quote:Op donderdag 21 januari 2016 00:49 schreef MaJo het volgende:
Wij zijn momenteel opties aan het bekijken voor onze huwelijksreis en Canada is zeker een optie. Zag dat de Canadese dollar ook voordelig staat. Hoe zijn de prijzen überhaupt in Canada, beetje vergelijkbaar met de VS? En als jullie een droom honeymoon samen zouden kunnen stellen in Canada voor een week of 3, hoe zou deze er dan uitzien?
De kale prijzen zijn misschien net iets hoger maar met de huidige dollarkoers (hoogste in 5 jaar) is Canada heeeel veel goedkoper! Op dit moment door de VS reizen is gewoon erg duur hoor. Zou voor mij geen twijfel zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:23 schreef mattie010 het volgende:
Canada is net iets duurder dan de USA met alles erop en eraan.
Qua invulling kan ik je niet echt helpen verder denk ik, ligt ook aan je interesses.
Natuurlijk haha, had niet aan de dollarprijzen gedacht! Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:53 schreef maerk het volgende:
[..]
[..]
De kale prijzen zijn misschien net iets hoger maar met de huidige dollarkoers (hoogste in 5 jaar) is Canada heeeel veel goedkoper! Op dit moment door de VS reizen is gewoon erg duur hoor. Zou voor mij geen twijfel zijn.
1 euro = 1,08 USD
1 euro = 1,58 CAD
Tel uit je winst.
We zijn in 2014 een maand naar de Westkust van de VS geweest. Die combinatie van overweldigende natuur en steden trok ons wel. Misschien heb je zo een beter idee?quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:23 schreef mattie010 het volgende:
Canada is net iets duurder dan de USA met alles erop en eraan.
Qua invulling kan ik je niet echt helpen verder denk ik, ligt ook aan je interesses.
De koers zegt natuurlijk niks als je de oorspronkelijke prijs niet weetquote:Op donderdag 21 januari 2016 07:53 schreef maerk het volgende:
[..]
[..]
De kale prijzen zijn misschien net iets hoger maar met de huidige dollarkoers (hoogste in 5 jaar) is Canada heeeel veel goedkoper! Op dit moment door de VS reizen is gewoon erg duur hoor. Zou voor mij geen twijfel zijn.
1 euro = 1,08 USD
1 euro = 1,58 CAD
Tel uit je winst.
Nee dat scheelt centen. Geloof me, ik heb het in 2015 meegemaakt, Canada is veel vriendelijker voor je portemonnee. En als je langer gaat (weken) dan is dat een behoorlijke som.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zijn in 2014 een maand naar de Westkust van de VS geweest. Die combinatie van overweldigende natuur en steden trok ons wel. Misschien heb je zo een beter idee?
[..]
De koers zegt natuurlijk niks als je de oorspronkelijke prijs niet weetHoeveel hoger zijn de kale prijzen? Als het echt nét iets hoger is dan is het inderdaad interessant. Als alles altijd de helft meer is dan in de VS dan schiet het niks op
Ik vond de prijzen vergelijkbaar met de VS. Iets duurder dan in Nederland vaak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zijn in 2014 een maand naar de Westkust van de VS geweest. Die combinatie van overweldigende natuur en steden trok ons wel. Misschien heb je zo een beter idee?
[..]
De koers zegt natuurlijk niks als je de oorspronkelijke prijs niet weetHoeveel hoger zijn de kale prijzen? Als het echt nét iets hoger is dan is het inderdaad interessant. Als alles altijd de helft meer is dan in de VS dan schiet het niks op
Die Hwy 8 vanaf Dundas is inderdaad alleen autoweg. Is het gekkenwerk om daar op te wandelen? Ik zou denken van wel maar kan niet inschatten hoe druk zo'n weg is.quote:note that King St. W (Hwy 8) going up the escarpment does not have a sidewalk, be weary of oncoming and rear traffic)
Nee joh dat is prima te doen, buiten de stad zijn er nooit voetpaden in Canada zover ik het weet en ik loop/fiets regelmatig langs de wegen hier.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:46 schreef Ajaxfan het volgende:
Die Hwy 8 vanaf Dundas is inderdaad alleen autoweg. Is het gekkenwerk om daar op te wandelen? Ik zou denken van wel maar kan niet inschatten hoe druk zo'n weg is.
Ah dat scheelt. Verkeerde kant van de weg is logisch. Als ik streetview zo zie gaat het af en toe in scherpe bochten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:33 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Nee joh dat is prima te doen, buiten de stad zijn er nooit voetpaden in Canada zover ik het weet en ik loop/fiets regelmatig langs de wegen hier.
Als er een auto aankomt gewoon even de berm in, en altijd aan de 'verkeerde' kant van de weg lopen zodat je ze ziet. Geen probleem, zeker overdag niet.
Ik heb eens een iets kleiner rondje gemaakt in twee weken. Toen scheelde het heel erg veel geld om een auto te huren in Canada of de VS, dus ben ik in Newark begonnen en in JFK geëindigd. Hier vond ik nog wat fotootjes.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:59 schreef MaJo het volgende:
Dit is de route waar we nu op uitgekomen zijn:
Nog tips? Aanpassingen? Leuke plekken om te overnachten die niet al te duur zijn?
Wat is precies de route ? Wanneer gaan jullie ?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:18 schreef Debsterr het volgende:
We hebben geboekt! Toch via een reisbureau, mijn vriend had daar een beter gevoel bij en het is uiteindelijk ook vakantie dus moet je er wel allebei relaxed in zitten natuurlijk. We starten nu in Calgary en eindigen in Vancouver. Zoveel zin in!
Calgary - Vancouver, we vertrekken 1 september.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is precies de route ? Wanneer gaan jullie ?
Wauw, gaaf hoor ! Bijna precies dezelfde tour als ik twee jaar geleden heb gemaakt. Enige hotel wat matched is het laatste in Vancouver, de rest is allemaal anders. Daarnaast zie ik dat jij in Tofino hebt geboekt, wat een heel verstandige keuze is. Heel leuk dorpje (kwam overigens paar maanden nog in het nieuws toen er een boot met Orca toeristen zonk, maar dat terzijde). Ik zat in Ucluelet, maar dat viel tegen. Aan de Pacific Rim heb je prachtige wandelroutes.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Calgary - Vancouver, we vertrekken 1 september.
1-2 september, Calgary - Ramada Hotel Downtown Calgary
2-4 september, Banff - Inns of Banff
4-6 september, Jasper - Lobstick Lodge
6-8 september, Clearwater - Wells Gray Inn
8-10 september, Kelowna - Coast Capri Hotel
10-12 september, Gold Bridge - Tyax Wilderness Resort
12-14 september, Whistler - Crystal Lodge
14-15 september, Powell River - Powell River Town Centre Hotel
15-16 september, Campbell River - Anchor Inn
16-18 september, Tofino - Jamies Rainforest Inn
18-19 september, Victoria - Inn at Laurel Point
19-21 september, Vancouver - Best Western Plus Sands By The Sea
Zin in
Ja, wij ook. Bijna een garantie op het zien van beren, wel gelokt met voedsel, dus wat minder spontaan....quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:06 schreef de_boswachter het volgende:
Beren safari heb ik toen deze gedaan; http://riversafari.com/safari/what-is-a-river-safari/
Dacht dat dit op de route tussen Jasper en Clearwater lag.
Heel erg mee eens! (En ik heb idd ook zat beren gezien zonder lokken)quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:07 schreef koei het volgende:
Beren/wilde dieren lokken met voedsel vind ik sowieso een beetje sneu, dat zouden ze wat mij betreft gewoon moeten verbieden in natuurparken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |