SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
-XOXO-![]()
De instrumentale break moet je met een goede koptelefoon luisteren.
Het gaat dwars door je hoofd!My friends all drive horses![]()
![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Overgewaardeerdquote:Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef Max23 het volgende:
Maaike Ouboter is ook weer 34 plaatsen gestegen zie ik, nadert nu de top 100, dadelijk op 106Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Boze mannen muziek die toch een beetje liefde willen geven.Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Werkelijk nog steeds maar 1 nummer gehoord waar ze dit jaar de langere versie van deden.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
maar ik vind mijn hoofd graag leuk, die wil ik graag heel houdenquote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef PippenScottie het volgende:
Het gaat dwars door je hoofd!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
John Lennon zong net op dat plaatje in de OP mee met dit liedje![]()
![]()
Het is een wonder.I'm just a Soul whose Intentions are Good![]()
Welke?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Werkelijk nog steeds maar 1 nummer gehoord waar ze dit jaar de langere versie van deden.![]()
Je hebt vanochtend 20 minuten Echoes gemist.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Werkelijk nog steeds maar 1 nummer gehoord waar ze dit jaar de langere versie van deden.
My friends all drive horses![]()
welke?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Werkelijk nog steeds maar 1 nummer gehoord waar ze dit jaar de langere versie van deden.
en de solo werd inderdaad goed verneukt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Welke? Song 2?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Werkelijk nog steeds maar 1 nummer gehoord waar ze dit jaar de langere versie van deden.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Magic Man van Heartquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Dat heet je gehoorgang. Dat is vrij normaal. Die heeft iedereen.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef PippenScottie het volgende:
Het gaat dwars door je hoofd!I'm just a Soul whose Intentions are Good![]()
ah leuke van John Lennon deze.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heb je het beste nummer van de afgelopen 2 uur gemist, slecht.quote:Trotste mama van Ambar
Dit is de overtreffende trap van kut. Waarom staat dit in godsnaam zo hoog.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Die heb ik gemistquote:
I love music |Ajax forever
Geen idee wie dit isquote:Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef Max23 het volgende:
Maaike Ouboter is ook weer 34 plaatsen gestegen zie ik, nadert nu de top 100, dadelijk op 106![]()
Wees blijquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
Mijn mede-soortgenoten stemmen hieropquote:Op donderdag 31 december 2015 11:50 schreef Mani89 het volgende:
Dit is de overtreffende trap van kut. Waarom staat dit in godsnaam zo hoog.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Doe het nou maar een keer. Het liefst een beetje onder invloed.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat heet je gehoorgang. Dat is vrij normaal. Die heeft iedereen.
Krijg je geen spijt van!
My friends all drive horses![]()
![]()
Muziek dat je maar draait om vol te houden dat je man je nog steeds leuk vindt nadat je een kort pittig kapsel hebt genomen en met de dag dikker wordt.Trotste mama van Ambar
En dan bij Rob, die juist altijd gek is van de singleknipsquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Vorig jaar stond dit gewoon in de top 100
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Muziek dat je maar draait om vol te houden dat je man je nog steeds leuk vindt nadat je een kort pittig kapsel hebt genomen en met de dag dikker wordt.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
Nou ik vind het helemaal niet leuk dat ze dat doen.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef Olga het volgende:
[..]
Mijn mede-soortgenoten stemmen hieropReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ik ken denk ik wel iemand die z'n legend zou willen ontmoeten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Muziek dat je maar draait om vol te houden dat je man je nog steeds leuk vindt nadat je een kort pittig kapsel hebt genomen en met de dag dikker wordt.![]()
![]()
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Maar ik dacht misschien de lange versie van Song 2quote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En dan bij Rob, die juist altijd gek is van de singleknips
Ik ook nietquote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou ik vind het helemaal niet leuk dat ze dat doen.Genealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Ja kaarten doe je vaak op tafel John..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dit is de tragiek van radio2 hè, ze draaien goede muziek maar daar moet je met dit soort platen voor betalen....![]()
Deze moet ik onthoudenquote:Op donderdag 31 december 2015 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Muziek dat je maar draait om vol te houden dat je man je nog steeds leuk vindt nadat je een kort pittig kapsel hebt genomen en met de dag dikker wordt.![]()
![]()
Dit kon ik makkelijk even muten, dus ik heb het nog eens even geluisterd omdat ik Mexicanobakkers mening natuurlijk erg hoog aansla, maar ik blijf er niet opgewonden van rakenquote:
Nou heb ik dat bijna altijd met van die Nederlandse emonumers die je wat zouden moeten doen. Alleen met die van de Breij heb ik dat wat minder, die vind ik wel mooiLaffe huichelaar![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:52 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik ken denk ik wel iemand die z'n legend zou willen ontmoeten..
![]()
Legendarisch liedje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
vast wel op radio 538quote:I love music |Ajax forever
Overigens snap ik dat mensen het mooi vinden, vanwege de tekst hoor. Het doet mij echter nietsquote:Op donderdag 31 december 2015 11:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit kon ik makkelijk even muten, dus ik heb het nog eens even geluisterd omdat ik Mexicanobakkers mening natuurlijk erg hoog aansla, maar ik blijf er niet opgewonden van raken
Nou heb ik dat bijna altijd met van die Nederlandse emonumers die je wat zouden moeten doen. Alleen met die van de Breij heb ik dat wat minder, die vind ik wel mooiGenealogie: Niet alleen voor oude knarren![]()
Paranoid
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
\m/\m/
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vrouwen van Nederland. John Legend schreef dit lied voor zijn vrouw. Hier een foto van zijn vrouw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga maar eens opzoek naar haar imperfections.Trotste mama van Ambar
met tremaquote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ben je bang?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:53 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Alle vrouwen stemrecht ontnemen behalve de vrouwen uit dit topic
I'm just a Soul whose Intentions are Good![]()
RIP Lemmy
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Nou... voor sommigen ben je vriendelijkquote:Op donderdag 31 december 2015 11:53 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Alle vrouwen stemrecht ontnemen behalve de vrouwen uit dit topic
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen van Nederland. John Legend schreef dit lied voor zijn vrouw. Hier een foto van zijn vrouw.Puntige knieënSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga maar eens opzoek naar haar imperfections.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen van Nederland. John Legend schreef dit lied voor zijn vrouw. Hier een foto van zijn vrouw.Best mooie curves en edges.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga maar eens opzoek naar haar imperfections.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: