abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:12:15 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158743221
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:18 schreef MPC60 het volgende:
Lekker binnenhalen in de EU die mafkezen daar. :')
Pas goed bij de Oekraïne.
The End Times are wild
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:16:05 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_158743315
Kunnen we niet gelijk doorspoelen naar Erdogan pleegt zelfmoord in een bunker in Ankara, waar de Russen oprukken, Turkije delft het onderspit en wordt opgedeeld onder 4 geallieerde machten, de Koerden richten een eigen staat op? Spaart weer een hoop gedoe en doden.
pi_158743449
Het Turkije van Erdogan is een gefaalde staat.
pi_158743672
Ik ben niet Pro-Erdogan, maar heb net gezien wat hij daadwerkelijk zei en dat is bepaald niet wat in het nieuwsitem geïnsinueerd wordt.

Hij noemt het als een voorbeeld van hoe er een unitair presidentschap in het verleden is geweest als antwoord op de vraag van de journalist of het een mogelijkheid is. het is een halve zin zonder dat hij er een waarde aan geeft, en vervolgens zegt hij dat er verschillende anderen zijn geweest. Heeft het veel langer over Amerika bijvoorbeeld, en zegt ook dat dat, een unitair presidentschap, niet de succesvolste regeringswijze lijkt te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2016 20:30:56 ]
pi_158763072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:44 schreef raptorix het volgende:
Erdogan is tenminste nog democratisch aan de leiding gekomen, dat kan je van onze europese leiders niet zeggen.
Om even de vergelijking verder te maken:

Democratisch aan de leiding gekomen - check.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158784060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Elke keer als je denkt dat die man niet gekker kan worden overtreft hij zichzelf weer. Het is zo erg dat het zelfs grappig is. :)
Laten we blij zijn dat Turkije geen lid is van de EU, voor hetzelfde geld was Turkije al lid geworden van de EU voordat die gek aan de macht kwam en hadden we nu daarmee opgescheept gezeten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 3 januari 2016 @ 12:43:14 #57
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_158784615
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben niet Pro-Erdogan, maar heb net gezien wat hij daadwerkelijk zei en dat is bepaald niet wat in het nieuwsitem geïnsinueerd wordt.

Hij noemt het als een voorbeeld van hoe er een unitair presidentschap in het verleden is geweest als antwoord op de vraag van de journalist of het een mogelijkheid is. het is een halve zin zonder dat hij er een waarde aan geeft, en vervolgens zegt hij dat er verschillende anderen zijn geweest. Heeft het veel langer over Amerika bijvoorbeeld, en zegt ook dat dat, een unitair presidentschap, niet de succesvolste regeringswijze lijkt te zijn.
Voorbeeldje van hoe de westerse media het nieuws brengen, totaal niet objectief !
pi_158787190
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 12:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Elke keer als je denkt dat die man niet gekker kan worden overtreft hij zichzelf weer. Het is zo erg dat het zelfs grappig is. :)
Laten we blij zijn dat Turkije geen lid is van de EU, voor hetzelfde geld was Turkije al lid geworden van de EU voordat die gek aan de macht kwam en hadden we nu daarmee opgescheept gezeten.
Turkije in Erdogan's begindagen had uitstekende papieren. Het volgde ook een aantal Europese richtlijnen om tegemoet te komen aan de eisen. Maar langzamerhand gleed 't af en kwam 't verval.

Het lijkt allemaal heel solide qua sterke leiding, en harde taal; maar het land is een gatenkaas vol onrecht aan 't worden.
pi_158787355
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkije in Erdogan's begindagen had uitstekende papieren. Het volgde ook een aantal Europese richtlijnen om tegemoet te komen aan de eisen. Maar langzamerhand gleed 't af en kwam 't verval.
Dat is precies de reden dat ik aangeef dat we blij mogen zijn dat we toen voorzichtig waren met Turkije toe te laten, aangezien er toen goede redenen waren om dat te doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158787556
Recep T Erdogan moet maar eeens met een psychiater praten. ;)
pi_158791986
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik aangeef dat we blij mogen zijn dat we toen voorzichtig waren met Turkije toe te laten, aangezien er toen goede redenen waren om dat te doen.
Dat verhaal heeft ook twee kanten.

Juist doordat Turkije wel bij de EU wilde en een heleboel aanpassingen deed ging het beter met het land, alles werd geleidelijk democratischer ook. Maar ondanks de tegemoetkoming wilde de EU Turkije niet,, en uit diverse comments blijkt eigenlijk dat de hoofdreden is dat het een groot moslimland is tussen de Christelijke en oud-christelijke bolwerken. Een bevriend oud-collega die in Sheffield studeerde heeft daar een goed onderbouwde paper over geschreven.

Dus Turkije deed veel water bij de wijn en was bereid meer te geven, maar men zette het weg. Op een gegeven moment moest er een andere koers worden gezocht en is Erdogan's partij zich meer en meer op het verleden en de Turkse wereld gaan richten en het flirte nog even met dat pact waar Rusland en China deel van uitmaken.

Eerlijk? Dit huidige Turkije kan niet bij de EU, maar het Turkije wat er rond 2007 lag.. paste daar wel bij. Het land stond er toen prima voor, de interne problemen die er waren leken op hun einde te zijn. Dat had een goede stimulans geweest voor de economie van Europa en had in deze tijden een heel ander plaatje laten zien. Meer zoals de droom van de koerden in het oosten wellicht, meer zoals Ataturk's Turkije ooit begon.

Maar achteraf praten is makkelijk..

De gatenkaas waar ik 't over had. Consumentenrechten is een van die dingen. In 2013 werd ik onterecht door mn internetprovider genaaid met een dikke rekening en dreiging met een deurwaarder. Iets dat deze provider systematisch scheen te doen. Mijn stad was gelukkig een van de moderne steden (en ik hoop nog lang, maar de eerste barsten zijn al zichtbaar). Ik stapte naar een bureau toe die consumentenbelangen behartigd.

De jongeman hielp me met het opstellen van een officiele brief aan de rechtbank, die verdere stappen voorkwam. Hij vertelde dat de meeste mensen niet weten wat zo'n consumentenorganisatie / onbudsman doet. Als ze 'm al konden vinden kwamen ze er scheldend en tierend binnen, alsof ze dachten dat hij de instantie waar ze problemen mee hadden vertegenwoordigde .. en dan kregen ze geen support waardoor ze nog bozer werden, enfin..

Hij hield er als een van de weinigen daar van om mensen te helpen en dingen uit te zoeken. Maar het verdiende niet goed, mensen waren er in het algemeen niet blij mee, het werd door de overheid niet gestimuleerd en hij wilde graag iets anders. Nu heeft ie een andere baan en we zijn inmiddels ook goede kennissen, maar het wordt voor bedrijven zo steeds makkelijker om mensen onterecht de zakken leeg te kloppen als de overheid geen voorlichting geeft over consumentenbelangen en hoe dat allemaal werkt, en de mensen die competent zijn om hun werk goed te doen geven de voorkeur aan iets anders. Sterker nog, met een corrupte regering hoef je helemaal niet op support te wachten. Dus dat soort negatieve ontwikkelingen krijgen kans om op te bloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 03-01-2016 17:35:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')