quote:De Friese Jitse Akse vecht voor de Koerden en Tegen Islamitische staat.
De oud-commando werd ooit werd uitgezonden naar Srebrenica; nu vindt hij Islamitische Staat een dermate grote bedreiging dat hij besloot mee te vechten met de Koerden.
Sinds februari is hij lid van een militaire eenheid en is hij te vinden aan het front.
Wat beweegt Akse? In EenVandaag een interview.
Het is geen Nederlander maar een Fries.quote:Op woensdag 30 december 2015 11:40 schreef loni55 het volgende:
Ik hoop niet dat hij in moeilijke situaties komt want we weten allemaal hoe Nederlandse leger dan functioneert.
Ik neem aan dat je op Srebrenica doelt ?quote:Op woensdag 30 december 2015 12:00 schreef Resistor het volgende:
Moslims niet kunnen beschermen, dan maar afknallen.
Het ligt inderdaad nooit aan de militairen.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:18 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op Srebrenica doelt ?
Dat lag niet aan de militairen die daar zaten, dat was een politieke beslissing.
En dat alleen maar zodat islamitische landen als Iran geen aanstaat hoeven te nemen.quote:
Nee, vaker aan de politici die een onmogelijke opdracht meegeven of geen toestemming geven voor schieten.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:44 schreef loni55 het volgende:
Het ligt inderdaad nooit aan de militairen.
quote:Op woensdag 30 december 2015 12:00 schreef Resistor het volgende:
Moslims niet kunnen beschermen, dan maar afknallen.
Ik zou niet weten welke smilie hier van toepassing is.
Als de verrijking straks compleet is in Europa zullen we dergelijke huurlingen nog hard nodig hebben.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:02 schreef Hathor het volgende:
Ik kan maar moeilijk bevatten waarom dit soort figuren als helden worden gezien en Nederlanders die aan de kant van IS gaan lopen vechten verafschuwd worden, in principe is dit gewoon hetzelfde, alleen vecht hij voor de andere kant. Het is en blijft gewoon een huurling die daar niks te zoeken heeft.
Ik snap niet dat mensen dit hetzelfde kunnen noemen. Hetzelfde zou zijn wanneer IS een vredelievende organisatie was welke niemand een vlieg kwaad deed en deze commando vervolgens jacht ging maken op hen met als primaire motivatie een verzonnen verhaal over een of andere god met zijn profeet.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:02 schreef Hathor het volgende:
Ik kan maar moeilijk bevatten waarom dit soort figuren als helden worden gezien en Nederlanders die aan de kant van IS gaan lopen vechten verafschuwd worden, in principe is dit gewoon hetzelfde, alleen vecht hij voor de andere kant. Het is en blijft gewoon een huurling die daar niks te zoeken heeft.
twitter:jeroenpauw twitterde op vrijdag 15-01-2016 om 15:52:40We zijn 'in oorlog' met ISIS, we bombarderen ISIS, en dan 'doden van is-strijders kan leiden tot vervolging moord'.. https://t.co/ozxwidno5l reageer retweet
Volgens mij heeft hij alles toch redelijk uit de doeken gedaan in die reportage van 1vandaag.quote:
Een linke uitspraak op een link medium gezien zijn positie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:19 schreef primakov het volgende:
twitter:jeroenpauw twitterde op vrijdag 15-01-2016 om 15:52:40We zijn 'in oorlog' met ISIS, we bombarderen ISIS, en dan 'doden van is-strijders kan leiden tot vervolging moord'.. https://t.co/ozxwidno5l reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |