abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2015 @ 12:36:28 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158668008
Vanuit het topic van Terecht zijn een paar voor hem ongewenste maar wel interessante zijsprongetjes gemaakt naar BNW onderwerpen. Zie de spoiler voor de uit dat topic verwijderde posts die de aanleiding waren voor dit aparte topic.

één advies/vraag. Probeer het in een discussie vorm te houden, in je eigen woorden dus, geen linkorama of youtube spam, dat maakt het makkelijker om eigen inbreng te geven zonder overdonderd te worden door ladingen tekst en uren aan film waar elke keer naar terug gerefereerd wordt waardoor je dus de helft niet goed meekrijgt en een scheve discussie veroorzaakt.

SPOILER: Posts in kwestie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort gaat het dus om de invloed van de media op de menselijke psyche. Wordt dit gestuurd? Wordt de mensheid in een maatschappelijke mal geplaatst door de media? In de vorm van entertainment dus? Vele actiefilms en series die redelijk grof zijn krijgen een lagere leeftijdsgrens dan een vrolijk film waar ergens functioneel naakt te zien is, is dit een teken van onderbewuste verheerlijking van geweld en het beperken van eventuele schoonheid van het lichaam om een scheve perceptie te creëren? Iets anders?

Have fun.

[ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 30-12-2015 13:54:33 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_158668272
De media heeft altijd invloed gehad op de stemming van de bevolking.
pi_158669223
Je quotes zijn upgefuckt, jogy.
Ja doei.
  woensdag 30 december 2015 @ 13:45:58 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158669882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Je quotes zijn upgefuckt, jogy.
Spoilers met quotes werken niet :{. Dus het is kiezen tussen twee fucked-opties.
Vrijheid
pi_158670239
Ja natuurlijk is dit zo..

Allerlei overtuigingen en rollen en staten van zijn worden continu herhaald, en dus bevestigt. Dit heeft absoluut zijn uitwerking op onze denkbeelden en psyche.

In hoeverre dit schadelijk zou zijn, geen idee. Maar invloed heeft het.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  woensdag 30 december 2015 @ 14:16:29 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158670811
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:58 schreef I-care het volgende:
Ja natuurlijk is dit zo..

Allerlei overtuigingen en rollen en staten van zijn worden continu herhaald, en dus bevestigt. Dit heeft absoluut zijn uitwerking op onze denkbeelden en psyche.

In hoeverre dit schadelijk zou zijn, geen idee. Maar invloed heeft het.
Schadelijk in de zin dat de mentale status quo voortgezet wordt denk ik. Mensen denken niet over alternatieven na want hetgeen hoe het is, is en alternatieve zienswijzen worden of niet weergegeven of in de vorm van een bad guy die een 'evil versie' ervan ambieert. Ik heb vaak genoeg dat de zienswijze van een geportretteerde slechterik heel rationeel/slim op mij overkomt maar dan heb je het in de vorm van een Bane uit The Dark Knight Rises bijvoorbeeld.

Dat zie je ook wel vaker, vaak heb je een conspiracy die populair wordt, waarna het in filmvorm gegoten wordt en vanaf die tijd wordt iedereen afgedaan als iemand die te veel films kijkt ( ;( )
Vrijheid
pi_158698915
...Wrong information always shown by the media
Negative images is the main criteria
Infecting the young minds faster than bacteria
Kids wanna act like what they see in the cinema...

-
  zaterdag 2 januari 2016 @ 03:31:52 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158753093
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Schadelijk in de zin dat de mentale status quo voortgezet wordt denk ik. Mensen denken niet over alternatieven na want hetgeen hoe het is, is en alternatieve zienswijzen worden of niet weergegeven of in de vorm van een bad guy die een 'evil versie' ervan ambieert. Ik heb vaak genoeg dat de zienswijze van een geportretteerde slechterik heel rationeel/slim op mij overkomt maar dan heb je het in de vorm van een Bane uit The Dark Knight Rises bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]
Zoals Amerikaanse presidenten in films altijd de nobelheid zelve zijn en onbaatzuchtig en alles volgens de regels doen en alles voor het volk en elk leven telt .
quote:
Dat zie je ook wel vaker, vaak heb je een conspiracy die populair wordt, waarna het in filmvorm gegoten wordt en vanaf die tijd wordt iedereen afgedaan als iemand die te veel films kijkt ( ;( )
Zoals the matrix waar je niet moet aankomen met het te vergelijken met de realiteit waar we in leven omdat het een film is .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 2 januari 2016 @ 03:41:20 #9
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_158753142
Of the terrorlevels in de main stream media , daarmee kan je zelfs emoties van het volk manipuleren en bijv angst oproepen zonder dat men daar tekenen van hoeft te zien in het dagelijks leven .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 2 januari 2016 @ 09:53:23 #10
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_158754582
Euhm, ik kijk voornamelijk tv (tv series&films) voor mijn ontspanning of beleving, misschien door te veel kijken denk ik tegenwoordig wel in takes en cuts en probeer te kijken of de producer/regisseur er leuke doordachte humor ergens in gegooid heeft of verwijzingen en soms hoe een regisseur zijn beeld/cinema heeft gevormd voorbeeld films zijn "Eyes wide Shut" en The Good the Bad and Ugly" ook Kill Bill

Zo ben ik nu de serie Dollhouse aan het kijken (ook leuk BNW voer trouwens), waarbij ik mijn eigen afvraag is het ook niet een verkapte wijze een verwijzing naar "Hollowwood." of de maatschappij in het westen

Je kan spelen wie wilt zijn voor je omgeving (de media kanalen en de buitenwereld) maar wie ben je echt op het einde van de dag of je op je einde van je latijn als je tot rust komt of geconfronteerd wordt met jezelf en je eigen leegte en eventueel de eenzaamheid ?

Ik kijk overigens geen kanalen/zenders en nieuws zoek ik op uit vier of verschillende internetmedia kanalen van NOS tot Rt.com fok forum soms zelf geenstijl.nl. Zodat ik het vanuit diverse perspectieven kan lezen in plaats van één gericht perspectief.

Maar de TV/Media heeft altijd een grote invloed gehad, zelfs toen men dit alleen kende in pamfletten of sprekers van woorden (pastor of dominee of de landheer). Wat men vanuit een hoger woord spreekt word meestal als waarheidsbevinding aangenomen echter aangezien men nu allemaal denkt vanuit een hogerwaarheidsbevinding te spreken is het net maar waar jij het beste bij voel wat jij aanneemt als een soort van waarheid of de waarheid.

Geldt voor complotters maar ook voor onze niet complotters men verzamelt naar gedachte waar men denkt het beste bij te passen en men indentificeert zich hier dan ook mee, als dus iemand waar men van denkt dat hij of zij een soort van waarheid spreekt of de waarden en normen vertegenwoordigt waar men zelf het meeste mee heeft zal men zich daar ook aan optrekken.

Tuurlijk kan dit een bewuste sturing zijn van de media om de kijkende mens een kant op te sturen hoe men een samenleving van normen en waarden macht en controle in gedachte heeft bij een staat.

Al zou men nu toch wat meer aan perspectieven moeten kunnen komen dan een 200 jaar geleden toen alleen de pastoor zijn zogenaamde waarheid liep te verkondigen uit langdurigste zogenaamde boek van waarden en normen en hoe de mens zich hier aan behoorde te gedragen, en men niet beter wist of kende omdat men bijna tot geen andere perspectieven kon komen of deze absoluut niet gewaardeerd werden in groepsverband.

Ik zelf zal mijn "waarheid" ooit in het verleden deels van de TV hebben afgehaald tussen een zogenaamd goed en zogenaamd kwaad en wat normen en waarden wat juist en onjuist is, echter bij het volwassen worden bestaat er geen goed of kwaad er bestaan alleen mensen en hun levenspad en keuzes die zij maken op de weg, en normen en waarden zijn alleen van belang en zeer divers in betrekking tot welke omgeving je bevind en hoe je zelf daar op inspeelt.

In Japan buig je namelijk voor een persoon bij ons geef je een hand, aan jou zelf de keuze wat jij de betere waarden en normen vind of waardoor jezelf denkt waar men je meer zou accepteren dit door een hand te geven of een buiging toe te passen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Konijntjuh op 02-01-2016 10:21:08 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  zaterdag 16 april 2016 @ 01:43:37 #11
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161461703
Hoe de anti rusland/putin campagne ongemerkt onze huiskamer binnen komt,

Video: TV-Programma Pauw Liegt

Gelukkig worden tv-kijkers steeds kritischer en accepteren niet meer klakkeloos wat de media hen voorschotelen. Dit door de VARA bewerkte filmpje over Putin is daar een goed voorbeeld van.

http://delangemars.nl/2016/04/15/video-tv-programma-pauw-liegt/

There is only one religion
pi_161461996
Wat best opvallend is dat Poetin zo op een voetstuk wordt gedragen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 16 april 2016 @ 02:42:23 #13
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161462069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:30 schreef Wantie het volgende:
Wat best opvallend is dat Poetin zo op een voetstuk wordt gedragen.
Volgens mij mis je het essentiële punt hier. Het gaat niet direct om putin maar om wat de media hier doet.
en dit gebeurt geregeld.
There is only one religion
pi_161462197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:42 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het essentiële punt hier. Het gaat niet direct om putin maar om wat de media hier doet.
en dit gebeurt geregeld.
Tja, de essentie van Poetin zijn antwoord wordt geen geweld aangedaan:
"Als iemand besluit om te verdrinken...."

Wanneer besluit je om te verdrinken?
Dat gaat toch nergens over?

Vervolgens is hij welwillend om een helpende hand te bieden als die andere persoon daar klaar voor is.

WTF!!?!

Dus stel dat jij en jogi aan het verdrinken zijn en ik ben de enige die jullie kan redden, dan ga ik eerst bekijken of het misschien jullie eigen besluit is om te verdrinken en of jullie er wel klaar voor zijn om gered te worden...

Bovendien geeft hij geen direct antwoord op de vraag.
Wie gaat hij nu als eerste redden?
Hij zegt het niet.
  zaterdag 16 april 2016 @ 06:50:12 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161462784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 03:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, de essentie van Poetin zijn antwoord wordt geen geweld aangedaan:
"Als iemand besluit om te verdrinken...."

Wanneer besluit je om te verdrinken?
Dat gaat toch nergens over?

Vervolgens is hij welwillend om een helpende hand te bieden als die andere persoon daar klaar voor is.

WTF!!?!

Dus stel dat jij en jogi aan het verdrinken zijn en ik ben de enige die jullie kan redden, dan ga ik eerst bekijken of het misschien jullie eigen besluit is om te verdrinken en of jullie er wel klaar voor zijn om gered te worden...

Bovendien geeft hij geen direct antwoord op de vraag.
Wie gaat hij nu als eerste redden?
Hij zegt het niet.

het gaat niet om putin of iets doet of niet.

Mediamanipulatie. Is het zo gemonteerd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_161463400
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 06:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het gaat niet om putin of iets doet of niet.

Gaat het wel om.
Zijn antwoord is niet anders als je hem volledig beluistert. Hij zegt nog steeds hetzelfde.
pi_161488745
Ik heb dit topic gemist toentertijd.

Ik heb het eigenlijk nog nooit zo goed uitgelegd horen worden als door Alan Watt:

pi_161489265
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 03:31 schreef Summers het volgende:

[..]

Zoals Amerikaanse presidenten in films altijd de nobelheid zelve zijn en onbaatzuchtig en alles volgens de regels doen en alles voor het volk en elk leven telt .
Conscience do cost.
pi_161490088
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 12:17 schreef ems. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^O^ ^O^
pi_161500586
Zou me niet verbazen als sommige TV figuren bestaat gewoon niet.
Technologie van 7/8 jaren terug.

Virtual Reality, HDR, Photogrammetry at ICT

The Digital Emily Project

Introducing Geni4
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_161501892
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:13 schreef Tingo het volgende:
Zou me niet verbazen als sommige TV figuren bestaat gewoon niet.

kun je kandidaten noemen?
pi_161511845
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

kun je kandidaten noemen?
CGI karakters in reclame bvb.
Fake/bewerkte beelden zijn overal.Fashion/media gossip/lifestyle publicaties.bvb
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_161512982
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tja, je kunt ook de smurfen aanhalen als cgi.
Maar dat is ook niet relevant voor de discussie.
pi_161513974
Dat tv/media mensen beinvloedt is natuurlijk waar. De vraag is wanneer het iets is dat zorgelijk is of niet, en dan of de media dat ook doet wat daar tegen gedaan kan worden.Beinvloeding an sich is natuurlijk niet erg dat is juist de reden dat het er is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161514454
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 23:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Fake/bewerkte beelden zijn overal.Fashion/media gossip/lifestyle publicaties.bvb
Nouen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')