SPOILER: tijdloze headerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radio 2 Top 2000 - 2015
Alweer de zeventiende jaargang van de Radio 2 Top 2000!
Van Kerst tot Oud & Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2.
Wanneer?
Vrijdag 25 december, 09:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Het stemmen is begonnen, nu wachten totdat de lijst er is.
Presentatie
Het Top 2000 DJ-team is bekend! Gerard, Bart, Gijs, Rob, Wouter, Bert, Stefan, Jan-Willem, Corné, Jasper en Frank presenteren de editie van 2015.
PRESENTATIESCHEMA TOP 2000 VAN 2015:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Rob Stenders
16.00 - 18.00 uur Wouter van der Goes
18.00 - 20.00 uur Bert Haandrikman
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 24.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Corné Klijn
02.00 - 04.00 uur Jasper de Vries
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2015 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Het stemmen is inmiddels achter de rug.
Wanneer wordt de lijst bekend?
De complete Top 2000 lijst wordt op woensdag 16 december 2015 bekendgemaakt.
Maar het is nu al 26 december, dus here goes:
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.pdf
http://www.nporadio2.nl/data/download/TOP-2000-2015.xls
Top2000-Quiz
20 november 2015, te zien op uitzending gemist
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Grafiek van hhh38SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Binnenkomers in 2015:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan de hand van kekke gifjes zien of jouw keuzes er dit jaar ook (weer) in staan, of juist niet: http://www.staatieindetop2000.nl/
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Mr. mojo risin'
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Wat deed Ekgod? Kwam effe een bezorger aan de deur[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Hoi zeggenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat deed Ekgod? Kwam effe een bezorger aan de deur![]()
Hij kwam een groentesapje brengenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat deed Ekgod? Kwam effe een bezorger aan de deur![]()
En hij slaapt ook niet volgens mijquote:Op woensdag 30 december 2015 17:10 schreef het_fokschaap het volgende:
Gerard Ekdom eet al zes dagen niet in die studio...Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Die heeft ie allemaal meequote:Op woensdag 30 december 2015 17:11 schreef Evertjan het volgende:
wat doet Ekdom in de studio? Kreeg hij niet genoeg aandacht thuis?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Die zitten ook in de studio.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:11 schreef Evertjan het volgende:
wat doet Ekdom in de studio? Kreeg hij niet genoeg aandacht thuis?![]()
![]()
Lekker dit hoor![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Un dann rettet kein Kavallerie,
Dit nummer hoort natuurlijk gewoon in de top 50 thuis"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Van dit naar Guus Meeuwis, de top 2000 is genadeloosLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Kan gebeuren, Cee houdt niet van nummers die langer dan 5.30 minuten durenquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En dan Triggerfinger om het erin te wrijvenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Szura het volgende:
Van dit naar Guus Meeuwis, de top 2000 is genadeloosMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Dit is toch wel even genieten.. ik heb samen met nog iemand een afstudeeropdracht gemaakt en die was een grote fan van The Doors, daarvoor kende ik het niet zo goed.![]()
Ja maar Orleans is Frankrijkquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
4:33 is de max?quote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan gebeuren, Cee houdt niet van nummers die langer dan 5.30 minuten durenUn dann rettet kein Kavallerie,
ja en hoe stom soms ook, maakt dat de lijst ook wel weer zo leuk.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Szura het volgende:
Van dit naar Guus Meeuwis, de top 2000 is genadeloosI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Dat nummer vind ik niet vervelendquote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
En dan Triggerfinger om het erin te wrijven
Ze smelten de kazen!![]()
En dat komt allemaal door jou hequote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Szura het volgende:
Van dit naar Guus Meeuwis, de top 2000 is genadeloos
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Dan verschillen onze smaken over dat nummer, om het genuanceerd te zeggenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:14 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Dat nummer vind ik niet vervelend
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
All This Dancin' Around is wel mooi. I Follow Rivers nietquote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
En dan Triggerfinger om het erin te wrijven![]()
![]()
Goed moment om een striptease te doen en dan een omgekeerde striptease.Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Dan weet jij welke we krijgenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
All This Dancin' Around is wel mooi. I Follow Rivers niet
RISIN RISIN[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, natuurlijk. De vrouwen stemmen op I Follow Rivers omdat ze dat zo leuk vinden met die theekopjes en lepeltjes.quote:![]()
Die was eerder vanmiddag al, op 380.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 17:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. De vrouwen stemmen op I Follow Rivers omdat ze dat zo leuk vinden met die theekopjes en lepeltjes.
Ik vind het maar mwah eigenlijk
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Je zat naakt te luisteren?quote:Op woensdag 30 december 2015 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed moment om een striptease te doen en dan een omgekeerde striptease.![]()
Zelfs je naam is mooi is vandaag al geweestquote:Op woensdag 30 december 2015 17:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed moment om een striptease te doen en dan een omgekeerde striptease."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Dat kan natuurlijkquote:Op woensdag 30 december 2015 17:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Hier heb ik echt helemaal niks mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
Het duurt naar mijn mening iets te lang, dit nummer.Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Zo de hele kamer ligt overhoop[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
mee eensquote:Op woensdag 30 december 2015 17:17 schreef ChatGirl het volgende:
Het duurt naar mijn mening iets te lang, dit nummer.Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Jammer dat er niemand zit om het af te kappenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:17 schreef ChatGirl het volgende:
Het duurt naar mijn mening iets te lang, dit nummer.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
![]()
![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:17 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Oh jee, dit klinkt niet positief![]()
Dit ken ik niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Guus Meeuwis kan soms, maar dit is gewoon een kutnummer van hemAl mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
Guus![]()
Dit nummer
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
Ik stond net lekker te dansen en nu deze rommel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Glapje, toch welquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
JIJ ZIT VEEL TE DIEP VAN BINNEN
dat is het lijflied van Stefan Postma[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ooit wil ook naar een guus meeuwis concert, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dat mijn familie & vrienden het weten... Want zoiets moet je gewoon niet toegeven dat je daarheen wil
Ze smelten de kazen!![]()
Cafe gaat ook lekker los met deinenAl mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
dat is het lijflied van Stefan Postma
Zorg dat je ergens kaartjes wint ofzo. Dan valt het niet zo opquote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef Stickertje het volgende:
Ooit wil ook naar een guus meeuwis concert, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dat mijn familie & vrienden het weten... Want zoiets moet je gewoon niet toegeven dat je daarheen wil
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
ach er zijn slechtere Guus liedjesI love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Mijn ouders luisteren 100%NL, dus ik zou dat best durven te zeggenquote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef Stickertje het volgende:
Forza Eniesee!![]()
Dat is toch die keepert?quote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
dat is het lijflied van Stefan Postma![]()
343 I Follow Rivers Triggerfinger 2012
342 Bad Moon Rising Creedence Clearwater Revival 1969
341 Der Weg Herbert Grönemeyer 2002
340 Romeo And Juliet Dire Straits 1980
339 Smooth Criminal Michael Jackson 1988
338 Dreams Fleetwood Mac 1977
337 I'm On Fire Bruce Springsteen 1985
336 Don't Look Back In Anger Oasis 1996
335 Snow (Hey Oh) Red Hot Chili Peppers 2006![]()
of gewoon zeggen dat je kaartjes gewonnen hebt.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Zorg dat je ergens kaartjes wint ofzo. Dan valt het niet zo opOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Tot het volgend jaar weer langskomt in de top 2000quote:Op woensdag 30 december 2015 17:19 schreef Cee het volgende:
Nee, dat van net heb ik voor het eerst en hoogstwaarschijnlijk voor het laatst gehoord.Ze smelten de kazen!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: