Dat is wel waar. Acceptatie is vaak de eerste stap in het genezingsproces.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Czarina het volgende:
Hallo en welkom hier
Hoe vond je het een diagnose te krijgen?
Ik vond dat zelf wel heel erg fijn. Het beestje heeft een naam, je kunt gericht hulp gaan zoeken.
Maar sommigen vinden zo'n "label" zwaar om mee te dealen.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ook nog even een egopost.
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool.![]()
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is.
Geen idee eigenlijk. Voel me wel goed, maar ik heb ook het gevoel dat ik op geleende bowlingschoenen loop. Er zit een luchtje aan en ik kan ze zo moeten inleveren, mijn goed voelen is dus geleend en niet uit mezelf gekomen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Gefeliciteerd!
En hoe is het verder hier met iedereen?
Proberen een vertrouwensband op te bouwen. Ook als diegene zich terugtrekt toch af en toe een berichtje sturen bijvoorbeeld. Ik vind het dan zelf altijd fijn om te weten dat anderen er zijn en aan je denken.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:02 schreef imikethat het volgende:
Wat weten jullie omtrent borderline en het heel erg terugtrekken en op jezelf willen zijn alsmede alle fysieke contact uit de weg gaan? Wat kan ik doen om iemand die hier last van heeft te helpen of te ondersteunen?
Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool.![]()
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is!
Hier gaat het helaas niet zo goed
Ik heb gisteren behandelplanbespreking gehad om weer terug te gaan naar de deeltijd waar ik mee was gestopt na het ongeluk van mn vriend. Heb in augustus al aangegeven dat ik terug wilde, nou pas behandelplanbespreking gehad en ze weten nog niet eens wanneer ik kan beginnen
Heb tot de eerste week van januari wel individueel PMT gehad, maar dat hield daarna ook op omdat ik geopereerd wordt en ze het beter vonden dat ik stopte zodat mn PMT'ster en ik "los" van elkaar konden komen voor ik haar weer als therapeute in de deeltijd krijg. Maar nu zit ik dus al 5 weken helemaal zonder therapie en gaat het weer erg bergafwaarts
Zowel qua depressie als contact met anderen ( ruzie in een groepsapp gehad waar ik nu uit ben) en ik zeg weer veel afspraken af en isoleer mezelf steeds meer.
Ik had bijvoorbeeld van de week een voorlichtingsbijeenkomst over vrijwilligerswerk als taalcoach, maar had dat toch afgezegdOver 2 weken begint de basistraining en ik kan opzich nog wel instromen. Maar nu twijfel ik toch opeens weer ontzettend, terwijl ik eerst heel enthousiast was...
Ik probeer er wel tegen te vechten, maar het wordt steeds lastiger
Ook omdat ik de paar uur die ik wel uit bed ben op een dag meteen nuttig moet besteden van mezelf dan. Maar nu toch maar iedere dag proberen ook wat leuks te doen, voor het helemaal alleen maar somber en negatief is. Dus vanmiddag ingrediënten voor een cheesecake gekocht en dan ga ik die morgen bakken
Dus toch elke dag maar proberen wat lichtpuntjes te vinden en niet nog verder af te glijden dat ik die deeltijd weer op het spel zet omdat ik te depressief ben.
Dat is helemaal goed nieuws dan, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:07 schreef appelsap het volgende:
[..]
Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!
Wat ontzettend balen dat het bij jou ineens minder gaat. Onduidelijkheid is ook echt killing... Zeker als het om jouw toekomst gaat. Weten ze daar ook dat het dit met jou doet?
Waarom weten ze nog niet wanneer je kan beginnen, wachtlijsten ofzo..?
Heb je de cheesecake nog gebakken? Misschien iemand uitnodigen om het op te komen eten?
Afzonderen en ruzie maken dat ken ik wel ja.. Heel lastige gevoelens als je in zo'n periode zit.
Over het vrijwilligerswerk. Heb je geen zin meer door de depressieve gevoelens of twijfel je of je het wel leuk genoeg vindt?
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Dankje!quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Luchtbel het volgende:
Wat fijn dat er een plek voor je is Sylvana. Heel veel succes.
Dankjequote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:25 schreef appelsap het volgende:
Fijn sylvana!! Succes dinsdag en ik hoop dat jij je daardoor ook weer snel wat prettiger gaat voelen.
Zijn ze zo streng? Ik vind dat onzin, de kans is zo groot dat je op die manier een connectie met iemand in een groep hebt omdat je over het algemeen met mensen uit je eigen regio zit.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:47 schreef Sylvana het volgende:
Na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nuWant ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |