Die quatsch hebben we onszelf de afgelopen 70 jaar inderdaad wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:15 schreef D.D.W. het volgende:
Is wel de (enigste) juiste weg binnen een democratie.
Het is gewoon zo. Dat er groepen niet mee overweg kunnen doet er niks aan af.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die quatsch hebben we onszelf de afgelopen 70 jaar inderdaad wijsgemaakt.
Gast eigenrichting gaat nooit een oplossing worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die quatsch hebben we onszelf de afgelopen 70 jaar inderdaad wijsgemaakt.
Sterker nog; ik ben goed bevriend met een vluchtelingengezin.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn zelfs moslims met wie je gewoon een normaal gesprek kan voeren.
hier moet je ook altijd al intergreren, hoor. misschien niet genoeg, maar je moet gewoon meedoen in de maatschappij, net als iedereen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:07 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Een deel van z'n identiteit... Als je wilt integreren moet je accepteren dat we hier anders omgaan met vrouwen, homo's, kleding, werk, vrijwilligerswerk, etc. Je identiteit ontleen je aan je normen en waarden en dus zul je een deel van die identiteit moeten opgeven om te kunnen integreren. Net zoals native Nederlanders moeten leren omgaan met gebruiken van immigranten.
In landen als de VS wordt je overigens gedwongen om te integreren omdat je anders amper geld hebt. Engels leren en integreren is het devies. In Nederland is die druk er niet. Pas dit jaar, in het kader van de participatiewetgeving is de taaleis ingevoerd voor een bijstandsuitkering.
Opgegroeid in de grote stad ken ik er ook zat.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Sterker nog; ik ben goed bevriend met een vluchtelingengezin.
Juist!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opgegroeid in de grote stad ken ik er ook zat.
Maar moslims die onze extreme vrijheid van meningsuiting goedkeuren of er zelfs voor staan ken ik er weinigen.
De hele kretologie: "ja maar je kan met ze praten, zijn hele normale mensen!" is schrijnend naïef.
Want als die "hele normale mensen met wie je kan praten" in de meerderheid zijn mag je die vrijheid van meningsuiting (zeer waarschijnlijk) uitzwaaien.
volgende post:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:34 schreef truthortruth het volgende:
De joden-moslims vergelijking is met deze wantoestanden wel volledig onderuit gehaald. Mochten er ooit echte acties vanuit de politiek tegen moslims komen dan zal dat in de geschiedboeken logisch verklaard kunnen worden. Of je het er nu mee eens bent of niet.
dit is hilarisch...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:35 schreef HexHunter het volgende:
Fucking schandalig dit. Gooi al dat tuig maar in werkkampen, dan werken ze tenminste nog.
Want als ze dat vinden kun je niet meer normaal met moslims praten?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opgegroeid in de grote stad ken ik er ook zat.
Maar moslims die onze extreme vrijheid van meningsuiting goedkeuren of er zelfs voor staan ken ik er weinigen.
De hele kretologie: "ja maar je kan met ze praten, zijn hele normale mensen!" is schrijnend naïef.
Want als die "hele normale mensen met wie je kan praten" in de meerderheid zijn mag je die vrijheid van meningsuiting (zeer waarschijnlijk) uitzwaaien.
Want je bent in de veronderstelling dat het hete hang ijzer was "of er met ze te praten viel"?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want als ze dat vinden kun je niet meer normaal met moslims praten?
Er was geen mannelijke westerling te bekennen die het voor de jonge vrouwen opnam?quote:Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Ligt eraan waarover natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want als ze dat vinden kun je niet meer normaal met moslims praten?
Precies dan komt de aap pas weer uit de mouw.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Juist!
Velen accepteren de boel zoals het hier gaat terwijl ze het wel afkeuren; homo's, seks voor het huwelijk, samenwonen, abortus, euthanasie enz enz enz.
Maar idd als er meer en meer bij elkaar zitten, komt dat groepsgedrag weer om de hoek zetten.
Exact.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:40 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Precies dan komt de aap pas weer uit de mouw.
Maar de vluchtelingen die ik ken zijn in ieder geval heel open, gastvrij, vriendelijk, beleefd, behulpzaam en dankbaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:40 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Precies dan komt de aap pas weer uit de mouw.
Ach hun idealen en levensopvattingen liggen gewoon heel anders, maar zolang er geen grote groepsvorming is en geen conservatieve / extremistische imam die haat predikt, kan het echt wel meevallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Exact.
En de les is dus: ja, ogenschijnlijk zijn het hele normale mensen, waar je prima mee kan praten....
Maar ondertussen.
Als je lef hebt, vraag je ze wat ze vinden van VvMUquote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de vluchtelingen die ik ken zijn in ieder geval heel open, gastvrij, vriendelijk, beleefd, behulpzaam en dankbaar.![]()
Vvmu?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je lef hebt, vraag je ze wat ze vinden van VvMU
(Maar ik zou je nooit kwalijk kunnen nemen als je dat niet doet....)
Hehehe volgens mij zijn ze er niet zo blij mee dat de profeet hier zomaar straffeloos beledigd mag worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je lef hebt, vraag je ze wat ze vinden van VvMU
(Maar ik zou je nooit kwalijk kunnen nemen als je dat niet doet....)
Aha.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 19:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik moest ook ff googlen!
Vrijheid van meningsuiting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |