abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158829054
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het lijkt me aannemelijk dat dat rooster op of nog voor de eerste dag van zijn proeftijd is gemaakt. Ik twijfel eerlijk gezegd niet zo aan het verhaal van McDonalds.
Ik ben bang dat we er nooit achter gaan komen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 01:07:09 #152
3542 Gia
User under construction
pi_158837517
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:17 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Je kunt een miljoen keer mij uitmaken voor verkrachter, ik kan jou voor 100% garanderen dat ik me daar nooit naar zal gedragen.

We moeten stoppen om de schuldvraag steeds bij de "maatschappij" te leggen. Die gasten zijn de daders, zij hebben de schuld. Stop met het bedenken van smoesjes.
Niet iedereen gaat zich misdragen. Gelukkig niet.
Maar het wordt wel vaak door het tuig als excuus gebruikt.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 01:07:49 #153
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158837535
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat zich misdragen. Gelukkig niet.
Maar het wordt wel vaak door het tuig als excuus gebruikt.
Dat weet ik, maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:02:54 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158843320
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of het bedrijf was pissed omdat de naam van het bedrijf in associatie met zinloos geweld in de krant kwam te staan en hij was de zondebok in de ogen van een manager van dat bedrijf.
PR en zo, daar zijn zulke bedrijven nogal gevoelig voor. :')

[..]

Het kan best dat hij de politie had moeten bellen, een of andere manager die niet aanwezig was had moeten (laten) bellen of iets in die geest maar dat is geen goede reden voor ontslag. Hij probeerde het meisje te helpen en haalde haar weg van de mishandelaars, dat is veel beter dan wanneer hij verder was gegaan met zijn werk en niets had gedaan maar in het laatste geval had hij dat baantje nog gehad.

[..]

Het is wel heel erg toevallig dat precies de ochtend na dat incident ineens de proeftijd wordt beëindigd. Geloof jij het? Dit lijkt mij eerder een gevalletje van spinning van de PR-mensen van dat bedrijf.
Dat zou dan toch gewoon ronduit marketing gone bad zijn?
pi_158844348
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:44 schreef timmmmm het volgende:
Volledige reactie van McDonald's aan FOK! op het incident:

McDonald’s Nederland betreurt de onjuiste berichtgeving waarbij een vervelend incident tussen gasten onderling bij McDonald’s restaurant Rotterdam Coolsingel 44 ten onrechte is gekoppeld aan het beëindigen van de proeftijd van een medewerker van datzelfde restaurant.
Uit respect voor de privacy betreffende medewerker, willen we niet in detail treden over zijn functioneren gedurende zijn proefperiode. Er zijn echter diverse voorvallen geweest, gedurende zijn proeftijd, waardoor het management heeft gemeend, de proeftijd niet te verlengen. De medewerker is gekend in deze voorvallen en heeft schriftelijk ingestemd met deze aantekening. De medewerker van het restaurant heeft voorts ingestemd met de beëindiging van de proeftijd en heeft zonder onvertogen woord afscheid genomen.
Dat de betreffende medewerker eveneens samen met andere medewerkers, managers en een bewaker een einde heeft gemaakt aan het handgemeen tussen gasten, dat in de nacht van 29 op 30 december in het restaurant ontstond, staat geheel los van het beëindigen van de proeftijd van de medewerker. Deze medewerkers en managers zijn op de dag van vandaag in dienst van het restaurant.

Op de fb van MacDonalds zijn alle tokkies nog steeds boos. :') Ongeacht wie er gelijk heeft vind ik het toch een naar idee dat een hele massa mensen zo'n facebookberichtje blindelings gelooft.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:27:01 #156
3542 Gia
User under construction
pi_158845274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 01:07 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt.
Denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Ik vind ook niet dat het klopt, ik constateer dat het gebeurt.
Daarom mijn vraag aan die poster wat hij dan vindt dat er moet veranderen: ons vooroordeel, of hun (dat kleine groepje) misdragingen.

Gelukkig snapt hij wel dat er vooroordelen bestaan als misdaad overdreven vaak uit dezelfde groep komt.

Maar ik geloof niet dat mensen in 't algemeen, tokkies uitgezonderd, iets hebben tegen een vriendelijke solo-marokkaan. Het feit dat hij zich gediscrimineerd voelt omdat hij merkt dat Nederlanders hem aankijken op het foute gedrag van zijn 'broeders', is op zich een vooroordeel tegen ons, Nederlanders.

En als dit zo door blijft gaan, verandert er nooit wat.
pi_158849085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Op de fb van MacDonalds zijn alle tokkies nog steeds boos. :') Ongeacht wie er gelijk heeft vind ik het toch een naar idee dat een hele massa mensen zo'n facebookberichtje blindelings gelooft.
Welkom in de boze grote wereld waarin propaganda een uiterst effectief middel is voor regeringen, bedrijven en andere partijen die macht hebben. ;)
Propaganda werkt altijd en overal, in ieder geval zolang de mens niet meer ontwikkeld is dan dat het nu is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:00:33 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_158849140
quote:

[..]

Ik zou aan FB niet te zwaar tillen, allemaal veel geschreeuw en weinig wol, voornamelijk omdat er nog steeds mensen geloven dat ze daar lekker anoniem hun gal kunnen spuwen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:19:17 #159
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_158849675
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Het feit dat hij zich gediscrimineerd voelt omdat hij merkt dat Nederlanders hem aankijken op het foute gedrag van zijn 'broeders', is op zich een vooroordeel tegen ons, Nederlanders.
Zo had ik er nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Goed punt.
pi_158851253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welkom in de boze grote wereld waarin propaganda een uiterst effectief middel is voor regeringen, bedrijven en andere partijen die macht hebben. ;)
Propaganda werkt altijd en overal, in ieder geval zolang de mens niet meer ontwikkeld is dan dat het nu is.
Maar ondertussen lachen we wel deze vrouw uit.
http://www.dumpert.nl/med(...)eet_hoe_het_zit.html
Ik had ergens hoop dat het besef over de (on)betrouwbaarheid van bronnen was gegroeid.

Nu is een groot bedrijf de boeman, maar er zal maar een persoon op deze manier zwart gemaakt worden.
pi_158853910
De echte waarheid van het ontslag, zal nooit boven water komen. Het is hetzelfde als een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt, er hoeft geen echte reden voor te zijn.
.
pi_158857511
quote:

[..]

Nouja, het hielp natuurlijk dat de drie slachtoffers ook de media opzochten en zijn versie van het verhaal onderschreven - en de versie van McDonalds waarin de rest van het personeel incl. de bewaker hen ook hielpen naar het rijk der fabelen verwezen. Daarmee was de geloofwaardigheid van de betreffende Mac meteen een stuk lager.

Maar je hebt gelijk - voordat de Mac uberhaupt gereageerd had en deze dames bekend waren stond er al een berichtje of 2000 over op hun Facebook. Dus genoeg mensen die dit zonder enig onderzoek of wederhoor geloofden...
pi_158857684
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:44 schreef timmmmm het volgende:
Volledige reactie van McDonald's aan FOK! op het incident:

McDonald’s Nederland betreurt de onjuiste berichtgeving waarbij een vervelend incident tussen gasten onderling bij McDonald’s restaurant Rotterdam Coolsingel 44 ten onrechte is gekoppeld aan het beëindigen van de proeftijd van een medewerker van datzelfde restaurant.
Uit respect voor de privacy betreffende medewerker, willen we niet in detail treden over zijn functioneren gedurende zijn proefperiode. Er zijn echter diverse voorvallen geweest, gedurende zijn proeftijd, waardoor het management heeft gemeend, de proeftijd niet te verlengen. De medewerker is gekend in deze voorvallen en heeft schriftelijk ingestemd met deze aantekening. De medewerker van het restaurant heeft voorts ingestemd met de beëindiging van de proeftijd en heeft zonder onvertogen woord afscheid genomen.
Dat de betreffende medewerker eveneens samen met andere medewerkers, managers en een bewaker een einde heeft gemaakt aan het handgemeen tussen gasten, dat in de nacht van 29 op 30 december in het restaurant ontstond, staat geheel los van het beëindigen van de proeftijd van de medewerker. Deze medewerkers en managers zijn op de dag van vandaag in dienst van het restaurant.

Kan de TT inmiddels worden veranderd, het is nogal misleidend op deze manier
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_158857732
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Hoezo ? Zolang zowel de slachtoffers als de "held" iets anders zeggen dan de Mac kan iedereen zelf bepalen wat ze geloven ;)
pi_158857792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo ? Zolang zowel de slachtoffers als de "held" iets anders zeggen dan de Mac kan iedereen zelf bepalen wat ze geloven ;)
Ja, maar de TT impliceert dat er een verband is tussen de heldendaad van die jongen en het ontslag. Dat is dus zeer twijfelachtig, de TT mag daar dan ook wel naar zijn.
pi_158857978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, maar de TT impliceert dat er een verband is tussen de heldendaad van die jongen en het ontslag. Dat is dus zeer twijfelachtig, de TT mag daar dan ook wel naar zijn.
De jongen beweert nog altijd dat dat hem letterlijk is verteld door de manager in zijn "ontslag"telefoontje. Aangezien hij ook al jaren naar tevredenheid voor de Mac (wel andere filialen) werkt en de slachtoffers de lezing van de Mac dat het voltallige personeel hielp tegenspreken neig ik er momenteel naar de lezing van de Mac meer te betwijfelen dan zijne.

Maar dat ben ik. Ik dacht eerst ook dat de jongen het verhaal uit zijn duim zoog; dus ben wel heel extreem omgeslagen ;)
pi_158858161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De jongen beweert nog altijd dat dat hem letterlijk is verteld door de manager in zijn "ontslag"telefoontje. Aangezien hij ook al jaren naar tevredenheid voor de Mac (wel andere filialen) werkt en de slachtoffers de lezing van de Mac dat het voltallige personeel hielp tegenspreken neig ik er momenteel naar de lezing van de Mac meer te betwijfelen dan zijne.

Maar dat ben ik. Ik dacht eerst ook dat de jongen het verhaal uit zijn duim zoog; dus ben wel heel extreem omgeslagen ;)
Iedereen mag zijn mening vormen hierover, de harde feiten hebben we namelijk geen van allen. Het zou wel mooi zijn als het vormen van die mening zo onbevooroordeeld mogelijk gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shreyas op 05-01-2016 21:28:58 ]
pi_158860435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 21:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoe kan je al jaren ergens werken en dan nog in je proefperiode zitten? Ben ook geneigd om het verhaal van McDonalds te geloven.
pi_158861773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hoe kan je al jaren ergens werken en dan nog in je proefperiode zitten?
McDonalds is een franchise. Iedere keer als je naar een ander filiaal gaat heb je dus een dienstverband bij een andere werkgever.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 23:39:57 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158862378
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

McDonalds is een franchise. Iedere keer als je naar een ander filiaal gaat heb je dus een dienstverband bij een andere werkgever.
Oh, dat is wel een heel nasty constructie, een aantal franchisenemers kan op die manier gewoon ongestraft personeel rouleren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158864120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Laten we niet op basis van 1 bericht van een PR-spinningdoctor (beroepsleugenaars) van de McGarbage direct denken te weten hoe het precies zit. ;)
#NoDAPL
pi_158864428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laten we niet op basis van 1 bericht van een PR-spinningdoctor (beroepsleugenaars) van de McGarbage direct denken te weten hoe het precies zit. ;)
We kunnen beter afgaan op een fb-bericht van een rancuneuze ex-medewerker?
pi_158864557
quote:
5s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:36 schreef k_man het volgende:

[..]

En de slachtoffers die zijn verhaal onderbouwen dat er geen hulp kwam van andere medewerkers/de bewaker?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_158868948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_158878533
quote:
5s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, je kan beter beide negeren, afgaan op de feiten en accepteren dat je soms beide opties open moet houden. Alles wat we weten is dat het wel heer erg toevallig zou zijn als ze al van plan waren geweest om hem de dag na dat gebeuren te ontslaan. Als ze het toch al van plan waren, waarom dan niet direct voor de eerstvolgende dienst? Het kan maar erg waarschijnlijk is het niet.

Maar goed, als je al graag wil gokken, dan zou ik er ernstig rekening mee houden dat PR-medewerkers professionele leugenaars zijn.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')