Daarom is het geen moord.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Welke schuld? Jij wist niet wie het was.
Je hebt soswieso al een probleem door het overtreden van wapenwetgeving. Dus daar heb je je schuld al.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik denk zelfs doodslag.quote:
Maar jij haalde wel de trekker over.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:02 schreef mig72 het volgende:
[..]
En dat.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:04 schreef vaduz het volgende:
[..]
Je hebt soswieso al een probleem door het overtreden van wapenwetgeving.
Maar dat dan weer niet.quote:Dus daar heb je je schuld al.
Nee, je ging niet naar beneden met het oogmerk een bepaald persoon door de kop te schieten. "voorbedachte rade" is niet houdbaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:42 schreef SpecialK het volgende:
Lijkt mij moord. Geen doodslag. Je maakt iemand dood met voorbedachte rade. Het Nederlandse rechtstelsel maakt geen verschil tussen een huisgenoot of een vuige inbreker. Die verdienen beiden een kopje thee.
Als je nou kan aantonen dat die andere persoon jou aanviel dan is het zelfverdediging maar dat werkt minder goed als het je huisgenoot is.
Paar dagen op bureau en dan mag je gaan, de rechter gaat dan vervolgens oordeel uitspreken.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 05:42 schreef Gerard_Geit het volgende:
Geen probleem. Als je netjes sorry zegt tegen de politie krijg je alleen een waarschuwing. Je moet dan wel je revolver inleveren
Mwa, hij is iemand aan het besluipen (bewust geen licht aan doen) met een verboden, geladen wapen. De intentie is eerder om m neer te schieten dan wat anders denk ik zo?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 03:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, je ging niet naar beneden met het oogmerk een bepaald persoon door de kop te schieten. "voorbedachte rade" is niet houdbaar.
Dat zou anders zijn als je gezien zou hebben dat de lover van je vrouw binnen is gekomen en dacht, die is voor mij *pistool pakt *richt op doel * trekker overhaalt
Ik mag hopen op eigen kosten of is dit nog steeds op kosten van de staat?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 06:30 schreef spiritusbus het volgende:
Waarschijnlijk zul je de volgende straf krijgen:
Honderd strafregels en een voettocht naar Rome.
Om te doden? Is dat de intentie?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 06:42 schreef SevD het volgende:
[..]
Mwa, hij is iemand aan het besluipen (bewust geen licht aan doen) met een verboden, geladen wapen. De intentie is eerder om m neer te schieten dan wat anders denk ik zo?
Opzet.quote:
Voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 07:47 schreef Lod het volgende:
Wat is dan het verschil tussen doodslag en moord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |