In Amersfoort ging het goed.... ik ben nog net niet voor de leuk een rondje door de stad wezen rijden, maar het scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 08:20 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik zit nog binnen durf niet van zolder af
Das schattigquote:Op dinsdag 5 januari 2016 06:30 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ik fietste toen nog mij zijwieltjes.
Dat is een beetje achterhaalde informatie. Alleen hier in de achtertuin ligt al dik 50km ondergronds (de betuwelijn zorgde daarvoor).quote:Op dinsdag 5 januari 2016 01:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Van het gehele Nederlandse hoofdnet ligt maar 20KM ondergronds en dat is dan ook alleen nog maar bij wijze van proef.
20 km maar? No way dude, echt niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 01:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Van het gehele Nederlandse hoofdnet ligt maar 20KM ondergronds en dat is dan ook alleen nog maar bij wijze van proef.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:24 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is een beetje achterhaalde informatie. Alleen hier in de achtertuin ligt al dik 50km ondergronds (de betuwelijn zorgde daarvoor).
380KV (vandaar hoofdnet) word altijd bovengronds aangebracht, deze 20KM testopstelling is de langste ondergrondse verbinding van een dergelijk hoge spanning wereldwijd. 110KV en 150KV word wel volop ondergronds aangelegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
20 km maar? No way dude, echt niet.
Ja, langste, maar het is niet alles lijkt me? Ik zie overal kabels boven de grond.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
380KV (vandaar hoofdnet) word altijd bovengronds aangebracht, deze 20KM testopstelling is de langste ondergrondse verbinding van een dergelijk hoge spanning wereldwijd. 110KV en 150KV word wel volop ondergronds aangelegd.
Er zijn gewoon nadelen aan dit soort methoden, esthetisch is het mooier, maar eigenlijk houden de voordelen dan wel een beetje op.
Nee dat is is inderdaad niet alles, maar wel van deze spanning, het landelijk koppelnet wat bijvoorbeeld de centrales verbind is 380KV, (op een stukje 220KV in noord/noord-oost Groningen na). De rest is allemaal reeds omlaag gebrachte onderverdeling en dient niet tot het hoofdnet gerekend te worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, langste, maar het is niet alles lijkt me? Ik zie overal kabels boven de grond.
Mensen zijn bang voor hoogspanningsleidingen, daar krijg je kanker van menen zequote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
380KV (vandaar hoofdnet) word altijd bovengronds aangebracht, deze 20KM testopstelling is de langste ondergrondse verbinding van een dergelijk hoge spanning wereldwijd. 110KV en 150KV word wel volop ondergronds aangelegd.
Er zijn gewoon nadelen aan dit soort methoden, esthetisch is het mooier, maar eigenlijk houden de voordelen dan wel een beetje op.
Wat natuurlijk compleet ridicuul van "ze" isquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen zijn bang voor hoogspanningsleidingen, daar krijg je kanker van menen ze
Tja, zo zijn mensen ook bang voor E-Nummers of Glutenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat natuurlijk compleet ridicuul van "ze" is
twitter:vid twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 18:55:24In het afgelopen kwartier telden we in het noorden alweer 8 ongelukken. 'T is opnieuw bloedlink op de weg door #ijzel. reageer retweet
Nou.. kom op dan met die code roodtwitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:24:04IJZEL: In het noorden is het vanochtend veel gevaarlijker op de wegen dan gisteren: nu kan de gladheid plotseling (opnieuw) optreden. reageer retweet
Ja, Frutsel, snap jij dat? Het is bloedlink en toch noemen ze het nu code oranje.quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:29 schreef Frutsel het volgende:
Nou.. kom op dan met die code roodtwitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:24:04IJZEL: In het noorden is het vanochtend veel gevaarlijker op de wegen dan gisteren: nu kan de gladheid plotseling (opnieuw) optreden. reageer retweet
Ja belachelijk dat die nog niet is uitgegeven! Gisteren van Zwolle naar Groningen gereden om 6.30 maar vanochtend ben ik weer ter hoogte van Meppel toch maar weer huiswaarts gekeerd.. Zag zoveel ongelukken onderweg dat ik het niet aandurfde verder te gaan..quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:29 schreef Frutsel het volgende:
Nou.. kom op dan met die code roodtwitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:24:04IJZEL: In het noorden is het vanochtend veel gevaarlijker op de wegen dan gisteren: nu kan de gladheid plotseling (opnieuw) optreden. reageer retweet
quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:36 schreef fresta het volgende:
[..]
Ja belachelijk dat die nog niet is uitgegeven! Gisteren van Zwolle naar Groningen gereden om 6.30 maar vanochtend ben ik weer ter hoogte van Meppel toch maar weer huiswaarts gekeerd.. Zag zoveel ongelukken onderweg dat ik het niet aandurfde verder te gaan..
Nee snap ik geen hol vanquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, Frutsel, snap jij dat? Het is bloedlink en toch noemen ze het nu code oranje.
twitter:noordernieuws twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:36:31GA DE WEG NIET OP INDIEN NIET NODIG! TIENTALLEN ONGEVALLEN IN HET NOORDEN. OOK HOOFDWEGEN ZIJN SPIEGELGLAD! reageer retweet
Bij Ijsland ligt de depressie voor vrijdag?quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:38 schreef SpecialK het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)000/loc=6.197,52.574
Maar niet voor voetgangers. Ik snap niet dat mensen lopen te glijden terwijl icebug al jaren prima schoenen heeft. En Lowa heeft zelfs een serie met retractable spikes. Dat zijn dure schoenen maar als dagelijkse valpartijen het alternatief zijn ben je snel om.quote:Op maandag 4 januari 2016 21:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met de juiste banden gaat dat prima. Spikes zijn alleen verboden in Nederland.
quote:'Ga niet de weg op: Gladheid wordt nog erger'
Rijkswaterstaat adviseert mensen in grote delen van Nederland sterk om niet de weg op te gaan. Het is glad ten noorden van de lijn Alkmaar-Enschede. De gladheid kan de komende uren toenemen en zich naar het zuiden uitbreiden.
"Vooral een breed gebied rond de lijn Leeuwarden-Hardenberg heeft last van ijzel. Dat blijft voorlopig zo, doordat de temperaturen daar onder het vriespunt blijven. Maar dat betekent niet dat het niet ook op andere plaatsen glad kan zijn. De radar ziet niet alle buitjes", zegt weerman Marco Verhoef.
Er zijn al tientallen aanrijdingen geweest. Voor zover bekend zijn er geen zwaargewonden of doden. "Er komen zeker nog aanrijdingen bij; er blijven maar meldingen bij ons binnenkomen van weginspecteurs", zegt een woordvoerder van Rijkswaterstaat.
Problemen
Vooral op de A28 zijn problemen. Tussen Zwolle en Hoogeveen staat het verkeer in beide richtingen vast. Ook op de A1 tussen Oldenzaal en de Duitse grens zijn auto's en vrachtwagens van de weg gegleden. Verder heeft het verkeer op de A7, de A32, de A37 en de A50 last van de gladheid.
In Meppel is het ook spekglad vandaagquote:Op woensdag 6 januari 2016 09:36 schreef fresta het volgende:
[..]
Ja belachelijk dat die nog niet is uitgegeven! Gisteren van Zwolle naar Groningen gereden om 6.30 maar vanochtend ben ik weer ter hoogte van Meppel toch maar weer huiswaarts gekeerd.. Zag zoveel ongelukken onderweg dat ik het niet aandurfde verder te gaan..
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:23:45Ach en wee: #A7 in Friesland is ZÓ glad dat vrachtwagens 'n helling niet opkomen. #IJZEL (Foto:@ConnyOostingDSO) https://t.co/6Ux1Ns8Plj reageer retweet
twitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:52:42Vrachtwagen glijdt van #A32 af bij Akkrum. Situatie in het noorden is ernstig en zéér gevaarlijk (@polheerenveen) https://t.co/4iLyPGETCn reageer retweet
Ik denk dat we vanavond bij Jinek of Tan wel uitleg gaan krijgen waarom we geen code rood kregen of waarom het zo laat kwamtwitter:vid twitterde op woensdag 06-01-2016 om 09:45:27Vooral in deze strook blijft het voorlopig een puinhoop. Ons advies: NIET de weg op #ijzel https://t.co/NGW0lUzm87 reageer retweet
Kende ik niet, nice!quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:38 schreef SpecialK het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)000/loc=6.197,52.574
quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
En daar is code rood weer.twitter:KNMI twitterde op woensdag 06-01-2016 om 10:44:14Code rood vanwege #ijzel voor provincie Drenthe, overige waarschuwingen blijven van kracht. https://t.co/dpPyZhecVg reageer retweet
Het werd hier ook pas in/na de spits echt glad.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:26 schreef byah het volgende:
bizar dat het zo plaatselijk en onverwacht is allemaal. Onbegrijpelijk dat zo'n code rood ná de ochtendspits wordt afgegeven
Hier in dh nog lekker weer hoorquote:Op woensdag 6 januari 2016 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Morgen bekijk ik na de spits wel of ik in de auto stap, moet eigenlijk naar den Haag.
Als dit doorzet richting de randstad wordt het compleet ontwricht met de avondspits, maar dat zal wel niet toch?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Dus alleen echte chaos in de minste provincies van Nederland. Dat scheelt iig nog wat. Wordt nog wat als het echt bevolkt gebied bereikt.
Misschien dit jaar dan een elfstedentocht, gewoon in de straten van Frieslandquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien glijden ze ook op Amerland zo de Waddenzee in
Huh? Limburg en Brabant hebben geen ijzel..quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:30 schreef TheThirdMark het volgende:
Dus alleen echte chaos in de minste provincies van Nederland.
Daar ook ijs op de weg hoorquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Huh? Limburg en Brabant hebben geen ijzel..
quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daar ook ijs op de weg hoor
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |