Klopt. En voor de paar debiteuren is de bank separatistquote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:03 schreef MT10 het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de crowdfunders nog wat van hun geld terug zien... Ik neem aan dat de crowdfundschuld in de failliete toko is blijven zitten? Daar zit namelijk nog een preferente vordering van de fiscus van 186K in. Aangezien het een internet en marketing bureau is lijkt me dat dit soort bedragen totaal niet in de bezittingen van zo'n bv zitten...
Doch bij GvE teken je ook persoonlijk dus de vordering van GvE schuift door naar de doorstartende eigenaar in prive. Ik weet alleen niet of die het volhoudt daar hij ook voor de bank vordering van de BV in prive getekend heeft volgens het verslag van de curator.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:04 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Klopt. En voor de paar debiteuren is de bank separatist
Staat er toch in. De bezittingen zijn verkocht voor ¤500,-quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:03 schreef MT10 het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de crowdfunders nog wat van hun geld terug zien... Ik neem aan dat de crowdfundschuld in de failliete toko is blijven zitten? Daar zit namelijk nog een preferente vordering van de fiscus van 186K in. Aangezien het een internet en marketing bureau is lijkt me dat dit soort bedragen totaal niet in de bezittingen van zo'n bv zitten...
Dat ze KoM niet even op de hoogte stellen. Krijg een naar gevoel van dit soort ondernemers. Na 6 maanden al failliet. Ben benieuwd wat er nog te halen valt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:59 schreef bambricks het volgende:
Wijnhandel Vinovat is failliet!
Zie de Drimble site daar kan je lezen dat op 07-01 uitspraak is geweest van de rechtbank.
Daar wordt ik niet vrolijk van.
wel knap dat je dit vindt! Uitspraak was al op 5 januari trouwens.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:59 schreef bambricks het volgende:
Zie de Drimble site daar kan je lezen dat op 07-01 uitspraak is geweest van de rechtbank.
Heel triest allemaal en ook wel heel snel. Overigens hebben we hem hier uitgebreid besproken en waren er toen al de nodige bedenkingen en onduidelijkheden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:59 schreef bambricks het volgende:
Beide geldleners (geldnemers?) zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de hoofdsom van 'slechts' 61,000. Maar dat ze na slechts 6 betalingen al in de problemen zijn belooft weinig goeds. Ook voor mij in 2016 even geen crowdfunding en eerst even wachten tot de platformen met default cijfers komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:08 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Dat ze KoM niet even op de hoogte stellen. Krijg een naar gevoel van dit soort ondernemers. Na 6 maanden al failliet. Ben benieuwd wat er nog te halen valt.
Zal wel niets te halen vallen. Ik zie op de persoonlijke facebook pagina een appartementje te koop staan (sinds 5 januari). Lijkt me sterk dat daar een dikke overwaarde inzit.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:43 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Beide geldleners (geldnemers?) zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de hoofdsom van 'slechts' 61,000. Maar dat ze na slechts 6 betalingen al in de problemen zijn belooft weinig goeds. Ook voor mij in 2016 even geen crowdfunding en eerst even wachten tot de platformen met default cijfers komen.
1. Is de voorraad daadwerkelijk juridisch verpand?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:11 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Zal wel niets te halen vallen. Ik zie op de persoonlijke facebook pagina een appartementje te koop staan (sinds 5 januari). Lijkt me sterk dat daar een dikke overwaarde inzit.
Dan is de voorraad nog verpand aan KoM. Maar betwijfel of die uberhaupt ooit een waarde heeft gehad van 60.000.
Ben wel benieuwd naar het faillissement verslag. En dan vooral naar de omzet. Die 600.000 die ze aan de horeca "leverden", zou mij niet verbazen als dat een nulletje teveel is geweest in de pitch.
Maar het blijft gissen zonder antwoord van de ondernemer. En gezien de trackrecord gaan we die waarschijnlijk niet krijgen.
Vind het wel interessant hoe KoM dit gaat aanpakken.
Kan je met hoofdelijke aansprakelijkheid in de schuldsanering?
Onze 61K is toch hopelijk niet volledig in de huwelijksreis gegaan? Ergens moet hopelijk iets van waarde zijn. En dan liefst niet alleen voor de banken en fiscusquote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:11 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Zal wel niets te halen vallen. Ik zie op de persoonlijke facebook pagina een appartementje te koop staan (sinds 5 januari). Lijkt me sterk dat daar een dikke overwaarde inzit.
Dan is de voorraad nog verpand aan KoM. Maar betwijfel of die uberhaupt ooit een waarde heeft gehad van 60.000.
Ik ga juist wat meer intensiveren. Hoop namelijk dat met deze defaults de gekte uit de markt gaat (blind investeren). Verder blijf ik vasthouden aan mijn principes:quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:36 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet wel dat mijn crowdfund-kraan de komende tijd zo goed als dicht gaat, heb nu de laatste weken een aantal projecten ( bij diverse platformen ) die al omgevallen zijn of het erg lastig hebben en een grote kans hebben om komende maanden om te vallen.
Vooral de korte tijd waartoe projecten de laatste tijd in de problemen komen, soms maar enkele maanden. Dan krijg je toch het gevoel dat de pitch vaak te vrolijk voorgesteld wordt en de classificatie eigenlijk maar weinig waarde geeft. Het zijn niet bepaald alleen de klasse 4 of 5 projecten die omvallen![]()
Een fatsoenlijk rendement wordt erg lastig op deze manier, blij zijn met quitte spelen ( 0% rendement ) was niet mijn insteek toen ik hier 2 jaar geleden mee begon.
Als ik dit verhaal lees krijg ik toch heel sterk indruk dat er meerdere trajecten mogelijk zijn waaronder en als laatste redmiddel de schuldsanering.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:13 schreef djh77 het volgende:
Een tijdje geleden ging het verhaal dat iemand met zakelijke schulden niet de schuldsanering in zou kunnen.
Poeh, je zal er maar in zitten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:16 schreef rockenfeller het volgende:
Op een omzet van 153K in 2013
Verlies 200K
crediteuren 100K (debiteuren 12K)
Bank 29K
Fiscus 186K
Crowd pm
De 50K van de crowd was echt de laatste strohalm. Dit bedrijf was al niet meer te redden. Foei GvE!!!
Als ik in dit project zat (gelukkig niet dus, had zomaar gekund) , dan deed ik nu aangifte van oplichting.......quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Poeh, je zal er maar in zitten.
Maar inderdaad, dit soort cijfers moeten bij publicatie toch bekend zijn geweest. Hoe kan het dan een 1 worden?
Ik heb er met Funding Circle contact over gehad en het blijkt te gaan om een andere persoon met toevallig dezelfde naam.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
[*]Adres is anders.
[*]GZT Ede had maar 1 medewerker en was een eenmanszaak
[*]Vandezandschulp bestaat al 15 jaar en is een VOF: http://www.vandezandschul(...)sregister_200315.pdf
Edit: Lijkt er toch wel op: https://www.nbd-auctions.(...)l.15.635.F.1300.1.15
Is daar ook info achter gehouden of een beoordelingsfout gemaakt?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:27 schreef bleyenburg het volgende:
En Harm mag ook stevig aan de bak, anders zie ik het zeer somber in voor AGD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |