'Ik ben op politiebureau en het gaat goed', ontvoerde Rien belt stiefvader na ontsnapping
BREDA - Jef Mathijssen, de stiefvader van de ontvoerde Rien de Koning (42), is blij dat zijn stiefzoon en Gino Heeren (18) uit Breda weer vrij zijn. De afgelopen dagen leefden de families tussen hoop en vrees. Maar op nieuwjaarsdag kwam het tweetal vrij. ''Het is onvoorstelbaar wat voor spanningen er van je afvallen.''
Gino Heeren en Rien de Koning werden aan het begin van nieuwjaarsdag in het buitengebied van Ulicoten gevonden. De Bredanaren werden afgelopen dinsdag ontvoerd bij een autogarage aan de Aardenhoek in hun woonplaats.
'Probeer maar wat te slapen'
Stiefvader Mathijssen is blij dat zijn stiefzoon vrij is. ‘’Het was allemaal heel emotioneel. Er waren heel veel zorgen van zijn kant en van mijn kant. Het is naar omstandigheden goed afgelopen.’’
Rien de Koning belde vrijdagochtend zijn stiefvader. ‘’Ik ben op politiebureau en het gaat goed. Maak je verder geen zorgen. Probeer maar wat te slapen’’, vertelde zijn stiefzoon.
'Geen details over losgeld'
Matthijssen heeft nog steeds geen idee waarom zijn stiefzoon is meegenomen. ‘’Dat zal nog wel uitgezocht worden door de politie. Ik heb geen details over eventueel losgeld.’’
Eerder dacht de stiefvader nog dat het mogelijk ging om een persoonsverwisseling. Rien zou erg op zijn oom lijken.
Bewakingsbeelden
De twee Bredanaars werden vastgelopen in een loods in Ulicoten. Tijdens een onbewaakt moment wisten ze hieruit te ontsnappen waarna ze bij buren alarm sloegen. Volgens de politie zijn ze in goede gezondheid. Op bewakingsbeelden was te zien hoe het tweetal bij een autobedrijf werd meegenomen.
http://www.omroepbrabant.(...)+na+ontsnapping.aspx
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."