SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
My friends all drive horses![]()
Dagnacht.Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag![]()
2012.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
Nee, maar ik was op aan het zoeken wanneer ik Editors op Werchter had gezien.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zit iedereen mobiel en willen ze geen nieuw topic openen?Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
Het is geen Limburgs lullen of bestel maar, dus nee.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef noodgang het volgende:
Dit is echt niet een van de bekendere nummers van Rowwen Hèze toch?My friends all drive horses![]()
en dan gaan ze je TT beoordelenquote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef Cassius het volgende:
[..]
Brengen zoveel verantwoordelijkheid met zich mee en zo.
Ze smelten de kazen!![]()
Ik houd er niet van om de lapo te hebbenquote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef Cassius het volgende:
[..]
Brengen zoveel verantwoordelijkheid met zich mee en zo.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Voor de rest van Nederland bedoel je?quote:Op donderdag 31 december 2015 01:35 schreef noodgang het volgende:
Dit is echt niet een van de bekendere nummers van Rowwen Hèze toch?Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Bestel maar bestel maar, bestel maar
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
Best een okay nunmmer, maar wel verdacht hoge noteringquote:Op donderdag 31 december 2015 01:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het is geen Limburgs lullen of bestel maar, dus nee.![]()
En het is nooit goed!quote:Op donderdag 31 december 2015 01:36 schreef Stickertje het volgende:
[..]
en dan gaan ze je TT beoordelen![]()
FF pissen
Wel terechtquote:Op donderdag 31 december 2015 01:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
dat dit ooit nog es de hoogste Rowwen Heze plaat zou wordenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
quote:![]()
Enige keer RW voor mij trouwens. Maar ik wil nog een keer. Supertof vond ik het.Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Prachtig nummer van Rowwen Hèze dit... Cover van een Iers nummer On Raglan Road, versie van Luke Kelly is het luisteren waard.
Limburg![]()
![]()
Ik de laatste 11 jaar 1 keer niet, dus tof vind ik het ook welquote:Op donderdag 31 december 2015 01:37 schreef ChatGirl het volgende:
[..]![]()
Enige keer RW voor mij trouwens. Maar ik wil nog een keer. Supertof vond ik het.![]()
![]()
Loopt wel een maandje achter dat nummer.Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
Ik wil komend jaar, want Rammstein. Lijkt me zó tofquote:Op donderdag 31 december 2015 01:38 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik de laatste 11 jaar 1 keer niet, dus tof vind ik het ook wel
Vind de line up de laatste 2 jaar wel steeds minder worden en headliners voor komend jaar ook nog maar matig..quote:Op donderdag 31 december 2015 01:38 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik de laatste 11 jaar 1 keer niet, dus tof vind ik het ook welHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Stones
quote:Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
Ik heb het idee dat dat voor elk festival moeilijk wordt. Het valt wel in herhaling in elk geval jaquote:Op donderdag 31 december 2015 01:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind de line up de laatste 2 jaar wel steeds minder worden en headliners voor komend jaar ook nog maar matig..![]()
STONES
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Die heb ik wel een paar keer voorbij zien komen. Vaak wel erg goeie show ja!quote:Op donderdag 31 december 2015 01:39 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik wil komend jaar, want Rammstein. Lijkt me zó tof![]()
Ga naar Polen, naar Gdansk, daar heb je een groot festival met goede headliners voor niet heel veel geldquote:Op donderdag 31 december 2015 01:40 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat voor elk festival moeilijk wordt. Het valt wel in herhaling in elk geval ja![]()
![]()
De mensen waar ik normaliter mee ga houden niet zo van het soort muziek wat Rammstein maakt. En alleen gaan vind ik een beetje zonde. Pinkpop alleen vond ik nog wel te doen, maar RW is net ff anders op een of andere manier.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:40 schreef noodgang het volgende:
[..]
Die heb ik wel een paar keer voorbij zien komen. Vaak wel erg goeie show ja!Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Moet dat dan?quote:Op donderdag 31 december 2015 01:41 schreef Stickertje het volgende:
[..]
je weet toch wel dat dit geen muse is?
(she/her)![]()
Florence and the machine en RHCP, hetzelfde als werchterquote:Op donderdag 31 december 2015 01:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ga naar Polen, naar Gdansk, daar heb je een groot festival met goede headliners voor niet heel veel geld![]()
![]()
Festival alleen is wel kut lijkt me ja!quote:Op donderdag 31 december 2015 01:42 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
De mensen waar ik normaliter mee ga houden niet zo van het soort muziek wat Rammstein maakt. En alleen gaan vind ik een beetje zonde. Pinkpop alleen vond ik nog wel te doen, maar RW is net ff anders op een of andere manier.![]()
Garpig nr.Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
PP was nog wel te doen omdat er ook nog andere vrienden gingen en ik daar wel tegenkwam. Maar ik stond alleen op de camping enzo. Maar genoeg aanspraak gehad + feest in een of andere vage partytent met zelfgemaakte drankquote:Op donderdag 31 december 2015 01:43 schreef noodgang het volgende:
[..]
Festival alleen is wel kut lijkt me ja!![]()
Sowieso is Basket Case hun bestequote:Op donderdag 31 december 2015 01:44 schreef noodgang het volgende:
Green Day!Alleen waarom dit nummer zo hoog?
Basket Case
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Maar twee keer zo goedkoop? Enige nadeel: Heinekenquote:Op donderdag 31 december 2015 01:42 schreef noodgang het volgende:
[..]
Florence and the machine en RHCP, hetzelfde als werchter![]()
![]()
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 31 december 2015 01:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Sowieso is Basket Case hun beste
Basket Case
Ze smelten de kazen!![]()
Dit!!quote:Op donderdag 31 december 2015 01:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Basket Case![]()
Dit, sowieso heel Dookiequote:Op donderdag 31 december 2015 01:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Basket Casedie heb ik laatst nog eens opnieuw gekocht op cd, kwam ik tegen ergens in een uitverkoopbak, orgineel was reeds lang verloren gegaan...
![]()
Dat is wel stoer, zou ik niet durven, alleen op een camping gaan staan en genieten van een festival!quote:Op donderdag 31 december 2015 01:44 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
PP was nog wel te doen omdat er ook nog andere vrienden gingen en ik daar wel tegenkwam. Maar ik stond alleen op de camping enzo. Maar genoeg aanspraak gehad + feest in een of andere vage partytent met zelfgemaakte drank![]()
![]()
Weet je wat het is. Vroeger durfde ik dat allemaal nooit. Maar daarmee kom je ook nergens. En nu ga ik gewoon. Vorige maand ook gewoon naar een optreden in Amsterdam gegaan. Gewoon omdat het kan en een dikke fuck you naar iedereen.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:46 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat is wel stoer, zou ik niet durven, alleen op een camping gaan staan en genieten van een festival!Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Er wordt al gehosseld hier inmiddelsquote:
BEST NUMMER OOIT"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
DIT IS ZO MOOI"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 01:49 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Vroeger durfde ik dat allemaal nooit. Maar daarmee kom je ook nergens. En nu ga ik gewoon. Vorige maand ook gewoon naar een optreden in Amsterdam gegaan. Gewoon omdat het kan en een dikke fuck you naar iedereen.Gelijk heb je ook eigenlijk!!!
![]()
Live gezien![]()
Ja.quote:Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
En iedereen roepen, ah ze zijn te oud, ze draaien een riedeltje af, ik vond het fantastisch, een van de twee grootste bands uit de geschiedenis van de popmuziek...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |