Butchard Gardens wel op de lijst, wat zien die er mooi uit zeg! Is dat allemaal een beetje te fietsen qua afstand en tijd? We hebben helaas maar 1 dagje daar...
pi_167905766
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:04 schreef MissRelin het volgende:
Dank voor je reactie! Ik had ergens berekend dat het voor een retourtje CAD 180 zou zijn, dat vond ik flink prijzig. Maar van jouw berekende prijzen word ik een stuk blijer!
Had idd in mijn boekje gelezen dat het een mooie tocht zou zijn, met kans op het zien van leuke diertjes, maar het is nog niet zeker of we die kant op gaan. Kan natuurlijk niet altijd mijn zin doordrijven :X :X

Voor de zekerheid zet ik de Butchard Gardens wel op de lijst, wat zien die er mooi uit zeg! Is dat allemaal een beetje te fietsen qua afstand en tijd? We hebben helaas maar 1 dagje daar...
Oops sorry ik keek nog een keer en je had gelijk, de $56 is voor alleen de auto tegenwoordig ;( . Daarbij komt $17.20 per passagier >12 jaar.

In het hoogseizoen kost heen en terug $206.40 (+/- 150 euro); dat is met taxes en reserveringskosten. Ik kan mij echt niet herinneren dat het zo duur was!

Met een watervliegtuigje kost het rond de $150-160 zo te zien, maar dan heb je daar geen vervoer. Als je in het centrum van Victoria wilt blijven is dat natuurlijk geen probleem. De vliegtuigjes komen in de haven aan, meteen op de toeristische boulevard.

Je kan idd ook gewoon met het openbaar vervoer, de verbinding van Vancouver naar Twassassen en van Swartz Bay naar Victoria is zeer goed, en volgens mij kan je ook een trip pakket kopen die ietsjes voordeliger is. Dan ben je denk ik rond de $100 kwijt voor een retour.

Als je maar 1 dag hebt daar zou ik niet een fietstocht doen naar de gardens maar gewoon in Victoria blijven, daar is genoeg te doen en te zien met mooie stadsparken, gebouwen, winkelen en natuurlijk de haven en strandjes. De stad is redelijk compact en fietsvriendelijk dus ik zou dan fietsen huren voor de dag en dan kan je bijvoorbeeld makkelijk naar het kasteel fietsen.
pi_168029797
Zo, het juiste topic gevonden. *O* Wij zijn ook plannen aan het maken om dit jaar naar Canada te gaan. Waarschijnlijk de laatste 2 weken van augustus en de 1ste week van september. (Schijnt de beste tijd te zijn voor het spotten van orka's (?) + dit is waarschijnlijk wel te regelen op mijn werk, waar iedereen plots in het hoogseizoen weg schijnt te willen... )

In elk geval gaat de reis naar Vancouver Island. En is er het idee om een 3daagse kajak-tocht te doen. Ik heb begrepen dat de meer noordelijk gelegen tochten het mooist zijn? (Dus vanuit campbell river Telegraph cove en omstreken?)

Verder; als de tijd het toe laat, wil ik ook dolgraag naar de Rockies. Banff, Lake Morain.... We gaan namelijk niet alleen voor het landschap, maar ook zeker voor alle wildlife. (We hebben dit jaar er een telelens voor aangeschaft, want vorig jaar in Amerika kregen we geen beest fatsoenlijk op de foto :') Sta je dan oog in oog met een coyote/eland/pelikaan/kolibri...etc. )

Oh, enne, we gaan zoveel mogelijk kamperen. We nemen ons lichtgewicht tentje en superfijne slaapzakken mee. Hooguit daar waar we aankomen en vertrekken (met het vliegtuig), zullen we een lodge/hotel/airbnb/etc. boeken. :)

Zin in! Dus ik lees lekker terug, en tips zijn natuurlijk altijd welkom! ;)
(En het echte boeken kan helaas pas beginnen als ik goedkeuring heb gekregen op mijn werk, maar ik hoop het in de komende 2 weken toch afgestemd te hebben)

[ Bericht 1% gewijzigd door Candaasje op 10-01-2017 22:05:36 ]
pi_168186688
Iemand hier toevallig ervaring met de ferry van Vancouver naar Vancouver Island (open deur misschien).

Wij zijn de planning aan het rondmaken en ik loop er nu tegenaan dat de ferry van Victoria naar Port Angeles te boeken is (ook gedaan) maar de ferry van Vancouver (West) naar Vancouver Island (Nanaimo) niet.
Ik lees een aantal keer dat van te voren vastleggen niet noodzakelijk is, echter met camper wil ik niet risico lopen dat er geen overtocht mogelijk is.

We reizen net voor 1 juli, gezien Onafhankelijkheidsdag verwacht ik links en rechts ook wat toeristische bewegingen.

Verder hebben we nu gekeken naar Banff en Jasper, daar leggen we in beide parken 2 nachten vast op een camping, de nachten er tussen (3 stuks) bewust nog niet omdat we de mogelijkheid willen hebben om in Banff, Yoho of Jasper te zijn, afhankelijk van wat ons het meest trekt. Is dit verstandig of gezien drukte een risico, er is volgens mij veel first come, dat moet goed te doen zijn aangezien we al in het park zelf zijn. (Banff/Jasper zijn we rond 15 juni)

Andere parken/plaatsen in Canada leggen we expres nog niet vast, beetje vrijheid willen we houden in de route.

Grof opgezet de route:
VS, vanuit Glacier NP
Waterton
Banff
Yoho
Jasper
Well's Gray
Whistler
Vancouver
Vancouver Island
Oversteek naar VS
All management is Strategic Management.
  maandag 16 januari 2017 @ 17:04:43 #240
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_168195481
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 12:09 schreef GodsSon het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met de ferry van Vancouver naar Vancouver Island (open deur misschien).

Wij zijn de planning aan het rondmaken en ik loop er nu tegenaan dat de ferry van Victoria naar Port Angeles te boeken is (ook gedaan) maar de ferry van Vancouver (West) naar Vancouver Island (Nanaimo) niet.
Ik lees een aantal keer dat van te voren vastleggen niet noodzakelijk is, echter met camper wil ik niet risico lopen dat er geen overtocht mogelijk is.

We reizen net voor 1 juli, gezien Onafhankelijkheidsdag verwacht ik links en rechts ook wat toeristische bewegingen.

Verder hebben we nu gekeken naar Banff en Jasper, daar leggen we in beide parken 2 nachten vast op een camping, de nachten er tussen (3 stuks) bewust nog niet omdat we de mogelijkheid willen hebben om in Banff, Yoho of Jasper te zijn, afhankelijk van wat ons het meest trekt. Is dit verstandig of gezien drukte een risico, er is volgens mij veel first come, dat moet goed te doen zijn aangezien we al in het park zelf zijn. (Banff/Jasper zijn we rond 15 juni)

Andere parken/plaatsen in Canada leggen we expres nog niet vast, beetje vrijheid willen we houden in de route.

Grof opgezet de route:
VS, vanuit Glacier NP
Waterton
Banff
Yoho
Jasper
Well's Gray
Whistler
Vancouver
Vancouver Island
Oversteek naar VS
Wij hebben de oversteek precies andersom gedaan maar wel 4 ferry overtochten in totaal gehad en bij allemaal waren we minimaal 1,5 uur voor vertrek aanwezig en was er al zo'n 60/70% vol. Oftewel, je moet vroeg komen en er rekening mee houden dat je een vaartijd later pas mee kunt. Ferry dagen zou ik weinig anders omheen plannen dus.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_168197822
Wat is net voor 1 juli? Bijna het hele land heeft dan een lang weekend en dan gaan er zeker grote hordes toeristen het pad op, vanaf vrijdag 30 juni tot eind maandag 2 juli. Vooral de nationale en provinciale parken zullen bomvol zitten.

Btw zeg "Canada Day" als je hier bent - ik zou het geen "Independance Day" noemen want ook al is het natuurlijk wel een soortgelijks feestdag als de US versie, er is niemand die het hier zo noemt. ;)

Ik zou dus zeker aanraden om te reserveren! Zowel de veerboot als de campings, het is dan wel jammer dat je dan vast zit aan de route en dagen, maar in juni en juli loopt alles zeer snel vol.

Ik had het een keertje niet gedaan en dan resulteerde in een aantal dagen in de auto slapen, omdat er geen camping, motel of hotel plek had. Ook als je toch een camping vindt die nog plaats hebt, wordt je vaak naar het "overflow" gedeelte gestuurd, hier zijn de voorzieningen meestal een stuk kariger (geen electriciteit, minder sanitair of helemaal geen modern sanitair (klein hokje met een gat in de grond).

Voorderest, een mooie route!
pi_168198468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 15:20 schreef Candaasje het volgende:
Zo, het juiste topic gevonden. *O* Wij zijn ook plannen aan het maken om dit jaar naar Canada te gaan. Waarschijnlijk de laatste 2 weken van augustus en de 1ste week van september. (Schijnt de beste tijd te zijn voor het spotten van orka's (?) + dit is waarschijnlijk wel te regelen op mijn werk, waar iedereen plots in het hoogseizoen weg schijnt te willen... )

In elk geval gaat de reis naar Vancouver Island. En is er het idee om een 3daagse kajak-tocht te doen. Ik heb begrepen dat de meer noordelijk gelegen tochten het mooist zijn? (Dus vanuit campbell river Telegraph cove en omstreken?)

Verder; als de tijd het toe laat, wil ik ook dolgraag naar de Rockies. Banff, Lake Morain.... We gaan namelijk niet alleen voor het landschap, maar ook zeker voor alle wildlife. (We hebben dit jaar er een telelens voor aangeschaft, want vorig jaar in Amerika kregen we geen beest fatsoenlijk op de foto :') Sta je dan oog in oog met een coyote/eland/pelikaan/kolibri...etc. )

Oh, enne, we gaan zoveel mogelijk kamperen. We nemen ons lichtgewicht tentje en superfijne slaapzakken mee. Hooguit daar waar we aankomen en vertrekken (met het vliegtuig), zullen we een lodge/hotel/airbnb/etc. boeken. :)

Zin in! Dus ik lees lekker terug, en tips zijn natuurlijk altijd welkom! ;)
(En het echte boeken kan helaas pas beginnen als ik goedkeuring heb gekregen op mijn werk, maar ik hoop het in de komende 2 weken toch afgestemd te hebben)
Erg leuk! Ik heb helaas nog geen lange kajak tocht gedaan rond Vancouver Island, maar zodra ik er woon staat dat zeker op de agenda. Rond Campbell river is inderdaad de beste omgeving, heel veel eilandjes, mooi helder water en redelijk rustig. Ook belangrijk is dat het water aan die kant veel warmer is dan west kant. Toen ik er begin juni was kon ik er al lekker zwemmen zonder in een wet-suit te moeten. Ook zijn er veel meer zandstranden ipv rots en kiezels.

Mooi dat je alles met de tent doet, dan sta je echt veel meer in de natuur. Ik krijg er zo weer zin in, lekker door de zon en dierengeluiden wakker worden, het kampvuurtje opsteken en de pot met koffie er op. Ik hoop dat je van plan bent om geen propeen brander / kooktoestel te gebruiken, bijna alles kan je koken op het vuur. Al zou ik wel een eenpit meenemen voor regenachtige dagen.

Vergeet ook niet om een paar grondzeilen mee te nemen (tarps), en daar je tent opzetten want de plekken zijn meestal hard/rotsachtig dus zonder extra bescherming kan je je tent berschadigen. En ook handig om afdakjes te spannen tussen de bomen voor als het regent.

Ga voor de campsites van de overheid, die zijn meestal goed verzorgd, het sanitair is bijna altijd schoon en het hout voor je kampvuur is altijd gratis (voor zover ik weet). Wel een kleine bijl (hatchet) meenemen!

Als je nog vragen hebt over het kamperen hier, ik heb 18 jaar ervaring met jaarlijks kamperen in west en midden Canada :)
pi_168198945
Elke keer als dit topic weer gekickt wordt denk ik; ik wil teruuuuuuuuuuuuuuuuug ;(
U MAD?
pi_168201468
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:57 schreef de_boswachter het volgende:
Elke keer als dit topic weer gekickt wordt denk ik; ik wil teruuuuuuuuuuuuuuuuug ;(
Wat let je?! *O*
pi_168202413
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:27 schreef jeroen1976 het volgende:
Wat is net voor 1 juli? Bijna het hele land heeft dan een lang weekend en dan gaan er zeker grote hordes toeristen het pad op, vanaf vrijdag 30 juni tot eind maandag 2 juli. Vooral de nationale en provinciale parken zullen bomvol zitten.

Btw zeg "Canada Day" als je hier bent - ik zou het geen "Independance Day" noemen want ook al is het natuurlijk wel een soortgelijks feestdag als de US versie, er is niemand die het hier zo noemt. ;)

Ik zou dus zeker aanraden om te reserveren! Zowel de veerboot als de campings, het is dan wel jammer dat je dan vast zit aan de route en dagen, maar in juni en juli loopt alles zeer snel vol.

Ik had het een keertje niet gedaan en dan resulteerde in een aantal dagen in de auto slapen, omdat er geen camping, motel of hotel plek had. Ook als je toch een camping vindt die nog plaats hebt, wordt je vaak naar het "overflow" gedeelte gestuurd, hier zijn de voorzieningen meestal een stuk kariger (geen electriciteit, minder sanitair of helemaal geen modern sanitair (klein hokje met een gat in de grond).

Voorderest, een mooie route!
Thanks 30 juni en 1 juli heb ik al vastliggen inderdaad, in Victoria. De een of twee nachten ervoor nog niet. Oversteek dus op 28 of 29 juni, krijg alleen die reserverint nergens rond. Geeft niet beschikbaar steeds
All management is Strategic Management.
pi_168204976
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 18:45 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Erg leuk! Ik heb helaas nog geen lange kajak tocht gedaan rond Vancouver Island, maar zodra ik er woon staat dat zeker op de agenda. Rond Campbell river is inderdaad de beste omgeving, heel veel eilandjes, mooi helder water en redelijk rustig. Ook belangrijk is dat het water aan die kant veel warmer is dan west kant. Toen ik er begin juni was kon ik er al lekker zwemmen zonder in een wet-suit te moeten. Ook zijn er veel meer zandstranden ipv rots en kiezels.

Mooi dat je alles met de tent doet, dan sta je echt veel meer in de natuur. Ik krijg er zo weer zin in, lekker door de zon en dierengeluiden wakker worden, het kampvuurtje opsteken en de pot met koffie er op. Ik hoop dat je van plan bent om geen propeen brander / kooktoestel te gebruiken, bijna alles kan je koken op het vuur. Al zou ik wel een eenpit meenemen voor regenachtige dagen.

Vergeet ook niet om een paar grondzeilen mee te nemen (tarps), en daar je tent opzetten want de plekken zijn meestal hard/rotsachtig dus zonder extra bescherming kan je je tent berschadigen. En ook handig om afdakjes te spannen tussen de bomen voor als het regent.

Ga voor de campsites van de overheid, die zijn meestal goed verzorgd, het sanitair is bijna altijd schoon en het hout voor je kampvuur is altijd gratis (voor zover ik weet). Wel een kleine bijl (hatchet) meenemen!

Als je nog vragen hebt over het kamperen hier, ik heb 18 jaar ervaring met jaarlijks kamperen in west en midden Canada :)
Super bedankt voor de tips! :D ^O^
We hadden op Vancouver Island in elk geval al Greenpoint Campground gevonden aan de westelijke zijde, nu nog even iets oostelijks zoeken. En bij het kajakken zijn er natuurlijk al overnachtingen geregeld door de organisatie. In de Rockies zijn we het ook nog aan het bekijken, we zitten er aan te denken om in elk geval een paar dagen neer te strijken in de buurt van Johnston Canyon. (Two Jack Lake Campground, is ook van de overheid, ligt aan een meer) Vandaar kunnen we dan wat mooie wandelingen maken (misschien ook naast de zeer toeristische, ook gewoon eens een wat minder bekende maar lekker rustige bos/bergwandeling oid). Maar we kijken ook nog even iets verder richting Jasper. We hebben geen haast. Als we 1,5-week op Vancouver rondtrekken, kayakken, evt. een grizzlytour doen en relaxen, en nog 1 week in de Rockies rondrijden en kamperen is dat allemaal prima. (Die overige 0,5 week reserveer ik dan even voor vliegen en evt. overnachten in Vancouver en Calgary)

Goeide van die tarpjes! We hebben standaard anti-worteldoek mee (vrij dik) om de tent op te zetten, maar als het regent zijn we met ons kleine tentje wel altijd de pineut wat koken betreft, want dat wordt dan altijd rennend en snel tussen de buien door :P . En we hebben wel altijd 2 1pittertjes mee (van die kleine campinggazz dingen), maar gelukkig houdt mijn vriend van pyromaantje spelen dus hebben we vorig jaar in Amerika de firepits regelmatig gebruikt! O+
*noteert bijl*

En ja, ik heb er ook super zin in *O*
Nu alleen nog even vrij krijgen op mijn werk, dat is nog niet helemaal rond helaas -O-
pi_168205367
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 19:58 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Wat let je?! *O*
Er is nog zoveel moois dat is het probleem.
Maar Canada was tot nu toe mijn mooiste reis ooit.
U MAD?
pi_168207539
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 20:20 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Thanks 30 juni en 1 juli heb ik al vastliggen inderdaad, in Victoria. De een of twee nachten ervoor nog niet. Oversteek dus op 28 of 29 juni, krijg alleen die reserverint nergens rond. Geeft niet beschikbaar steeds
Vreemd! Ik keek ook even, beetje moeten raden omtrent de hoogte en lengte van een camper, maar zo te zien moet je even bellen vanwege de volgende redenen:

Sailings may be 'Not Available' for online reservations for several reasons:
-The reservation booking window for this sailing has passed
-There is not enough reserved space available for the size of vehicle you requested
-There is not enough reserved space available for the number of passengers you requested
-Reserved space for this sailing is sold out

Please contact our Customer Service Centre at 1-888-BCFERRY (1-888-223-3779) if you have any questions or concerns.

Ik heb ze ook eens moeten bellen en toen waren ze iig zeer behulpzaam.
pi_168208272
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Super bedankt voor de tips! :D ^O^
We hadden op Vancouver Island in elk geval al Greenpoint Campground gevonden aan de westelijke zijde, nu nog even iets oostelijks zoeken. En bij het kajakken zijn er natuurlijk al overnachtingen geregeld door de organisatie. In de Rockies zijn we het ook nog aan het bekijken, we zitten er aan te denken om in elk geval een paar dagen neer te strijken in de buurt van Johnston Canyon. (Two Jack Lake Campground, is ook van de overheid, ligt aan een meer) Vandaar kunnen we dan wat mooie wandelingen maken (misschien ook naast de zeer toeristische, ook gewoon eens een wat minder bekende maar lekker rustige bos/bergwandeling oid). Maar we kijken ook nog even iets verder richting Jasper. We hebben geen haast. Als we 1,5-week op Vancouver rondtrekken, kayakken, evt. een grizzlytour doen en relaxen, en nog 1 week in de Rockies rondrijden en kamperen is dat allemaal prima. (Die overige 0,5 week reserveer ik dan even voor vliegen en evt. overnachten in Vancouver en Calgary)
Ik heb op Green Point en Two Jack Lake gestaan, beide op de bonnefoi gedaan dus de plekken waren niet fantastisch, maar zo direct aan zee op Green Point is natuurlijk nooit echt "slecht".

Johnston canyon is mooi, maar super druk in de zomer, echt busladingen aziaten en dan schuivel je door de canyon alsof je bij een attractie in de Efteling staat. Als je daar niet van houdt, zijn er genoeg minder drukke routes in de omgeving. In elk park zijn er wandelroutes in de informatie huisjes te krijgen. Of je kijkt online natuurlijk bij AB/BC parks.

Het nadeel kan dan weer zijn dat je bijna niemand tegen komt, dus in geval van nood enzo vinden sommigen dat ook niet prettig. Ik hou meer van de minder toeristische hikes, al liep dat twee jaar geleden bijna op een close encounter met een beer. Het pad was dan ook echt in het midden van de boonies in een veel minder toeristisch gebied. Je kan wel van die belletjes kopen en aan je kleding vastmaken zodat je altijd geluid maakt. Ook neem ik meestal bear spray mee.

Net ten zuiden van Campbell River is er een klein provinciale park met prima camping:
http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explore/parkpgs/miracle_bch/
pi_168208321
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 21:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Er is nog zoveel moois dat is het probleem.
Maar Canada was tot nu toe mijn mooiste reis ooit.
Haha ja dat is waar, ik wil ook nog veel meer zien van de wereld, maar als je in Canada woont is de verleiding elk jaar weer te groot om gewoon "lokaal" op vakantie te gaan 8-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')