SPOILER: Posts in kwestieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het kort gaat het dus om de invloed van de media op de menselijke psyche. Wordt dit gestuurd? Wordt de mensheid in een maatschappelijke mal geplaatst door de media? In de vorm van entertainment dus? Vele actiefilms en series die redelijk grof zijn krijgen een lagere leeftijdsgrens dan een vrolijk film waar ergens functioneel naakt te zien is, is dit een teken van onderbewuste verheerlijking van geweld en het beperken van eventuele schoonheid van het lichaam om een scheve perceptie te creëren? Iets anders?
Have fun.
[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 13:54:33 ]Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Spoilers met quotes werken nietquote:Op woensdag 30 december 2015 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Je quotes zijn upgefuckt, jogy.
Schadelijk in de zin dat de mentale status quo voortgezet wordt denk ik. Mensen denken niet over alternatieven na want hetgeen hoe het is, is en alternatieve zienswijzen worden of niet weergegeven of in de vorm van een bad guy die een 'evil versie' ervan ambieert. Ik heb vaak genoeg dat de zienswijze van een geportretteerde slechterik heel rationeel/slim op mij overkomt maar dan heb je het in de vorm van een Bane uit The Dark Knight Rises bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:58 schreef I-care het volgende:
Ja natuurlijk is dit zo..
Allerlei overtuigingen en rollen en staten van zijn worden continu herhaald, en dus bevestigt. Dit heeft absoluut zijn uitwerking op onze denkbeelden en psyche.
In hoeverre dit schadelijk zou zijn, geen idee. Maar invloed heeft het.
Zoals Amerikaanse presidenten in films altijd de nobelheid zelve zijn en onbaatzuchtig en alles volgens de regels doen en alles voor het volk en elk leven telt .quote:Op woensdag 30 december 2015 14:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Schadelijk in de zin dat de mentale status quo voortgezet wordt denk ik. Mensen denken niet over alternatieven na want hetgeen hoe het is, is en alternatieve zienswijzen worden of niet weergegeven of in de vorm van een bad guy die een 'evil versie' ervan ambieert. Ik heb vaak genoeg dat de zienswijze van een geportretteerde slechterik heel rationeel/slim op mij overkomt maar dan heb je het in de vorm van een Bane uit The Dark Knight Rises bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Zoals the matrix waar je niet moet aankomen met het te vergelijken met de realiteit waar we in leven omdat het een film is .quote:Dat zie je ook wel vaker, vaak heb je een conspiracy die populair wordt, waarna het in filmvorm gegoten wordt en vanaf die tijd wordt iedereen afgedaan als iemand die te veel films kijkt ()
Volgens mij mis je het essentiële punt hier. Het gaat niet direct om putin maar om wat de media hier doet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 02:30 schreef Wantie het volgende:
Wat best opvallend is dat Poetin zo op een voetstuk wordt gedragen.
Tja, de essentie van Poetin zijn antwoord wordt geen geweld aangedaan:quote:Op zaterdag 16 april 2016 02:42 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het essentiële punt hier. Het gaat niet direct om putin maar om wat de media hier doet.
en dit gebeurt geregeld.
het gaat niet om putin of iets doet of niet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 03:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, de essentie van Poetin zijn antwoord wordt geen geweld aangedaan:
"Als iemand besluit om te verdrinken...."
Wanneer besluit je om te verdrinken?
Dat gaat toch nergens over?
Vervolgens is hij welwillend om een helpende hand te bieden als die andere persoon daar klaar voor is.
WTF!!?!
Dus stel dat jij en jogi aan het verdrinken zijn en ik ben de enige die jullie kan redden, dan ga ik eerst bekijken of het misschien jullie eigen besluit is om te verdrinken en of jullie er wel klaar voor zijn om gered te worden...
Bovendien geeft hij geen direct antwoord op de vraag.
Wie gaat hij nu als eerste redden?
Hij zegt het niet.
Gaat het wel om.quote:Op zaterdag 16 april 2016 06:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het gaat niet om putin of iets doet of niet.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 03:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Zoals Amerikaanse presidenten in films altijd de nobelheid zelve zijn en onbaatzuchtig en alles volgens de regels doen en alles voor het volk en elk leven telt .
kun je kandidaten noemen?quote:Op zondag 17 april 2016 18:13 schreef Tingo het volgende:
Zou me niet verbazen als sommige TV figuren bestaat gewoon niet.
CGI karakters in reclame bvb.quote:
Tja, je kunt ook de smurfen aanhalen als cgi.quote:
Nouen?quote:Op zondag 17 april 2016 23:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
CGI karakters in reclame bvb.
Fake/bewerkte beelden zijn overal.Fashion/media gossip/lifestyle publicaties.bvb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |