maar als het trendgevoelig is, is er toch geen objectief knap?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:44 schreef Ludachrist het volgende:
Al het bovenstaande, zou ik zeggen. Ja, lelijk is deels subjectief (bijvoorbeeld qua innerlijk), maar er zijn ook objectieve indicatoren van een lelijk uiterlijk. Je kunt er met plastisch chirurgie iets aan doen, niet alles, en je kunt je lelijke gedrag natuurlijk aanpassen.
Je kunt meekomen, je kunt er zelfs een hele carriére aan overhouden, zie bijvoorbeeld wat lelijke artiesten, schrijvers of iets dergelijks. Schoonheid is verder absoluut trendgevoelig, zo ben ik persoonlijk erg blij dat vrouwen tegenwoordig buitenkomen en de huid niet meer porselein-wit hoeft te zijn van al het binnen zitten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Anders kun je natuurlijk altijd even een berichtje terugposten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die er op kunnen vallen, natuurlijk. Het is en blijft subjectief, maar ook in subjectiviteit valt een patroon te ontdekken.
Ik dacht juist dat ronde gezichten bij mannen als minder aantrekkelijk werden gezien (omdat het vrouwelijker zou zijn).quote:Op maandag 4 januari 2016 10:45 schreef -Deluzion- het volgende:
Als je als man zijnde een smal lang gezicht hebt dan ben je bijna automatisch al onaantrekkelijk (zoals in mijn geval)
[ afbeelding ]
Adrian Brody. De linker en objectief wellicht minst mooiste. Maar damnquote:
quote:Op maandag 4 januari 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Lastig. Iemand kan 'objectief' lelijk zijn (vanwege kenmerken die de meeste mensen als lelijk beschouwen), maar door zijn/haar uitstraling/houding nog steeds aantrekkelijk zijn, En je hebt knappe mensen die door hun uitstraling niet als aantrekkelijk worden bevonden. Die doen het goed op foto's, maar in het echt een stuk minder. Verder kan innerlijk iemand veel aantrekkelijker of onaantrekkelijker maken en is het altijd nog zo dat: beauty is in the eye of the beholder. Ik heb ook wel eens mensen knap gevonden die een ander niks deden en vice versa.
Maar iemand die echt lelijk is (laten we zeggen 3/10 of lager), daar zullen de meeste mensen het wel over eens zijn.
Ter illustratie (al vind ik het vervelend om mensen op die manier te categoriseren):lelijk en onaantrekkelijk hoeven idd niet hand in hand te gaan, het ging over lelijk toch? En dat kun je in bepaalde gevallen best objectief beoordelen. Het is de middenmoot waar mensen het over oneens zijn, niet de onderlaag zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die er op kunnen vallen, natuurlijk. Het is en blijft subjectief, maar ook in subjectiviteit valt een patroon te ontdekken.compact en kleverig.
Ja, heb je gelijk in denk ik.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
lelijk en onaantrekkelijk hoeven idd niet hand in hand te gaan, het ging over lelijk toch? En dat kun je in bepaalde gevallen best objectief beoordelen. Het is de middenmoot waar mensen het over oneens zijn, niet de onderlaag zeg maar.
+1.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:04 schreef BredeBroeder het volgende:
Subjectief en objectief. Je kan wetenschappelijk helemaal perfect zijn enzo qua schoonheid, perfect symmetrisch gezicht etc, maar een ander vind dat misschien niet mooi en dan is het weer subjectief.
Ik vind zelf altijd dat als ik iemand leer kennen, of iemand zich spontaan en aardig opstelt, dat ik die persoon meestal knapper vind dan als ik totaal geen inzicht had in haar karakter.
Zelfs bij sommige meiden die ik eigenlijk best knap vind, maar dan toch arrogant zijn of zich onaardig opstellen, dan kijk ik al snel naar de negatieve (lelijke) kanten van die persoon. Voor mij is karakter wel gekoppeld aan uiterlijk.
Maar: die wisselwerking heb je niet op foto's. Op foto's zou dat dus niet werken (of bij online dating).quote:Op maandag 4 januari 2016 11:04 schreef BredeBroeder het volgende:
Subjectief en objectief. Je kan wetenschappelijk helemaal perfect zijn enzo qua schoonheid, perfect symmetrisch gezicht etc, maar een ander vind dat misschien niet mooi en dan is het weer subjectief.
Ik vind zelf altijd dat als ik iemand leer kennen, of iemand zich spontaan en aardig opstelt, dat ik die persoon meestal knapper vind dan als ik totaal geen inzicht had in haar karakter.
Zelfs bij sommige meiden die ik eigenlijk best knap vind, maar dan toch arrogant zijn of zich onaardig opstellen, dan kijk ik al snel naar de negatieve (lelijke) kanten van die persoon. Voor mij is karakter wel gekoppeld aan uiterlijk.
Klopt.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar: die wisselwerking heb je niet op foto's. Op foto's zou dat dus niet werken (of bij online dating).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |