abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 7 februari 2016 @ 14:08:09 #251
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_159725267
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:50 schreef belsen het volgende:

[..]

En dan ook nog Coach van Dijk er achter, toch? :P
Dit is een echte Eddy zegt ie tegen Pete.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 15:22:15 #252
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159755249
Berre Bergen (53) overleden, onder andere bassist van The Scabs en De Kreuners



quote:
Robert Bergen (53), beter bekend onder de naam Berre Bergen, is gisteren overleden. Het nieuws werd bevestigd door zijn familie. Bergen overleed in een ziekenhuis in Herentals aan een jarenlang aanslepend longemfyseem. Hij stierf in het bijzijn van zijn familie.

Berre maakte aanvankelijk deel uit van The Scabs, die hij later ruilde voor De Kreuners. Die laatste verliet hij dan weer om in zijn eigen band Lynx frontman te worden. Hij zou De Kreuners in 2007 verlaten hebben vanwege ziekte.

In 1978 laten De Kreuners voor het eerst van zich horen op de allereerste Humo's Rock Rally. In 1988 jaagt nieuwkomer Ben Crabbé vanachter zijn drums vers bloed door De Kreuners. Ook bassist Berre Bergen vervoegt de band. Het tweede hoofdstuk wordt nog mooier dan het eerste. 'Verliefd Op Chris Lomme' en 'Ik Wil Je' sturen de populariteit naar ongekende hoogten. Het album 'Hier En Nu' is meteen goed voor 100.000 verkochte exemplaren. 'Ik Wil Je' wordt ook hun allergrootste hit.

Berre Bergen is ook de componist van 'Basketsloefkes', een van de grootste hits van Sam Gooris.

"Een echte vriend"

"Berre was een stille jongen, maar altijd gefocust op zijn muziek. Je kunt zeggen dat muziek zijn taal was", zegt Walter Grootaers, zanger van De Kreuners. "En hij had veel ideeën op dat vlak. Als je zelf één idee aanleverde, borduurde Berre erop door en we eindigden bij De Kreuners met tientallen ideeën", aldus Grootaers.

"Voor mij was Berre niet alleen een heel getalenteerde muzikant. Hij was ook een echte vriend", zegt Kreuners-gitarist Jan Van Eyken. "Ik was al bevriend met de Berre voordat hij bij De Kreuners kwam", herinnert Jan Van Eyken zich. "Ik heb hem eigenlijk losgeweekt bij The Scabs, zo ergens tussen 1988 en 1990. Hij had toen al bij The Scabs een en ander op zijn actief met nummers als 'Matchbox Car'."

"Dat klopt", vult Walter Grootaers aan. "Wij waren op zoek naar een bassist voor De Kreuners en Berre is auditie komen doen. Dat klikte binnen de tien minuten. Zijn komst gaf onze groep een serieuze 'boost'."

Van Eyken herinnert zich onder meer de inbreng van Berre Bergen bij nummers als 'Maak Me Wakker' en 'Ik Wil Je'. "En ik herinner me vooral hoe hij op zekere dag met een nummer kwam dat 'So Young' heette. Hij zong het ons voor in wat wij het typische Berriaanse Engels noemden. Daar waren soms woorden bij die niet echt Engels waren, maar wel Engels klonken. (lacht)"

Typisch Kreuners-nummer

"Hij zong van 'so young' en gooide er plots een 'so long' tussendoor", vult Walter Grootaers aan. "Daarvan heb ik dan 'Zo jong' gemaakt. Het zijn mooie herinneringen, omdat ze veel zeggen over hoe we toen tot een typisch Kreuners-nummer kwamen. Op een bepaald moment kregen we zo ook de vraag om een kerstlied op te nemen met de bewoners van het 'Big Brother'-huis. Dat nummer was in een recordtijd opgenomen, omdat Berre zoveel ideeën aanreikte."

"Hij was een meester in het uitwerken van een idee door daar dingen van hemzelf aan toe te voegen."

Minder leuk waren de gezondheidsproblemen die Berre Bergen troffen omstreeks 2006-2007. "We hebben hem zolang mogelijk bij bij ons willen houden, maar op een gegeven ogenblik ging het niet meer. In onderling overleg werd besloten dat hij niet meer zou meegaan op tournee", zegt Van Eyken.

"Berre raakte door zijn ziekte heel snel moe tijdens optredens en kon niet meer mee. Hij moest afhaken door zijn gezondheid", besluit Walter Grootaers. "De laatste jaren hebben we maar heel sporadisch contact gehad, omdat ieder zijn eigen gezinsleven had. Maar we bewaren alleen maar goeie herinneringen aan Berre Bergen."
bron: Het Laatste Nieuws
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 15:23:16 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159755289
:o ik heb ooit "er sterft een beer in de taiga" gekocht puur vanwege de titel :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 februari 2016 @ 15:30:20 #254
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_159755545
Men, het is echt vaak raak de afgelopen tijd zeg. RIP
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 15:30:29 #255
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159755552
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
:o ik heb ooit "er sterft een beer in de taiga" gekocht puur vanwege de titel :D
Ik heb het merendeel van de eerste Kreunersplaten. 's Nachts kouder dan buiten of Natuurlijk zijn er geen Alpen in de Pyreneeën zijn ook van die geweldige titels. :P

Ik heb ook wat platen waarop Bergen meespeelt, maar dit zijn veel poppyer en minder constant, dan het eerdere werk.

Overigens, alleen goede herinneringen: Ex-Kreuner Berre Bergen: 'Ben Crabbé verziekte de sfeer' 8-)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 15:32:28 #256
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159755624
En hij was getrouwd met een van deze dames:
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 18:54:20 #257
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159785711
Acteur Alfred van den Heuvel (88) overleden.

quote:
Acteur André van den Heuvel is overleden. Hij was 88 jaar. Twee keer won hij de Louis d'Or, de hoogste Nederlandse toneelonderscheiding voor een mannelijke hoofdrol.

In zijn hoogtijdagen speelde Van den Heuvel de grote rollen in klassieke toneelstukken van Shakespeare, Vondel en Brecht.

Met zijn vrouw Kitty Janssen was hij ook te zien in het lichtere genre. Zo speelde hij in de musical Heerlijk duurt het langst, waarin hij samen met Leen Jongewaard een van de bekendste liedjes van Annie M.G. Schmidt zong: Op een mooie Pinksterdag.

quote:
André van den Heuvel begon zijn artistieke carrière in de beeldende kunst. Hij groeide op in het Limburgse Tegelen, waar veel keramiek werd gemaakt. Hij zette zijn eerste stappen op het toneel tijdens de vijfjaarlijkse Passiespelen daar.

In de jaren 50 begon hij zijn professionele toneelcarrière. Hij was tientallen jaren te zien in bekende tv-series, zoals Ieder zijn deel, De Weg, Willem van Oranje en Recht voor z'n Raab. Hij speelde in films, zoals het destijds pikante Wat zien ik (1971) en De partizanen (1995).

Ook speelde hij gastrollen in onder meer te zien in Baantjer, Flikken Maastricht en Keyzer & De Boer Advocaten.
Vooral natuurlijk een geweldige acteur...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 22:36:03 #258
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159793708
Overigens is hij als Leo Tolstoj ook te horen op:
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 10 februari 2016 @ 01:50:44 #259
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_159797384
Vast niemand die m kent hier maar toch, (een week te laat trouwens):@ :

Fergus O'Farrell

http://www.irishtimes.com(...)fergus-ofarrell-rip/
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:55:10 #260
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159798392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:52 schreef golfer het volgende:


Jerney Kaagman heeft ook parkinson.
Ja al jaren. Iig.
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:38:38 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159808962
Maar gelukkig gaat het alweer een stuk beter met Eddy Wally:

Eddy Wally aan de beterende hand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:44:50 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159809089
quote:
11s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:38 schreef golfer het volgende:
Maar gelukkig gaat het alweer een stuk beter met Eddy Wally:

Eddy Wally aan de beterende hand.
Het wachten is alleen nog op de felicitaties van Henk Krol.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 14 februari 2016 @ 11:50:37 #263
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_159904570
quote:
Complete Britse band omgekomen bij auto-ongeluk

Bij een auto-ongeluk in Zweden zijn vijf Britten om het leven gekomen. Het gaat om de vier leden van de band Viola Beach en hun manager.

De auto waar de band in zat zou van een openstaande brug zijn gereden en 25 meter naar beneden een kanaal bij Stockholm in zijn gestort. Volgens een getuige reed de auto hard op de slagbomen af, terwijl de rest van het verkeer stil stond.

De opkomende band was veelbelovend en werkte samen met de producer van onder meer Mumford & Sons. Ze waren door de BBC uitgenodigd om op het grote en prestigieuze SXSW-festival in Texas te spelen.

De mannen van tussen de 19 en 35 jaar waren in Zweden voor een optreden op een festival in Norrköping.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_159905297
Heftig. :'(
  zondag 14 februari 2016 @ 12:41:21 #265
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159905572
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:50 schreef Tism het volgende:

[..]

Bizar.


Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 14 februari 2016 @ 13:06:57 #266
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_159906297
Heftig zeg van Viola Beach
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 14 februari 2016 @ 13:35:58 #267
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159907032
Het is raak dit jaar overlijden van muzikanten :{
pi_159908272
quote:
Rolling Stones krijgen permanente beveiliging na dood crewlid
Gepubliceerd: 14 februari 2016 13:00 Laatste update: 14 februari 2016 14:01

The Rolling Stones krijgen permanente beveiliging tijdens hun tour door Zuid-Amerika nadat een crewlid van de groep na afloop van een optreden werd doodgeschoten.

Pedro Luis Taberes werd na een optreden van de groep beschoten in een busje bij het La Plata-stadion in het Argentijnse Buenos Aires. Het busje, waarin zich geld bevond, werd onder vuur genomen toen crewleden het stadion verlieten. Mogelijk waren de schutters op de hoogte van het geld en de reisroute.

Mirror schrijft dat de bandleden van The Rolling Stones sindsdien 24-uur per dag bewaking krijgen. Ook worden ze in aparte auto's rondgereden. "Rijke persoonlijkheden zijn altijd potentiële doelwitten", vertelt een bron. "Maar de band wordt nu goed beveiligd door de beste beveiligingsmensen van de wereld."

De groep treedt voor hun Zuid-Amerika tour nog op in Brazilië, Peru, Uruguay, Mexico en Colombia.
De Rolling Stones zijn wel bijzonder taai, maar de lange lijst met doden rond de band neemt alsmaar toe.
standaarddrinker
  zondag 14 februari 2016 @ 17:06:38 #269
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_159914005
quote:
9s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:06 schreef richolio het volgende:
Heftig zeg van Viola Beach
tering, de hele band :{ ben niet erg bekend met hun werk, maar Hugo Borst draaide tijdens Langs de Lijn net een nummer, en de conclusie was: die hadden we eerder willen leren kennen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_159916463
Wat een bizar gebeuren ; de slagbomen van de brug waren dicht, de rest van het verkeer stond stil..

het zou toch niet dat iemand achter het stuur zelfmoord wilde plegen en de rest dan maar mee nam ??

In ieder geval erg triest allemaal, zeker voor de nabestaanden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_159916616
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:50 schreef Tism het volgende:

[..]

Heftig zeg; best aardig nummertje in die link.
I´m back.
pi_159917330
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:55 schreef TLC het volgende:
Wat een bizar gebeuren ; de slagbomen van de brug waren dicht, de rest van het verkeer stond stil..

het zou toch niet dat iemand achter het stuur zelfmoord wilde plegen en de rest dan maar mee nam ??

In ieder geval erg triest allemaal, zeker voor de nabestaanden.
Technisch mankement, oververmoeidheid. Het kan allemaal..
  zondag 14 februari 2016 @ 20:05:20 #273
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_159918385
quote:
99s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Technisch mankement, oververmoeidheid. Het kan allemaal..
bij bussen denk ik altijd als eerste aan oververmoeidheid. Maar we wachten het onderzoek af...
Zeer tragisch. Moet bij dit weer denken aan de dood van Cliff Burton. Ook een ongeluk met de tourbus. Dat greep mijn oudste zus erg aan als enorm Metallica fan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_159918516
quote:
99s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Technisch mankement, oververmoeidheid. Het kan allemaal..
Klopt, zo is een collega van mij (+familie in taxibus) verongelukt in 1999 op de A17 nabij Oudenbosch. Taxichauffeur gewoon rechtdoor gereden bij zo'n splitsing in de weg bij wegwerkzaamheden. Waren dacht ik 4 doden en 3 zwaargewonden waaronder de taxichauffeur. 'S morgens vroeg rond 6 uur nadat die chauffeur (jonge jongen die studeerde) de hele nacht had doorgewerkt al.
I´m back.
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 22:43:02 #275
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_159923607
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:50 schreef Tism het volgende:

[..]

Is er eindelijk weer eens een hippe band die ik leuk vind... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')