abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:07:08 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159405514
Goed gedaan hoor Vlindur, meer kun je niet doen toch.
in de haak.
pi_159421188
Je hebt je best gedaan......

Ik snap je frustratie, maar helaas kun je niet meer doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159565668
OUD / [OUD SC] met moordneigingen

N.a.v. mijn posts in dit topic, weer even met een kloon het vervolg.
Ik schreef hierin over de fusie van de (voormalig) school van mijn kinderen. En dat ik hoopte dat er opstand zou komen.
Welnu. De opstand is er.

Ik heb toendertijd als enige ouder mijn kinderen direct van school gehaald. De andere ouders hebben het toen een kans gegeven. Afgelopen schooljaar was nog 'normaal' en vanaf dit schooljaar is de oude school opgeheven en overgegaan in de nieuwe school. Met alles wat daar dus bij hoort (= bidden).

Nu blijkt het dus allemaal toch niet mee te vallen. En hebben de afgelopen week een stuk of 10 gezinnen ook besloten van school te wisselen. Als het er niet meer zijn.
Het gezin dat als eerste de aanmelding heeft gedaan, daarvan zijn de kinderen aangenomen. De rest moet dus nog bekeken worden of ze terecht kunnen. Beide scholen zijn een beetje overvallen over de plotse leegloop/aanmeldingen.

Ik vind het best spannend. Want ik verwacht wel dat ze aangenomen gaan worden.Maar wat betekent dat voor de huidige groepen? Laten ze die groeien tot +35 kinderen?
Gaan ze halverwege het schooljaar splitsen? Komt er extra formatie en extra ondersteuning in de groepen?
pi_159565731
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:37 schreef vrouwtje het volgende:
OUD / [OUD SC] met moordneigingen

N.a.v. mijn posts in dit topic, weer even met een kloon het vervolg.
Ik schreef hierin over de fusie van de (voormalig) school van mijn kinderen. En dat ik hoopte dat er opstand zou komen.
Welnu. De opstand is er.

Ik heb toendertijd als enige ouder mijn kinderen direct van school gehaald. De andere ouders hebben het toen een kans gegeven. Afgelopen schooljaar was nog 'normaal' en vanaf dit schooljaar is de oude school opgeheven en overgegaan in de nieuwe school. Met alles wat daar dus bij hoort (= bidden).

Nu blijkt het dus allemaal toch niet mee te vallen. En hebben de afgelopen week een stuk of 10 gezinnen ook besloten van school te wisselen. Als het er niet meer zijn.
Het gezin dat als eerste de aanmelding heeft gedaan, daarvan zijn de kinderen aangenomen. De rest moet dus nog bekeken worden of ze terecht kunnen. Beide scholen zijn een beetje overvallen over de plotse leegloop/aanmeldingen.

Ik vind het best spannend. Want ik verwacht wel dat ze aangenomen gaan worden.Maar wat betekent dat voor de huidige groepen? Laten ze die groeien tot +35 kinderen?
Gaan ze halverwege het schooljaar splitsen? Komt er extra formatie en extra ondersteuning in de groepen?
Kinderen hebben recht op onderwijs, dus ze moeten met een goede reden komen om te weigeren.

Wel is voorgeschreven hoeveel ruimte een leerling nodig heeft. In het basisonderwijs is dit minimaal 3,5 m2 vloeroppervlakte per leerling.
Dit is de enige regel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159565857
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderen hebben recht op onderwijs, dus ze moeten met een goede reden komen om te weigeren.

Wel is voorgeschreven hoeveel ruimte een leerling nodig heeft. In het basisonderwijs is dit minimaal 3,5 m2 vloeroppervlakte per leerling.
Dit is de enige regel...
Ik denk ook wel dat ze allemaal aangenomen zullen worden. Temeer omdat de school (nog) geen aannamebeleid hanteert.
Ik vraag me enkel af hoe ze het gaan oplossen.
Het betreft nl voornamelijk kinderen uit groep 4 en 6. De huidige groep 6 heeft al 30 leerlingen.

Beide scholen vallen overigens onder hetzelfde bestuur. Dat het bestuur wat met dit signaal moet lijkt me duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door vrouwtje op 01-02-2016 12:50:22 ]
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 12:44:58 #131
5428 crew  miss_sly
pi_159565869
O, misschien weet iemand hier dat.
Als je vragen hebt en graag onafhankelijk advies wil over cito-uitslagen, al dan niet doubleren en gevolgen voor de middelbare school, is er dan een instantie waar je naartoe kan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159565927
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:44 schreef miss_sly het volgende:
O, misschien weet iemand hier dat.
Als je vragen hebt en graag onafhankelijk advies wil over cito-uitslagen, al dan niet doubleren en gevolgen voor de middelbare school, is er dan een instantie waar je naartoe kan?
Ik heb je een pm gestuurd.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:00:15 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_159566284
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderen hebben recht op onderwijs, dus ze moeten met een goede reden komen om te weigeren.

Wel is voorgeschreven hoeveel ruimte een leerling nodig heeft. In het basisonderwijs is dit minimaal 3,5 m2 vloeroppervlakte per leerling.
Dit is de enige regel...
Vol is toch een legitieme reden om te weigeren? Tenminste, onze buurtschool heeft ruimte voor 1 klas per groep, en 1 gedeelde groep. Dus er is 1 groep 3, 1 groep 4, 1 groep 5, etc. En dan 1 groep 3/4 bijvoorbeeld. En daarin zitten maximaal 30 kinderen.
Ze krijgen dubbel zo veel aanmeldingen, maar die kinderen worden dus niet geplaatst.
disclaimer
pi_159566304
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vol is toch een legitieme reden om te weigeren? Tenminste, onze buurtschool heeft ruimte voor 1 klas per groep, en 1 gedeelde groep. Dus er is 1 groep 3, 1 groep 4, 1 groep 5, etc. En dan 1 groep 3/4 bijvoorbeeld. En daarin zitten maximaal 30 kinderen.
Ze krijgen dubbel zo veel aanmeldingen, maar die kinderen worden dus niet geplaatst.
Ja maar voor de ene school is een klas vol bij 25 leerlingen, bij de andere bij 35...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:01:51 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_159566332
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar voor de ene school is een klas vol bij 25 leerlingen, bij de andere bij 35...
Ja, dat is waar. Is er geen wettelijke limiet aan het aantal leerlingen per leerkracht dan?
disclaimer
pi_159566344
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Is er geen wettelijke limiet aan het aantal leerlingen per leerkracht dan?
Ik kon het niet vinden...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159566378
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Vol is toch een legitieme reden om te weigeren? Tenminste, onze buurtschool heeft ruimte voor 1 klas per groep, en 1 gedeelde groep. Dus er is 1 groep 3, 1 groep 4, 1 groep 5, etc. En dan 1 groep 3/4 bijvoorbeeld. En daarin zitten maximaal 30 kinderen.
Ze krijgen dubbel zo veel aanmeldingen, maar die kinderen worden dus niet geplaatst.
Maar dat staat dan beschreven in hun aannamebeleid.
Naar ik weet heeft deze school dus niet zo'n beleid.

Ik ken wel meer scholen die zeggen, bij 30 kinderen zit de klas vol. Maar dat moet dan wel ergens staan.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:04:22 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_159566408
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:03 schreef vrouwtje het volgende:

[..]

Maar dat staat dan beschreven in hun aannamebeleid.
Naar ik weet heeft deze school dus niet zo'n beleid.

Ik ken wel meer scholen die zeggen, bij 30 kinderen zit de klas vol. Maar dat moet dan wel ergens staan.
Ah, okee. Helder.

Wat een gek idee trouwens, een school die dicht moet wegens te weinig leerlingen. Hier in de buurt exploderen ze allemaal :o
disclaimer
pi_159566495
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, okee. Helder.

Wat een gek idee trouwens, een school die dicht moet wegens te weinig leerlingen. Hier in de buurt exploderen ze allemaal :o
Is dat niet juist omdat je tegenwoordig geen kleine scholen meer kunt hebben. Het worden allemaal massale leerfabrieken. 500+ leerlingen enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:09:00 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_159566522
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dat niet juist omdat je tegenwoordig geen kleine scholen meer kunt hebben. Het worden allemaal massale leerfabrieken. 500+ leerlingen enzo.
Ja, daarom willen we ons kind ook op die buurtschool. Maar ja, kom er maar es tussen. :') Want dat willen natuurlijk alle ouders wel.
disclaimer
pi_159566542
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dat niet juist omdat je tegenwoordig geen kleine scholen meer kunt hebben. Het worden allemaal massale leerfabrieken. 500+ leerlingen enzo.
Volgens mij is er een ondergrens.
Voor een dorpsschool zat dat natuurlijk lager liggen dan voor een school in een grote gemeente.
pi_159566563
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, daarom willen we ons kind ook op die buurtschool. Maar ja, kom er maar es tussen. :') Want dat willen natuurlijk alle ouders wel.
Oh ja inderdaad!

Bij ons in het dorp is het juist dat het kleinste schooltje helemaal niet in trek is. Gaan negatieve verhalen over, ouders van de andere school snappen niks van dalton onderwijs en blijven maar roddelen over hoe chaotisch de school is.

Mijn kinderen doen het er prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:15:56 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159566669
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja inderdaad!

Bij ons in het dorp is het juist dat het kleinste schooltje helemaal niet in trek is. Gaan negatieve verhalen over, ouders van de andere school snappen niks van dalton onderwijs en blijven maar roddelen over hoe chaotisch de school is.

Mijn kinderen doen het er prima.
Ik dacht even dat deze update over jou ging :')
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Noordelijke streepjes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou wel wat zijn trouwens.... zwanger worden op de Noordpool :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 februari 2016 @ 13:19:28 #144
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_159566756
Ha! Mijn overbuurmeisje zit weer in de goede stoel! :D *O* *O* *O*
Ik reed er zonet langs en zag de Priori weer staan. Of het nou komt door wat ik heb gezegd of dat ze zelf is gaan nadenken maakt niet uit. Het meisje zit weer in de goede stoel! *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_159566870
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik dacht even dat deze update over jou ging :')

[..]

Dat zou wel wat zijn trouwens.... zwanger worden op de Noordpool :D
Mag ik even bedanken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159566908
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:19 schreef Vlindur het volgende:
Ha! Mijn overbuurmeisje zit weer in de goede stoel! :D *O* *O* *O*
Ik reed er zonet langs en zag de Priori weer staan. Of het nou komt door wat ik heb gezegd of dat ze zelf is gaan nadenken maakt niet uit. Het meisje zit weer in de goede stoel! *O* *O*
Misschien hebben er meer mensen een opmerking over gemaakt? Of inderdaad was jij het licht wat ze nodig hadden.

Wel fijner voor het meiske.

Bram zit ook al in een groep 2 stoel, ik dacht dat die al lang en breed 15 kilo was, maar wegen bij CB was hij toch maar 14,5... Ik kan alleen geen groep 1 stoel kwijt.. Dus het mot maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 februari 2016 @ 13:32:56 #147
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_159567106
Bram is volgens mij ook al flink wat ouder dan 1.5 jaar ;) Mijne gingen ook eerder over. Bij R weet ik het niet meer maar J kon ik nog terug vinden. Die was 3. Plus dat zijn hoofd wel bij de hoofdsteun kwam en niet tot de schouderhoogte van die stoel.. :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_159567166
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:32 schreef Vlindur het volgende:
Bram is volgens mij ook al flink wat ouder dan 1.5 jaar ;) Mijne gingen ook eerder over. Bij R weet ik het niet meer maar J kon ik nog terug vinden. Die was 3. Plus dat zijn hoofd wel bij de hoofdsteun kwam en niet tot de schouderhoogte van die stoel.. :N
Ik vond juist die groep 1 stoelen wel fijn omdat die nog een soort ligstand hadden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159567328
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vond juist die groep 1 stoelen wel fijn omdat die nog een soort ligstand hadden.
Dat wel. Maar nu ik 2x groep 2 stoel heb ben ik wel veel sneller in-en uitgeladen dan met die gordeltjes. En het scheelt erg veel ruimte.

En Vlindur. Goed aangekaart bij je buren ^O^
Met een meidenkwartet
  maandag 1 februari 2016 @ 14:46:32 #150
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_159569041
Ik heb 2 groep 2 stoelen en 10 kilo aan MaxiCosi zeulen ;P
Wat dat betreft zal ik blij zijn als ie straks overgaat naar groep 1.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')