Als hij al goed was geworden net voordat hij stierf en hij stond daarna gebroederlijk naast de geest van zijn voormalige mentor die hij vermoorde waarom zou hij dan ineens weer slecht zijn geworden?quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Darth Vader is de sterkste jedi ooit. Dus misschien dat hij inderdaad de techniek van niet sterven machtig is geworden en dat hij zich weer tot leven heeft gewekt ofzo. Er zijn wel grote gelijkenissen.
Ze laten er geen gras over groeien. Ik ga een flink aantal films 'moeten' zien in de komende jaren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Yup.
Rogue one 2016
VIII 2017
Han Solo 2018
IX 2019
Daar ben ik het niet mee eens. Iron Man was ook heel erg goed. De laatste twee X-Men-films deden het ook prima. Ze hadden alleen niet zo snel weer Spidermanfilms moeten maken, dat was teveel uitgemolken. Guardians of the Galaxy moet ik nog gaan zien. Om de een of andere reden kwam het er nog niet van.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:01 schreef Drankster het volgende:
[..]
Serieus?
Krijgen we nu het Marvel effect bij Star Wars? Die Marvel films zijn om te janken en we worden ermee doodgegooid.
Guardians of the Galaxy en Captain America zijn wel tof.![]()
Joh, een paar posts daarboven?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:54 schreef NoXia het volgende:
Wait? Wh0t? Snoke is Darth Vader?
[ afbeelding ]
Hopelijk eens wat origineels nu. Ze kunnen moeilijk nog een death star doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Yup.
Rogue one 2016
VIII 2017
Han Solo 2018
IX 2019
Wow, wow, wow, je maakt nu echt een heleboel verkeerde aannames over mijn reacties. Ik heb geen afvinklijstje waar ik elke film op dezelfde manier mee beoordeel en ik heb de film alles behalve matig genoemd of afgekraakt. Ik vind het juist een fantastische film. Ik denk dat je m'n reactie nog een keer moet lezen, want als ik je moet uitleggen waar je me verkeerd begrepen hebt komt het eigenlijk neer op "deze hele reactie".quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij de beter onderbouwde reviews werd hier ook op ingegaan. Mij viel het bij het kijken van de film ook op dat het lang duurde voordat ze sprak. Je moet ballen hebben als regisseur om dat te doen.
[..]
En dat is nu iets waar je aan voorbij gaat door met een afvinklijstje een cijfer te bepalen en te stellen dat een film nooit hoger dan een 7/8 kan krijgen als het plot niet heel erg origineel en gevoloueerd is. Ja, zo'n plot is hartstikke leuk en ik ik vind 'experimenten' met een plot zoals het vertellen van hetzelfde verhaal vanuit verschillende perspectieven (met steeds weer nieuwe details) ook heel erg leuk maar er bestaan nu eenmaal verschillende soorten films en niet bij elk format is daar ruimte voor. Daarom vind ik het flauw om de film af te kraken of als matig te beoordelen op basis van dat ene criterium. Dat is zoiets als dat je bij een historisch drama klaagt dat er te weinig humor is.
Ik had dat gelezen hoor. Ik zoomde in op die ene stelling (ik weet niet of dat die van jou kwam) dat een film nooit hoger dan een 7/8 kan halen als het verhaal niet voldoende origineel is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik zoom sterk in en ik overdrijf een beetje met "afvinklijstje" om mijn punt te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:06 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik heb geen afvinklijstje waar ik elke film op dezelfde manier mee beoordeel en ik heb de film alles behalve matig genoemd of afgekraakt. Ik vind het juist een fantastische film.
Dat gaan ze echt niet meer doen in 8 en 9, wel in de tussen 3 en 6 liggende episode.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:01 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hopelijk eens wat origineels nu. Ze kunnen moeilijk nog een death star doen.
death star komt zeker weer terug, dat gaan ze wel doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat gaan ze echt niet meer doen in 8 en 9, wel in de tussen 3 en 6 liggende episode.
Ja duh. Daar gaat Rogue One overquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:11 schreef KingRadler het volgende:
[..]
death star komt zeker weer terug, dat gaan ze wel doen.
Dit keer terecht ja, omdat het daar echt om draait, maar ik zat aan het einde van 7 echt zo van he dit heb ik al 2 keer gezienquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat gaan ze echt niet meer doen in 8 en 9, wel in de tussen 3 en 6 liggende episode.
"Voor 8 en 9."quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:11 schreef KingRadler het volgende:
[..]
death star komt zeker weer terug, dat gaan ze wel doen.
Maar ik heb dat niet gezegd. Lees nog maar een keer terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had dat gelezen hoor. Ik zoomde in op die ene stelling (ik weet niet of dat die van jou kwam) dat een film nooit hoger dan een 7/8 kan halen als het verhaal niet voldoende origineel is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik zoom sterk in en ik overdrijf een beetje met "afvinklijstje" om mijn punt te maken.
En hier jou reactie.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het gebrek aan originaliteit zorgt er bij mij hooguit voor dat het geen 9 zal zijn. Verder zit de film zo ontzettend goed in elkaar, dat het er bij mij ook voor zorgt dat originaliteit me niet zo heel veel uit maakt. Er zijn zoveel andere dingen in deze film om van te genieten. En daarnaast vond ik het interessant om te zien hoe sommige rollen of functies van bepaalde personages opnieuw verdeeld werden. We zien elementen die in A New Hope door Luke werden gebracht, die we nu bij Kylo zien. Poe Dameron is niet 1-op-1 de nieuwe Han Solo, maar delen van Han Solo zijn ook bij Rey en Finn ondergebracht. Als ik zie hoe heel veel elementen opnieuw gebruikt zijn op een andere manier, kan ik daar erg van genieten.
En ik moet nog even het hele gevoel van "Jeeej een nieuwe Star Wars" laten weg zakken.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij is een 9 dan nog haalbaar, voor een 10 word ik strenger, dan moet alles perfect zijn uitgevoerd. Ik weet niet of dat dat ooit is gelukt.
Ik ben hier heel erg gemakkelijk mee, als een film mij beroert dan vind ik het een goede film. Je kan er een hele analyse op loslaten, dat is heel erg interessant maar uiteindelijk gaat het er om of dat het je beroert. Dat deed Star Wars TFA meer dan de meeste andere films die ik heb gezien, het staat sowieso in een top-30 bij mij, dan krijgt de film van mij een 9. Een hoop klopt: het tempo, de emotie, de casting en het acteren (Daisy Ridley is geweldig gecast), de sfeer, het camerawerk, het geluid, de special effects, humor, actie. Je zou voor een veel complexer verhaal kunnen zien maar dan ga je ook ofwel de film veel langer moeten duren (hier zou ik voor kiezen) ofwel er een hoop meer dialoog in moeten stoppen. Ik ben gek op complexe verhalen met veel lagen, perspectieven en motieven maar als je daarvoor kiest dan krijg je geen SW-film.
Er komt in 8 een nieuwe Death Star omdat Ren Planeten wil opblazen en het liefste de basis van de rebellen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja duh. Daar gaat Rogue One over
Ja, die death star kan echt niet meer voor 8 en 9. Niet doen!quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dit keer terecht ja, omdat het daar echt om draait, maar ik zat aan het einde van 7 echt zo van he dit heb ik al 2 keer gezien
quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Er komt in 8 een nieuwe Death Star omdat Ren Planeten wil opblazen en het liefste de basis van de rebellen.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, die death star kan echt niet meer voor 8 en 9. Niet doen!
"We hebben nu een nog vernietigendere versie van de Death Star, die blaast heel het zonnestelsel in 1 keer op."
Maar wel als prequel toch? Over de originele Death Star?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja duh. Daar gaat Rogue One over
Ik hoop op nog een nieuwe zandplaneet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:18 schreef KingRadler het volgende:
zou mooi zijn als Hoth weer terug komt in 8
Ik zou dat niet kunnen opbrengen (bij SW) maar ja, dat zou een gepaste reactie zijn.quote:
Ja, zie Wikipedia.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Maar wel als prequel toch? Over de originele Death Star?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(she/her)
quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:30 schreef Fylax het volgende:
hier een teaser van rogue oneJezus, wat is dat zwaar gecomprimeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik was ook een echte HP fan van de boeken wel te verstaan. Daar kon ik het op een gegeven moment ook niet meer opbrengen bij de filmsquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen opbrengen (bij SW) maar ja, dat zou een gepaste reactie zijn.
Ja, gaat over een groepje rebellen wat de plannen van de originele Death Star gaan stelen, speelt zich af tussen III en IV.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Maar wel als prequel toch? Over de originele Death Star?
Neenee, VIII begint met een ijsplaneet en IX heeft een planeet met kleine harige wezentjes.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:19 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik hoop op nog een nieuwe zandplaneet.
Chewie is homequote:Op donderdag 7 januari 2016 20:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
IX heeft een planeet met kleine harige wezentjes.
Flametroopers vs Ewoks.quote:
Ze moeten er niet een hele film van maken maar het zou wel grappig zijn als we eens familie of soortgenoten van Chewie zouden zien.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Neenee, VIII begint met een ijsplaneet en IX heeft een planeet met kleine harige wezentjes.
Van mij mag Black Krrsantan zijn opwachting wel maken in een volgende film.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze moeten er niet een hele film van maken maar het zou wel grappig zijn als we eens familie of soortgenoten van Chewie zouden zien.
je kunt de special kijkenquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze moeten er niet een hele film van maken maar het zou wel grappig zijn als we eens familie of soortgenoten van Chewie zouden zien.
Huhuhuuuuh!quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Flametroopers vs Ewoks.
Daar kan ik best 3 uur naar kijken.
Ewok Holocaust: A Star Wars Story.quote:
dat hadden wij toch in episode 3quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die is zelfs voor het martelen van gevangenen in Guantanamo te cruquote:Op donderdag 7 januari 2016 20:53 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
je kunt de special kijken
The Star Wars Holiday Special
The Star Wars Holiday Special (TV Movie 1978) - IMDb
Filmtotaal.nl laat ze volgens mij wekelijks zien...quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Weet iemand waar ik de box office per film per week kan zien voor Nederland of soortgelijke landen?
Ik heb met iemand afgesproken om naar de Dolby Cinemaversie te gaan (de film is er speciaal voor geproduceerd) maar op dit moment is nog niet bekend of dat SW tegen die tijd nog in dat format draait, dat hangt af van hoe goed de film in de week daarvoor is bezocht.
Vast. Ik vond Avatar vooral technisch knap en de ontwerpen voor Pandora wel goed en origineel. Het verhaal maakte eens te meer duidelijk dat Cameron een achtergrond in strips had voor hij aan film begon, het is allemaal zo plat als een comic.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:24 schreef KingRadler het volgende:
Avatar is 2 keer in de bioscoop geweest. Zal met Star Wars ook gebeuren. Volgend jaar een marathon.
Inderdaad. Het zag er prachtig uit, maar de wereld deed me vooral denken aan de fantasie elfen wereld van een 14 jarig meisje dat gepest wordt op schoolquote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vast. Ik vond Avatar vooral technisch knap en de ontwerpen voor Pandora wel goed en origineel. Het verhaal maakte eens te meer duidelijk dat Cameron een achtergrond in strips had voor hij aan film begon, het is allemaal zo plat als een comic.
Het was fantastisch ontworpen hoor, veel invloed uit natuur en geniaal uitgevoerd. Alleen goeddeels zielloos. Ik heb de film vorig jaar voor het eerst eens herkeken en vond hem toen beter te pruimen, maar het blijft een vreselijk vlak verhaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:21 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zag er prachtig uit, maar de wereld deed me vooral denken aan de fantasie elfen wereld van een 14 jarig meisje dat gepest wordt op school
Wat verder nog een leuke verrassing zou zijn in deel 8: Rey weet allang wie ze is en spreekt Luke aan met pa (of oom). We gaan er steeds van uit dat ze niet weet waar ze vandaan komt, maar wellicht is het gewoon iets wat ze voor zichzelf houdt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |